|
Tarcal vasútállomás éjjel.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.10.
|
|
A kőmorzsoló üzem többemeletes őrlőtornyaiból kiinduló futószalag tartóoszlopainak maradványa, háttérben a kőbánya központi épülete és javítóműhelyének épületei az állomás mellett. A kép az iparvágányok melletti valamikor még üzemelő szervizútról készült.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.17.
|
|
A megszűnt és elbontott kőmorzsoló üzem (TRACHIT) iparvágányai alig látszanak a fűben. Az állomás ötvágányos, de a külterületén, ahol az üzem működött, összesen hét vágány van, amelyből az iparvágányokat már nem használják.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.17.
|
|
A TRACHIT elbontott épületeinek helyét birtokba vette a növényzet. Érdekesség, hogy az iparvágányok területén megmaradt három darab eredeti kandeláber, amelyek még a hatvanas években uralták állomásaink képét. Ma ugyanilyen lámpaoszlopok vannak a felismerhetetlenségig átalakítva modernizálás címén az egész Szerencs-Nyíregyháza vonalon, amint azt Tarcal állomás peronvilágító lámpáinál lehet megfigyelni az állomás fotóin.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.17.
|
|
Az állomás külterületén megszüntetett ipartelep trafóháza.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2010.07.17.
|
|
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.08.24.
|
|
A Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc vasútvonal építésének 150. évfordulója alkalmából nosztalgiavonat indult Debrecenből Miskolcra.
A nosztalgiaszerelvény tíz perces pihenőt tartott Tarcal állomáson, ahol az érdeklődő helyiek megtekinthették.
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
A nosztalgiavonat kihúz Tarcal állomásról Szerencs irányába.A kép a sátoraljaújhelyi deltavágány előtt készült.
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Éjszakai csendélet Tarcal állomáson 1.
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Éjszakai csendélet Tarcal állomáson 2.
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Éjszakai csendélet Tarcal állomáson 3.
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Éjszakai csendélet Tarcal állomáson 4.
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
A kissé torzított számítógépes grafikán jól látszik a kép jobb oldalán lévő kihúzó csonkavágány.Érdekesség, hogy a hetvenes évek végéig a csonkavágány (illetve az utána látható töltés)volt az eredeti sínpár nyomvonala Szerencs irányában.
Egy nagy ívű kanyart vágtak le a sínek áthelyezésével.(A kép bal oldalán látható.)A bal oldali részen alakították ki a kezdőponti váltókörzetet, az eredeti nyomvonal penig csonkavágány lett.Forrás:
http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=820
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Ugyanez a kezdőponti váltókörzet más szemszögből-élethűbb, a valóságnak jobban megfelelő számítógépes grafikán.A kihúzó csonkavágány a kép jobb szélén a lámpaoszlopnál fejeződik be.
Megfigyelhető, hogy a kép alkotója milyen pontosan ábrázol:A rozsdás vezetéktartó oszlopok, illetve az elburjánzott növényzet a valóságban is ilyen látványt nyújt az állomáson.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=820
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Más látószögből, ugyanez a kezdőponti váltókörzet számítógépes grafikán.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=820
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
A Tarcali állomás melletti ipartelep a közelmúltban számítógépes grafikán.Forrás:
http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=840
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Ugyanez az ipartelep részlet más szemszögből, számítógépes grafikán.A kép néhány év előtti állapotot tükröz.
Jól kivehető a hét vágány.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=729&viewmode=flat&order=ASC&start=840
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Deltavágány 1.
A deltavágány más nézetből számítógépes grafikán.A delta íve Bodrogkeresztúr felé, a tehervonat most Tarcalról Mezőzombor felé halad.A távolban kivehető a delta Sátoraljaújhelyről Mezőzombor (Szerencs) felé haladó íve.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=339&forum=5&post_id=63678#forumpost63678
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Deltavágány 2.
Számítógépes grafika.
A diesel személyvonat Mezőzomborról halad Bodrogkeresztúr felé.Az előtérben lévő 100c Szerencs-Nyíregyháza villamosított vonal pedig Tarcal felé-ebben az irányban találkozik majd az újhelyi vonal tarcal felé csatlakozó, de már nem használt ívével.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=339&forum=5&post_id=63678#forumpost63678
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Deltavágány 3.
A Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely vonal Tarcal-Mezőzombor-Bodrogkeresztúr között található deltavágánya számítógépes grafikán.Bodrogkeresztúr felől tekintünk Tarcal irányában, a tehervonat a Szerencs-Nyíregyháza vonalon Tarcal állomásra halad.A Tarcal-Bodrogkeresztúr közötti leágazását a deltának jelenleg nem használják-a képen is jól látszik.
Forrás:http://www.trainz.hu/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=339&forum=5&post_id=63678#forumpost63678
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Fotósorozat. Kisiklott a vonat Tarcalon. 1-10. kép. Személyi sérülés nem történt. Forrás: http://www.haon.hu/hirek/magyarorszag/cikk/kisiklott-a-vonat-tarcalon/cn/news-20080107-01172829
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2008.01.07.
|
|
A baleset során sérült rögzítőelemek.2008.01.07.
Forrás:http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2008-0008-5-zj_jav.pdf
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
A sérült leerősítések egyike.2008.01.07.
Forrás:http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2008-0008-5-zj_jav.pdf
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
A 2008. 01.07-i kisiklás rekonstrukciója Tarcal állomás vágányrajzán.
Forrás:http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2008-0008-5-zj_jav.pdf
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
A nosztalgiavonat szalonkocsija.
Forrás:
http://media.boon.hu/pubs/Bildserie/Nosztalgiavonat
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Felszállás a nosztalgiaszerelvénybe.
Forrás:
http://media.boon.hu/pubs/Bildserie/Nosztalgiavonat
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
A nosztalgiaszerelvényben korhűen felújított kocsibelsővel találkozhattunk.
Forrás:
http://media.boon.hu/pubs/Bildserie/Nosztalgiavonat
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
2010.06.16.
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
A felvételi épület a vágányok felől 2011.01.19-én
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.19.
|
|
A felvételi épület utcafrontja 2011.01.19-én.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.19.
|
|
Kezdőponti útátjáró.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.21.
|
|
Az állomást övező szabvány betonkerítés megmaradt eredeti részlete.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.21.
|
|
Ilyen zöld színű volt a kőmorzsolónál használt két tolatómozdony.
Forrás:http://www.hobbivasut.hu/cikkek
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
A javítóüzem az iparvágányokkal.Jobbra az elbontott kőmorzsoló maradványai.Háttérben a Kopasz-hegy a Tv-adóval.
Még így, télen is látszanak a szőlőültetvények, amelyek Hegyalja hírnevét öregbítik.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
Magtár az állomás rakodóterülete mellett.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
A Colas-Északkő központi épülete az állomás mellett.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
Akkumulátorház,az épület végén az előtértől jobbra a wc.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
A magtárépület utcafrontja, mögötte az irodalomtörténeti jelentőségű híres malom épülete.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
Szertárépület az állomáson.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
Biciklitároló.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
Magtár, mellette a régi malom,ahol az 1800-as évek végén gőzmalom működött.
Móricz Zsigmond is említést tesz róla.
A 20. század elején Móricz Zsigmond Életem regénye című művében ír a tarcali vasútállomásról: "1887 nyarán, nyár végén lehetett az, hogy én megérkeztem Tarcalra, az állomásra. Nyolcéves voltam. Hogy lehet az, hogy egyedül érkeztem?
Az, hogy egyedül, bizonyos. Ha behunyom a szemem, tisztán látom, hogy az állomás mögött volt egy gőzmalom, fekete vaskéménye volt, én a malomba mentem, és ott megkérdeztem, hol vannak a tügyi szekerek? Így voltam betanítva. És egy vidám, bajszos, meglett paraszt nevetett rám, s azt mondta, várjak, mingyán készen lesz a liszt."
Ez az az épület.
Ma a Futura Kft.központja.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
Akkumulátorház előtere.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
A kőbánya javítóüzeme az állomás mellett.Jobbra kezdődnek az iparvágányok.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
Az állomás rakodóterülete.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
Látkép a peronról,2011.01.22-én
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.22.
|
|
Eredeti állapotában neoncsöves felirat volt a peron Nyíregyháza felőli végén.
Ugyanilyen felirat volt az állomás kezdőponti váltókörzeténél is-már nem látható ott.
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
1981-ben lett kihúzó csonkavágány az eredeti sínpár, amikor Szerencs irányában új nyomvonalat fektettek le, amivel egy kissugarú ívet vágtak le.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.24.
|
|
A kihúzó csonkavágány a vágányzáró bakkal.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.24.
|
|
Két vágányra tervezték az építéskor a vasúti töltést 1981-ben.
Ezen a vonalon a tervek szerint a 2020-as években lehet ebből valóság...
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
|
|
A vasút régi nyomvonala Szerencs felé.A síneket 1981-ben szedték fel.
Balra látható az új nyomvonal.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
|
|
Vasúti áteresz-készült 1981-ben a nyomvonal áthelyezése után.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
|
|
Vasúti áteresz a kihúzó csonkavágány után-a régi nyomvonalon.Készült-1966-ban.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
|
|
Áteresz a régi nyomvonalon.Jól látható az évszám.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
|
|
Személyvonat jár ki a keresztezés után Szerencs felé.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
|
|
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.25.
|
|
Kezdőponti váltókörzet 2.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.
|
|
Kezdőponti váltókörzet 3.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.26.
|
|
A kihúzó csonka vágány kézi állítású váltója Szerencs irányában.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.26.
|
|
Az állomás a régi nyomvonalról tekintve.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.26.
|
|
Kapcsolókert.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.27.
|
|
Móricz Zsigmond "tarcali gőzmalma" eredeti állapotában az állomás mellett.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.27.
|
|
Tarcal nevezetességeit ismertető tábla az állomás mögött.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.01.27.
|
|
150 évvel a Tarcal-Tokaj között haladó vasút az 1858-as ábrázolás után.A vasút a földút végén a hegy lábánál húzódik csak nem jól vehető ki.
Itt Található Hegyalja egyik leghíresebb , kegjobb minőségű szőlőtermő területe:A Szarvasszőlő.
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
150 éve ért a vasút Tarcalra.
2008: II. Országos Borkirálynő Fesztivál és XIV. Tarcali Bornapok - Emléktábla avatás. Baracskai László polgármester, Majoros Józsefné állomásfőnök és Koi István a MÁV területi igazgatója a leleplezett tábla előtt pohárköszöntőt tart. Forrás és további képek az eseményről: http://www.tarcal.hu/kepgaleria2.php?gal=57
Fotó: Kovács Zsolt
|
|
Személypénztár.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
|
|
Váróterem.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
|
|
Kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
|
|
Érkezési oldal felújítás után.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
|
|
A forgalmi iroda egy másik nézetből.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
|
|
Munkában a forgalmi szolgálattevő.
Fotó: Kovács Zsolt
Dátum: 2011.02.28.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2011.09.18.
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29412
2015.04.25 22:54.56
|
Orient Express érkezik, Tarcal
|
|
|
Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
|
elfogadott hozzászólás 27264
2013.10.18 09:25.09
|
Szerény véleményem szerint a negyvenes években készült fotón, ahol a vonat látszik, az nem egy 242-es Koporsó, hanem egy Hargita motorvonat!
http://hampage.hu/trams/fusti050918/09180014.JPG
Még a kissé rossz minőségű képen is észrevettem, hogy nincs "rés" a mozdony és az első személykocsi közt, pedig illene látni, az orr-rész mintha a személykocsira volna szerelve. Emellett a Hargita tetején lévő szögletes doboz(kémény) is szembetűnőbb, mint a 242-es kéménye, illetve, mintha csillogna a fény az első üvegeken. Ráadásul a vonat végén kivenni sasszemmel egy másik kitüremkedést, ami a második motorkocsi dízel-kéménye szerintem!
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26823
2013.07.16 11:43.39
|
A végponti átjáró felújítási munkálatai már be is fejeződtek.Az eredeti elavult BODAN rendszerű átjárót uniós szabványú pontiSTRAIL rendszerűvé építették át.Az átépítés néhány nap alatt elkészült.Ellentétben a kezdőponti átjáró átépítésével, itt szervíz út nem készült a felújítás alatt,hanem ideiglenesen elterelték a Nyíregyháza felé tartó közúti forgalmat Bodrogkeresztúr irányában.
|
|
|
Zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26808
2013.07.14 19:20.48
|
2013.07.15. Megkezdődött az állomás végponti átjárójának korszerűsítése.
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21508
2011.08.09 23:49.31
|
Pályarekonstrukció munkálatai a kezdőpont előtt, Szerencs irányában.A fotó a második emeletről készült.Sajnos, nem sikerült közelebbi képet készíteni a lakótelep mellett lévő-1980-ban megszüntetett -régi pályaív és az új pályaív között kialakult nádas,mocsaras terület miatt.
Ekkora volumenű munkálatok itt 1980-ban voltak utoljára ezen a területen, amikor az új -régi kanyart levágó-pályaív épült.
Akkor innen(második emelet) nem lehetett volna még fényképezni , hiszen akkor Tarcalon a lakótelep sem épült még meg.
A kanyar levágását az indokolta, hogy a vasútvonal Tarcal egész hosszában szorosan a házak mellett haladt, és az akkor is igen jelentős forgalom zavarta a lakók nyugalmát.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21507
2011.08.09 23:31.36
|
A pályafelújító szerelvény bevetés előtt, a kihúzó csonka vágányon.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21506
2011.08.09 23:28.21
|
A háttérben látható szerelvények szállították a felújításhoz a zúzottkövet.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21505
2011.08.09 23:25.13
|
Munka közben.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21504
2011.08.09 23:22.22
|
Az állomás mellett tornyosulnak ma felújításhoz előkészített zúzottkő hegyek.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21503
2011.08.09 23:15.33
|
Érkezés.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21502
2011.08.09 23:14.08
|
A kezdőpont látképe felújítás közben.A távolban éppen a kavicságyat terítik Szerencs irányában.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21501
2011.08.09 23:08.52
|
A kezdőponti átjáró a korszerűsítés után.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21500
2011.08.09 23:07.07
|
A kihúzó csonka vágány képe a felújítás megkezdésekor.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21499
2011.08.09 23:01.52
|
Az ideiglenes átjáróhoz vezető elkerülő út előkészítése az aszfalt terítéséhez.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21498
2011.08.09 22:59.27
|
A kezdőponti átjáró felújításának időtartamára mellette ideiglenes átjárót létesítettek.A kép az aszfalt terítése előtt készült.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21497
2011.08.09 22:55.07
|
A kezdőponti átjáró felújítás közben.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21479
2011.08.08 10:05.07
|
Megkezdődtek a Szerencs-Nyíregyháza vasútvonal felújítási munkálatai.A tervezett befejezésig, augusztus 18-ig a vonal egészén vonatpótló autóbuszok közlekednek.
A munkálatok érintik a sínek cseréjét, a felső vezetékek karbantartását, helyenként új felső vezeték tartó oszlopok telepítését,az elektromos berendezések, jelzők karban tartását, a váltók cseréjét, ahol szükséges, a vasúti átjárók korszerűsítését, ahol ez még nem történt meg.A tarcali vasúti átjárót is ennek során építették át korszerű, gumiágyas technológiával.
A munkálatok éjjel is folynak.
Végre felkerültek a tarcali állomáson is a peronon a vágányok számozásai is.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18307
2010.07.24 22:16.12
|
A felavatott emléktábla.
|
|
|
k66zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18218
2010.07.17 22:59.36
|
Az állomásépület a régi képeslapon viszont már megegyezik a mai épülettel.
Az épület alatt a két világháború alatt óvóhely is működött-amelyet a "Trachit" ipartelep illetve az újhelyi deltavágány bombázása miatt használni is voltak kénytelenek a helyiek.(Nagyszüleim visszaemlékezése)
Látható, hogy a hatvanas években a kor ízlésének megfelelő átalakítás után (lapos tető, stb,) az eredeti típusépületre már nem lehet ráismerni-egyedül a kereszt alakú alaprajz sejteti, hogy ugyanaz az épület.
Az állomásépületet a kétezres években ismét felújították, a munkálatok közben, a levert vakolat alatt a falon jól kivehetőek voltak az épület eredeti ablakai fölött a régi képeslapon is látható boltívben rakott téglák.
Trianon előtt Tarcal állomásról is el lehetett közvetlenül jutni átszállás nélkül Bp. Nyugati-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Tarcal érintésével Sárospatakra, illetve Sátoraljaújhelyre.
A deltavágány Szerencs felé ma is megvan, azonban Trianon óta Nyíregyháza felől érkezve be kell menni Szerencsre, majd átszállással eljutni Sátoraljaújhelyre.
|
|
zsolt
e-mail: k66zsolt.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17716
2010.06.16 22:26.23
|
Peronrendezés után.
|
|
|