|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
70 Budapest-Szob-Párkánynána
Budapest-Nyugati (100, 142, 2, 273, 71)
Rákosrendező (2, 273, 71)
Istvántelek (71)
Rákospalota-Újpest (71)
Dunakeszi alsó
Dunakeszi
Dunakeszi megálló
Dunakeszi-Gyártelep
Alsógöd
Göd
Felsőgöd
Sződ-Sződliget
Vác-Alsóváros (71)
Vác
Verőce
Kismaros
Nagymaros-Visegrád
Nagymaros
Dömösi átkelés
Zebegény
Szob alsó
Szob
— országhatár —
Helemba
Esztergomi csavargőzös
Garamkövesd
Párkánynána (630, 652)
71 Budapest-Vácrátót-Vác
Budapest-Nyugati (100, 142, 2, 273, 70)
Rákosrendező (2, 273, 70)
Istvántelek (70)
Rákospalota-Újpest (70)
Rákospalota-Kertváros
Rákospalota-Iparvágány kiágazás
Alagimajor
Fót
Fótújfalu
Fótfürdő
Csomád
Ivacs
Veresegyház (972)
Erdőkertes
Vicziántelep
Őrbottyán
Rudnaykert
Váchartyán
Vácrátót (77)
Csörög
Csörögi szőlők
Máriaudvar
Vác-Alsóváros (70)
Vác
75 Vác-Balassagyarmat
Vác
Kisvác
DCM elágazás
Fenyveshegy
Magyarkút-Verőce
Magyarkút
Szokolya
Berkenye
Nógrád
Diósjenő (76)
Borsosberény
Nagyoroszi
Drégelyvár
Sáferkút
Drégely
Drégelypalánk (977)
Ipolyvece
Dejtár
Ipolyszög
Égerláp
Balassagyarmat (78)
|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Vác
Fotó: Tóth Márton [Pocok]
Vasútvonalak kiépülése
Vácra sokfelől futnak be a vágányok. Kis-Magyarország első vasútvonala Pesttől éppen idáig épült ki 1846-ban. A pályát később Szob-Párkánynána felé továbbépítették, a szakaszt 1850-ben adták át. Eredetileg is fővonalként épült ki ezen a szakaszon a vasút, hiszen Budapest (akkoriban még csak Pest és Buda) és Bécs, illetve Pozsony között a Duna bal partján ezzel a vasúttal kívánták megteremteni a közvetlen összeköttetést. A vonal egészen Trianonig jól funkcionált, akkor azonban Szobnál az új határ kettévágta a vonalat, és jelentős része Szlovákiához került.
Újabb vasútvonal átadására Vác környékén majdnem 60 évig kellett várni. Helyi érdekű vasutak (HÉV-ek) kiépülésével folytatódik a sor, 1909-re készült el a Vácot Diósjenővel és Drégelypalánkkal összekötő vonal, Drégelypalánkon ekkor már megvolt a csatlakozó vonal Balassagyarmatra.
Rögtön két évvel később készült el a sok vitával és botrányokkal is járó Vác-Veresegyház-Budapest viszonylatú villamosított vasútvonal, ami akkoriban igen nagy szó volt, és nem is olcsó mulatság. A villamos üzem egészen a második világháborúig maradt fenn.
Vácról az utolsó vasúti összeköttetés az ötvenes évek elején létesült, amikor Vácrátótnál kiágazva összeköttetést építettek Galgamácsa felé, hogy Vácról közvetlen vasúti pálya vezessen Aszódnál csatlakozva a Budapest-Hatvan-Miskolc fővonalra. A kapcsolat tehermentesítette Budapestet, és a Vác-Hatvan között közlekedett teherszállítmányok menetideje is lényegesen lerövidült az új vasútvonal révén. (Sajnos az új vonal elnyomó hatása miatt a hatvanas évek végén a Veresegyház-Gödöllő 11km-es mellékvonalon a forgalmat megszüntették, és a vonalat felszámolták. Azóta már a 2009/2010-es a menetrend váltással a Vácrátót-Galgamácsa vonalon is a személyforgalom szünetel.)
Felvételi épület
Az eredeti váci állomásépületet 1846-ban emelték klasszicista stílusban. 1926-ban újbarokk stílusban az épületet átépítették, ekkor nyerte el az épület mai formáját.
Kompátkelés
A Vác-Tahitótfalu viszonylatú komp menetrendje és egyéb információk
Mozdonyszobor
Az állomáson a 375.1029 pályaszámú mozdony van kiállítva.
Mozdonyszobor |
375.1029 |
gőzmozdony |
Szelvénykő |
334 |
|
|
|
A Magyar Középponti Vasút épített először hazánkban vasutat, mely 1846. július 15-én nyílt meg. Vác állomás klasszicista stílusban épített nemes formáit 80 évig őrizte, akkor korszerűsítették, és újbarokk stílusban építették át. (forrás: Mezei István: A 150 éves magyar vasút 1846-1996, MÁV Rt. Vezérigazgatósága)
|
|
Vácz állomás felvételi épülete a századfordulón (forrás: Kubinszky Mihály: Régi magyar vasútállomások, Corvina 1983.)
|
|
|
Az előző kép ismét. Forrás: hodobay.hu.
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Vác. A vasútállomás felvételi épülete a vágányok felől. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Vác állomás egy régi képeslapon.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Vác.Vasútállomás az utcafront felől.Forrás:post-card.hu
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Vácz. Vasuti állomás. 1930 körül. Forrás: http://egykor.hu/vac/vacz-vasutallomas/1071
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Vác állomás felvételi épülete a város felöli oldalról.
A képeslap 1935. június 19-én lett feladva.
Forras: arcanum.hu
Forrás: http://postcards.arcanum.hu/hu/view/front/19133/...
Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1935.
|
|
|
Vác állomása 1986-ban, még a jellegzetes előtető nélkül.
Fotó: Pest Megyei Hírlap
Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1986.07.12.
|
|
A váci állomás fából épült vonatfogadó csarnokának terve, 1846-ból.
Forrás: Vasúthistória évkönyv 1996.
Feltöltötte: Vekker András
|
|
|
Vác állomás eredeti tervrajza a vasút építésének idejéből (1846). Látható, hogy a mai felvételi épület középső tömbje és a vele szemközt álló épület a vonallal egyidős. Érdekes, hogy fából készült vonatfogadó csarnoka is volt az állomásnak.
Forrás: Vasúthistória évkönyv 1996.
Feltöltötte: Vekker András
|
|
A Pest-Vác vasútvonal megnyitása.
Forrás: Kuny Domokos Múzeum gyűjteménye
Feltöltötte: Vekker András
|
|
|
Baleset a váci állomáson a XX. század elején.
Forrás: Magyar Ferences Könyvtár és Levéltár
Feltöltötte: Vekker András
|
|
1930-as évek.
Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Forgalom a váci állomáson 1987-1988 körül.
Forrás:
Flickr dlaci69-2
Feltöltötte: Vekker András
|
|
|
|
|
|
vác 2008 nyár
Fotó: Kőhidy Tamás
Dátum: 2008.07.
|
|
Bobó és roncstelep hangulatos együttese Vác egyik félreeső vágányán.
Fotó: Leelőssy Ambrus
Dátum: 2009.06.12.
|
|
Szobormozdony 375 1029
Fotó: Tatai András
Dátum: 2005.07.30.
|
|
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.13.
|
|
Utcafront
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.13.
|
|
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.13.
|
|
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.13.
|
|
Az állomás felvételi épületének település felőli főbejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2004.07.11.
|
|
Vác állomás felvételi épülete szemből a vágányok felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2004.07.11.
|
|
Az állomáson kiállított 375 1029-es gőzmozdony.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2004.07.11.
|
|
Fotó: Tóth Márton
|
|
A felvételi épület felújítás közben.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A felvételi épület felújítás közben.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A felvételi épület felújítás közben. Homlokzat részlet.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A felvételi épület felújítás közben. Homlokzat részlet.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A felvételi épület felújítás közben. Homlokzat részlet.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A felvételi épület felújítás közben. Az állomási óra már a helyén.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A felvételi épület felújítás közben. Az előtető még nem került visszaépítésre.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A felvételi épület felújítás közben, Budapest felöli vég.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Az új peronfedések oszlopai már állnak.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Az új peronfedés építés alatt.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Az új peronfedés építés alatt.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2017.05.17.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2017.05.17.
|
|
Vác-alsóváros - Budapest felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.04.30.
|
|
Verőce-Szob felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.04.30.
|
|
Gőzös
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.04.30.
|
|
"Kihasználatlan" Bz Diósjenő felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.04.30.
|
|
Az utca felől
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.04.30.
|
|
Vác vasútállomás
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2019.04.10.
|
|
Vác vasútállomás
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2019.04.10.
|
|
Vác vasútállomás
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2019.04.10.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2016.05.07.
|
|
Ráférne a felújítás erre is. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2015.07.14.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
Mami
e-mail: ikepuskas.kukac.digitalvac.hu
|
elfogadott hozzászólás 31419
2018.03.18 12:39.34
|
A napokban tettek fel egy régi vasúti balesetről képeket a facebook "Váci élet " oldalra... aki megnézi és felismer valamit a képről, kérem, hogy jelezze,,, a dátum és a körülötte levő épületekről is kérdések vannak.. Köszönöm
|
|
papsajt
e-mail: 32154.kukac.gportal.hu
|
elfogadott hozzászólás 31212
2017.11.04 13:46.19
|
Mókás az a sajtóhiba az újságcikkben. :) Az állomás nagyon szép lett, bár eddig csak képen láttam, nem jártam arra. Mindenképpen megnézem, ha Vácon járok. Az egyik legszebb felvételi épület, bár az én kedvencem Miskolc-Tiszai. Kívülről. :)
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 31105
2017.08.15 22:15.27
|
Kedves Erika!
A 164-es őrház Vác alatt, a 70-es vonal és a Gödöllői út keresztezésénél állt.
Térkép: http://mapire.eu/hu/map/cadastral/
A fentrol.hu 1961-es légifelvételén még látható az őrház.
|
|
Szabó Erika
e-mail: szerika60.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31098
2017.08.12 17:52.08
|
Jó napot kívánok! Az iránt érdeklődnék, hogy Vácon hol állt vagy áll a 164 sz vasuti őrház. Családom kutatása során került elő az adat, hogy ott éltek a felmenőim 1909 körül.Szeretném ismerni a helyet. Köszönöm. Szabó Erika Vác
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 30708
2017.02.09 12:46.29
|
Felújítás 1970-ben (Váci Napló, 1970. március 6.)
|
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 30465
2016.09.16 10:50.33
|
Menetrend 1850-ből. Napi két pár vonat járt.
Forrás: www.onb.ac.at
|
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 30376
2016.08.02 12:30.15
|
Meghívó a Pest-Vác vasútvonal megnyitására, 1846.
|
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 30271
2016.05.30 20:09.25
|
Régi képeket keresünk Vác állomásáról.
|
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28582
2014.08.28 10:52.24
|
Tegnap lebontották a Verőce felőli váltókezelői őrhelyet is. (A Pest felőli II-es tornyot már július 7.-én)
|
|
Morgó
e-mail: miklosujvary.kukac.invitel.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 28188
2014.05.16 07:37.33
|
Az "eredeti állapot" vissza állításának jegyében már leverték és elsimították az ablakok körüli díszítmény ablakok alatti részét eltüntették a homlokzati órát.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 27055
2013.08.25 13:25.20
|
Európai uniós források felhasználásával hamarosan megkezdődik a váci vasútállomás átépítése az Új Széchenyi Terv keretében. A munkálatok várhatóan 2015 nyarán zárulnak. A megújult peronokat a jelenlegi szintbeni átjárás helyett gyalogos aluljáró fogja biztosítani, az akadálymentesítést négy lift segíti továbbá perontetőket alakítanak ki. Térvilágítást telepítenek több helyre. Forrás: Vasutas Hírlap, 2013.05.16., II. évf. 7. szám.
|
|
Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27021
2013.08.16 07:22.16
|
MODERN, BIZTONSÁGOSABB ÉS EURÓPAI SZÍNVONALÚ VASÚTÁLLOMÁS LESZ VÁCON 2013. augusztus 14. 12:03
A váci vasútállomás korszerűsítési munkálatai augusztusban ütemterv szerint megkezdődtek. A nyertes Kőkapu-2012 Konzorcium megkezdte a fakivágást, bozótirtást az érintett területeken, vasúti vágányok és váltók elbontását, a felsővezeték oszlopok állítását. A pályarekonstrukcióval párhuzamosan ősszel elkezdődik Vác vasútállomás új elektronikus biztosítóberendezésének kiépítése is.
A projekt keretében felújítjuk a meglevő felvételi épületet, a vasúti pályát és új üzemi épületet építünk. Az utasforgalmi csarnok bővítésével új szociális helyiségeket alakítunk ki, a beruházás befejeztével egy kormányablak nyílik. Négy új modern, perontetővel ellátott, esélyegyenlőséget biztosító magasperon épül, melyeket liftekkel ellátott akadálymentesített gyalogos peronaluljáró köt össze az állomásépülettel és az állomás másik oldalával. Két új aluljáró épül, egy, a peronokat összekötő, vasútállomást keresztező gyalogos peronaluljáró, valamint egy új gyalogos-kerékpáros aluljáró a Naszály (Temető) úton. A Naszály úti közúti, a Kosdi úti közúti és gyalogos aluljáró, valamint a Pacsirta utcai gyalogos aluljáró is megújul. A felvételi épület előtt új előteret alakítunk ki és parkosítunk. Térvilágítást telepítünk az állomáson, a peronokon, a rakterületen, a P+R parkolókban, és az aluljárókban.
Az állomás megközelíthetőségének javítása érdekében az állomáson mintegy 350 P+R parkoló létesül mind a deákvári, mind a Duna felőli oldalon, emellett 66 db kerékpártárolót is kialakítunk. A zajvédelemről mintegy 6000 m2 zajárnyékoló fal gondoskodik majd. A beruházás keretében kiemelt figyelmet fordítunk a környezetvédelemre, 279 db fát, 3294 db cserjét ültetünk, valamint 8.188 m2-en füvesítünk.
A pályarekonstrukcióval párhuzamosan elkezdődik Vác vasútállomás új elektronikus biztosítóberendezésének kiépítése is. A kivitelező idén márciusban már elkezdte a projekthez tartozó üzemi épület építési munkáit. A beruházás keretében új elektronikus állomási biztosítóberendezés épül ki Vácon. Az állomás megfelel majd az interoperabilitási (nemzetközi átjárhatóság) követelményének, azaz technikailag alkalmas lesz Európa többi részén már közlekedő nagyobb sebességű vonatok fogadására is, a további távlati fejlesztéseket követően pedig kiegészül az ETCS 2 rendszerrel (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer). A pályaudvaron új vasúti távközlési rendszer épül, megtörténik az állomási órahálózat, távközlő-, térfigyelő- valamint egyesített hangos és vizuális utas-tájékoztató rendszer kiépítése.
Loppert Dániel, kommunikációs vezető, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.: "A fejlesztés eredményeképpen a korszerűbb technológia egyszerűsíti, biztonságosabbá teszi a vasútüzemet, gyorsítja és pontosítja a menetrendet, valamint csökkentheti a késéseket."
Az idei évben a kivitelezés során forgalomkorlátozásra kell számítani a MÁV Telep utcánál augusztus végétől, várhatóan november közepéig, valamint az Ambró Ferenc utcában szeptembertől várhatóan év végéig. A vasúti pályafelújítás miatt várhatóan Kisvác és Vác-Alsóváros között 2013. szeptember elejétől december elejéig autóbuszos vonatpótlás lesz. A Kodály Zoltán úti útátjáró várhatóan 2013.12.02 – 2014.04.30 között lesz részlegesen, eseti jelleggel lezárva.
A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével valósul meg. A vasútállomás és a vasúti pálya korszerűsítése várhatóan 2015 nyarán zárul, az új elektronikus biztosítóberendezés kiépítése 2015 év végén fejeződik be.
|
|
vpeti
e-mail: v_peti.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26809
2013.07.14 22:28.46
|
Csakis aluljáróval lehet a késéseket lefaragni, mert akkor nem kell arra várnia a vonatnak, hogy előtte rohanjanak keresztbe az emberek, így csökkenhetnek a késések! Na meg az aluljárón keresztül a város másik felére is könnyedén el lehet jutni közvetlenül a peronokról!
|
|
Railwayman
e-mail: railwayman.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25867
2013.02.08 00:46.55
|
Minden tiszteletem a váci főépítészé, amit ír máshol is igaz:
KULTÚRÁNK MEGŐRZÉSE ÉS/VAGY MODERNIZÁCIÓ
a váci vasútállomás épületeinek bontása és elsivárítása kapcsán
Talán minden magyar hallott már róla, ha nem, most tudat(osít)om, hogy az első hazai gőzüzemű vasútvonal 1846-ban létesült Vác és Pest között, az első villamosított vasútvonal pedig 1911-ben Vác és Gödöllő között. Ezek ipartörténeti események és alkotások, melyekre minden magyar büszke lehet(ne). A vasútvonalak és állomások ránk maradt jeles tárgyi emlékeit, épületállományát megőrizni, védeni, továbbhagyományozni kötelességünk.
Miért? Mert történelmünk, kultúránk jeles tárgyi emlékei, melyek nélkül szegényebbek lennénk, nemcsak szellemileg, anyagilag is. Ezen építmények nemzetvagyonunk részei. Ezeket károsítani, tönkretenni, megsemmisíteni őrültség, egyben nemzetellenes tett.
Gondolkozzunk! A súlyos beteget meggyógyítjuk – legalábbis mindent elkövetünk ennek érdekében – és nem megöljük! Építményeinket, örökségünket miért pusztítjuk el?!
A több mint másfél évszázados vasúttörténetünk kezdeti időszakából nem sok maradt ránk, de százévesnél régebbi épületek még akadnak. Ezek állapota – a múlt és a jelen rendszernek is köszönhetően – erősen avult, leromlott. Ha a rendszeres karbantartásokat, esetenkénti nagyjavításokat elvégeztük volna, most nem itt tartanánk. De ezek még most is menthetők, helyreállíthatók, használhatók, hasznosíthatók. Nem igaz, hogy a helyreállításuk nem rentábilis. Ez az épületállomány rendbe hozva még legalább további száz évet bír. Új épületeinkről vajon elmondhatjuk-e ezt?
De az alapkérdés az, hogy kötelességünket hajlandók vagyunk-e teljesíteni, kultúránk jelentős tárgyi emlékeit – elpusztításuk helyett – megmenteni, megőrizni, továbbörökíteni.
Elpusztítani valamit természetesen egyszerűbb, könnyebb, olcsóbb, mint megmenteni, helyreállítani. De a pusztítás végleges, nem lehet visszacsinálni, meg nem történtté tenni!
Hazánk régi, történelmi épületállományának szinte már szisztematikus bontása mind a mai napig tart és úgy tűnik, ez a folyamat megállíthatatlan. A bontásban anyagilag érdekelt a tulajdonos – legyen az állam, önkormányzat vagy magánszemély –, az építésztervező, aki a várható munka reményében szó nélkül kiszolgálja a megbízót, és a hatóság is, aki minderre áldását adja – lásd a bontási engedélyek tömegét.
Minden valamirevaló építésznek, de laikusnak is tudnia kell(ene), hogy alap nélkül nincs felépítmény, még szájbarágósabban: múlt nélkül nincs jövő, csak jelen.
Nem értem, hogy a büszke magyar miért szégyelli múltját, miért írtja, pusztítja kultúrája még meglévő épített örökségét, nap mint nap, ma is (csak nem a pénzért, feledve, hogy magyar?). Ezt tenni, ebben részt venni öngyilkosság. Az a nép, nemzet, melynek nincs identitástudata, fogytán épített öröksége, múltjának emlékei, sőt irtja azokat, halálra van ítélve.
Visszatérve Váchoz, azt a tájékoztatást kaptam a MÁV vezérigazgatóságán, hogy az állomás épületei – az állomás-, a pályafenntartás- és laktanyaépület kivételével – bontásra kerülnek az új, „racionális”, P+R parkolós, modernizált állomás kialakítása érdekében. Terv szerint látványban egy letarolt, 2-300 parkolós, csenevész csemetefákkal beültetett sivár terület lenne, melyet az új perontetők, le-följárók és liftházak oldanak valamelyest.
Nem értem, hogy e ”bontásérett” épületek eddig miért nem kaptak kellő figyelmet, odafigyelést; országos műemléki, vasúti vagy legalább helyi védettséget. Nem modernizálás-, fejlődésellenes vagyok, hanem örökségvédő. A modernizálás, a fejlesztés és az örökségvédelem nem egymásnak ellentmondó fogalmak. Ésszerű kompromisszumra, megoldásra kell(ene) törekednünk és nem „a múltat végképp eltörölni.”
Ehhez kérem támogatásukat, segítségüket, Magyarország és Vác érdekében.
Budapest-Vác, 2013. január 30.
Tisztelettel,
Rainer Péter
Vác mb. főépítésze
|
|
Magdi
e-mail: sunike3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24374
2012.07.04 13:44.21
|
Én még ilyennel nem találkoztam,hogy egy nem kicsinek mondható vonat állomás van Vácon és nincs mosdó a területen!Nem az első bizonyságot tapasztaltam meg amikor kis gyerekes anyuka ,idős néni,diákok keresték a mosdót és azt mondták,hogy nincs csak a személyzetnek.Ezt azért tartom fel háborítónak mert a vasút jegy nem igen olcsó és ha valaki mosdóban szeretne menni azt mondják az alkalmazottak,hogy nem meg oldható! :( Hol élünk mi tanyán ez a Városra nem jellemző amit önök művelnek!
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 22761
2012.01.03 14:00.05
|
Az állomást hamarosan átépítik: http://regionalbahn.blogspot.com/2012/01/atepiti-vaci-vasutallomast-nif.html
|
|
Dávid
e-mail: oroszlan96.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22507
2011.11.19 13:05.26
|
Köszönöm szépen az információt! Még Szeptember 16-án volt szerencsém a váci állomáson járni.
|
|
Utasinformátor
e-mail: utasinformator.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21719
2011.09.10 15:55.31
|
Már egy ideje az eredeti várótermet "kipakolták", oda lettek beköltöztetve az újság- és könyvárusok. A váróterem székei a főépület pénztárcsarnokában vannak, ott ahol eredetileg az újságos-könyves stand volt. Amúgy is a várótrerem gyakorlatilag illegális hajléktalanszálló volt, én huszonéve élek Vűcon, de még az akkori váró közelébe sem mertem menni.
|
|
Dávid
e-mail: oroszlan96.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21304
2011.07.03 11:22.43
|
Sziasztok küldenétek a váróteremről egy képet,előre is köszönöm.
|
|
Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 17966
2010.07.04 10:50.56
|
Budapest Nyugati--Szob vonalon utaztunk 2010.07.02-án. Utazás nagyon kellemes volt. Vác állomáson kiállított 375-ős gőzmozdonynak hiányzik a tipus táblája. Maga az állomás nagyon tetszett.
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13918
2009.10.08 19:56.34
|
2009.10.08-án a Széchenyi utca felől fényképezve így festett. Bár rengetgszer megfordultam itt, változatlanul tartom, hogy az egyik leghangulatosabb hazai állomás.
|
|
|
dusza
e-mail: szabolcsdudas.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9478
2009.01.30 18:10.15
|
itt jól látszanak, de a forgalmi iroda mellet is van egy.
http://www.panoramio.com/photo/3346336
|
|
Utasinformátor
e-mail: utasinformator.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4134
2008.05.05 16:50.50
|
Bocs, akkor én vagyok a vak.
|
|
Lackó
e-mail: Trophy78.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3324
2008.03.19 09:50.19
|
2 db emléktábla is van!
Az elsö vasútvonalnak, valamint a VBGHév-nek emlékrt állító!!
|
|
KisSzittya
e-mail: kisszittya.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 1915
2007.12.12 16:19.50
|
Az állomásépületen már elég rég óta látható emléktábla... amint lesz róla képem, be is küldöm.
|
|
Utasinformátor
e-mail: utasinformator.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 954
2007.07.17 14:32.46
|
Sajnos a MÁV vagy Vác városa még egy darab emléktáblát sem helyezett ki az állomáson annak emlékére, hogy itt volt az ország legelső vasútvonalának végállomása.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|