|
|
|
|
Képtár
Hozzászólások
Zelemér
A megállóhely 2022 februárban.
2022.02.13.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]
|
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.05.07.
|
|
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.05.07.
|
|
Az állomásépület. A váróterembe be lehet menni, bár nincs bent még egy pad sem.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
Szabad állású szemafor Debrecen felől. Nem sokkal innen van egy iparvágány-kiágazás.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
"Kitaposott torkolat" Bár víznek nem sok jele volt, tombolt a július végi hőség. Háttérben látható a megállóhely különlegessége, egy Árpád-kori templomrom.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
Az iparvágány, nem találtam meg pontosan a telephely nevét, de szerintem tartálykocsik érkezhettek ide.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
A megállóhely a kunhalomról nézve
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
Árnyékos pihenőhely a megállóhely mellett. A tájékoztató táblából többek között az is kiderült, hogy Zelemér falu nevét 1594 óta csak a határrész és a templomrom őrzi, na meg persze a vasúti megálló. Innen két kilométerre keletre található Bodaszőlő nevezetű Hajdúböszörményhez tartozó településrész.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
Hajdúböszörmény felé egy balos ívben folytatódik a pálya
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
A megállóhely Hajdúböszörmény felől tekintve
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
Az Árpád-kori templomrom egy néhány méter magas kunhalmon található
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
Az utastájékoztató tábla szerencsére épségben volt
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
Valaha Megálló-rakodóhelyként funkcionálhatott
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
Debrecen felől Hajdúböszörmény felé tekintve
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
A Dani által említett alak térközjelző
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.29.
|
|
|
|
Zelemér felvételi épülete a Csonkatorony felől. Az épület jobb oldala, a szolgálati lakás jelenleg is lakott.
Fotó: Sós János
Dátum: 2016.09.03.
|
|
Zelemér felvételi épülete délutáni napsütésben
Fotó: Sós János
Dátum: 2016.09.03.
|
|
Zeleméri váróterem belülről. Láthatóan, valaha jegykiadás is volt.
Fotó: Sós János
Dátum: 2016.09.03.
|
|
Zeleméri peron, Hajdúböszörmény felé tekintve.
Fotó: Sós János
Dátum: 2016.09.03.
|
|
A zeleméri Csonkatorony környezete is megújult. A templomrom dombjáról nézve a megállóhely épülete.
Fotó: Sós János
Dátum: 2016.09.03.
|
|
A megállóhely 2022 februárban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.02.13.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
Zsolt.
e-mail: zsolt.gorgyan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30761
2017.02.26 17:32.32
|
A zeleméri vasúti megálló rakodóhelyhez némi információ.
A kitérő olajlefejtő vágány volt, 6 tartálykocsi fért be rá, és csővezetéken / 6 vezeték volt/ ment be a telepre.A kerozin középütközős tartálykocsikban érkezett, lefejtéshez szétkapcsolták, és pár méterre megszakították a kocsisort.
A dómfedélen keresztül fejtettek le, 6 darab lefejtő kút volt.Ez még a szovjet időkben volt. M iparvágány van a telepre. Az kitérőt, és a iparkiágazást fedező jelző biztosítja, aminek a szabványos állása " Tovább haladást engedélyező állás", tehát nem térköz jelző. A megálló felvételi épülete 70-es évek végén kiegészült, ami most a volt jegykiadó hely volt, az volt a váróterem, a jegykiadó hely pedig a szolgálati lakás konyhájából nyílott. A pénzkezelési szabályozás miatt át kellett rendezni, így hozzáépítettek egy nagyobb várótermet, a váróteremből, jegykiadóhely / pénztár / lett, a konyhából meg kellett szüntetni a bejárást a pénztárba / befalazták/ ebből lett egy kisebb , belső fűthető váróterem, majd a jegykiadóőr kiigényelte szobának a fia számára, amit meg is kapott. A csonkatorony előtt fedezetlen útátjáró volt mivel a szántóföldeken / tanító földek/ 6 csővezeték volt. Amikor megépült az iparvágány a telepre / még a szovjet időkben / ezt az útátjárót megszüntették, a dűlőút átkerült a másik oldalra, és az iparvágányon létesítettek egy " András keresztes" átjárót.
|
|
Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
|
elfogadott hozzászólás 27375
2013.11.03 10:36.43
|
Szintén van egy ilyen, Dani által is említett alakjelző, fekete pontos táblával a Debrecen-Nyírábrány vonalon, a 219-220 sz. szelvénykerók közt. Itt a vámospércsi fatelep iparvágányát fedezte...
A zeleméri iparvágányra valóban tartálykocsik érkeztek anno, a szovjet csapatok üzemanyag-bázisát szolgálta ki...(Debrecenben négy szovjet laktanya is volt! Többek között repülőezred és harckocsi-dandár. Emellett két magyar laktanya...Szóval nyelték a gázplajat rendesen.
Elképzelhetőnek tartom, hogy a zeleméri mellék/rakodó vágány feladata az volt, hogy a tartálykocsi-mozgások alkalmával lehetővé tegye a menetrend szerinti teher és személyvonati keresztezést, tehát félre lehessen állni a tartálykocsikkal!
Sós János
|
|
Dani
e-mail: dani.ernyei2000.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 23559
2012.04.07 16:03.31
|
Ezen az állomáson található magyarországon ma már ritkaság számba menő "szabványos álsa szabad” szabvány állású alak térközjelzője. Ezt az indóház márciusi számábol tudom. a debreceni uzsgyik cimü cikk képének bal oldalán a jelző árbocán van fehér alapon egy fekete kör ez a máv F.1 jelzési ut. szerin: Az alak f jelz továbbhaladást engedélyez szabványos állására figyelmeztető jel. A f jelz árbocának hátoldalán négyzet alakú fehér táblán fekete nagy pont (257. ábra). A figyelmeztet jelet a mozdonyvezet látószögének (szemvonalának) megfelel magasságban olyan alak f jelz hátoldalán kell elhelyezni, amelynek szabványos állása a továbbhaladást engedélyez állás. A figyelmeztet jelnek van elfordítható változata is. Szolgálat szünetelés tartamára, lapjával a vágányra merőleges helyzetbe kell fordítan.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|