Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


70 Budapest-Szob-Párkánynána

Budapest-Nyugati (100, 142, 2, 273, 71)
Rákosrendező (2, 273, 71)
Istvántelek (71)
Rákospalota-Újpest (71)
Dunakeszi alsó
Dunakeszi
Dunakeszi megálló
Dunakeszi-Gyártelep
Alsógöd
Göd
Felsőgöd
Sződ-Sződliget
Vác-Alsóváros (71)
Vác (71, 75)
Verőce
Kismaros
Nagymaros-Visegrád
Nagymaros
Dömösi átkelés
Zebegény
Szob alsó
Szob
— országhatár —
Helemba
Esztergomi csavargőzös
Garamkövesd
Párkánynána (630, 652)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Dunakeszi-Gyártelep
(Dunakeszi műhelytelep)*

megállóhely
70 Budapest-Szob-Párkánynána

Hatalmas vas tetőszerkezet nyújt védelmet a várakozó utasok számára esős időben. A pálya itt egy magas töltésen halad végig, mert a megálló környéke egy kisebb mélyedésben van. A peron másik végén a tető alatt van a jegypénztár és az utastájékoztató tábla. A megálló közepe egy hídon fekszik (a korlát látható a képen), alatta Dunakeszi északi városrészének közúti forgalma bonyolódik le a vasút által kettévágott felek között.
2005.04.19.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.643386° E19.134796° | N47° 38' 36.18" E19° 8' 5.26"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Dunakeszi műhelytelep 1952-ig

Szelvénykő 168

Képriportok, cikkek

Dunakeszi-Gyártelep
2014.01.30 04:12 - Szente-Varga Domonkos
Fotók dátuma:...









Régi képek - Dunakeszi-Gyártelep

A titkársági épület az 1930-as években. Fényképész: Hernádi Jenő. Forrás: Révész István Helytörténeti Gyűjtemény. http://www.dkvk.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Dunakeszi műhelytelep, a főműhely bejárata. Forrás: vatera.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Dunakeszi-Gyártelep az 1970-esévekben. Linzbauer Tamás fotója.
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1975.04.23.

A Dunakeszin készült személykocsik modelljei a várossá avatás tiszteletére, járműjavítóban rendezett ipartörténeti kiállításon, a várossá avatási ünnepségre érkezett delegációval.
Fotó: Enyedi Lajos, 1977
Forrás: Dunakeszi helytörténeti szemle; X. évf. 3. sz., 2017. december
  Feltöltötte: Barkó Richard
Dátum: 1977.04.02.

Budapest felé tartó ingavonat érkezik a megállóhely "A" vágányára
Fotó: Enyedi Lajos, 1977
Forrás: Dunakeszi helytörténeti szemle; X. évf. 3. sz., 2017. december
  Feltöltötte: Barkó Richard
Dátum: 1977.

A MÁV Dunakeszi Főműhely bejárata 1933-ban
Fotó: Barkó Richard gyűjteménye
  Feltöltötte: Barkó Richard
Dátum: 1933.



Képtár - Dunakeszi-Gyártelep

A peron látképe a megállóhely déli végéből Göd felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2015.04.19.
A gyártelepi váróterem, ahol működő jegypénztár és büfé is található.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2015.04.19.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 33749
2022.12.29 07:07.33
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben felhívást tett közzé a Dunakeszin kialakítandó vasúti rakodó tervezéséről.
https://www.keszichannel.hu/index.php/hirek/minden-ami-fontos/5424-vasuti-rakodoval-bovul-a-dunakeszi-gyartelep-megallohely?fbclid=IwAR1kdwO19jGRwIm6oaUuilhJC5FZrXw72j0P-3h4SnwKM5DdvsQncmgN6pc

itt is jártam
e-mail: hopa-paho.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26328
2013.04.11 13:34.47
A hatvanas évek tájékán még fa szerkezetes tető volt. Egy Vác felé haladó katonai tehervonat egyik szállított lövegének csöve kiszabadult, függőleges tengelye körül forogni kezeódett. Ez belecsapott (űrszelvényen túlnyúlva) a tetőt tartó tetőgerendákba, ettől néhány megsérült. Néhány év múlva átépítették. A régihez az utasok följárója (lejárója) a mostani (csak) közúti forgalom jobbra melletti gyalogosjárdán, ill. lépcsőn volt megoldott. Majdnem teljes "fazonátalakítás" történt az átépítéskor.

th levente
e-mail: th.levente.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21621
2011.08.30 15:48.27
Biciklit tudok valahol biztonságosan tárolni az állomás környékén?

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17734
2010.06.17 12:15.51
A váróterem szintén tegnap kora este.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 11965
2009.06.14 00:16.54
Az 1901-es nyári menetrendben még nincs feltüntetve.

Utasinformátor
e-mail: utasinformator.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9373
2009.01.26 17:30.55
Engem még régebben beengedtek a vagongyárba a MÁV-tól kapott vasútbarát-fotó-engedéllyel (a gyár 25%-ban még MÁV tulajdon) is. Érdemes megpróbálkozni vele, ha valaki akar bent fotózgatni. A postavagonok jórészét például ide száműzték. A vágányokon tárolt vagonok némelyike nincs lezárva, be is lehet kukkantani. Vannak nagyon régi, 40-50 éves vagonok is tárolva. Egy darab M43-es mozdonya van a gyárnak állandó szolgálatban. Jómagam kétszer is dolgoztam a vagongyárban rövidebb ideig (de nem mozdonyvezetőként). Sőt, én az életemet a vagongyárnak köszönhetem. Az akkor még leendő anyai nagyapám és az akkor még leendő apám kollégák voltak. A nagyapám hozta össze édesanyámat az édesapámmal. Tehát: ha nincsen vagongyár, akkor én sem létezem. A családom 75%-a itt dolgozott/dolgozik, így hát a "családi tradíció" végett én is dolgoztam itt (egy ideig).

Aeniko
e-mail: apatieniko.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 473
2007.03.04 11:41.16
A gyártelepi megállót nem oly rég felújították, a vasszerkezet elemeit kicserélték újabbakra, a pénztár épületének falát átfestették. Így már sokkal esztétikusabb, mint amilyennek a képeken látszik.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Dunakeszi

Dunakeszi alsó

Dunakeszi megálló

Dunakömlőd

Dunapataj