paca
e-mail: 664.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 32080
2019.03.13 13:40.29
|
A végpont felőli raktárépületet - a kizárt XI. és a BUR vágányok közöttit - 2019. nyarán le fogják bontani.
|
|
barkoricsi
e-mail: barkoricsi.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31983
2019.01.05 12:10.52
|
Véletlenül ráakadtam két képre a Fortepanon, ami 1942-es évszámmal, és Rákospalota-Újpest vasútállomás megjelöléssel szerepel ott (Fortepan 18294, 18295). Már majdnem fel is töltöttem, de jobban megnézve azokat kétségeim támadtak.
E két képet korábban Balazs177 kolléga be is linkelte ide egy hozzászólásba (24141), illetve egyiket a Palotabarat kolléga által linkelt blogbejegyzés is tartalmazza (25050).
Ez a két kép szerintem nem ezen az állomáson készült!!!
A felvételi épület Dunakeszi felőli toldalékszárnya nem szerepel rajta, holott az már a fenti, 1899-es képen is megvan, és ma is létezik. Miért bontották volna le, és építették volna vissza ugyanoda?
Eggyel több a vágány is a képen, ami szintén nem tűnik valószínűnek.
A gyalogos felüljáró Rákospalota felőli lépcsőkarja a képen egyenesen, a felüljáró tengelyvonalában vezet, míg a valóságban északi irányba fordul. Ezen túl a felüljáró alátámasztása ma is, és a korabeli képeken is a III.-IV. vágány között van, míg itt két attól eltérő helyen. A felüljáró a képen mintha távolabb is lenne a felvételi épülettől.
Szóval bár hasonlít a helyszín, de szerintem nem ez az állomás az. Innen pedig adódik a kérdés: ha nem ez, akkor melyik?
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30500
2016.10.12 13:32.12
|
Jön a vonat
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30499
2016.10.12 13:31.00
|
És közelről
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30498
2016.10.12 13:30.13
|
Az állomásépület
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30497
2016.10.12 13:29.11
|
Mai pillanatképek: MÉH-telep az állomás mellett
|
|
|
KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29230
2015.02.11 00:35.54
|
Találtam a tavaly márciusban említett másik állomási raktárépületről egy félig-meddig használható fotót.
|
|
|
KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27969
2014.03.05 23:14.04
|
1995-ben és utána még néhány évig, kb. 2001-ig volt itt egy másik raktárépület is, Dunakeszi felé indulva kifelé a pálya jobb oldalán.
|
|
Palotabarat
e-mail: palotabarat.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25055
2012.10.13 14:24.09
|
Egyébként tudtok valamit arról, hogy a Veresegyház-Gödöllői HÉV felüljáróját, ami a Kovácsi Kálmán térnél hidalta át a Veresegyházi vonalat, a második világháború után újjáépítették? Úgy tudom a vonal 1970-ben szűnt csak meg, de 1945-ben már túl nagy jelentősége nem volt, hogy felüljárón, vagy közvetlenül csatlakozott-e a Veresegyházi vonalhoz.
|
|
Palotabarat
e-mail: palotabarat.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25050
2012.10.13 08:00.08
|
Nem tudom, ezt ismeritek-e: http://bpxv.blog.hu/2012/08/31/rakospalota-ujpest_vasutallomas
Egyébként szerintem a 2009-ben Freddy által emlegetett magánvasút a 72-es vonalként ismert Vác-Rákospalota-Újpest-Veresegyház-Gödöllő vonal lehetett, ami hiányzik a megszüntetett vonalak listájából is.
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24141
2012.06.03 13:56.48
|
Régi képek:http://www.fortepan.hu/_photo/display/18295.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/display/18294.jpg
|
|
macilaci
e-mail: sakkbarat.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23529
2012.04.02 09:51.51
|
Nekem van egy háború előtti képem,arról a bizonyos felüljáróról,ami a szobi vonal kétvágányú pályája fölött ivelt át és csatlakozott be a nagyállomásra. Legalábbis szerintem az! Édesapám készitette a képet aki a kép baloldalán áll.Kérem adja meg az elérhetőségét és akkor önnek elküldeném a képet elbirálásra,hogy megerősitse,hogy erről van szó mert 100% biztos nem vagyok benne! Köszönettel:Morvay László
|
|
meno_mano
e-mail: milanacs.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17888
2010.06.27 12:22.15
|
A vasútállomás kétségtelenül veszélyes a keskeny peronok miatt, de hátha nem csak nekem tűnt fel, hogy az állomásfőnökség sem valami lelkes és magas ívben szarnak az utasokra. Keskenyek a peronok Vácon is, de ott valahogy mégis oda tudnak figyelni..
|
|
EC 174
e-mail: mav12.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17680
2010.06.11 22:56.28
|
Csak tudod, Zsu hiába van az iskolásoknak elmondva, hogy ne üljenek oda, ennek ellenére napról napra megteszik. Egy "fekete hét volt" palotán, valamikor hónapokkal ezelőtt, amikor elöször a 3-on egy bringást, aztán a nyíltvonalon Dk alsónál, majd egyik hajnalban egy ember ugy döntött, hogy belép a vonat elé... Azóta tudtommal nem is történt baleset. Azt vallom, hogy ha ésszel közlekednének az emberek és ugye elégszer be van mondva a vonat (BE SZOKTÁK!!! min. x2), akkor ez még megállja a helyét (egy kicsit nagyot kell rá lépni de istenem...) még használható... És ahelyett hogy észnélkül csinálnának egy csilivili szélesperonos aluljárós állomást (~2050) elősször a vonatoknak kéne rendesnek lenniük (NE LEGYEN KÉSÉS) vagy legalább is minimális. Igenis meg lehet csinálni, ha mindenki közreműködne... De ebben az országban inkább nem is beszélek ilyenekről, amig maguk az "utas"-nak nevezett emberek szerzik a kárt a vasuttársaságnak a legtöbb kárt...(nem mintha ennél már rosszabb lenne a helyzet...).
|
|
Zsu
e-mail: balghzsu2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17311
2010.05.16 11:17.54
|
A legveszélyesebb állomás Mo.-on. Felújításnak nyoma sincs, pedíg kaptak rá pénzt. Hetente elgázol valakit itt a vonat, főleg iskolásokat. Szívem szerint lekeríteném a peronokat, és csak akkor nyitnám ki, ha jön a vonat. Az iskolások a peronon ülnek, lábuk lóg a sínek közé. Elszomorító:(
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 16056
2010.02.13 22:50.36
|
1935:A legforgalmasabb vidéki vasútállomás: Rákospalota-Újpest (1,3 millió utas/év).
|
|
fantal
e-mail: fantal.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10459
2009.03.09 21:18.02
|
Freddy
kevered a szezont a fazonnal, két kükön dolgot mosol össze, a Rp-Úp vasútállomástól a Duna több kilométerre van!
Amire te gondolsz, az Újpest vasúti megállóhely, az van a Duna partján, de ott közúti vasút, vagyis villamos (előtte lóvasút) végállomás volt!
Az általad emlegetet veresegyházi HÉV végállomása Rp-Úp állomás előtt volt, mint itt a képhez tartozó cikkben le is írták.
|
|
Ambrus
e-mail: leelambrus.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 10311
2009.03.02 18:00.52
|
Egy szépen kifestett vezérlőkocsi érkezik az állomásra feb. 28-án.
|
|
|
szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
|
elfogadott hozzászólás 8998
2009.01.09 13:28.46
|
Ez egyébként ma a Veresegyházi (71) vonal. A felsővezetékét a II. világháborúban lerombolták, és úgy nagyságrendileg 10 éve villamosították újból.
|
|
Freddy
e-mail: bp.33.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8956
2009.01.07 19:16.38
|
A Rákospalota-Újpest vasútállomástól Tudtommal Veresegyházáig közlekedett a háború előtt egy magáncég által üzemeltetett vicinális vasút.
A végállomás a rp-újpesti vasútállomás hosszú magas kőfala mellett volt a Duna felőli oldalon.A vicinális különlegessége az egyenáramú felsővezetékes rendszer volt, abban az időben még a fővonalon nem volt felsővezeték.
A vonat egy motorkocsiból állt, néha egy pótkocsit is rákapcsoltak. Az egész azért volt nagyon érdekes,mert egyenáramú vasút ebben az időben nem volt csak a villamos, 500 v eá-mú feszültséggel, ezzel az 1500 V-os vasúttal szemben , a köfal másik oldalán a 90-es jelzéssel, ill. BÚR vasút korában "A" és "C" jelekkel.
Sajnos fotó nincs erről a régi, érdekes vasútról.
|
|
csilla
e-mail: tomkovacs.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7484
2008.10.26 20:31.14
|
A 96-os busz útja során kétszer is érinti az állomást, egyszer keletről, egyszer nyugatról(he-he)...
|
|
Bmac
e-mail: jrli.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5706
2008.08.02 21:46.42
|
Az említett buszok kicsit messze vannak az állomástól, és némi keresgélés után lehet csak megtalálni.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4790
2008.06.19 03:00.34
|
Régóta beszédtéma a pályaudvar teljes átépítése és felújítása. Ennek látható-e bármi jele ?
|
|
Balogh Éva
e-mail: eva.hauk.kukac.pannonmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3548
2008.03.30 23:26.25
|
Keresem ismerősömet,Dudás Zoltánt. Az állomáson lakik-lakott. Karikás Frigyes utcából ismerjük egymást.Kérem,jelentkezzen az e-mail címemen. Köszönöm. Éva
|
|
Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1761
2007.11.21 19:28.24
|
Átszálható 12,14 -es Villamosra, Gyors 25,25A,96,96A,170 Buszra, 24,25,47,96,107,231,Palota Busz ra.
|
|
Dr Hack Frigyes
e-mail: hack.frigyes.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 921
2007.07.04 11:59.32
|
az állomás déli bejárata (Nyugati PU felöl), a bejárati váltómező és a bakterház. A megszünt Árpád úti közúti átjáró helyén gyalogos átjáró.
|
|
|
Dr Hack Frigyes
e-mail: hack.frigyes.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 915
2007.07.04 11:32.41
|
A felvétel az állomásépületet és a raktárt ÉNy-ról mutatja. Az előtérben az a csonka vágány, ahonnan a háború előtt a veresegyházi vicinális indult. A villamos feletti híd után kezdődő töltésen, majd a váci vonal feletti felüljárón át jutott a fővonal keleti oldalára. A palotai oldalon a Töltés utca vonaán haladt.
|
|
|
Domi
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
|
elfogadott hozzászólás 724
2007.05.11 12:22.31
|
Köszi, kitettem a büfé jelet!
|
|
Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 248
2007.02.01 18:19.09
|
Ide kilehetne rakni a büfés jelet!
|
|
Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 224
2007.01.31 14:53.22
|
Rákospalota-Újpest 2006 nyarán
|
|
|