|
A 15-ös vonal épp villamosítás alatt.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2002.
|
|
Pályaív korrekció és hídépítés a Harka-Nagycenk állomásközben 7.Fotó:Kebelei György
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.07.31.
|
|
Pályaív korrekció és hídépítés a Harka-Nagycenk állomásközben 8.Fotó:Kebelei György
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.07.31.
|
|
Pályaív korrekció és hídépítés a Harka-Nagycenk állomásközben 6.Fotó:Kebelei György
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.06.20.
|
|
Pályaív korrekció és hídépítés a Harka-Nagycenk állomásközben 4.Fotó:Kebelei György
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.04.29.
|
|
Pályaív korrekció és hídépítés a Harka-Nagycenk állomásközben 1.Fotó:Kebelei György
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.04.23.
|
|
Pályaív korrekció és hídépítés a Harka-Nagycenk állomásközben 2.Fotó:Kebelei György
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.04.23.
|
|
Az állomás Sopronkeresztúr felőli fény bejárati jelzője.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
A Nagycenk felőli bejárati jelző,háttérben a soproni hegység a TV-toronnyal.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Az egykori állítóközpont,mára sajnos romossá vált épülete.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Harka állomás Szombathely felől.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
|
|
Sopron felé nézünk.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
|
|
Harka vasútállomás 1
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
|
|
Harka vasútállomás 2
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
|
|
A 15-ös vonalon mostanában a 007-es Szöcske szokott a tehervonatok élén lenni. A képen a 2. vágányon állt, míg bevárt három menetrendszerinti vonatot.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
|
|
A kis épület a WC, háttérben pedig a felvételi épület van.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
|
|
Harka állomás Sopron felől.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
|
|
Az elágazás,balra Nagycenk,jobbra Sopronkeresztúr állomásra juthatunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Az elágazás Kópháza felől fotózva.A háttérben a soproni hegység és a Tv torony látható.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
A nagysugarú 1-es váltó(Weiche Nr.1)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Az épület így megjelenésében Balatonszentgyörgy állomás felvételi épületére hasonlít leginkább,de nem teljesen azonos azzal,(rövidebb középrész,helyiségek más elrendezése stb.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Harka állomás felvételi épülete a Déli Vasút második típustervsorozatának egy példánya.Eltérően a vonalon található másik négy épülettől ez már emeletesre épült.Ilyen épült többek közt ,Egervár-Vasboldogasszony,Búcsúszentlászló,Sávoly,stb. állomásokon.A harkai épületet az 1910-es évek végén,valószínűleg Trianon után kibővítették,úgy,hogy az emeletes épületrész ikertársat kapott.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Az állomáson hajdan,resti is működött.Ez az épületrész szépen felújítva a távközlő és biztosító berendezés helyiségeinek ad helyet.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
City Shuttle ingavonat halad át az állomáson.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.13.
|
|
Harka vasútállomás felvételi épülete.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.13.
|
|
V46 robog át az állomáson tehervonatával.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.13.
|
|
Kerülés Harka vasútállomáson
Fotó: Mendlik András
Dátum: 2009.06.18.
|
|
A 2003.-ban készült képen a forgalmi iroda látható.Ebben az időben ,még Forgalmi szolgálattevő teljesített az állomáson szolgálatot.Ma az állomást Sopronból távvezérelik. Megfigyelhető az állomás Alcatel KSW 90 típusú biztosítóberendezése.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2003.
|
|
Az állomás soproni oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
A végponti oldal kijárati jelzői.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
A nagycenki,és sopronkeresztúri oldal.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Harka vasútállomás felvételi épülete,a Harka,és Kópháza településeket összekötő útról fotózva.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.04.21.
|
|
Egy szintén,2003-ban készült képen a jegypénztári ablakot láthatjuk a forgalmi iroda felől.Érdemes megfigyelni a közel eredeti állapotában fennmaradt pénztárablak felett, a Déli Vasúti szárnyaskereket, ami ma is megvan.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2003.
|
|
Harka állomás eredeti vágányhálózata.Megfigyelhető,hogy hajdan az állomásnak Sopron Gysev pályaudvaron kívül Sopron-Déli pályaudvarral is közvetlen összeköttetése volt.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
Fotó: Kebelei György
|
|
Harka állomásépülete hátulról fotózva.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.04.19.
|
|
Az állítóközpont épületéről leszedték a Harka feliratot, valószínűleg a közelgő bontás miatt. A tábla alatt megtalálható a régi Magyarfalva felirat.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.08.26.
|
|
Íme egy kép 1999-böl amikor Harka állomás még MÁV állomás volt. Az állomáson látható egy Nagycenk felé induló Bz szerelvény.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1999.07.29.
|
|
Egy szintén 1999-ben készült képen jól látható az állomáson áthaladó ÖBB-s motorkocsi. Megfigyelhetők az állomás azóta megszüntetett alak kijárati jelzői.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1999.07.29.
|
|
Az állomás Nagycenk felőli előjelzője Kópháza megállóhely előtt található.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.09.14.
|
|
Hamisítatlan Déli Vasúti egyveleg.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Az állomáshoz vezető út.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Az állomás peronja,a végpont felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
A kezdőponti oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Állomásnév tábla a végponti oldalon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Betekintés az állomásra a végpont(az elágazás)felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
A régi fénycsöves állomásnév felirat.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
A forgalmi iroda bejárata.A szélfogó nem egyidős az épülettel.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
|
|
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Világítani jelen állapotában biztosan nem fog
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Információs tábla a felvételi épület frontoldalán
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Kijárati jelzők Kópháza/Sopronkeresztúr felé
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Egyik épületszárny
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
A GYSEV egyik ÖBB-től bérelt mozdonyával szerelt tehervonat hagyja el az állomást Sopron irányában
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Közúti átjáró az állomás Sopron felőli végén
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Ez mind megáll itt
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Másik épületszárny
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
A WC épülete az egyetlen ilyen jellegű lámpával
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.08.14.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.05.27.
|
|
Az állomás Nagycenk felőli fény bejárati jelzőjének előjelzője.(Kópháza megállóhely területén)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
Az állomás Sopronkeresztúr felőli fény bejárati jelzőjének előjelzője.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
Az 1921-es soproni népszavazás után kialakult államhatár az egykori Sopron-Kőszegi HÉV vonalát,Harka és Sopronkeresztúr állomások között a 6,602 számú kilométer szelvénynél vágja ketté.Ezt láthatjuk a tulajdoni határt mutató táblán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
Az országhatár Magyarország (Harka) felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
Az országhatár Ausztria (Sopronkeresztúr) felől nézve.Megfigyelhető,hogy a harkai előjelző kettősávos táblája osztrák területen található.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
És a sokkal jobb láthatóságot biztosító szelvénytábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
A határnál lévő határkő Magyar oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
A jelenlegi országhatár előtti utolsó magyar szelvénykő.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
A határnál lévő határkő Osztrák oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
A jelenlegi országhatár utáni első osztrák szelvénykő.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
A vonalszakasz villamosításakor elsőként felállított felsővezeték tartóoszlop a határ előtt,még Magyar területen.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
Az első felállított tartóoszlopon elhelyezett német nyelvű emléktábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
|
|
A felvételi épület 2024 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2024.09.05.
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 33272
2021.11.26 12:13.45
|
Bár a Harka nevet a 40-es évekbeli betelepülők svábosnak találták, valójában az ősi magyar törzsi szervezet egyik vezető tisztségére, a horkára utal. Ezért is kapta vissza a nevét 1990-ben.
https://telex.hu/eszkombajn/2021/11/25/harka-magyarfalva-arcanum-tortenelem-rajk-laszlo
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29016
2014.12.01 13:30.28
|
Korábbi névnek,Harkához:Harkau-Kohlenhof,Sopron-Délihez:Ödenburg-Südbahnhof.Egy 1920-as Osztrák belföldi menetrendben így szerepel.
|
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26309
2013.04.08 22:51.36
|
Itt már egyetlen vonat sem áll meg, sőt az állomás neve sem szerepel már az Elvira-n.
|
|
djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25513
2012.12.08 21:17.17
|
Életkép az utolsó itt utasforgalmat bonyolító vonat után
|
|
|
djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25512
2012.12.08 21:15.55
|
Kifut az utolsó itt "utasforgalmat bonyolító" vonat (az utasforgalmat az én személyem merítette ki)
|
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25384
2012.11.25 09:16.23
|
Igen,2010-ben a Harka(kizár.)-Szombathely(kizár.)szakasz összes állomása és megállóhelye új infrastruktúrát kapott,kivéve az egykori Vejke,és Gór megállóhelyeket!Ilyen alapon akár ezeket is újjáépíthették volna!
|
|
djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25383
2012.11.24 20:51.09
|
@Balazs177 úgy értem hogy új infrastruktúrával rendelkező: új peron, új esőbeálló stb...
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25382
2012.11.24 20:01.15
|
"Vadiúj" Pereszteg 1934-ben,Nemeskér-Egyházasfalu pedig 1910-ben nyílt meg!
|
|
djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25378
2012.11.24 01:23.41
|
December 8-tól nem áll meg itt semmi, ahogy ezen a vonalon még a vadiúj Pereszteg és Nemeskér-Egyházasfalu megállókban sem
|
|
djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24260
2012.06.13 21:40.11
|
Az épületet, és az egész állomást mikor újítják már fel?
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22865
2012.01.19 12:47.11
|
A Sopron-kőszegi HÉV leltári adataiban szerepel,hogy Harka-Kópházán a Déli Vasúti felvételi épülettől függetlenül állt egy IV.osztályú HÉV épület is.Erről mit lehet tudni?Az állomás melyik részén állt pontosan,és mikor bontották el?
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22787
2012.01.07 11:10.34
|
Az állomás Déli Vasúti egyesített név,és keletbélyegzője.
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22686
2011.12.25 11:35.27
|
Íme egy szövegrész az Ez a vonat elment című könyvből,ami bizonyítja,hogy az 1953-as évszám a helyes,nem pedig az 1977-es!
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22682
2011.12.24 13:29.41
|
A bevezető szövegben lévő írás"A párhuzamosan futó pályát 1977-ben szüntették meg, azóta egyvágányú pálya köti össze Harka és Sopron állomást. Ekkor vált Harka elágazó állomássá"helytelen,mert a párhuzamos pályát Berbits Lajos miniszter helyszíni szemlét követő rendelkezése értelmében 1953-ban szüntették meg,megsértve vele a trianoni békeszerződést is,amiért Ausztria akkor diplomáciai jegyzékben tiltakozott,de ennek nem sok foganatja lett!Ez a szöveg sajnos téves dátummal szerepel a forrásként megjelölt honlapon is!
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20990
2011.05.08 12:02.34
|
Hangulatos "régi" kép Harka vasútállomásról.
2011.05.07.
http://www.flickr.com/photos/60632573@N05/5696052738/
|
|
|
Harka Zoltán
e-mail: harka.zoltan.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 18715
2010.09.01 23:45.29
|
A Harka nem "sváb" név! A csengése is magyar. Ősi, magyar név. Második főnemes. Például, István király anyja Sarolt vagy Sarolta, Harka lovasfejedelem unokája volt.
Hogy Rákosinak miért volt ez a név zavaró, csak találgatni tudok.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17864
2010.06.26 05:13.52
|
Mi az értelme és az oka a pálya új nyomvonalra építésének Nagycenk felé ? Van ennek köze a Nagycenket majdan elkerülő 84-es út számára szükséges helyhez ?
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 17055
2010.04.26 16:08.29
|
Deutschkreutz felé megállás nélkül elsuhanó motorkocsi. (2010.04.25.)
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 17054
2010.04.26 16:06.45
|
2010.04.25.
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 12612
2009.07.29 14:55.07
|
Normál hálózati feszültséggel működtek ezek a fénycsőbetűk.Általában a térvilágítással egy időben kapcsolták fel őket,illetve olyan helyeken ahol nem volt szolgálat,alkonyat,vagy időkapcsoló működtette őket.Sajnos már egyre kevesebb helyen látni,a meglévőket fokozatosan lecserélik egyéb megvilágítható névtáblákra.
|
|
TomeK
e-mail: srbbahn.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 12576
2009.07.26 21:47.53
|
Kedves Central! Köszönöm az infot, azért írtam a honlap címét, mert ott a másik dátum szerepelt. Biztos Te tudod jól, nem kivántam tudálékoskodni. Az viszont érdekelne, hogy mekkora feszültséggel üzemeltek-üzemelnek ezek a kivilágítható betűk?
|
|
balázs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12574
2009.07.26 20:42.43
|
A Centralnak tökéletesen igaza van,régi motoros a szakmában!Ha az állomásokon neonok világítanának,gyönyörű vöröses barnák lennének a feliratok.Egyébként a linkekre kattintva egy kis tájékoztatás ez ügyben. http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A9nycs%C5%91 http://optika.hu/magazin/erdekes/eletestudomany/neon.htm
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 12572
2009.07.26 17:40.44
|
Nos kedves Tomek köszönöm szépen az okos kritikai megjegyzéseidet.De ha nem tudnád,az állomás nevét nem a település nevének megváltoztatásával azonos időpontban változtatták Magyarfalvára.Amúgy az infót Lovas Gyula könyveiből vettem.Hát ha valaki tudja ennek a vonalnak a történetét,akkor ő biztosan.A régi állomásnév feliratok betűit pedig ún.nemesgázzal töltötték ami többnyire Argon gáz volt.A fénycsöveket a magyar nyelv sajnos tévesen neoncsőnek nevezi.Ebből is következik,hogy sok ember tévesen neonnak nevezi.Sajnos ezeknek a fénycsöves betűknek a gyártását már megszüntették.
|
|
TomeK
e-mail: srbbahn.kukac.yahoo.de
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 12571
2009.07.26 15:35.22
|
Central részére:
A kivilágítható állomásnév az nem f-csöves kialakítású, hanem neonos.
A www.fertopart.hu szerint a Magyarfalva elnevezés 1947.08.20-1990.04.01-ig élt.
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 10975
2009.04.13 19:21.29
|
Az állomás neve nem 1947-től,hanem 1950.január 15.-től Magyarfalva.Ez pont a Rákosi rendszer időszaka,amikor több idegen csengésű település nevét megváltoztatták.Harka svábos hangzású neve sem úszta ezt meg!
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10961
2009.04.12 23:31.47
|
Személyvonat érkezik Sopronból. Az állomás neve 1947-1990 között Magyarfalva volt.
|
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10960
2009.04.12 23:29.38
|
Harka állomás egykor kivilágítható állomásnév felirata. Jól látható, hogy egykor Magyarfalva olt kiírva, egyedül a "H" és a "K" betű új, a többi betű mind Magyarfalvából maradt. Az épület elhagyatott. Bár a bizt.berendezés épülete rendben van, sőt a forgalmi iroda is jól tartja magát. A váróterem be van deszkázva. Egy utast is láttam, Szombathely felé utazott. Az állomáson összesen napi 2 pár személyvonat áll meg. Az állomás egy picit messze van a falutól. A kép tegnap készült.
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 9335
2009.01.24 20:12.52
|
Igen,de azért tegyük hozzá,hogy ez a névtábla az állomás soproni oldalán,az SR 2-es útátjárónál található.
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9334
2009.01.24 19:11.36
|
Állomás névtábla.
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 8864
2009.01.05 10:55.39
|
Az állomás megnyílt:1908.november 5.-én a Sopron-kőszegi HÉV megnyitásakor.Neve:Harka-Kópháza, 1950.január 15.-től Magyarfalva, 1990-től Harka
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 7077
2008.10.09 13:29.52
|
Az elágazás Kópháza felől fotózva.A háttérben a soproni hegység és a Tv torony látható.
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 7050
2008.10.07 18:18.10
|
A nagycenki,és sopronkeresztúri oldal.
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 7049
2008.10.07 18:14.00
|
Az állomás soproni oldala.
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 7046
2008.10.07 18:03.45
|
Remélhetően nem kell már sokat várni,hogy megszépüljön,ez a valaha szebb napokat látott épület!
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4950
2008.07.02 19:41.56
|
Szili tehervonattal az állomáson
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4949
2008.07.02 19:40.48
|
Állomásépület
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4948
2008.07.02 19:39.16
|
Svájci EB-s Taurus az állomáson
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 3342
2008.03.19 21:15.24
|
Az egykori váltóállító központ,mára sajnos rozogává lett épülete.
|
|
|