Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Ludas

állomás
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

2009.03.21.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.723988° E20.095641° | N47° 43' 26.35" E20° 5' 44.3"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


A mai felvételi épületet 1978-ban építették Bakondi Emil építész tervei alapján. Kívül fehér márványlapok borítják, belül pedig a padló vörös márvány. Mára sajnos már elég lehangoló képet nyújt. Az előcsarnokot hajléktalanok használják átmeneti szállásnak.

Állomás


Maga az állomás hatvágányos. Forgalmi szolgálat van, menetjegykiadás azonban nincs.
Az állomás mindkét végén fény- és félsorompóval biztosított útátjárót találunk. A kitérők jó része motoros állítású, a biztosítóberendezés fényjelzős. A vágányok között sínkorona szintig feltöltött, keskeny peronok vannak. Megközelítésük a vágányokon átjárva lehetséges.
A személyforgalom változó, árufeladás, menetjegykiadás évek óta nincs. Valaha azonban jelentős személyforgalommal büszkélkedhetett Ludas, hisz helyi személyvonatok is indultak innen mind Hatvan, mind Füzesabony irányába. Ma sajnos egy újabb példája a rendszerváltás után jelentőségüket vesztett állomásoknak.

További épületek az állomáson


Egykor az állomás mindkét végén volt őrház, de már csak az alapjaik vannak meg. A végponti oldalon van egy lakóház, melynek minden bizonnyal volt korábban vasúti funkciója. Ezen kívül találunk még itt egy használaton kívüli vágányhídmérleget, egy nagy és meglepően jó állapotú áruraktárt, amelyhez – a korábban bizonyára jelentős áruforgalom jeleként – mindkét végén kombinált oldal- és homlokrakodó is tartozik. Esztétikus külsejéhez minden bizonnyal hozzájárul az is, hogy bérbe adták az épületet.
A raktár és a mérlegház között burkolt rakterület húzódik. Van egy teljes hosszában felsővezetékkel ellátott rakodó csonkavágány is, amit cement és búza rakodására használtak egykoron. A mindkét végén vágányzáró sorompóval biztosított raktári vágány, valamint a csonkavágányok az állomás első vágányából ágaznak ki, de a forgalomból ki vannak zára. Ugyancsak ki van zárva a VI. vágány. Tolatási mozgás azonban mégis van, hisz az állomás tőszomszédságában található a MÁV-Thermit Kft. telephelye az egykori lekötőtelepen. Ide hetente többször is érkezik anyag vagy szállítanak el kész vágánymezőket. 2008 őszén az állomás kitérőinél talpfákat, lekötőszereket cseréltek. 2009. áprilisában a MÁV Ingatlankezelő emberei kiirtották a bozótot ahol csak tudták, így ma egész elfogadható látványt nyújt(tak) a vágányok és az állomás környezete. Az V. vágányon négytengelyes nyitott kocsikat tárolnak már hosszabb ideje. (képek és szöveg: Sándor Antal)

Korszerűsítési pályamunkák az ötvenes évek végén


1958-ban hézag nélküli vágányt építettek ki Hatvan és Vámosgyörk között. Kezdetben egy-egy állomásköz felépítménycseréjét ideiglenes kötőtelepről szolgálták ki. A melléklétesítmények költségének csökkentésére 1959-re Ludason korszerű lekötő- és bontótelep létesült., innen szolgálták ki a Vámosgyörk-Miskolc 130km-es fővonali szakaszt 1965-ig. [1]

Megközelítés


A felvételi épületet az utca felé elhagyva, kijárattól balra találjuk a buszmegállót ahonnan a Mátra Volán járataival lehet a környező településekre tovább utazni.
A település az M3-as autópályától mindössze két kilométerre van, s a nemrég aszfaltozott úton könnyűszerrel elérhető. A vasútállomás a falu déli szélén helyezkedik el.

[1] Vasúthistória évkönyv 1999., Keller László: Vasúti közlekedés az 1955-1957 közötti években és a második 3 éves terv időszakában (1958-1960)


Szelvénykő 1006




Régi képek - Ludas

Ludas vasútállomás régi fényképfelvételen.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

A Budapest - Miskolc közötti második vágány ünnepélyes avatása Ludas állomáson
Forrás: 1956-os Intézet Közalapítvány fotóadatbázisa
http://server2001.rev.hu/oha/oha_browse_photo.asp?page=1&search_str=vas%FAt&OK=OK〈=h&dsppict=on
  Dátum: 1948.09.03.

Fénykép az épület újkorából.
  Feltöltötte: Pál Zsófi

Ludas vasútállomás látható a képeslap bal alsó képén.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Ludas

A felvételi épület a vágányok felől I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A felvételi épület a vágányok felől II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Jegypénztárak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Váróterem szemben a pénztárakkal az előcsarnok másik oldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Pillantás a II. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja Budapest Keleti pályaudvar felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Pillantás a III. vágány mellől a vonal végpontja Miskolc felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Távműködtetésű kapcsolókert a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Pillantás a végponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Ennyi maradt a végponti őrházból. A háttérben egy szép szabvány betonkerítés látható.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Egy fura, a földből alig kiemelkedő, lapostetős építmény az egykori végponti őrház mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Lakóház a végponti oldalon a vágányok mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A MÁV-Thermit Kft telephelyére vezető út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A MÁV országos raktárbázisa.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A VI. vágány ki van zárva a forgalomból. Balra a lekötőtelep kapuja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A lekötőtelep egyik vége.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A raktári vágány kiágazása az I. vágányból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Vágányhídmérleg használaton kívül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Oldal- és homlokrakodó a raktárépület végpont felőli oldalán. A másik oldal is ugyanilyen kialakítású.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A raktárépület a vágányok felől nézve. Szépen karban tartott, használatra kész.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Útátjáró a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból a nyílt vonal felé. A szürke foltok a pályán vízzsákok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Áteresz a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Ez maradt a kezdőponti őrházból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Kezdőponti váltókörzet II. Balra a lekötőtelep, jobbra a bozótosba vesznek a vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Itt ér véget a vágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A lekötőtelep másik vége.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Élőállatok mérlegelésére használt épület maradványa.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A járhatatlan pályarész eleje jelző tanúsága szerint az I. vágány is ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
Egy rakodócsonka a raktárépület utcai oldalával szemben. Villamosmozdonnyal is ki lehetett szolgálni.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.
A 999-es szelvénykő. Egy nullás Budaörsön található.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.04.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2009.03.21.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23322
2012.03.05. 20:53.30
Állomásfőnökei:
Kontra József Hatvan 1911 01.22 Pető Katalin áth. Vámosgyörk áll.főn
Héczey László Miskolc 1930 04.21 Kiss Éva áth. Mátraballa áll.főn.
Szatmári Barna Olaszliszka 1926 07.15 Veres Erzsébet

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21337
2011.07.09. 23:01.57
Szerintem van egy elírás a szelvényköves képnél. Ennek a vonalnak a kezdőszelvénye szerintem nem Budaörsön, a Budapest - Hegyeshalmi vonalon van, inkább a Keletiben.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19495
2010.11.25. 21:27.25
Írtam villanylevelet.

Nierner József
e-mail: niernerj.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19492
2010.11.25. 17:02.52
Keresem Sándor Antal urat, aki a régi Üszög állomás fényképével is rendelkezik. Meg szeretmém csinálni 1:100-as modelljét a régi állomásnak, a fűtőházát és a régi kocsijavítót is. Izgató dolog egy 150-160 éves állomás minnél hűségesebb modelljét elkészíteni.
Ha mód van rá, kérem jelentkezzen! Köszönettel:
Nierner József
7630 Pécs, Vándor u. 52.
(Üszögpuszta)

rolika
e-mail: recessed.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10657
2009.03.21. 11:43.20
én azt nem értem ennél az állomásnál hogy miért nincs menetjegykiadás.Nagyúton bezzeg van oda meg na hogy lehet eljutni:)))))

Patrik
e-mail: mobil11.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8662
2008.12.31. 19:38.22
Már ne is haragudjanak de a Ludasi vasút állomásról nekem csak rossz véleményem van mert tele van hajléktalanokkal ott kellet töltenem éjszaka 3 órát amíg jött a vonat és le se tudtam ülni mert 3 hajléktalan volt az állomáson
és az a két asztal amit beraktak az is foglalt volt.NAGY A RETEK UNDORÍTÓ AZ EGÉSZ ÁLLOMÁS ezért valamit tenni kell én mint utas nem birom kihasznállni az állomást.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Ludina

Ludányhalászi

Lukácsháza alsó

Lukácsháza

Lúky pod Makytou