Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100c Szerencs-Nyíregyháza

Szerencs (491, 80, 98)
Mezőzombor (80)
Tarcal
Tokaj
Rakamaz
Tiszanagyfalu
Virányos
Görögszállás (117)
Ferenctanya (117)
Nyírtelek (117)
Füzesbokor (117)
Északi kitérő
Nyíregyháza (100, 100b, 112, 113, 116, 117)











Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Tarcal

állomás
100c Szerencs-Nyíregyháza

2011.09.18.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.12505° E21.339896° | N48° 7' 30.18" E21° 20' 23.62"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Régészeti felfedezés


A vasút építésekor Tarcal határában ős sírokat találtak, melyekből római korbeli égetett hamvvedreket emeltek ki.
(Forrás: Pallas, http://mek.oszk.hu/00000/00060/html/098/pc009893.html)

Szelvénykő 113

Képriportok, cikkek

Tarcal állomás végponti vasúti átjárójának átépítése
2014.01.01 12:06 - Kovács Zsolt
A Szerencs – Nyíregyháza vasúti vonal Tarcal - Tokaj állomásközben, a 129+66,70 szelvényében keresztezi a 3615.sz közutat. Az említett közútnak jelentős a kamion- és személyforgalma. Az útátjáróban a fokozott közúti forgalom miatt...








Régi képek - Tarcal

Tarcal vasútállomása régi képeslapon. A felvételen látható, MÁV típustervek szerint épület vaslószínűleg nem az eredeti épület, hanem annál később épült.
(forrás: dr. Kubinszky Mihály, Régi magyar vasútállomások, 1983.)
 
A tarcali vasútállomás korabeli képeslapon.
  Feltöltötte: Kovács Zsolt

Tarcal állomás a negyvenes években. A raktárépület végén a felvételi épület még az eredeti állapotában, eredeti tetőszerkezettel látható, ahogy a századfordulós képeken is. A Szerencs-Nyíregyháza vonalat jóval később, a hatvanas években villamosították. A felvételi épületet is ekkor építették át lapos tetejűre. (A kép a családi albumból származik.)
  Feltöltötte: Kovács Zsolt

Tarcal látképe az 1850-es évek végéről,a vasút kiépítése előtt.A vasút ebből az irányból(Nyíregyháza felől,1858-ban) éri el Tarcalt.
A kép a későbbiekben lefektetett sínek helyén készült.
  Feltöltötte: Kovács Zsolt

1858-ban ért el a vasút Tarcalra.Egykorú ábrázolás egy-két évvel a vonal megnyitása után.A képen Tarcal és Tokaj között a vasúti pálya egy részlete látható, háttérben a Kopasz hegy.
  Feltöltötte: Kovács Zsolt

Két darab M28-as sorozatú dízelmechanikus tolatómozdony szolgált az állomáshoz csatlakozó iparvágányokon a kőbánya kőmorzsoló(kőaprító) telepénél, a szállítószalagoknál.A kőmorzsolót azóta elbontották, maradványai a korábbi képeken láthatóak.
  Feltöltötte: Kovács Zsolt

Tarcal állomás régi képeslapon, 1904.
Forrás:http://www.profila.hu


  Feltöltötte: Kovács Zsolt

A tarcali állomásról a negyvenes években készült nem túl jó minőségű fotón feltehetően egy ilyen 242-es áramvonalas gőzmozdony látható.
Forrás:http://indafoto.hu/multidaru/image/8081285-cc69e233/details/l/user

  Feltöltötte: Kovács Zsolt



Képtár - Tarcal

Tarcal vasútállomás éjjel.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.10.
A kőmorzsoló üzem többemeletes őrlőtornyaiból kiinduló futószalag tartóoszlopainak maradványa, háttérben a kőbánya központi épülete és javítóműhelyének épületei az állomás mellett. A kép az iparvágányok melletti valamikor még üzemelő szervizútról készült.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.17.
A megszűnt és elbontott kőmorzsoló üzem (TRACHIT) iparvágányai alig látszanak a fűben. Az állomás ötvágányos, de a külterületén, ahol az üzem működött, összesen hét vágány van, amelyből az iparvágányokat már nem használják.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.17.
A TRACHIT elbontott épületeinek helyét birtokba vette a növényzet. Érdekesség, hogy az iparvágányok területén megmaradt három darab eredeti kandeláber, amelyek még a hatvanas években uralták állomásaink képét. Ma ugyanilyen lámpaoszlopok vannak a felismerhetetlenségig átalakítva modernizálás címén az egész Szerencs-Nyíregyháza vonalon, amint azt Tarcal állomás peronvilágító lámpáinál lehet megfigyelni az állomás fotóin.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.17.
Az állomás külterületén megszüntetett ipartelep trafóháza.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.17.

Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.08.24.
A Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc vasútvonal építésének 150. évfordulója alkalmából nosztalgiavonat indult Debrecenből Miskolcra.
A nosztalgiaszerelvény tíz perces pihenőt tartott Tarcal állomáson, ahol az érdeklődő helyiek megtekinthették.
Fotó: Kovács Zsolt
A nosztalgiavonat kihúz Tarcal állomásról Szerencs irányába.A kép a sátoraljaújhelyi deltavágány előtt készült.
Fotó: Kovács Zsolt
Éjszakai csendélet Tarcal állomáson 1.
Fotó: Kovács Zsolt
Éjszakai csendélet Tarcal állomáson 2.
Fotó: Kovács Zsolt
Éjszakai csendélet Tarcal állomáson 3.
Fotó: Kovács Zsolt
Éjszakai csendélet Tarcal állomáson 4.
Fotó: Kovács Zsolt
A kissé torzított számítógépes grafikán jól látszik a kép jobb oldalán lévő kihúzó csonkavágány.Érdekesség, hogy a hetvenes évek végéig a csonkavágány (illetve az utána látható töltés)volt az eredeti sínpár nyomvonala Szerencs irányában.
Egy nagy ívű kanyart vágtak le a sínek áthelyezésével.(A kép bal oldalán látható.)A bal oldali részen alakították ki a kezdőponti váltókörzetet, az eredeti nyomvonal penig csonkavágány lett.Forrás:
http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=820
Fotó: Kovács Zsolt
Ugyanez a kezdőponti váltókörzet más szemszögből-élethűbb, a valóságnak jobban megfelelő számítógépes grafikán.A kihúzó csonkavágány a kép jobb szélén a lámpaoszlopnál fejeződik be.
Megfigyelhető, hogy a kép alkotója milyen pontosan ábrázol:A rozsdás vezetéktartó oszlopok, illetve az elburjánzott növényzet a valóságban is ilyen látványt nyújt az állomáson.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=820
Fotó: Kovács Zsolt
Más látószögből, ugyanez a kezdőponti váltókörzet számítógépes grafikán.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=820
Fotó: Kovács Zsolt
A Tarcali állomás melletti ipartelep a közelmúltban számítógépes grafikán.Forrás:
http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=840
Fotó: Kovács Zsolt
Ugyanez az ipartelep részlet más szemszögből, számítógépes grafikán.A kép néhány év előtti állapotot tükröz.
Jól kivehető a hét vágány.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=840
Fotó: Kovács Zsolt
Deltavágány 1.
A deltavágány más nézetből számítógépes grafikán.A delta íve Bodrogkeresztúr felé, a tehervonat most Tarcalról Mezőzombor felé halad.A távolban kivehető a delta Sátoraljaújhelyről Mezőzombor (Szerencs) felé haladó íve.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=339&forum=5&post_id=63678#forumpost63678
Fotó: Kovács Zsolt
Deltavágány 2.
Számítógépes grafika.
A diesel személyvonat Mezőzomborról halad Bodrogkeresztúr felé.Az előtérben lévő 100c Szerencs-Nyíregyháza villamosított vonal pedig Tarcal felé-ebben az irányban találkozik majd az újhelyi vonal tarcal felé csatlakozó, de már nem használt ívével.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=339&forum=5&post_id=63678#forumpost63678

Fotó: Kovács Zsolt
Deltavágány 3.
A Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely vonal Tarcal-Mezőzombor-Bodrogkeresztúr között található deltavágánya számítógépes grafikán.Bodrogkeresztúr felől tekintünk Tarcal irányában, a tehervonat a Szerencs-Nyíregyháza vonalon Tarcal állomásra halad.A Tarcal-Bodrogkeresztúr közötti leágazását a deltának jelenleg nem használják-a képen is jól látszik.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=339&forum=5&post_id=63678#forumpost63678
Fotó: Kovács Zsolt
Fotósorozat. Kisiklott a vonat Tarcalon. 1-10. kép. Személyi sérülés nem történt. Forrás: http://www.haon.hu/hirek/magyarorszag/cikk/kisiklott-a-vonat-tarcalon/cn/news-20080107-01172829
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.

Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
A baleset során sérült rögzítőelemek.2008.01.07.
Forrás:http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2008-0008-5-zj_jav.pdf
Fotó: Kovács Zsolt
A sérült leerősítések egyike.2008.01.07.
Forrás:http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2008-0008-5-zj_jav.pdf
Fotó: Kovács Zsolt
A 2008. 01.07-i kisiklás rekonstrukciója Tarcal állomás vágányrajzán.

Forrás:http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2008-0008-5-zj_jav.pdf
Fotó: Kovács Zsolt
A nosztalgiavonat szalonkocsija.
Forrás:
http://media.boon.hu/pubs/Bildserie/Nosztalgiavonat
Fotó: Kovács Zsolt
Felszállás a nosztalgiaszerelvénybe.
Forrás:
http://media.boon.hu/pubs/Bildserie/Nosztalgiavonat
Fotó: Kovács Zsolt
A nosztalgiaszerelvényben korhűen felújított kocsibelsővel találkozhattunk.
Forrás:
http://media.boon.hu/pubs/Bildserie/Nosztalgiavonat
Fotó: Kovács Zsolt
2010.06.16.
Fotó: Kovács Zsolt
A felvételi épület a vágányok felől 2011.01.19-én
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.19.
A felvételi épület utcafrontja 2011.01.19-én.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.19.
Kezdőponti útátjáró.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.21.
Az állomást övező szabvány betonkerítés megmaradt eredeti részlete.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.21.
Ilyen zöld színű volt a kőmorzsolónál használt két tolatómozdony.
Forrás:http://www.hobbivasut.hu/cikkek

Fotó: Kovács Zsolt
A javítóüzem az iparvágányokkal.Jobbra az elbontott kőmorzsoló maradványai.Háttérben a Kopasz-hegy a Tv-adóval.
Még így, télen is látszanak a szőlőültetvények, amelyek Hegyalja hírnevét öregbítik.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
Magtár az állomás rakodóterülete mellett.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
A Colas-Északkő központi épülete az állomás mellett.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
Akkumulátorház,az épület végén az előtértől jobbra a wc.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
A magtárépület utcafrontja, mögötte az irodalomtörténeti jelentőségű híres malom épülete.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
Szertárépület az állomáson.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
Biciklitároló.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
Magtár, mellette a régi malom,ahol az 1800-as évek végén gőzmalom működött.
Móricz Zsigmond is említést tesz róla.
A 20. század elején Móricz Zsigmond Életem regénye című művében ír a tarcali vasútállomásról: "1887 nyarán, nyár végén lehetett az, hogy én megérkeztem Tarcalra, az állomásra. Nyolcéves voltam. Hogy lehet az, hogy egyedül érkeztem?
Az, hogy egyedül, bizonyos. Ha behunyom a szemem, tisztán látom, hogy az állomás mögött volt egy gőzmalom, fekete vaskéménye volt, én a malomba mentem, és ott megkérdeztem, hol vannak a tügyi szekerek? Így voltam betanítva. És egy vidám, bajszos, meglett paraszt nevetett rám, s azt mondta, várjak, mingyán készen lesz a liszt."

Ez az az épület.
Ma a Futura Kft.központja.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
Akkumulátorház előtere.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
A kőbánya javítóüzeme az állomás mellett.Jobbra kezdődnek az iparvágányok.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
Az állomás rakodóterülete.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
Látkép a peronról,2011.01.22-én
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
Eredeti állapotában neoncsöves felirat volt a peron Nyíregyháza felőli végén.
Ugyanilyen felirat volt az állomás kezdőponti váltókörzeténél is-már nem látható ott.
Fotó: Kovács Zsolt
1981-ben lett kihúzó csonkavágány az eredeti sínpár, amikor Szerencs irányában új nyomvonalat fektettek le, amivel egy kissugarú ívet vágtak le.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.24.
A kihúzó csonkavágány a vágányzáró bakkal.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.24.
Két vágányra tervezték az építéskor a vasúti töltést 1981-ben.
Ezen a vonalon a tervek szerint a 2020-as években lehet ebből valóság...
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
A vasút régi nyomvonala Szerencs felé.A síneket 1981-ben szedték fel.
Balra látható az új nyomvonal.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
Vasúti áteresz-készült 1981-ben a nyomvonal áthelyezése után.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
Vasúti áteresz a kihúzó csonkavágány után-a régi nyomvonalon.Készült-1966-ban.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
Áteresz a régi nyomvonalon.Jól látható az évszám.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
Személyvonat jár ki a keresztezés után Szerencs felé.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
Kezdőponti váltókörzet 2.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.
Kezdőponti váltókörzet 3.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.26.
A kihúzó csonka vágány kézi állítású váltója Szerencs irányában.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.26.
Az állomás a régi nyomvonalról tekintve.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.26.
Kapcsolókert.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.27.
Móricz Zsigmond "tarcali gőzmalma" eredeti állapotában az állomás mellett.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.27.
Tarcal nevezetességeit ismertető tábla az állomás mögött.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.27.
150 évvel a Tarcal-Tokaj között haladó vasút az 1858-as ábrázolás után.A vasút a földút végén a hegy lábánál húzódik csak nem jól vehető ki.
Itt Található Hegyalja egyik leghíresebb , kegjobb minőségű szőlőtermő területe:A Szarvasszőlő.
Fotó: Kovács Zsolt
150 éve ért a vasút Tarcalra.
2008: II. Országos Borkirálynő Fesztivál és XIV. Tarcali Bornapok - Emléktábla avatás. Baracskai László polgármester, Majoros Józsefné állomásfőnök és Koi István a MÁV területi igazgatója a leleplezett tábla előtt pohárköszöntőt tart. Forrás és további képek az eseményről: http://www.tarcal.hu/kepgaleria2.php?gal=57

Fotó: Kovács Zsolt
Személypénztár.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
Váróterem.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
Kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
Érkezési oldal felújítás után.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
A forgalmi iroda egy másik nézetből.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
Munkában a forgalmi szolgálattevő.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2011.09.18.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29412
2015.04.25. 22:54.56
Orient Express érkezik, Tarcal

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 27264
2013.10.18. 09:25.09
Szerény véleményem szerint a negyvenes években készült fotón, ahol a vonat látszik, az nem egy 242-es Koporsó, hanem egy Hargita motorvonat!
http://hampage.hu/trams/fusti050918/09180014.JPG
Még a kissé rossz minőségű képen is észrevettem, hogy nincs "rés" a mozdony és az első személykocsi közt, pedig illene látni, az orr-rész mintha a személykocsira volna szerelve. Emellett a Hargita tetején lévő szögletes doboz(kémény) is szembetűnőbb, mint a 242-es kéménye, illetve, mintha csillogna a fény az első üvegeken. Ráadásul a vonat végén kivenni sasszemmel egy másik kitüremkedést, ami a második motorkocsi dízel-kéménye szerintem!

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26823
2013.07.16. 11:43.39
A végponti átjáró felújítási munkálatai már be is fejeződtek.Az eredeti elavult BODAN rendszerű átjárót uniós szabványú pontiSTRAIL rendszerűvé építették át.Az átépítés néhány nap alatt elkészült.Ellentétben a kezdőponti átjáró átépítésével, itt szervíz út nem készült a felújítás alatt,hanem ideiglenesen elterelték a Nyíregyháza felé tartó közúti forgalmat Bodrogkeresztúr irányában.

Zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26808
2013.07.14. 19:20.48
2013.07.15. Megkezdődött az állomás végponti átjárójának korszerűsítése.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21508
2011.08.09. 23:49.31
Pályarekonstrukció munkálatai a kezdőpont előtt, Szerencs irányában.A fotó a második emeletről készült.Sajnos, nem sikerült közelebbi képet készíteni a lakótelep mellett lévő-1980-ban megszüntetett -régi pályaív és az új pályaív között kialakult nádas,mocsaras terület miatt.
Ekkora volumenű munkálatok itt 1980-ban voltak utoljára ezen a területen, amikor az új -régi kanyart levágó-pályaív épült.
Akkor innen(második emelet) nem lehetett volna még fényképezni , hiszen akkor Tarcalon a lakótelep sem épült még meg.
A kanyar levágását az indokolta, hogy a vasútvonal Tarcal egész hosszában szorosan a házak mellett haladt, és az akkor is igen jelentős forgalom zavarta a lakók nyugalmát.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21507
2011.08.09. 23:31.36
A pályafelújító szerelvény bevetés előtt, a kihúzó csonka vágányon.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21506
2011.08.09. 23:28.21
A háttérben látható szerelvények szállították a felújításhoz a zúzottkövet.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21505
2011.08.09. 23:25.13
Munka közben.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21504
2011.08.09. 23:22.22
Az állomás mellett tornyosulnak ma felújításhoz előkészített zúzottkő hegyek.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21503
2011.08.09. 23:15.33
Érkezés.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21502
2011.08.09. 23:14.08
A kezdőpont látképe felújítás közben.A távolban éppen a kavicságyat terítik Szerencs irányában.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21501
2011.08.09. 23:08.52
A kezdőponti átjáró a korszerűsítés után.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21500
2011.08.09. 23:07.07
A kihúzó csonka vágány képe a felújítás megkezdésekor.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21499
2011.08.09. 23:01.52
Az ideiglenes átjáróhoz vezető elkerülő út előkészítése az aszfalt terítéséhez.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21498
2011.08.09. 22:59.27
A kezdőponti átjáró felújításának időtartamára mellette ideiglenes átjárót létesítettek.A kép az aszfalt terítése előtt készült.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21497
2011.08.09. 22:55.07
A kezdőponti átjáró felújítás közben.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21479
2011.08.08. 10:05.07
Megkezdődtek a Szerencs-Nyíregyháza vasútvonal felújítási munkálatai.A tervezett befejezésig, augusztus 18-ig a vonal egészén vonatpótló autóbuszok közlekednek.
A munkálatok érintik a sínek cseréjét, a felső vezetékek karbantartását, helyenként új felső vezeték tartó oszlopok telepítését,az elektromos berendezések, jelzők karban tartását, a váltók cseréjét, ahol szükséges, a vasúti átjárók korszerűsítését, ahol ez még nem történt meg.A tarcali vasúti átjárót is ennek során építették át korszerű, gumiágyas technológiával.
A munkálatok éjjel is folynak.
Végre felkerültek a tarcali állomáson is a peronon a vágányok számozásai is.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18307
2010.07.24. 22:16.12
A felavatott emléktábla.

k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18218
2010.07.17. 22:59.36
Az állomásépület a régi képeslapon viszont már megegyezik a mai épülettel.
Az épület alatt a két világháború alatt óvóhely is működött-amelyet a "Trachit" ipartelep illetve az újhelyi deltavágány bombázása miatt használni is voltak kénytelenek a helyiek.(Nagyszüleim visszaemlékezése)
Látható, hogy a hatvanas években a kor ízlésének megfelelő átalakítás után (lapos tető, stb,) az eredeti típusépületre már nem lehet ráismerni-egyedül a kereszt alakú alaprajz sejteti, hogy ugyanaz az épület.
Az állomásépületet a kétezres években ismét felújították, a munkálatok közben, a levert vakolat alatt a falon jól kivehetőek voltak az épület eredeti ablakai fölött a régi képeslapon is látható boltívben rakott téglák.
Trianon előtt Tarcal állomásról is el lehetett közvetlenül jutni átszállás nélkül Bp. Nyugati-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Tarcal érintésével Sárospatakra, illetve Sátoraljaújhelyre.
A deltavágány Szerencs felé ma is megvan, azonban Trianon óta Nyíregyháza felől érkezve be kell menni Szerencsre, majd átszállással eljutni Sátoraljaújhelyre.

zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17716
2010.06.16. 22:26.23
Peronrendezés után.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tápszentmiklós

Tapolca

Tardosi kőbányák

Tarjánpuszta

Tárkány-Csép