|
|
|
|
Képtár
Hozzászólások
Rákospalota-Iparvágány kiágazás
2010.06.19.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]
Rákospalota-Kertváros és Alagimajor megállóhelyek között, Rákospalota-Kertvárostól mintegy 350 méterre található ez, az eredetileg teherforgalmi célokat szolgáló állomás.
Egyetlen szolgálati hely volt itt, de szolgálat már hosszú ideje nincs, az épületet szétverték, kifosztották. Ma szeméttel van tele, falait firkálmányok csúfítják. Az állomás kezdőponti oldalán fénysorompóval, a végponton fény- és félsorompóval biztosított átjárók vannak.
A váltók helyszíni állításúak, az átmenő fővágányban lévőket lánc és lakat zárja az illetéktelen kezek elől. A többi vágányon látszik, hogy régóta nem használták. A váltók sínszékei rozsdásak, a váltójelzők vakon merednek a világba. Az eredetileg négyvágányos állomásról a környékbeli cégek - M3 Logisztikai Kft., Sara Lee Hungary ZRt., MEDIMPEX Gyógyszer Nagykereskedelmi Rt., DOMUS Áruház Rákospalotai Raktár - futnak be a vágányok. Ez az a hely ahol a vasútnak bizton van keresnivalója a teherszállítás terén! Habár a vágányokat régen használták utoljára, a gyomirtó vonat munkája látható. A füvet is levágták, sőt a vágányzáró sorompókat is újramázolták. (képek és szöveg: Sándor Antal 2010. június)
|
Képtár - Rákospalota-Iparvágány kiágazás
|
|
|
Útátjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A volt szolgálati hely. Az egyetlen vasútüzemi célú épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A kezdőponti váltókörzet az egyik vágányzáró földkúp tetejéről nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A kezdőponti útátjáróban állva Rákospalota-Kertváros megállóhely irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A működő váltókat lánc...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
... és lakat zárja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
Pillantás az állomás közepéről a kezdőpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
Pillantás az állomás közepéről a végpont irányába. Jobb kéz felől a gyógyszergyárba vezető iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A bútorraktárba vezető iparvágány kapuja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A Sara Lee telephelyére vezető vágány kapuja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
Nehéz ugyan felfedezni de a vágány itt elágazik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
Az egyik, a logisztikai központba (http://www.m3logisztika.hu/page.php?item=1) vezető vágány jobbra. A másik már a bozótba veszik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
Kevéssel arrébb ismét felbukkan és ez is befut a logisztikai központba. Habár a bozót jól rejti, látható, hogy a vágányzáró sorompót nemrég újramázolták.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A gyógyszergyárba vezető iparvágány. Ez a leginkább karbantartott rész. Hozzáértőknek csemege a régi különleges útátjáró jelző.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A gyógyszergyár telephelyének a kapuja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
Az előbbi helyen állva az állomás felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A vágányzáró sorompó itt is frissen mázolva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A végponti útátjárót mindkét irányból fedezőjelző biztosítja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
Az útátjáróban állva. Balra a kihúzóvágány, jobbra a 71-es vonal vágánya.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
A környéken a legősibb mesterséget űző hölgyek kuncsaftjai ide húzódnak félre egy pásztorórára választottjukkal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
|
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.06.19.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
gksz
e-mail: ev3avr.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28891
2014.10.21 08:05.35
|
Én inkább arra tippelnék, hogy alakjelzők voltak...
|
|
Berec
e-mail: berectomi93.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27704
2014.02.01 14:09.11
|
Hetente 1-2 alkalommal van kiszolgálás, általában Szerdán. Az ócskavas telepnek van a legnagyobb forgalma. A gyógyszer raktárnak a bútor raktárnak és a kávé gyárnak ritkán van forgalma. 1-2 havonta van megrendelésük.
Az állomáson működhetett egy komolyabb vonóvezetékes biztosítóberendezés. Erről valakinek van információja?
|
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27275
2013.10.19 17:51.30
|
Néhány vágányt mintha használnának, legalábbis nem mindegyik vastagon rozsdás. Van egy, ami az ócskavastelep mögött megy el, azt tuti nem használták már révek óta.
|
|
Traxx
e-mail: mavkeredezo.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19469
2010.11.24 20:31.00
|
itt egyik iparvágányt sem használják már?
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|