|
A felvételi épület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
|
|
Az utcafront
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
|
|
Melléképület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
|
|
Állomási épület
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Az állomási épület hátsó fele.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Váróterem I
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Váróterem II
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Két fő vágányon kívül található három mellék vágány. Ebből egy nem villamosított a rakodás miatt.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Kapcsolókert
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Kijárat Gyoma fele.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Kijárat Mezőberény fele.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Útátjáró az állomástól 300 méterre Mezőberény fele.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Tájékoztató! Csárdaszállás állomáson a jegy kiadás 2009 szeptember 1-el megszűnt.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
|
|
Fotó: Tóth Márton
|
|
Az állomásra vezető utca a Petőfi Sándor utca.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
A felvételi épület utcafrontja. Eredeti állapotában megmaradt MÁV III-ad osztályú típusépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Belépés előtt cipőnket is megtakaríthatjuk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Bejárat a váróterembe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Váróterem részlet III. A pénztárablak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Váróterem részlet IV. Kézmosási lehetőség, a "fűtőberendezés" és kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Váróterem részlet V. Egy kis retro hangulat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Ez már csak dísz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Pillantás a III. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja, Budapest Keleti pu. felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Pillantás a III. vágány peronjáról a vonal végpontja, Arad felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
A felvételi épület a peronról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Egy kis épület a WC bújik meg a bokrok között.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Emeletes lakóőrház a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Jelzők, váltók a kezdőponton. Az állomás szimmetrikus kialakítású.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Egy 1897-es évjáratú sínszál a vágányokat elválasztó kerítés részeként.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
A kapcsolókert kézi működtetésű.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
A rakodóvágány közvetlenül a felvételi épület mellett ágazik ki.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Motoros működtetésű siklasztósaru biztosítja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Melléképület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Visszapillantás az állomásra a rakodóterület széléről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
A vonal jellegzetes őrházi típusépülete a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Melléképületek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Fény- és félsorompóval biztosított útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Pillantás az átjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Pillantás az átjáróból az állomás felé. Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
|
Az útátjáró korlátja kisvasúti sínekből készült.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30709
2017.02.09 18:28.39
|
A postahivatal neve valóban Köröstarcsa kitérő volt, az állomásé azonban nem. 1911 őszén maga a község kérelmezte a vasútállomás akkori Köröstarcsa elnevezésének megváltoztatását Köröstarcsai tanyákra, ugyanis az állomás a településtől 7 km-re terült el, közöttük út sem vezetett, így az elnevezés megtévesztő volt. 1928. július 18-án ezt írta a Békésmegyei Közlöny: "A »Köröstarcsai Tanyák« vasúti állomáson postahivatal is működik, még pedig a »Köröstarcsai kitérő« név alatt. Minthogy a vasúti állomás neve és a postaügynökség neve nem egyezik, ebből folyólag a múltban sok zavar támadt. A postaügynökség erre való tekintettel beadványt intézett a vármegye közigazgatási bizottságához, amelyben azt kérte, hogy intézkedjék a bizottság ezen ellentét megszüntetése érdekében." A szegedi postaigazgatóság az ügynökség nevét október 18-ikai hatállyal Köröstarcsai tanyákra változtatta.
1928 őszén Tóth Imre köröstarcsai gazda és társai azt kérték a minisztériumtól, hogy államköltségen építtesse meg az állomástól a községig az utat. A miniszter a kérvényt "fedezet hiányában" elutasította.
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26612
2013.05.23 12:39.30
|
Itt egy videó az átépülő állomásról:
http://www.youtube.com/watch?v=FRvTp-4z01k
Ahogy látszik a hír sajnos igaz, mindkét oldalon féltökű állomás lesz. Ennek nem tudom mi értelme van, nem telik még két kitérőre?
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25675
2013.01.01 20:57.25
|
Egy cikk az állomásról
http://ujmavblog.org/mav/olvasnivalo/csardaszallas-egy-fovonali-allomas-atepites-elott/
|
|
mozes58
e-mail: mozes58.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 11375
2009.05.13 11:12.01
|
Szeretném pontosítani a helység nevét,mert 1911-1928 között 'Köröstarcsa kitérö' volt a neve, amiröl bélyegzést is bemutatok. De még ezelött az 1859-ben megépült vasút idejében, a Középszállás nevet viselte a mai Csárdaszállás.
|
|
|
Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 2162
2008.01.08 22:29.00
|
Igazán eredeti állomás.Az épület is szép.
|
|