Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Isaszeg

állomás
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

2009.03.15.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.535128° E19.390149° | N47° 32' 6.46" E19° 23' 24.53"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


Isaszeg állomás a település nyugati széléhez közel helyezkedik el, de a vágányok még a házak között futnak. A felvételi épület földszintes, lapostetős. Vastagtörzsű platánfák mögé bújik, melyek nyáron kellemes árnyékot biztosítanak. Forgalmi szolgálat, váróterem, menetjegykiadás van, s egy kis büfé is üzemel a felvételi épületben.
Az épület mindkét oldalán gondozott park van, szabványos, vasbeton lábú padokkal és kerékpártárolókat is találunk itt. A kijárattól jobbra van a buszmegálló.

Vasútállomás


Maga az állomás ötvágányos. A III. és a IV. vágány mellett keskeny, emelt szintű peronok vannak, megközelítésük a vágányokon átjárva lehetséges. A többi sínkorona szintig feltöltött. A biztosítóberendezés fényjelzős, hasonlóan a Turaihoz, Integra típusú, a kitérők motoros állításúak. A biztosítóberendezési épület kerítése mellett egy meglepően jó állapotú beton légoltalmi figyelőhely bújik meg a park örökzöld bokrai között, a remélhetőleg letűnt idők mementójaként.
Az állomás személyforgalma jelentősnek mondható, elsősorban az ingázók veszik igénybe a vonatokat. Az árufeladás ritka.
A II. vágányt nemrégiben részben kicserélték. Pár éve szintén cserélték az átmenő fővágányokban fekvő kitérőket korszerű, betonaljas változatokra.
Az I. és az V. vágányból egy-egy csonkavágány ágazik ki a kezdőponti oldalon. Mindkettő ki van zárva a forgalomból. Az előbbi hosszan fut a fővonali vágányok mellet, majd földkúpban végződik egy volt őrház tőszomszédságában. Az egykori rakodóterületet benőtte a fű, a térvilágító lámpa haszontalanul mered lefelé. Az utóbbi rövidebb, de szintén funkció nélküli, mivel nem lehet közúti járművel megközelíteni és nincs mellette rakodásra alkalmas terület sem.
A kezdőponti oldalon egy keskeny alagúton a vágányok alatt akár kerékpárral is átkelhetünk. Van persze egyéb hadiösvény is a gyalog járók számára.

További épületek


Állt itt egy szép pályamesteri lakóépület is, de miután a tetőszerkezete teljesen leégett, lebontották. Ma csak néhány tégla az alapból és az öntöttvas esőcsatorna mutatja a helyét. Ettől nem messze, az állomás kezdőponti végén a rakodóterület szélén, áll egy szolgálati lakásként funkcionáló épület, melléképülettel.
A raktárépületet bérbe adták, falait összefirkálták.
A végponti oldalon az egykori őrház és melléképületei egész jó állapotban megmaradtak. Jelentősebb átépítés, módosítás nélkül, eredeti díszeiket megtartva állnak ma is.

Iparvágány kiágazás


Az állomáshoz tartozó nyíltvonali pályaelágazás kitérője új, és az iparvágányon is pótolták a hiányzó lekötőcsavarokat. Egy honvédségi javítóbázist lehet kiszolgálni ezen keresztül. Az egykori jelentős forgalom sajnos mára már a múlté. Amit lehet közúton, trélerekkel szállítanak. Valaha itt is volt egy szolgálati hely. Épületéből mostanra mindössze a masszív alap maradt.
(képek és szöveg: Sándor Antal)

Autóbusz kapcsolat


Az állomásépület mögötti buszmegállóból a Volánbusz Zrt. távolsági és helyi, valamint a Lénárt Trans Kft. helyijáratai indulnak.
A Vonán járatok Dány aut. ford., Isaszeg* Madách u.-i iskola, Pécelen* át Budapest* Örs vezér tere, Gödöllő* aut. áll., Kistarcsa megyei kórház célállomásokra indulnak. (A csillaggal jelölt településekre vonattal is el lehet jutni.)
A Lénárt Trans autóbuszai a Vasútállomás-Jegenye utca-Csengeri utca-Tóth Árpád út-Vasútállomás, illetve a Vasútállomás-Városháza-Szolgáltatóház-Béketér-Művelődési ház-Vasútállomás útvonalon közlekednek.

Szelvénykő 292




Régi képek - Isaszeg

Isaszeg eredeti, szabványtervek szerint épült emeletes felvételi épülete (küldő: Gyimesi Lajos).
 
Isaszeg állomás régi épülete 1917 körül (küldő: Ophoven Jenő).
 
Isaszeg állomás régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Isaszeg állomás vágányok felőli képe régen. A képen egy 326-os sorozatú tehervonati mozdony is mutatkozik. A kép az 1900-as évek elején készülhetett. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Isaszeg felvételi épülete egy 1915-ben Gödöllőn feladott utánszinezett képeslap felső képén.
  Feltöltötte: Sándor Antal

http://www.corinphila.stampcircuit.com/Pages/ViewImage.php?item=8098793
 
Isaszeg vasútállomás látható a képeslap jobb alsó képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  Forrás: http://www.kisalfold.hu/forum/regi_magyarorszagi_kepeket_ide_/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A vasútállomás a pálya felől nézve egykoron. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Isaszeg. Vasútállomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Isaszeg.Vasútállomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Rákóczi úti sorompó.
  Forrás: http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_47023.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1971.



Képtár - Isaszeg

A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Bejárat a váróterembe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Váróterem. Részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Váróterem. Részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Pénztárablakok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Pillantás a IV. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Pillantás a IV. vágány peronjáról a vonal végpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Park, padokkal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Kerékpártárolók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Légoltalmi figyelőhely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Egykori őrház és melléképületei a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Az őrház a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Nyíltvonali pályaelágazás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Védőcsonka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Iparvágány a honvédségi javítóbázisra a HM Currus Harcjárműtechnikai ZRt. telephelyére.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Egykor ez is szolgálati hely volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Végponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Végponti váltókörzet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Végponti váltókörzet VI.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Medvecsapás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Az egykor volt pályamesteri lakásból mára ennyi maradt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Míves öntöttvas csatorna.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Az csonkavágány kiágazása az I. vágányból. Ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
A volt rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
A csonkavágány földkúpban végződik. Mellette egy volt őrházi épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Kezdőponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Az V. vágány csonkavágányának földkúpja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Ezt a vágányt is benőtte a fű.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Ez a vágány is ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Átjáró a vágányok alatt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Vágánytábla.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
Személyvonat érkezett a III. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2009.03.15.
Látkép a városról és a vasútállomásról. Az ívben látható a kezdőpont felőli bejárati jelző.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2008.10.31.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.21.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.21.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.21.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.21.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.21.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.21.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30967
2017.05.22. 22:41.50
Ma hosszabb kihagyás után ismét megtelt élettel a honvédségi iparvágány, a 437-es Bobó tette tiszteletét a Currus Zrt telephelyén egy kivételesen hosszú pőreszerelvénnyel

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24004
2012.05.17. 13:03.55
Fel sem tűnik, hogy milyen szocreál épület, a sok fa miatt, a Pest felőli kanyarból kilépő vonatok pedig szép fotótémát adnak.
Ha nincs behúzva a forgalmi függönye, akkor mindenki az ablakból nézi a vágánytáblát, hogy hol tart a vonat.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18301
2010.07.23. 21:54.18
Az állomásépület közelebbről.

danny
e-mail: deckhand.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 731
2007.05.14. 19:13.28
Isaszeg Pest felől peron szintről.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Ipolyvisk

Ipolyvece

Istvánhuta

Istvántelek

Istvánháza