|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Dunakeszi-Gyártelep
Hatalmas vas tetőszerkezet nyújt védelmet a várakozó utasok számára esős időben. A pálya itt egy magas töltésen halad végig, mert a megálló környéke egy kisebb mélyedésben van. A peron másik végén a tető alatt van a jegypénztár és az utastájékoztató tábla. A megálló közepe egy hídon fekszik (a korlát látható a képen), alatta Dunakeszi északi városrészének közúti forgalma bonyolódik le a vasút által kettévágott felek között.
2005.04.19.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Dunakeszi műhelytelep 1952-ig
|
Képriportok, cikkek
Dunakeszi-Gyártelep
2014.01.30 04:12 - Szente-Varga Domonkos
Fotók dátuma:...
Régi képek - Dunakeszi-Gyártelep
|
|
A titkársági épület az 1930-as években. Fényképész: Hernádi Jenő. Forrás: Révész István Helytörténeti Gyűjtemény. http://www.dkvk.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Dunakeszi műhelytelep, a főműhely bejárata. Forrás: vatera.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Dunakeszi-Gyártelep az 1970-esévekben. Linzbauer Tamás fotója.
Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1975.04.23.
|
|
A Dunakeszin készült személykocsik modelljei a várossá avatás tiszteletére, járműjavítóban rendezett ipartörténeti kiállításon, a várossá avatási ünnepségre érkezett delegációval.
Fotó: Enyedi Lajos, 1977
Forrás: Dunakeszi helytörténeti szemle; X. évf. 3. sz., 2017. december
Feltöltötte: Barkó Richard
Dátum: 1977.04.02.
|
|
|
Budapest felé tartó ingavonat érkezik a megállóhely "A" vágányára
Fotó: Enyedi Lajos, 1977
Forrás: Dunakeszi helytörténeti szemle; X. évf. 3. sz., 2017. december
Feltöltötte: Barkó Richard
Dátum: 1977.
|
|
A MÁV Dunakeszi Főműhely bejárata 1933-ban
Fotó: Barkó Richard gyűjteménye
Feltöltötte: Barkó Richard
Dátum: 1933.
|
|
|
|
|
Képtár - Dunakeszi-Gyártelep
|
|
|
A peron látképe a megállóhely déli végéből Göd felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2015.04.19.
|
|
A gyártelepi váróterem, ahol működő jegypénztár és büfé is található.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2015.04.19.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33749
2022.12.29 07:07.33
|
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben felhívást tett közzé a Dunakeszin kialakítandó vasúti rakodó tervezéséről.
https://www.keszichannel.hu/index.php/hirek/minden-ami-fontos/5424-vasuti-rakodoval-bovul-a-dunakeszi-gyartelep-megallohely?fbclid=IwAR1kdwO19jGRwIm6oaUuilhJC5FZrXw72j0P-3h4SnwKM5DdvsQncmgN6pc
|
|
|
itt is jártam
e-mail: hopa-paho.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26328
2013.04.11 13:34.47
|
A hatvanas évek tájékán még fa szerkezetes tető volt. Egy Vác felé haladó katonai tehervonat egyik szállított lövegének csöve kiszabadult, függőleges tengelye körül forogni kezeódett. Ez belecsapott (űrszelvényen túlnyúlva) a tetőt tartó tetőgerendákba, ettől néhány megsérült. Néhány év múlva átépítették. A régihez az utasok följárója (lejárója) a mostani (csak) közúti forgalom jobbra melletti gyalogosjárdán, ill. lépcsőn volt megoldott. Majdnem teljes "fazonátalakítás" történt az átépítéskor.
|
|
th levente
e-mail: th.levente.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21621
2011.08.30 15:48.27
|
Biciklit tudok valahol biztonságosan tárolni az állomás környékén?
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17734
2010.06.17 12:15.51
|
A váróterem szintén tegnap kora este.
|
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 11965
2009.06.14 00:16.54
|
Az 1901-es nyári menetrendben még nincs feltüntetve.
|
|
Utasinformátor
e-mail: utasinformator.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9373
2009.01.26 17:30.55
|
Engem még régebben beengedtek a vagongyárba a MÁV-tól kapott vasútbarát-fotó-engedéllyel (a gyár 25%-ban még MÁV tulajdon) is. Érdemes megpróbálkozni vele, ha valaki akar bent fotózgatni. A postavagonok jórészét például ide száműzték. A vágányokon tárolt vagonok némelyike nincs lezárva, be is lehet kukkantani. Vannak nagyon régi, 40-50 éves vagonok is tárolva. Egy darab M43-es mozdonya van a gyárnak állandó szolgálatban. Jómagam kétszer is dolgoztam a vagongyárban rövidebb ideig (de nem mozdonyvezetőként). Sőt, én az életemet a vagongyárnak köszönhetem. Az akkor még leendő anyai nagyapám és az akkor még leendő apám kollégák voltak. A nagyapám hozta össze édesanyámat az édesapámmal. Tehát: ha nincsen vagongyár, akkor én sem létezem. A családom 75%-a itt dolgozott/dolgozik, így hát a "családi tradíció" végett én is dolgoztam itt (egy ideig).
|
|
Aeniko
e-mail: apatieniko.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 473
2007.03.04 11:41.16
|
A gyártelepi megállót nem oly rég felújították, a vasszerkezet elemeit kicserélték újabbakra, a pénztár épületének falát átfestették. Így már sokkal esztétikusabb, mint amilyennek a képeken látszik.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|