Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képtár


Országút

megszűnt megállóhely
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad
 

2009.03.16.
Fotó: Asztalos Endre [Endre]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.485461° E21.203009° | N46° 29' 7.65" E21° 12' 10.83"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A vasút és az Elek - Lőkösháza út keresztezésétől délre, a pálya keleti oldalán állt a Szajol - Arad vonal 74-es őrháza.
"Országút" megálló ennél az őrháznál volt.
A peron Békéscsabáról Lőkösháza felé haladva a pálya balkéz felőli oldalán helyezkedett el.
1951-ben 180 méter hosszú rakodóvágányt létesítettek itt, (a pálya jobb oldalán), amely sajnos csak rövid ideig szolgált, forgalmát 1965 11 01-től megszüntették.
Még egy rendeltetése volt az őrháznak, a ma is funkcionáló önműködő térközbiztosító berendezés 1970-es üzembehelyezéséig, 15-ös számon, vonatjelentő térközőrhelyként működött. (Tehát segítségével Kétegyháza és Lőkösháza állomások között egyszerre nem egy, hanem két vonat tartózkodhatott).
1970 augusztusában átadták a ma is üzemelő ("AS 1078" számú) fénysorompót, a sorompókezelői szolgálatot megszüntették, az őrházat a rálátás biztosítása érdekében elbontották.
1971-ben még majdnem minden személyvonat megállt a megállóban.
Az ekkor már "táblás" megálló személyforgalmát az 1974-es menetrendváltáskor (május 26) szüntették meg.
Sajnos tragikus esemény is fűződik a helyhez, 1979 december 3.-án a 8-as Volán Elek felé tartó autóbuszának vezetője a fénysorompó tilos jelzését figyelmen kívül hagyva a sínekre hajtott, és összeütközött a Lőkösházára közlekedő, ABymot 480 pályaszámú motorkocsi által vontatott személyvonattal. Az autóbusz utasai közül 11-en életüket vesztették.
(Szöveg: Asztalos Endre)





Képtár - Országút

A felhagyott Országút megálló, az útátjáróból Lőkösháza felé tekintve. A kép bal szélén állt a 74-es őrház. A hatvanas évek elejéig a középen látható földút helyén vezetett a vágány, amelyet a mellé épített, új, hézagnélküli pálya átadásakor felszámoltak, így alakult ki a jelenleg is látható állapot.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.03.16.
Az őrház helye.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.03.16.
Valószínűleg a valamikori rakodó maradványai. Az oszlopok helyén lehetett a rakodóvágány.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.03.16.
Egy kép az egykori Országút megállóhely őrházának helyéről. Az út túloldalán volt, csak kicsit rosszul sikerült a kép.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.03.28.

Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.03.16.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Őriszentpéter régi

Orșova

Örs vezér tere

Őriszentpéter

Orosházi tanyák