bodrostomi
e-mail: bodros.kukac.tvn.hu
|
elfogadott hozzászólás 24602
2012.08.01 11:43.47
|
Az állomásról maradt fenn fénykép?
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23116
2012.02.12 21:35.11
|
Ózd külső a makett várról küldött kép
|
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23052
2012.02.05 15:39.52
|
Ózd -Külsőn sokáig szolgált SPITZMÜLLER DEZSŐ forg.szolg.tevő,ezért ha valaki tudna valamit az itt történtekről,-Ő bizonyára sokat!A szolg.helyhez tartozott egy szépen rendbentartott kert is,közepén egy várnak elég nagyméretű makettjével.Az ózdi kollégisták ezt már az 1960-as években látták a vonatból,-gondolom sokan emlékeznek is rá.Nagyon sok jugoszláv kokssz al rakott vonat érkezett ide,és nagyon sok OPW-s kilépő szerelvény indult innen
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 19767
2010.12.25 15:34.13
|
Lebontották az egykori állomás gyalogos felüljáróját. http://ozd.hu/showarticle.php?articleID=2869
|
|
isti2000
e-mail: kingahardi.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 15871
2010.02.06 11:01.04
|
HALIHÓ:megtudtam hogy az Ózd-külső pályaudvar épületét elhordták és utána a város önkormányzata leronboltatta.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12253
2009.06.30 21:29.49
|
Az egykori állomás eltakarítása, a Putnok-Bánréve-Ózd szakasz 1995-97-es felújításkor oly jól sikerült hogy mára nyomai sem maradtak!!!!!!
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10981
2009.04.14 15:10.07
|
Ózd külső bejárati jelzője Ózd alsó peronjának végén volt,illetve Ózd felől ott kb.,ahol most a 40-es lassújel van. Az ózdi végén most is megvan az a gyalogos felüljáró (használaton kívül ),amely a vágányokat átívelte. Mind a hat vágány egyéni kijárati jelzővel rendelkezett,tehát biztosított állomás volt. Mindkét végén volt váltóállító torony,vonóvezetékes váltói voltak. 800 méteres vonatokat tudott fogadni.
A hatodikon hídmérleg volt. Úgy emlékszem,volt a hatodikból centeri végén egy rövid csonka vizsgáló aknával,itt salakolták anno a gőzös tartalékot is (411). Rendszeresített dízel tartaléka M44-115 volt. A felvételi épület kb.ott volt,ahol most a 25-ös hídja a Hangonyon. Gurító domb nem volt,az csak egy töltés. Az OKÜ vágányok az ózdi végén csatlakoztak a MÁV hálózathoz,kb 5 vágányos állomás volt (lehet,hogy ezt hívták hétesinek ?). A gyárnak is volt külön torony a centeri végén.
A MÁV a gyáron keresztül szolgálta ki a Füszért raktárat.Váltási időben megálltak a személyvonatok is.A tartalék kiszolgálta Ózdot is,a két állomás között vonatszámban
közlekedett.Régebben az ilyen vonatok számozásához betű is tartozott,ezek voltak az "A" menetek (pl A 2547). Gömöri-Ms rendező között jártak a Laci menetek (L xxxx).
Az állomás íves elhelyezkedése miatt vonat fogadása előtt az 1 vágány kivételével a II. őrhely váltó tisztító dolgozója bejárta,nehogy foglalt vágányra hozzák a vonatot.
Bánrévéről átállítós vonatok jártak ide.Bánrévén két mozdony volt,az egyik az állomási tartalék,amásik az átállítós,az ún."forda". Ezek a gépek m43-1046,1047,1064,majd m47-1002 amikor a leépítés miatt csak 1 gép maradt.Az alapanyagot és a készterméket deltán át Szergelyek,illetve főként éjszaka személyfordás Csörgők továbbították.(régebben a deltás vonatok száma,pl a délelőtti gyors D9502 volt.Egyelőre ennyi jutott eszembe.Az én beo.gépem ezekben az időkben 1992-ig az M47-1002 volt.
Forrás: egy egykori ózdi mozdonyvezető
|
|