Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Maglód

állomás
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

2005.12.07.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.438893° E19.340729° | N47° 26' 20.01" E19° 20' 26.62"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Maglód állomása 23 km-re fekszik Budapest-Keleti pályaudvartól. 5 vágánnyal rendelkezik, 3 mellett található utasperon, az első vágány raktári. Ez utóbbit nagyon ritkán használják, az 5. vágányt pedig néhány éve kizárták a forgalomból. Az átmenő fővágányok melletti széles, magas utasperon perontetővel ellátott és az aluljárón át közelíthető meg. Emiatt az új utasítás értelmében már nem a forgalmi szolgálattevő meneszti a vonatot. A 2. vágány mellett keskeny, alacsony utasperon található, ezt a vágányt általában menetrenden kívüli előztetés esetén használják az itt megálló személyvonatok.

Viszonylag nagy az utasforgalom, de a környező megállókhoz képest általában kevesebb a felszálló. A jegypénztár még működik. Az állomás környéke rettenetesen elhanyagolt, a peron közepén általában hasig ér a gaz, a „kényszerparkolóban” pedig áll a sár. A 2000/2001-es év pályafelújítása észrevétlenül haladt át az állomáson, a kezdőponti váltókörzettől Szolnok felé – néhány néhány felsővezetéktartó oszlop cseréjén vagy lefestésén, illetve pár színes névtáblán kívül – már nem történt semmi, a régi peronok is felújítás nélkül maradtak. Helyi politikai szinten több éve téma és választási ígéret a település állomásának és megállóhelyének „rendbetétele”, P+R parkolók és kerékpártárolók létesítése, de egyelőre ezidáig sajnos nem történt semmilyen előrelépés.


Utazási kapcsolatok


A helyi buszjárat érinti a vasútállomást, de profiljába nem tartozik bele a vonattal utazók szállítása, a menetrend nincs egyeztetve a vonatéval. Általában késő reggeltől kora délutánig közlekedik, túlnyomórészt helyi iskolásokat és időseket szállít. A VOLÁN Auchan áruházhoz indított járatai naponta két alkalommal érintik a megállót.

Az összefoglalót készítette: Csaba Károly, 2010. október

Szelvénykő 147




Régi képek - Maglód

A kép tanúsága szerint Maglódon eredetileg kisebb felvételi épületet emeltek, melyet később bővítettek mai méretére.
 
Maglód állomás felvételi épülete és vágányai láthatók a képeslap bal felső képén. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Maglód állomás felvételi épülete látható a képeslap bal felső képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Maglód vasútállomás a vashíddal.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Maglód vasútállomás
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=483894
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Maglód vasútállomás
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=509181
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos



Képtár - Maglód

Végponti váltókörzet
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2005.04.23.
A felvételi épület a Bellus tér felől
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2010.02.10.
Az utasperon Szolnok felőli vége
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2010.10.08.
Az aluljáró feljárata a déli oldalon
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2010.10.08.
Kényszerparkoló a sárban
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2010.10.08.
Az elgazosodott raktári vágány
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2010.10.08.
A régi szinten maradt egykori bakterház bújik meg a fák között a kezdőponti oldalon.
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2010.10.08.
A peron Budapest felőli vége
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2010.10.08.
A gazos peron és a Mendéről érkezett személyvonat
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2010.10.08.
Kezdőponti oldal
Fotó: Csaba Károly
Dátum: 2010.10.08.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.12.07.
Felújítás után
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2013.07.01.
Felvételi épület homlokzata
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2013.07.01.
Felújítás után
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2013.07.01.
Iker lakóőrház a kezdőponti végén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Az épület hátsó frontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Melléképületek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
A bejárati ív.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Gyalogos aluljáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
A raktárépület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Az aluljáróban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Pillantás a peronról Budapest felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Pillantás a peronról Szolnok felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Visszatekintés a végpont felől az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.04.25.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.27.
Kis pihenőhely a felvételi épület előtti parjban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.12.20.
Téli napfürdő.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.12.20.
Készül a fedél az aluljáró fölé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.12.20.
Újrafestés után újra grafittizve...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.12.20.
Nyomhatod a gombot, rángathatod a kilincset, ez az ajtó ugyan ki nem nyílik neked.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.12.20.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ladam
e-mail: la8720.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9172
2009.01.12. 23:08.34
Az állomáson és környékén valahol a 80-as években megállt az idő :) Ennek tanulsága a mellékelt kép is. Egyébként rendkívül hangulatos az állomás mögötti tér, nyáron kifejezetten hűvös lehet. Ezt a teret egyébként Marx térnek hívták, egy házon a felvételi épület közelében még ez az utcanév látható :)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Magdolnatelep

Mád

Mágori-majori rakodó

Maglódi Nyaraló

Mágocs-Alsómocsolád