Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


733 Arad-Újszentanna-Nadab-Illye-Nagyszalonta-Nagyvárad

Arad (120, 710, 711, 715, 716, 720)
Utvinișu Nou (711)
Ötvenes (711)
Zimándújfalu (711)
Cetatea Veche (711)
Téglagyári mh. (711)
Újszentanna (711)
Óvarsánd
Alsósimánd
Nadabi malom
Nadab
Kisjenő
Zerind
Tămașda
Boiu Bihor
Ciumeghiu (739)
Nagyszalonta (733a)
Madarász
Inádi halastó
Cséffa
Gyapju
Váradles
Mácsapuszta
Őssipuszta (127)
Nagyvárad (101, 106, 127, 736, 736b, 740, 742)

953 Kétegyháza-Elek-Nadab

Kétegyháza (120, 121)
Elek
— országhatár —
Ottlaka
Sikló
Székudvar
Kisjenő-Erdőhegy
Nadab




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Nadab

állomás RO (Románia/Erdély)
733 Arad-Újszentanna-Nadab-Illye-Nagyszalonta-Nagyvárad
953 Kétegyháza-Elek-Nadab
 

2008.08.02.
Fotó: Málik Zoltán [M_Z]


  Az állomás földrajzi koordinátái: (pontatlan)
N46.484491° E21.501296° | N46° 29' 4.16" E21° 30' 4.66"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Képtár - Nadab


Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.

Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.

Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.

Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.

Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.

Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
Arad felé tekintve
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
Nagyszalonta / Kisjenő-Erdőhegy felé tekintve
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.

Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.

Fotó: Gayer Márk
Dátum: 2010.09.01.

Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.


Képek a netről - Nadab

Nadab állomás felvételi épülete
Fotó: Dan TM
Dátum: 2009.
http://www.forumtrenuri.com/t27-313-nadab-graniceri
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30131
2016.03.25. 21:49.31
1919-20-ban a megszálló román hadsereg kifosztotta az országot. 1920. március 29-én a román hadsereg kivonulásával az ACsEV összes motorkocsiját román területre vitték. A vonalakat a járműállományban szintén nagy károkat szenvedett MÁV szolgálta ki mozdonyos vonatokkal.
Forrás: Wikipédia: ACSEV.

Az 1924. V. 27-én átadott vonalon Illye határában új állomást létesített a CFR, belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé pedig 1927-ben felhagyván azt, a régi Illye állomással együtt. Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, II. kötet, Editura Filaret, 1996: 197. o.

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30129
2016.03.25. 20:35.04
A képen a zöld motorka mögött látható épület volt Nadab megállóhely felvételi épülete. 1920–24 közt bekötötte a CFR Nagyszalontáról a trianoni államhatárt meghúzó kisantant-korridorvonalat.

A 35 km új pálya építését valószínűleg már 1919 első felében elrendelték.1933-ig a két nyomvonal találkozásánál (Kisjenőtől 1,1 km-re) nyíltvonali elágazás üzemelt (Nădab Ramificaţie), a Fehér-Körösön pedig fahíd. Ennek kiváltásakor épült párhuzamos egyvágányú pálya. A mai állomásépület (a fénykép készítője mögött) csak az állomás bővítésével, 1955-ben létesült, a régi lakóházként szolgál.

Nădab 42+502, átadva: 1955, 1995-ben: 3 vg., 638 m h.
Nădab 42+837, átadva: 1887. XII. 25., 1924-ben 3 vg., 250 m h., megszűnt: 1955
Ramificaţia Nădab 46+320, átadva: 1924. V. 27., megszűnt: 1933
Chişineu Criş, korábban Chişinău, 47+420, átadva: 1924. V. 27. (Nagyszalonta felé)
Pădureni Ardeal, korábban Chişinău Ardeal, 3+787, átadva 1884. I. 1. (Kétegyháza felé)

Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, III. kötet, Editura Filaret, 1997: 116., 253–255. o.

(Nagyszalonta a korábban államosított Alföld–Fiumei Vasút állomása volt. Illye határában új állomást létesített a CFR [katonai térképen Gara Ciumeghiu Nou], belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé felhagyván azt. Nadab pedig az ACSEV vonalán volt megállóhely.

Az ACSEV Románia által elcsatolt területeken fekvő szakaszai 1923-tól voltak a CFR kezelésében, míg 1927-ben megváltotta azokat. [Magyarországon maradt részeit a GYSEV kezelte 1923-tól, 1927-től a Szeged–Csanádi Vasút vette át az 1945-ös államosításig.])

Akkor: http://mapire.eu/hu/map/hkf_25e/?bbox=2391552.1863580584%2C5856944.29652322%2C2398068.44301937%2C5860383.962796052
Ma: https://goo.gl/maps/EL49LUWRteE2

Csanádi Sándor felvétele 2003-ban készült. Teljes abszolút hivatkozás: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1003948159694007, láthatóság: Csanádi Sándor Fb-ismerősei

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nádasd

Mezőzombor

Nádasér

Nádasfő

Nădejdea Sat