Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Csárdaszállás
(Köröstarcsai tanyák)*

állomás
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.862308° E20.930047° | N46° 51' 44.3" E20° 55' 48.16"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.




Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Köröstarcsai tanyák az 1914, 1918, 1939 és 1947-es menetrendekben így szerepel

Szelvénykő 600




Régi képek - Csárdaszállás

Köröstarcsai Tanyák 1921. Az eredeti kép az Orlai Petrics Soma Muzeális gyűjtemény része Mezőberényben.
  Feltöltötte: Komócsin Imre

Köröstarcsai tanyák váltó álltó őrbódé Mezőberény felől.
  Feltöltötte: Komócsin Imre
Dátum: 1917.



Képtár - Csárdaszállás

A felvételi épület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
Az utcafront
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
Melléképület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
Állomási épület
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
Az állomási épület hátsó fele.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
Váróterem I
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
Váróterem II
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
Két fő vágányon kívül található három mellék vágány. Ebből egy nem villamosított a rakodás miatt.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
Kapcsolókert
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
Kijárat Gyoma fele.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
Kijárat Mezőberény fele.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
Útátjáró az állomástól 300 méterre Mezőberény fele.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.
Tájékoztató! Csárdaszállás állomáson a jegy kiadás 2009 szeptember 1-el megszűnt.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2011.02.20.

Fotó: Tóth Márton
Az állomásra vezető utca a Petőfi Sándor utca.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
A felvételi épület utcafrontja. Eredeti állapotában megmaradt MÁV III-ad osztályú típusépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Belépés előtt cipőnket is megtakaríthatjuk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Bejárat a váróterembe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Váróterem részlet III. A pénztárablak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Váróterem részlet IV. Kézmosási lehetőség, a "fűtőberendezés" és kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Váróterem részlet V. Egy kis retro hangulat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Ez már csak dísz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Pillantás a III. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja, Budapest Keleti pu. felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Pillantás a III. vágány peronjáról a vonal végpontja, Arad felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
A felvételi épület a peronról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Egy kis épület a WC bújik meg a bokrok között.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Emeletes lakóőrház a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Jelzők, váltók a kezdőponton. Az állomás szimmetrikus kialakítású.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Egy 1897-es évjáratú sínszál a vágányokat elválasztó kerítés részeként.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
A kapcsolókert kézi működtetésű.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
A rakodóvágány közvetlenül a felvételi épület mellett ágazik ki.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Motoros működtetésű siklasztósaru biztosítja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Melléképület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Visszapillantás az állomásra a rakodóterület széléről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
A vonal jellegzetes őrházi típusépülete a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Melléképületek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Fény- és félsorompóval biztosított útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Pillantás az átjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Pillantás az átjáróból az állomás felé. Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.
Az útátjáró korlátja kisvasúti sínekből készült.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.07.28.


Képek a netről - Csárdaszállás

Az állomás vágányhálózata az átépítés után.
http://img.index.hu/imgfrm/6/1/3/2/IMG_0010826132.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30709
2017.02.09. 18:28.39
A postahivatal neve valóban Köröstarcsa kitérő volt, az állomásé azonban nem. 1911 őszén maga a község kérelmezte a vasútállomás akkori Köröstarcsa elnevezésének megváltoztatását Köröstarcsai tanyákra, ugyanis az állomás a településtől 7 km-re terült el, közöttük út sem vezetett, így az elnevezés megtévesztő volt. 1928. július 18-án ezt írta a Békésmegyei Közlöny: "A »Köröstarcsai Tanyák« vasúti állomáson postahivatal is működik, még pedig a »Köröstarcsai kitérő« név alatt. Minthogy a vasúti állomás neve és a postaügynökség neve nem egyezik, ebből folyólag a múltban sok zavar támadt. A postaügynökség erre való tekintettel beadványt intézett a vármegye közigazgatási bizottságához, amelyben azt kérte, hogy intézkedjék a bizottság ezen ellentét megszüntetése érdekében." A szegedi postaigazgatóság az ügynökség nevét október 18-ikai hatállyal Köröstarcsai tanyákra változtatta.
1928 őszén Tóth Imre köröstarcsai gazda és társai azt kérték a minisztériumtól, hogy államköltségen építtesse meg az állomástól a községig az utat. A miniszter a kérvényt "fedezet hiányában" elutasította.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26612
2013.05.23. 12:39.30
Itt egy videó az átépülő állomásról:
http://www.youtube.com/watch?v=FRvTp-4z01k

Ahogy látszik a hír sajnos igaz, mindkét oldalon féltökű állomás lesz. Ennek nem tudom mi értelme van, nem telik még két kitérőre?

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25675
2013.01.01. 20:57.25
Egy cikk az állomásról
http://ujmavblog.org/mav/olvasnivalo/csardaszallas-egy-fovonali-allomas-atepites-elott/

mozes58
e-mail: mozes58.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 11375
2009.05.13. 11:12.01
Szeretném pontosítani a helység nevét,mert 1911-1928 között 'Köröstarcsa kitérö' volt a neve, amiröl bélyegzést is bemutatok. De még ezelött az 1859-ben megépült vasút idejében, a Középszállás nevet viselte a mai Csárdaszállás.

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2162
2008.01.08. 22:29.00
Igazán eredeti állomás.Az épület is szép.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Csanádpalota

Csala

Csátalja

Csáva

Csorbató