Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


108 Debrecen-Füzesabony

Debrecen (100, 105, 106, 107, 109, 110)
Debrecen-Vásártér (109)
Debrecen marhavásártér
Tócóvölgy (109)
Kismacs
Látókép
Macs
Tófürdő
Nagyhát
Telekföld
Balmazújváros
Kónya
Hortobágy
Hortobágyi Halastó (388)
Gyökérkút
Ohat-Pusztakócs (117)
Egyek
Tóhát
Tiszafüred (103)
Poroszló
Kétútköz
Egerfarmos
Mezőtárkány
Füzesabony (80, 87a)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Kismacs

megszűnt megállóhely
108 Debrecen-Füzesabony
 

Fotó: Sereg János [V43_1195]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.548595° E21.554846° | N47° 32' 54.94" E21° 33' 17.44"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A megállóhely 2002-ben szűnt meg.

Szelvénykő 52




Képtár - Kismacs


Fotó: Sereg János

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 30819
2017.03.27. 21:14.15
A megállóhely épülete már nincs meg,lebontották, sajnos nem tudom a pontos dátumot, lehet, hogy 2014 nyarán a szabadságtelepi épülettel együtt...A peron még dacol az elmúlással.

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 28842
2014.10.10. 07:57.18
Üdvözletem!
Kismacs 1965-ben:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/91461?r=1&c=2397233.1345145:6032174.326402999:10
A jelenlegi Kismacs teleülés helyén vagy három tanya árválkodik, viszont sorakoznak a tanyák szépen a balmazújvárosi út két oldalán, még a megállóval szemben is látszik egy tanya helye, amit már akkor elbontottak. A Házgyár, az Autószöv és iparvágányai még sehol, helyette egy TSZ(?) istállói látszanak. Visszább, a mostani Metro és Auchan helyén pedig két téglagyár, iparvágánnyal. Gyerekkoromban már csak a déli állt, de az út túloldalán még akkor is megvolt az iparvágány...

ckg471
e-mail: ckg471.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27683
2014.01.28. 14:08.34
http://goo.gl/maps/RYhyO
Az egyik rég megszűnt iparvágány helye még most is látszik, a Google Street View felvételein fellelhető az egykori vágány mellett sorakozó térvilágító oszlopok.

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 27109
2013.09.10. 21:06.18
Csaby, amit a kép jobb felső sarkában látunk, az nem a Tócós lakótelep! A fotó erősen párás időben készült, szóval nem a tízemeletesek látszanak oda-bár tényleg ott lennének kevesebb pára esetén!
Az az épület a Házgyár(leánykori neve Hajdú Bihar Megyei Állami Építőipari Vállalat) területén van. Ha jól emlékszem, hatalmas cementtárolók voltak anno a betonüzemben!

Csaby
e-mail: hege1969.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26547
2013.05.12. 06:41.21
Kerti Örömnek igaza van, nemcsak az AFIT, de a Házgyári sorompót is innen kezelték, a kép jobb felső sarkában a Tócóskerti ltp. látható...

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25932
2013.02.19. 20:28.27
http://www.haon.hu/mar-tiz-eve-uresen-all-es-omladozik-a-kismacsi-vasutallomas/2103480

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 24988
2012.10.03. 22:47.16
Lehet, hogy van valami az iparvágányok biztosítása dologban. Mertz tényleg erősen parosított terület volt. De amikor ezt a vasútvonalat átadaták, akkor Kismacs település így nem létezett. Vagyis ott nem volt semmilyen falu. Kismacs egy puszta volt, azaz külterületi lakotthely, szanaszét álló tanyákkal. A megállót annó gondolom a tanyavilág kb. közepére rakták le, esetleg némely módosabb tanya közelében. Kismacs jelenlegi, faluforma állapota a TSZ-ek megszervezése után alakult ki, amikor a feketeföldi tanyavilágot kíméletlenül felszámolták és nagytáblás művelést állítottak be. A lakosságot ún tanyaközpontokba költöztették. Ezek helyét a TSZ vagy állami gazdaság jelölte ki, értelemszerűen a legrosszabb, leggyengébb földeken. Ha volt egy homokdomb, akkor oda tették. Hogy ez a hely mennyire volt a vasúti megállótól, az senkit sem érdekelt. Így pl. Haláp vagy Nagycsere-szintén Debreceni külterületek-sem léteztek apámék gyerekkorában, csak szórványosan álló tanyák. A hatvanas évektől alakultak ki. Persze, "valahogy" messzebb az állomástól.
Ebest is említhetném, a falu lényegében az állami gazdasághoz lett felépítve az ötvenes évektől. Ezért van az ebesi állomás a vasútvonal faluval ellentétes oldalán, és nem a falu felől!

wapo
e-mail: waplaci.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 14471
2009.11.22. 11:08.54
A megszüntetése előtti napokban is kb 20-30 ember szállt le vagy fel itt napi szinten.Akiknek a közeli ipartelepen volt/van a munkahelyük.Ma ezek az emberek busszal járnak.
Ennyit a kihasználatlanságról.
Amúgy tényleg hülye helyen van.Pár Km el kellett volna elrakni bármelyik irányba.Debrecen felé az ipartelep-bevásárlóközpont-ok!!! felé, vagy Kismacs felé.Esetleg lehetett,vagy lehetne két megállót kialakítani helyette.

Itep84
e-mail: peti84.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14092
2009.10.23. 20:34.50
Nem tudom, hogy régen mennyire volt személyforgalom Kismacs mh-n, de tudomáson szerint azért van olyan hülye helyen (távol Kismacstól), mert ott volt egy nem biztosított térközjelző. Régen a 108-as vonalból több iparvágány ágazott ki, és így a Debrecen-Vásártér - Macs állomásközt két térközre osztották. Amint a vonat áthaladt a másik térközbe, lehetett indítani a kiszolgáló menetet az iparvágányokra. Ez a funciója megszűnt a vasútvonal áthelyezésével, Vásártér megszűnésével, és Tócóvölgy létesítésével, mert ezek az iparvágányok azóta Tócóvölgy állomásból ágaznak ki és nem a nyíltvonalból.

Kerti Öröm
e-mail: toreny.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11239
2009.05.05. 16:25.11
A 80-as évek végén még viszonylag komoly forgalma volt a megállóhelynek, mert a közelben volt az autójavító vállalat, ahova sokan jártak be Balmazújváros irányából. A megállóhelyen főjelzők is voltak, valamint innen kezelték a helyi, és az autójavító vállalatnál lévő sorompót (Ha jól emlékszem ,akkor még a házgyári sorompót is).

A rendszerváltás után a bejáróforgalom gyakorlatilag megszűnt, így alig maradt utas. Debrecen-Kismacs városrész, amiről a nevét kapta a megállóhely innen 1.5-2 km távolságban van Balmazújváros felé. Volt kezdeményezés, hogy a megállóhelyet helyezzék át ide (mivel közvetlenül a településrész mellett halad a vasútvonal), azonban a MÁV ettől elzárkózott. Így utas hiányában maradt a megszüntetés...

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11020
2009.04.16. 15:58.38
Egykori Kismacs mh.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kismaros

Kiskunfélegyházi út

Kismegyer

Kismargita

Kismarja