Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Nagylapos

megállóhely
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.976755° E20.745658° | N46° 58' 36.31" E20° 44' 44.36"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Nagylapos megálló és forgalmi kitérő


2009 óta Nagylapos utasforgalmi szempontból egyszerű táblás megálló. A Gyomaendrődhöz tartozó kistelepülés északi szélén, a vasút 408-as szelvényében található fény- és félsorompóval biztosított útátjárótól Mezőtúr irányában találjuk a kétvágányú pálya külső oldalain elhelyezkedő, 250 méter hosszú, sínkoronától számított 30 centiméter magasságú peronokat. Évekkel az átadás után esőbeállókat is kapott a megálló. A "B" peron mellett áll az egykori Tiszavidéki Vasút 28-as számú vonali őrháza.
A megállótól néhány száz méterre Mezőtúr felé, a 389-es és 403-as szelvények között helyezkedik el a szintén 2009-ben átadott Nagylapos forgalmi kitérő, mely az átmenő fővágányok között létesített két egyszerű vágánykapcsolatból áll. Mivel mind a négy váltó nagy sugarú, kitérő irányban 80 kilométer/órával járható, ezért a bejárati jelzők négy optikás főlapja alatt a 80 km/h sebesség jelzéséhez szükséges vízszintes zöld lámpasort is megtaláljuk. A bejárati jelzők hátoldalára, az ellenkező irányú vonatok számára fehér árbócú önműködő térközjelzőket telepítettek. Felvételi épülete nincs, D55-ös biztosító berendezését Mezőtúr állomásról, ELPULT rendszer segítségével távvezérlik.

Nagylapos állomás


A 2009-ben felszámolt Nagylapos állomás a jelenlegi megállóval ellentétben a 408-as szelvényben található útátjárótól Gyoma felé helyezkedett el. Kivételt csak az átmenő fővágányokat Mezőtúr felől összekötő négy egyszerű kitérő képezett, ezek az átjáró túloldalán, a jelenlegi peronok vonalában voltak. Négy, 810 méter használható hosszúságú vonatfogadó vágánnyal, egy, az első vágányba mindkét végén bekötött, a felvételi épülettől Gyoma irányában elhelyezkedő rövid rakodó vágánnyal, D55-ös biztosító berendezéssel, fény bejárati- és egyéni kijárati jelzőkkel rendelkezett. Mezőtúr felől két-, Gyoma felől egyvágányú pálya csatlakozott az állomáshoz, így a vonatok sebességcsökkentés nélkül csak a jobb átmenő, azaz a harmadik vágányon tudtak áthaladni. Utasperonok az első és második, illetve a harmadik és negyedik vágányok között voltak.

Az állomás története


A vonal 1892-es hossz-szelvénye Nagy-Lapos, Wodiáner kitérő néven egy 200 méter hosszú rakodóhelyet tüntet fel, közvetlenül a 29-es számú vonali őrház Mezőtúr felőli végéhez csatlakozva. Ez az őrház már a múlté, a hossz-szelvény azonban segítségünkre van, belőle megtudhatjuk, hogy a jelenlegi megállónál még megtalálható 28-as őrháztől 1337 méter távolságra, vagyis a 421-es szelvénykő környékén, szintén a pálya (Gyoma felé nézve) bal oldalán állt. Nagyjából itt helyezkedett el a későbbi állomás Gyoma felőli bejárati jelzője. (A szelvényezés ekkor még nem a jelenlegi szajoli, hanem az eredeti ceglédi kezdőpontú volt, így az őrházaknál 797+37 és 810+74 van feltüntetve).
A rakodó személyforgalomra megnyitva nem volt, a polgári menetrendekben nem szerepelt.
A forgalom növekedése miatt a MÁV az 1900-as évek elején nagyarányú fejlesztésekbe kezdett, számtalan új állomást, forgalmi kitérőt létesített - ezek közé tartozott Nagylapos is.
A Magyar Királyi Államvasutak Hivatalos Lapja 1908.01.25-én adta hírül, miszerint "Nagylapos rakodóhely kitérő állomássá lett kibővítve, és mint ilyen 1907 december 20-án személy-, pogyász- és külön berendezést nem igénylő kocsirakományú szállítmányokra is megnyílt."
Vélhetően ekkor emelhették - a MÁV fővonali típusterve alapján - a ma is álló felvételi épületet.
Az 1908-as téli menetrendben napi két pár személyvonat állt meg az állomáson, majd 1909.01.01-től újabb két vonatpárral bővült a kínálat.
1938-ban egyéni alak kijárati jelzőket helyeztek üzembe. A mellékelt helyszínrajzból kiderül, hogy ekkor három, nagyjából 800 méter hosszú vonatfogadó fővágány állt rendelkezésre, az átmenő a második volt. A rakodó vágány, akárcsak a megszűntetéskor, ekkor is az első vágányból, a felvételi épület után Gyoma irányába ágazott ki, és csatlakozott vissza mintegy 200 méter után. Két váltókezelői őrhely is tartozott az állomáshoz, a kezdőponti a mai 408-as szelvényben található útátjáró után közvetlenül, a pálya jobb oldalán állt, innen kezelték az átjáró sorompóját is. Érdekesség, hogy a hatvanas évek elejéig a mai 46-os főút itt keresztezte a síneket, és egészen Mezőtúrig a vasút északi oldalán haladt, vagyis az átjáró akkoriban forgalmasnak számított, rajta egy időben menetrend szerinti autóbusz forgalom is zajlott.
A Mezőtúr - Nagylapos állomásközben 1960-körül hézagmentes, 48 kg/fm rendszerű új pályát építettek a bal vágány már az 1910-es évek közepén elkészült, ám azóta üresen álló alépítményére, ugyanakkor viszont az 1910 körül lefektetett, elhasználódott 42 kg/fm ("I") rendszerű jobb vágányt felbontották, így az állomásköz továbbra is egyvágányú maradt.
1962-ben vonóvezetékes állítású váltókat és mechanikus biztosítóberendezést kapott az állomás, egyúttal a bejárati jelzők két fogalmú alak előjelzőit három fogalmúra cserélték.
1968.02.29-én helyezték üzembe az önműködő térközbiztosító berendezést Mezőtúr és Nagylapos között, 5 térközjelzővel 6 térközre osztva fel az állomásközt, illetve fényjelzőkre cserélték az állomás alak bejárati és kijárati jelzőit. Ugyanezen év május 9-étől már Gyoma felé is önműködő térközrendszerben közlekedtek a vonatok, a rövidebb távolság miatt itt csak 3 térközjelzőt telepítettek.
1985-ben elkészült az új, 54 kg/fm rendszerű jobb vágány Mezőtúr és Nagylapos között. Ezúttal a régi bal vágányt nem bontották fel, így az állomásköz kétvágányú lett. Mivel azonban a jobb vágány 120 km/órájával szemben az elhasználódott bal csak 40-80 km/órás sebességgel volt járható, illetve Gyoma felé az egyvágányú pálya az állomás harmadik vágányán keresztül a jobb vágány egyenes folytatását képezte, ezért a bal vágány a továbbiakban a 2009-es teljes átépítésig csak kiegészítő szerepet töltött be, a vonatok lehetőség szerint mindkét irányban a jobb vágányt használták. Menetrend szerint is mindennapos volt a látszólag baljáratú közlekedés, vagyis ha a páratlan (Mezőtúr felé haladó) vonat volt a fontosabb, akkor az a számára helytelen jobb, az ellenvonat pedig a bal vágányt használta.
1986-ban üzembe helyezték a D55 típusú biztosító berendezést, ezzel nyerte el végső formáját az állomás.
(Asztalos Endre, 2018)

Szelvénykő 408 (a jelenlegi megálló)
Szelvénykő 411 (a volt felvételi épület)




Régi képek - Nagylapos


  https://axioart.com/tetel/1943-nagylapos-gyomaendrod-vasut...
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1943.



Képtár - Nagylapos

Raktárépület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
Profilkép
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
Az utcaforont
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
Melléképület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
A felvételi épület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
A peron Mezőtúr irányába
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.07.
Nagylapos megállóhely.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2010.12.19.
Kihalt táj utasok és szolgálat nélkül.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2010.12.19.
Az ütemes menetrend szerint napi 13 vonat megállásáról gondoskodtak.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2010.12.19.
Az áthaladó (7304-es) gyorsvonatra figyelmeztet az automata hangosbemondó. "A" vágány Mezőtúr fele nézve.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2010.12.19.
"B" vágány Gyoma állomás irányába. Mivel itt szolgálat nincsen ezért a peronok takarításáról az erős szél gondoskodik.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2010.12.19.
Szalagkorláttal elválasztva a két vágány.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2010.12.19.
Út átjáró. Túloldalt a 46-os főút.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2010.12.19.
Távolban az egykori állomási épület. Az elbontott 1-1 kitérő vágány helye.
Fotó: Dézsi Csaba
Dátum: 2010.12.19.

Fotó: Tóth Márton
Egykori sorompókezelő bakterház, háttérben a régi állomásépület.
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.11.30.
Még kettő sárga fénnyel engedélyezi Nagylapos állomás "A" jelű bejárati jelzője Mezőtúr felől a bal vágányról az első vágányra történő behaladást, de mellette már ott a leendő 402b térközjelző, hátoldalán a forgalmi kitérő "C" bejárati jelzőjével.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.05.08.
Nagylapos állomás Mezőtúr felőli váltókörzetének részlete, a jobb átmenő harmadik vágányról a negyedikre terelő 12-es váltóval, a bontás kezdetén.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.05.08.
Az első és a második vágányok közötti peron Gyoma felé nézve. A háttérben a harmadik (jobb átmenő) vágány hűlt helye, ekkor már folyamatban volt az állomás felszámolása.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.05.08.
Nagylapos állomás "V1"-es kijárati jelzője Gyoma felé már az új bal vágányra engedélyezi a kihaladást a 7306-os számú gyorsvonat részére. Az állomás bontása ekkor már folyamatban volt, a háttérben a "V3" és "V4" jelzők már örökre elsötétültek.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.05.08.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31738
2018.08.31 20:00.14
Egy baleset.
1937.10.05-én hajnalban az állomás harmadik vágányára két talpfával rakott kocsit (214211 Kz és 316907 J) állítottak ki. (Az állomás ekkor három vágányos volt, és a második volt az átmenő.) A Mezőtúrról nyolc óra után pár perccel induló 660-as számú gyorstehervonat menetrend szerint Nagylaposon kitérőbe járt, mert itt keresztezett a 627-es számú Békéscsaba - Budapest sebesvonattal. A kirakásra váró kocsikról a nappalos forgalmi szolgálattevő és a váltókezelők is megfeledkeztek, a vágány szabad voltáról nem győződtek meg, a tehervonat számára a foglalt harmadikra állították be a vágányutat. A kézifékezéssel közlekedő tehervonat, melyet aznap 126 tengellyel és 890 tonna terheléssel az egyenes állású 324,214-es pályaszámú mozdony továbbított békéscsabai személyzettel, mintegy 30 kilométer/óra sebességgel haladt az állomás felé. A foglalt vágányt észlelve már hiába fékeztek, az ütközést elkerülni nem tudták, ennek következtében a Kz kocsi kisiklott, mindkét tehervagon és a mozdony megsérült. Mivel a tehervonat vége az egyvágányú nyílt vonalat elzárta, ezért a 627-es sebesvonat, melyet a 342,009 pályaszámú, szintén békéscsabai mozdony továbbított, csak a kocsik félreállítása után tudott továbbhaladni. A pálya felszabadítására a mezőtúri fűtőházhoz tartozó 376,116 pályaszámú gőzöst rendelték ki, mely eredetileg a Szarvas felé induló 7862-es számú vonatra volt vezényelve. A szolgálattevőt és a váltókezelőt büntetésből más munkakörbe, Kötegyán, illetve Komádi állomásokra helyezték át.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30595
2016.12.02 12:50.04
A Békésmegyei Közlöny 1909. január 24-iki híradása: "— A nagylaposi állomás. A nagylaposi vasúti állomás a teherszállításnál csak waggon-forgalomra van berendezve. Ezért Balogh Lázár és társai nagyláposi lakosok kérvényt nyújtottak be a kereskedelmi miniszterhez aziránt, hogy az állomás darabszámforgalomra is berendeztessók. A miniszter ezt a kérelmet nem teljesítette, mert akkor áruraktárt kellene építeni és a személyzetet is meg kellene szaporítani. Az ezzel járó költséget pedig a darabszámforgalom nem fedezhetné, olyan csekély."

imunkácsi
e-mail: imunkacsi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22233
2011.10.21 19:43.50
Én a korábbi hozzászólásokban említett Mártélyon lakom, Nagylaposon laktak nagyszüleim, csodás szép állomás volt régen, fel és leszálló utasok is voltak.A lakosok egy része vasutas volt akik zömében Budapesten teljesítettek szolgálatot. A falu többi lakói paraszti munkát végző idős emberek voltak, meg említek néhány nevet, hogy így a világhálón legyenek örök életűek ezek a szorgos kis emberkék akikre már alig emlékszik valaki(sajnos én sem sok mindenkire)Mikó Sanyi bácsi aki boltos volt, Péváné, Mikó Illés bácsi, Bíró János és Bíró Jánosné akik a nagyszüleim voltak, Knapcsek Miklós, Varga László, Fekécs Ferencné, Fülöp Gellért bácsi és Neje Irma néni, Hadi stb stb

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19734
2010.12.19 23:36.16
Új optikát kapott sorompó is.

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19733
2010.12.19 23:33.38
Segélykérési lehetőség

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19731
2010.12.19 23:27.23
A megálló kamerával felszerelve,azt nem tudom üzemképes e.

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19730
2010.12.19 23:24.43
Távolban az új megálló

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19727
2010.12.19 23:18.21
481-002-8 mozdonnyal átrobog a tehervonat

Adani_
e-mail: asdasas.kukac.aqaa.hu
elfogadott hozzászólás 19350
2010.11.11 11:42.06
Tavaly még volt szolgálat, legalábbis a vonatnak tisztelgett egy vasutas, de asszem meneszteni már akkor se menesztett. Aztán mikor már véglegesen átadták az új megállót, nyilván megszűnt a szolgálat is é felvételi épületre is lakat került. Gyakorlatilag Csugar és Pusztapó sorsára jutott, Csugarhoz hasonlóan itt is áthelyezték a megállót, de itt jó irányba közelebb a házakhoz és az átjáróhoz nem úgy mint Csugaron, ahol pont, hogy távolabb a falutól jó 300m-re tették.

Budai János
e-mail: budai_jani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19348
2010.11.11 09:57.28
Az állomás épület ma is megvan,de az első és a negyedik vágányokat,elbontották.
Még az átépítéskor 2009-ben.
Jegykiadás 2000év óta nem volt, szolgálattevő sincs egy éve már.
Nagylapos megállóhely lett a régi állomás épülettől kb.400m.re Mezőtúr irányába van kiépítve,mindkét átmenő vágány mellett,széles peronok,a személyvonatok érkezését hangszóró módja be,sz.gépről.
Automata rendszer, működik itt is.

Adani
e-mail: sdadas.kukac.aasa.hu
elfogadott hozzászólás 14117
2009.10.25 22:05.43
Igen, már el is készült a két oldali peron közelebb került a megállóhely a házakhoz, a régi állomást teljesen felszedték az épületben még van szolgálat, de már csak a vonatoknak tiszteleg a bakter. Legalábbis látszólag, vonatot tuti nem meneszt.

Itt Csugarral ellentétben jó ötlet volt áthelyezni a peront. Mezőtúr felé pedig épült egy vágánykapcsolat hasonló mint Kétpónál, ez pedig már működik is.

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14108
2009.10.25 12:14.21
Nagylapos az megállóhely lett, ahogy a 46-os út a vasút mellé csatlakozik van egy sorompó(szintbeli útátjáró), ott épült 2 peron,lámpák,zajvédő falak ..stb..

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13049
2009.08.17 12:51.14
jah.... am a 120-as vonal jelentős szakasza lesz a tervezett teher szállítási folyosó Hamburg és valami balkáni nagy város között ha valaki tud róla valamit akk írjon :D

Adani
e-mail: sdasas.kukac.asasas.hu
elfogadott hozzászólás 12852
2009.08.11 21:13.22
Múlt héten jártam erre az egyik átmenő vágány felszedve a rakodó vágányt is elbontották azt úgy néz ki végleg. Megállóhely lesz Nagylaposból, szolgálat még van ki tudja meddig. Az állomástól távolabb Mezőtúr irányába pedig vágánykapcsolat épült. Az új bal vágány is készen van Gyomáig leszámítva a most felszedett részt Nagylapos területén. De ez csak átmeneti állapot vélhetően felújítják ott is a pályát. Egyébként egészen Gyomáig készen van mindkét vágány, hamarosan kétvágányú vonal lesz a 120-as Békéscsabáig, ill. gyakorlatilag Muronyig, mivel Murony után a balt nem használják hiába van meg. Valószínűleg csak évekkel később Békéscsaba állomás felújításakor fogják bekötni.

imunkacsi
e-mail: imunkacsi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10236
2009.02.26 08:28.37
Mikor közeledtünk az állomáshoz eldúdoltuk a MÁV szignált és azt mondtuk: Nagylapos végállomás! a peronon szeret nagyszüleim vártak mindig, csodás nyarak voltak :)

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9236
2009.01.17 21:38.50
de már nem adnak ki menetjegyet itt nagylaposon, úgy van kiírva most a 2009-es menetrend szerint csak 9 vonat áll meg naponta :S

Adani
e-mail: dsasas.kukac.asasa.hu
elfogadott hozzászólás 8580
2008.12.28 12:32.02
Közben megépült a második vágány Nagylapos-Gyoma között a vágányzárat is feloldották Gyoma-Dévaványa között.

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8457
2008.12.17 20:36.22
aha itt gyomán majd máskor fogják megcsinálni a 46-os úron az alauljárót de nálunk már kezdik ásni az aluljrót úgy láttam :D

Adani
e-mail: asas.kukac.sds.hu
elfogadott hozzászólás 8412
2008.12.14 15:53.29
Nem tudom, mikor legutóbb arra jártam akkor a peronokat építették át Viacoloros díszkövessé. Aluljáró sztem még nem épült, sőt a 46-os út két szintbeli kereszteződéshez( Gyoma és Mezőtúr) sem kezdték el megépíteni az alul és felüljárót.

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8385
2008.12.13 19:24.22
igazad van siessenek majd a vasút álomások árépítésével am te nem tudod Adani,hogy mezőtúron épül-e már az aluljáró????

Adani
e-mail: sasa.kukac.asasas.hu
elfogadott hozzászólás 8352
2008.12.13 10:29.29
Akkor talán már Vésztő felé sincs meg a vágányzár, újra járhat a Bz Dévaványa (Vésztő) felé. Mezőtúrig eddig is megvolt a két vágány, az egyiket fel is újították, ha minden igaz végeznek a gyomai második vágánnyal akkor jöhet a jobb vágány Mezőtúrtól Nagylaposig majd onnan Gyomáig.

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8351
2008.12.13 09:57.41
biztos mert már megvan építve a második vágány és már 2 ványányon mehet vonat gyomáról mezőtúrra még a jobb vágányt is árépítik és akkor k..va jó lesz

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6160
2008.08.28 14:45.39
Mostmár 100%, h leszi tt második vágány Gyoma felé, hiszen már dolgoznak rajta. A helye meg is van neki felsővezetéktartó oszlopok is állnak már ott. Mikor Mezőtúr felé felszedték az egyik vágányt (teljesen új épül a helyére) akkor Nagylaposon sokszor volt vonatkeresztezés személy és teherszállító egyaránt.

Zsu
e-mail: seprenyine.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4140
2008.05.06 12:59.09
Nagylapos az állomás neve, a falu eredetileg Endrőd VIII kerület volt, és minden tekintetben Endrődhöz tartozott. 1975- ben amikor Gyoma és Endrőd egyesült (közigazgatásilag) azóta tartozik Gyomaendrődhöz. A falu a vasút állomással szemben van, lakosok száma kb. 4-500 fő. Nagylaposon található a híres "Birka-csárda" ahol nagyon finom birka-pörköltet lehet enni.

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2764
2008.02.11 18:58.42
Csak annyit tudok, hogy a falu Békés megyében van, és nagy valószínűséggel Gyomahoz tartozó község.

Adani
e-mail: dasa.kukac.sdasas.hu
elfogadott hozzászólás 2389
2008.01.20 22:56.23
Majd meglátjuk mi lesz, de sztem is maradni fog, forgalomirányítás miatt szükség van rá, de személyforgalomra felesleges. Kopáncs ilyen még a 135-ös vonalon, forgalmi kitérő, ahol véletlenül van peron is, de a környéken sehol semmi, nincs is ott utascsere. Egyébként valóban érdekelne Nagylapos mekkora település lehet, meg, h merre van az állomástól.

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2365
2008.01.20 15:05.45
Az nagyon NEM lenne jó! :(

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2364
2008.01.20 14:42.54
Pedig igen valószínű, hogy Nagylapos is Pusztapó és Csugar sorsára jut hamarosan, legfeljebb beépítenek két egyszerű vágánykapcsolást mint Kétpónál történt.

VBO Petya
e-mail: strabekpeter.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2363
2008.01.20 13:34.19
Egyet biztos forrásból tudok-Nagylapos és Gyoma között lesz második vágány-egy tisztképzős kolleganőm ugyanis Nagylaposon forgalmi szolgálattevő, ő mondta hogy biztosan megépítik. Az a feltételezés hogy evvel Nagylapos állomás megszűnne butaság-tessenek csak belegondolni Mezőtúr és Gyoma állomások között mekkora a távolság-egy Nagylapos Gyoma közötti vágányzárért egészen Mezőtúrtól le kellene akkor zárni az egyik vágányt-ami valljuk be őszintén egy olyan erős forgalmú vonalon mint a 120-as nem túl hatékony megoldás...és az sem utolsó szempont hogy pl. egy vonatmegelőzést is meg lehessen csinálni-lehet hogy Mezőtúrtól Nagylaposig még lefér a tehervonat a gyors előtt-és nem ragad bent Mezőtúron-legalábbis forgalmista logika szerint Nagylaposnak maradnia kell!:)

Adani
e-mail: aaa.kukac.sds.hu
elfogadott hozzászólás 2329
2008.01.19 18:23.21
Azt nemtom ,h teher és személynél lesz-e, majd kiderül. Az viszont biztos, h lesz második vágány, az már eldöntött dolog. EU-s pénzből korszerűsítik a pályát, Mezőtúrig már eljutotttak és ott is kiépült ( vagy vissza?) a hiányzó második vágány, Csugar és Tiszatenyő között. A következő ütemben Mezőtúr és Gyoma között lesz, akkor itt is megépül a második vágány, és a gyomai híd előtt nyíltvonali csatlakozás lesz a Vésztő-Gyoma vonallal. Későbbiekben a terv szerint Békéscsabáig megy a dolog, közben minden állomást és megállót felújítanak, nem tudni Nagylapossal mi lesz, marad állomás vagy megállóhely lesz ,de felújítás az lesz. Békéscsabán elvileg lesz majd az állomáson a felújítás után aluljáró a vágányoknál összenyitva a meglévő aluljáróval a buszállomásnál. Későbbiekben pedig kiépül a második vágány Bcsaba és Lőközháza között is.

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2328
2008.01.19 16:01.48
Amikor keresztezésről beszélek, TEHER- és személyvonattal értem.

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2326
2008.01.19 15:50.36
Csakhogy nen terveznek 2vágányt Gyoma és Nagylapos között.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2312
2008.01.19 10:43.19
Tudom én azt, de sztem pont ide nem fog állomás kelleni ha megépül a 2. vágány. Ott van Gyoma és Mezőtúr, ahol ugye még űátszállási lehetőség is van, és nem a puszta közepén van. Az mondjuk érdekelne hányan laknak Nagylaposon, mert akármerre nézel házat nem látsz itt.

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2310
2008.01.18 21:17.11
Adani!
Hogy egy településen állomás vagy megálló van, az egyántalán nem a lakosság számától, hanem a vonal forgalmától függ.Ha például olyan sűrű a forgalom, hogy a vonatoknak nincs idejük várni egymásra, ezért van sok állomás egy vonalon.

Adani
e-mail: sdaa.kukac.saasas.hu
elfogadott hozzászólás 2285
2008.01.16 20:17.53
Viszont ha megépül a 2. vágány akkor nemn állomás hanem megállóhely lesz, és akkor már nem biztos,h megmarad az állandó szolgálat. Csugarnál is ez történt, megállóhelyként ugyan megmaradt ( csak tudnám 8 emberért minek), de az új peron jóval messzebb van a régi állomásépülettől. Pusztapónál is van új peron, de az is megállóhely. Apropó Pusztapó régen, mikor egyvágányos pálya volt keresztezőállomás volt ?

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2281
2008.01.16 14:23.00
Bence!
NE KERESD a kákán a csomót!!!!!
Nem mindegy??
Egyébbként olvastam a levledet Tolna-Mözs-nél, és igazad van.

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2271
2008.01.15 17:20.01
Ádám!
ne hagyd ki Nagyszentjánost, kisbért,tatát, budapest-soroksári utat, kisterenyét, sellyét és balástyát se!

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2254
2008.01.15 14:20.41
Sajnos ez van, de szerencsére vannak szépek is, pl.:Mártély, Szabadkígyós, Kétegy- és Lökösháza, Csárdaszállás.És ezt is lehtne folytatni.(bár nem olyan hosszan)

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2248
2008.01.14 21:09.05
a példák: Rábapordány, Galgahévíz, Marcaltő, Rudabánya, Mátraszőlős-Hasznos,Árpádszállás... és még sorolhatnám!

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2247
2008.01.14 17:08.27
Az lehet, de ha bezárják és nem fog benne senki se lakni, akkor (ahogy én a vandálokat ismerem) szét fogják lopni,mint más állomásokat.A példákat pedig sorolhatnám!

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2241
2008.01.14 00:44.01
Elvileg megépítik ( avagy visza) a második vágányt a tervezett felújításnál, ugye Csugartól Tiszatenyőig már megépült, itt is meg fog remélhetőleg valamikor. Egyébként sztem azt az állmoást is nyugodtan be lehetne akkor zárni, hiszen se közel se távol nincs semmi utascserét se láttam még soha. De ha Csugar megmaradt ( laknak ott összesen 8-an) akkor ez is meg fog.

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2216
2008.01.12 20:56.45
Szerencse, hogy Gyomáig 1vágányú a vonal, mert akkor az épület az enyészté lett volna.A forgalmi szolgálat is csak ézért van.

Adani
e-mail: fddssd.kukac.sddssd.hu
elfogadott hozzászólás 2192
2008.01.11 18:20.45
Csak éppen a semmi közepén van, nem is sűrűn látok itt fel és leszállót. Elnézel jobb elnézel balra és talán messze a távolban látsz pár házat. Ez az utazóközönség?

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2168
2008.01.09 13:10.24
Nagyon szép és eredeti az állomásépület.A táj is gyönyörű.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nagylók

Nagylaki Kendergyár

Nagymágocs

Nagyszentmihály

Nagymajor