|
|
|
|
Képek a netről
Képtár
Vasútmúzeum
Az új megállóhely peronja.
2018.10.20.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]
A megálló az új vasúti megközelítési lehetősége a Magyar Vasúttörténeti Parknak. A megállóhelyet hivatalosan 2008. október 29-én adták át a forgalomnak, a vonatok azonban még nem állnak itt meg. (2008. november közepei ottjárttunkkor a megálló az utasforgalom előtt még nem volt megnyitva (szalaggal lezárva), és az utolsó kisebb munkálatok még hátravoltak.)
A megállóhely Rákosrendező és Angyalföld állomás között található a 9-es szelvénykőnél. Ahogy az Esztergom felé haladó kétvágányú pálya kiválik a Budapest-Vác vasútvonalból Rákosrendező állomás északi végénél, egy erős ívvel a Duna felé veszik az irányt a vonatok. A megállóhely ennek az ívnek a végénél, de még Angyalföld bejárati jelzői előtt található, ahol a legjobban megközelíti Északról a Vasúttörténeti parkot.
A pálya itt kétvágányú, melyeken a forgalom azonban vágányonként egyirányú.
A megállóhelyen épületet vagy egyéb felépítményt nem találtunk, azonban nem kizárt, hogy később lesznek majd padok és esőbeállók is.
Áthelyezése
A vasútvonal 2017-ben végzett villamosításával együtt nyomvonalkorrekció történt az itt található ívben, így a megállóhely is az új nyomvonalra került. Az új pálya bal vágányát 2017.04.03-tól használják, az 51+14 és 52+84 szelvények között kialakított peronnál pedig 2017.04.08-tól állnak meg egyes személyvonatok. A jobb vágányt 2017 májusában adták át. Az új nyomvonal szelvényezése a régivel ellentétben Rákosrendező helyett a Nyugati pályaudvarról indul.
Víztorony
A megálló közvetlen szomszédságában álló víztoronyról további képek és információ a viztorony.hu oldalon található.
A korábbi években elhagyatott gazos területen, beleértve a víztorony környezetét is, parkot építenek.
A megálló mellett (a töltésen megemelve) párhuzamosan futó harmadik vágány szintén Angyalföldről ágazik ki, azonban az nem fut be Rákosrendezőre, hanem a Budapest-Vác vonal fölött átívelve a külső körvasútra csatlakozik (elkerülő vágány). A sín koronája nem rozsdás, alkalmankénti vonatforgalom van rajta.
A megálló vasúttörténeti park felőli oldalán a gazban/földben további sínekre bukkanhatunk, melyeket azonban már nem használnak.
|
Képriportok, cikkek
Új megállóhely létesült a Vasúttörténeti Park számára
2008.11.20 19:33 - Szente-Varga Domonkos
Egyik szemünk sír, a másik nevet. 2008. októberétől ugyanis megszűnik a közvetlen nosztalgiajárat a Nyugati pályaudvar és a Vasúttörténeti Park között, mert túl drága azt üzemeltetni - olvasható az Indóház internetes oldalának...
|
|