Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Tápiószele

állomás
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

A frissen felújított tápiószelei felvételi épület
2012.08.08.
Fotó: Vásárhelyi Dániel [Vasarhelyi_Daniel]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.34625° E19.873666° | N47° 20' 46.49" E19° 52' 25.19"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Tápiószele a vonal egyik forgalmas állomása. A felvételi épület a MÁV II. osztályú fővonali (1880) típusa, mely ugyan vakolatdíszeit a legutolsó felújítás során elveszítette, de szinte eredeti állapotában maradt meg. Belül pedig semmit sem változtattak, ami ritkaságszámba megy. Építészeti szempontból egy rendkívül értékes épületről van szó, amit sokkal könnyebb lenne eredeti állapotába visszaállítani, mint átépítéssel modernizálni.
Sajnos a várótermet itt sem kímélték a falfirkálók. Érdekes, hogy az épület kontyolt tetővel épült. Szerencsére ezt sem bántották a felújítás során. A felvételi épületen kívül találunk még itt az állomás mindkét végén egy-egy emeletes lakóőrházat, melyeket szintén típusterv alapján építettek. Mindkettő lakott ma is. Az egyikben egy nyugdíjas vasutas él. Ezeken kívül a WC épületét, egy aprócska raktárépületet a kapcsolókert mellett és a biztosítóberendezés jelfogótermi épületét találjuk itt. Nincs azonban a máshol megszokott áruraktár. Az állomás fényjelzőkkel biztosított. Motoros állítású kitérők vannak, s mindkét végén fény- és félsorompós vasúti átjáró épült. Forgalmi szolgálat és menetjegykiadás van. Az állomás ötvágányos, melyből ma már csak három alkalmas vonatközlekedésre.
Az első vágány a rakodóvágány, a második vágányt állapota miatt a forgalomból kizárták, így a megmaradt három vágányon bonyolódik a vonatforgalom, ami bizony sokszor kevés. A személyvonatokat, a többi állomástól eltérően a forgalmi szolgálattevő meneszti. Az idén áprilisban életbe lépett F.2. számú Forgalmi Utasítás szerint sok helyen már nem a forgalmi szolgálattevő meneszt, hanem a jegyvizsgáló, itt azonban ez utasbiztonsági szempontok miatt (az utasoknak
a vágányokon keresztül kell elhagyniuk a peront) a forgalmista dolga maradt. Jelentős személyforgalom van, elsősorban ingázók, de árufeladás is történik itt. Néhanapján papírnyárfa kerül rakodásra. A TRANSELEKTRO Kft. telephelyéről, ahová iparvágány vezet, rendszeresen indítanak transzformátorokkal rakott kocsikat. Némelyik ún. túlméretes rakomány, elszállításuk komoly előkészítést igényel. A Seminis Kft. telephelyére vezető vágányt már több mint egy évtizede nem használják.
Sajnos a Budapest-Újszász-Szolnok vonal felújítására adott Európai Uniós pénz Nagykátánál elfogyott, így ide már nem ért el. A többit az államnak kellene állnia saját forrásból. Az elmúlt húsz évben nemhogy felújítás, de még állagmegóvó karbantartás sem nagyon volt. Meg is látszik ez a vonalon és az állomáson is, tele van tűzdelve lassújelekkel, mindent rozsda mar és felverte a gaz a vágányok közét, oldalát. A jobb átmenő fővágány (a III. vágány) ez év szeptemberétől 40km/h sebességű lesz. Mindenre nagyon ráférne már egy alapos felújítás. (szöveg: Sándor Antal)



Szelvénykő 595




Régi képek - Tápiószele

Tápiószele állomásépülete. A képen láthatóak még az eredeti homlokzatdíszek is.
A képeslap dátuma 1900. szeptember 08.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Tápiószele mozaikképeslapon
 
Tápiószele vasútállomás az 1930-as évek elején.
Forrás: http://fortepan.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Tápiószele


Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.07.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.07.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.07.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.07.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.07.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.07.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.07.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.07.
A felvételi épület a vágányok felől
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Az állomás utcafrontja
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Emeletes őrház a kezdőponti oldalon
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Emeletes típusőrház a végponti oldalon
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
WC nőknek
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
WC férfiaknak
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
A híres szelei víz, amit amit az Indul a bakterház Bendegúzának kellett vinnie a bakternak
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
A jegypénztár eredeti portálja. Kár azért a stílustalan rácsért
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Részlet: szinte eredeti állapotú ajtó
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
A váróterem részlete
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Várótermi pad
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
A forgalmi irodába vezető ajtó
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Lakrészbe nyíló ajtó
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Gyönyörű ácsmunka
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Biztosítóberendezési épület
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Pillantás a negyedik vágány peronjáról Budapest felé
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Pillantás a negyedik vágány peronjáról Szolnok felé
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Személyvonatok az állomáson
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Az üres rakodóterület
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Kezdőponti váltókörzet
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Kezdőponti váltókörzet, közelebbről
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Végponti váltókörzet, Szolnok felé a nyílt vonal irányába tekintünk. Jobbra a TRANSELEKTRO Kft. telephelyére vezető iparvágány látszik
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Végponti váltókörzet, befelé az állomás felé tekintünk
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
A II. vágány ki van zárva a forgalomból
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Vízzsák a II. vágány végponti kijárati jelzője mellett. Érdekes, hogy az egyébként forgalomból kizárt 2. vágányra vezető sínt nemrégiben cserélték
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Az iparvágány felől érkezve, mellettünk az Újszász felől érkező sínek futnak be az állomásra
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Vágányzáró sorompó az iparvágányon
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Itt elágazik az iparvágány
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Itt is
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
A TRANSELEKTRO iparvágány visszafelé, az állomás felé tekintve. Bár benőtte a fű, használják a vágányt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Iparvágány a Seminis Kft. telephelyére
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Útátjáró a kezdőponton
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Útátjáró a végponton
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Útátjáró az iparvágányon
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Jellegzetes padok a peronon
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
Lejtviszonyjelző kókadtan a melegben
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.11.
A peront a vágányokon átjárva közelíthetjük meg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
Az elmúlt két évben nem sok minden változott az épületen. Szerencsére még mindig őrzi majdnem eredeti külsejét.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
A buszmegálló mellé a város térképét és néhány látnivalóját bemutató térkép került.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
A parkoló sarkán áll a telefonfülke.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
Szép, de ami talán fontosabb, messziről is jól látható, olvasható útbaigazító táblákat helyeztek ki az utcasarkokra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
Az állomás kimerítően dokumentálva van, hiányzik egy életkép. (Szerintem a "rossz minőségű", mégis kifejező, hangulatos mobiltelefonos kép egyik klasszikus példája.)
Fotó: Neumann István
Dátum: 2011.07.15.
A frissen felújított tápiószelei felvételi épület
Fotó: Vásárhelyi Dániel
Dátum: 2012.08.08.

Fotó: Vásárhelyi Dániel
Dátum: 2012.08.08.

Fotó: Vásárhelyi Dániel
Dátum: 2012.08.08.

Fotó: Vásárhelyi Dániel
Dátum: 2012.08.08.
A megújult váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.03.06.
A pénztár is megújult.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.03.06.
A mellékhelyiségek is EU konformak lettek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.03.06.
Bendegúz ma már rá sem ismerne a helyre.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.09.08.


Képek a netről - Tápiószele

Az egykori Tápiószele-Tápiószentmárton GV vonalrajza.
http://img.index.hu/imgfrm/3/6/1/6/IMG_0007373616.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Adani
e-mail: sadasfdas.kukac.aaasas.hu
elfogadott hozzászólás 24284
2012.06.17. 10:34.39
Szerintem meg ez legyen a legnagyobb gondotok, végül is kaptatok egy szép felvételi épületet, meg P+R parkolót meg mindent, ami kell. Már csak am agát a páylatestet kéne felújítani.

Balu
e-mail: tibor.doman.kukac.hotmail.hu
elfogadott hozzászólás 24282
2012.06.16. 13:26.06
Szép lett az állomás, csak azt nem egésszen értem , hogy milyen oknál fogva kerűlt a városnév után egy pont.Szerintem sokan feltesszük ezt a kérdést ,remélve ,hogy megfelelő stilisztikai választ kapunk.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 24121
2012.06.01. 05:32.46
A felvételi épület felújítása, korhű ruhába öltöztetése a befejezéséhez közeledik.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 12272
2009.07.02. 06:21.31
Tápiószele 2009. július 1-től városi rangra emelkedett.

aanita
e-mail: facsianita.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8112
2008.11.29. 21:17.36
train in rain - on flickr

http://www.flickr.com/photos/aanita/243326084/

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tápiószecső

Tápiómajor

Tápiószentmárton

Torontálalmás

Trencsén-Alsóváros