Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


18 Szombathely-Kőszeg

Szombathely (15, 16, 17, 20, 21, 918, 921)
Kámon
Szombathely-Repülőtér
Gencsapáti alsó
Gencsapáti felső
Gyöngyösfalu
Lukácsháza alsó
Lukácsháza
Kőszegfalva
Kőszeg

917 Kőszeg-Felsőlászló (A)

Kőszeg
Kőszeg-Sörgyár
— országhatár —
Rőtfalva
Mannersdorf a d Rabnitz
Felsőlászló (508, 914)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kőszeg

állomás
18 Szombathely-Kőszeg
917 Kőszeg-Felsőlászló (A)

2015.
Fotó: Majlinger Zoltán [zola76]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.381514° E16.556783° | N47° 22' 53.45" E16° 33' 24.41"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Kőszeget Szombathely felől érte el elsőként a vasút 1883-ban. 1908-ban adták át a Sopron-Kőszeg vasútvonalat, majd 1913-ban épült ki a Zalabér-Sárvár-Bük-Répcevis-Felsőlászló vasútvonal. A vonalon közlekedő vonatok Kőszegig jártak. Az állomásépület ekkor kapta emeletét. [1]

Négyvágányos állomás, a vonal végpontja. A II. és a III. vágány között emelt szintű,
aszfalttal borított peron van. Megközelítése a vágányokon átjárva lehetséges.
A kitérők helyszíni állításúak. Egyetlen csoport fény kijárati jelző van az állomáson.
Forgalmi szolgálat, menetjegykiadás és váróterem van. Ez utóbbi az éjszakai órákban
zárva. A vonal kihúzóvágányban végződik, amit fény- és félsorompóval biztosított átjáró
keresztez. Az állomás másik végén csupán egy STOP tábla fedezi az utat. A felvételi
épület előtt néhány személygépkocsi parkolására van lehetőség. Pár lépés csupán
a buszmegálló és a söröző. A kijárattól jobbra van a kerékpártároló.
A mellékhelyiségek kulcsát a forgalmi szolgálattevőtől kell elkérni. A perontető alatt
találjuk a vízcsapot néhány pad társaságában és egy óra is jelzi az idő múlását.
A személyforgalom jelentős, hisz Kőszeg kedvelt turistacélpont, de sokan utaznak
vonattal iskolába vagy munkába is. Olykor a mellékkocsis Bz, a vonal jellemző járműve,
sem mindig elegendő. Áruforgalom nincs, pedig igény és lehetőség – van rakodó-
és iparvágány is – lenne rá. A felvételi épület emeleti része lakott, de a vendégszoba
régóta üres. Van külön tanuló váróterem is. A felvételi épületen kívül van itt még
raktár oldalrakodóval, egy kisebb raktárépület homlokrakodóval, különálló oldalrakodó,
őrház, pályakocsi raktár és egy régi, még eredeti állapotú pályafenntartási raktár is.
Felsőlászló (Oberloisdorf) mindössze néhány kilométer ide, így nem csoda,
ha időről-időre felmerül a vonalak újbóli összekötése. Talán a közeljövőben ez meg
is valósul. Ebben az esetben a városközponthoz közelebb, az autóbusz pályaudvar
mellett új állomás létesülne ám a mostani is megmaradna, mint megállóhely.
Az épület turistaszállóként és kerékpárkölcsönzőként működne tovább.
(képek és szöveg: Sándor Antal 2010. augusztus)

Irodalom

Szelvénykő 0 A Kőszeg-Szombathely vonal kezdőpontja
Szelvénykő 577 Az egykori Sopron-kőszegi HÉV végpontja.
Megnyitás dátuma 1883.08.01.




Régi képek - Kőszeg

Az eredeti felvételi épület egy régi képeslapon.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Kőszeg a Vasutas árvaház. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A kőszegi indóház a századfordulón, még a soproni vonal megnyitása (1908) előtt.
Forrás: http://www.tastam.fw.hu/
 
Kőszeg állomás felvételi épülete abból az időből amikor a Kőszeg-Szombathely vasútvonal még a Déli Vasút kezelésében állt. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás felvétel épülete,annak kibővítése előtt rövid szárnyépületekkel látható.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kebelei György

Kőszeg vasútállomás
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=670400
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Kőszeg.Gyöngyöshíd a vasútállomással.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Országos Vasutas Szövetség árvaháza.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A MÁV 375,642 pályaszámú mozdonyának költöztetése a Kőszeget elkerülő úton.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/26914.jpg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kőszeg,a vasútállomás előtti tér, a MÁV 375,642 pályaszámú mozdonyának költöztetése.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/26915.jpg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kőszeg,a vasútállomás ideiglenes sínszakasza, a MÁV 375,642 pályaszámú mozdonyának költöztetése.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/26916.jpg
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Kőszeg

A felvételi épület a vágányok felől nézve I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A felvételi épület a vágányok felől nézve II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A felvételi épület utcafrontja buszmegállóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A felvételi épület lépcsőjén állva ez a látvány tárul a szemünk elé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Az egyik kerékpártároló a kijárattól balra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A másik a kijárattól jobbra található.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Jegypénztárak. Télen a cserépkályha jó meleget ad, pláne ha be is gyújtanak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A várótermekhez és a mellékhelyiségekhez vezető folyosó. A várótermet az éjszakai órákban zárva tartják.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A perontető alatt állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Emléktábla az épület falán I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Emléktábla az épület falán II.

Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Emléktábla az épület falán III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Emléktábla az épület falán IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Vízcsap a perontető alatt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Pillantás a peronról Szombathely felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Pillantás a peronról a vonal vége felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Raktárépület oldalrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Rakodóvágány. Sajnos a közeli téglagyár termékeit csupán tárolják itt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A farakás a Tüzép telepé. Sajnos a rakodóterület üres.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Lakóőrház és pályakocsi raktár a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Teljesen eredeti állapotú ez a kis pályafenntartási raktárépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Az őrház másik oldala.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Még ötven méter és elérkeztünk a vonal végéhez. Reméljük nem marad így.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Útban vissza az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Fénysorompóval biztosított átjáró a kihúzóvágányon. Legalább ezt már nem kell létesíteni ha a vonal meghosszabbításra kerül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Ez a vágány a Tüzép telepre vezet. Régóta használaton kívül van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A Tüzép telep.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Raktárépület oldal- és homlokrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Vasútüzemi épületek a raktár szomszédságában.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A rakodócsonka kiágazása az I. vágányból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Az I. vágányt vágányzáró sorompó biztosítja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Akárcsak a IV. vágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Váltóőri szolgálati hely és szolgálati lakás a kezdőponti végen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Andráskereszttel és STOP táblával biztosított útátjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból Szombathely felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Pillantás az állomásra a kezdőponti útátjáróból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Személyvonat érkezett Szombathelyről a III. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.
Rövid tartózkodás után indult is vissza.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.10.

A peron nézete Szombathely felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Kitekintés az állomás rőtfalvi oldalára.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Az állomás szombathelyi oldalán álló,HÉV szabványú kis épületet sűrű futó növényzet nőtte be.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Az állomás új kerékpártárolója.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Gyöngyöshíd a vasútállomással.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Kitekintés az állomás szombathelyi oldalára.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Az áruraktár Rőtfalva irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
A felvételi épület vágányok felőli képe,Szombathely irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
A felvételi épület vágányok felőli képe,Rőtfalva irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
A fedett peron,gyönyörű szép tartóoszlopai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Tartalmát tekintve megszokott,bár kissé szokatlan megfogalmazású felirat.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Az állomás MÁV szabványú névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Nézet az utcafront felől,Rőtfalva irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Mára kissé retró hangulatú felirat.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
A peron nézete Rőtfalva felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
A vasútállomás város felőli felirata,az órával.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Nézet az utcafront felől,Szombathely irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.07.
Az egykori soproni vonal(ma kihúzóvágány)végét lezáró földkúp.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
Visszatekintés az állomás felé az egykori soproni vonal mai végétől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
A Kórház utcánál lévő BÜFÉ-nél található síndarabok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
A Kórház utcánál lévő BÜFÉ-nél található síndarabok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
A Kórház utca térségében már a mai 87-es főközlekedési út másik oldalán halad az egykori nyomvonal.Nézet Kőszeg állomás felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
A Kórház utca térségében már a mai 87-es főközlekedési út másik oldalán halad az egykori nyomvonal.Nézet Rőtfalva felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
Az egykori nyomvonal Kőszeg állomás felé nézve.Megfigyelhető egy régi vasúti távíróoszlop.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
Az egykori nyomvonal Rőtfalva felé nézve.Megfigyelhető egy régi vasúti távíróoszlop.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
A földkúp után,az egykori nyomvonal Rőtfalva felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
Aki az egykori vasútvonal nyomait kutatja az írja fel a Kórház utca nevét is!
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.08.31.
Utcafront. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.
Kőszeg, Gyöngyöshíd a vasútállomással.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.14.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Sándori-Bence
e-mail: sandorifaipar.kukac.gmail.com
hozzászólás 29965
2016.01.18. 01:01.47
Sziasztok! Valaki kifejtené, hogy pontosan milyen érvek szólnak a vonal összekötése ellen? A vonal összekötéséhez milyen fejlesztések kellenének?

Gashpy
e-mail: bejczi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29138
2015.01.09. 22:20.28
A téglagyári rakodóponkon lévő téglák valóban a gyár termékei, azonban ezek csak félkész termékek, mert ezek a mellette lévő gerendagyár számára készült papucsok.
A téglagyár már nagyon régóta nem használja szállításra a vágányt és a rakodót.

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.hotmail.hu
elfogadott hozzászólás 26768
2013.07.01. 22:30.20
Lett egy kis Európa is az állomáson

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25962
2013.02.23. 13:58.09
Kőszeg, Vasútállomás ideiglenes sínszakasza, a MÁV 375,642 pályaszámú mozdonyának költöztetése.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/26916.jpg

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24889
2012.09.12. 13:09.17
Ez az újságcikk kb.olyan,mint az évekkel ezelőtt,a szombathelyi villamos visszaállításával foglalkozó!

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24888
2012.09.12. 13:06.12
Ha egy kis fantáziát láttak volna a dologban az Osztrákok nem szüntették volna meg a személyforgalmat a még nemrég működő Friedberg-Felsőőr szakaszon,és az évekkel ezelőtt megszüntetett Sopronnyék-Felsőpulya szakaszon sem!

QQriQ
e-mail: 634w.kukac.568.hu
elfogadott hozzászólás 24884
2012.09.12. 10:21.59
Teljesen komolytalan és ötletszerű az újságban olvasható kezdeményezés. Ha valaki kivitelezhetné a térségben az csakis a Gysev, ők meg nem tapsolnak annyira az ilyen terveknek. Bár a kőszegi vonal hosszabbítását vizsgálják, azt sem a Sopron felé tartó nyomvonalon, hanem néhány 100 métert a városközpont felé.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24883
2012.09.12. 08:28.42
Évek óta olvasok ilyen optimista hangvitelű cikkeket. A tény sajnos az, hogy évtizedek óta (eltekintve a őrségi vasúttól, amely fontos nemzetközi útvonal része lett) egyetlen vasúti kapcsolatot sem sikerült helyreállítani. Hovatovább, a vasúti háló felbomlása még olyan szuburbán térségekben is folytatódik, ahol komoly utasmennyiséget lehetne vonatra tenni. (pl. Pozsony környéke)

Nem szeretnék ünneprontó lenni, és tényleg jó lenne ha sikerülne, de vonalakat rajzolni a térképre sokan tudnak és az 1990-es évek közepe óta folyamatosan él a gyanú a népekben, hogy a magánkezdeményezésű infrastruktúra-fejlesztés csak egy újabb Déli Autópálya. (Érdemes elolvasni a Wikipédia Déli Autópálya cikkét, hogy a CO-NEXUS miként vett ki párszáz milliót önkormányzatok és vállalkozások zsebéből.)

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 24877
2012.09.11. 13:08.04
A Vas Népében megjelent cikk alapján újra vasút épülhet Kőszeg - Felsőpulya, valamint Szombathely és Felsőőr között.
Úgy legyen.

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24668
2012.08.08. 18:47.30
Mindenképpen vissza kell építeni azt a ~10km-t Felsőlászló felé, véleményem szerint egy ilyen viszonylag rövid zsákvonalnak nincs sok értelme. Az viszont kimondottan pozitív lenne, ha Sopronból átszállás nélkül el lehetne jutni Kőszegre

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23151
2012.02.18. 18:02.37
Komoly teherforgalom biztos hogy nincs még,és egy darabig valószínűleg nem is lesz a kőszegi vonalon!

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23149
2012.02.18. 11:07.42
És mit szállítanak arra?Gondolom 600 méteres listás tehervonatokat nem rendez a Gysev Kőszegen?

Ati
e-mail: bardocz4.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23142
2012.02.17. 22:10.30
Ismét van teherszállítás a Kőszeg-Szombathely vasútvonalon.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22775
2012.01.04. 21:12.56
Igen,csak sajnos a vonal Harka-Oh.-Felsőlászló közötti része továbbra is ÖBB tulajdonban van.Az Osztrák állam meg kérdéses,hogy mennyire preferálna egy újabb kőszegi összeköttetést!

QQriQ
e-mail: ert.kukac.tzu.hu
elfogadott hozzászólás 22767
2012.01.04. 10:54.56
Most hogy GySEV kézben van a vonal, lehetne tervezni a soproni kapcsolat újjáépítését, amivel a 15-ös vonal kapna egy tartalék útirányt.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22765
2012.01.03. 18:18.53
Egy régi menetrend Pándorfalu-Sopron-Kőszeg viszonylatban.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 22661
2011.12.19. 14:26.26
A http://hu.wikipedia.org/wiki/Sopron%E2%80%93K%C5%91szeg-vas%C3%BAtvonal szerint Kőszeg és Rőtfalva között a teherforgalom még 1960-ban is megvolt.Akkor ezek szerint a határmenetben Rőtfalva felé közlekedő tehervonatokat csak menesztéssel hatalmazták fel az indulásra?Melyik forgalmi utasítás vonatkozott az itt közlekedő vonatokra?A magyar,vagy az osztrák?Ebben az egykori határmenetben magyar,vagy német nyelven ment az engedélykérés szövege?

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22656
2011.12.19. 07:41.00
Alakjelzőkkel kapcsolatban pontosítás:
Kőszeg állomásnak nem biztosított bejárati alak és annak előjelzője volt a Szombathelyi oldalon. Osztrák oldalon a forgalom megszüntetése után a bejárati és annak az előjelzőjét megszüntették. Kijárati jelző nem volt egyik oldalon sem.
A mostani közös fény kijárati jelzőt az átépítés után helyezték üzembe.
Osztrák oldalon a Horvátzsidányi út fedezésére csapórudas sorompó szolgált, amelyet az átépítés során fénysorompóra cseréltek.
Gencsapáti-alsón nem csak alak jelző, hanem rakodó vágány is volt, amit már nagyon régen, valamikor a 60-as években felszámoltak.
vele egy időben szünt meg a Lukácsházi térközjelző is de a rakodó vágány maradt egészen a vonal átépítéséig.
Térközek szerepe akkor szünt meg amikor Kőszeg állomás fej állomás lett az által hogy a határ átmenet megszünt.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 22652
2011.12.18. 14:59.37
Pedig kellett,hogy legyenek!Még annak idején rá is csodálkoztunk vajon miért is hagyták meg őket.Trianontól,1951-ig Kőszeg határállomás volt,és Wien-Südbahnhof-Sopron-Köszeg viszonylatban nemzetközi vonatok is jártak arra.Ezért is tartanám furcsának,ha nem lettek volna az állomáson akkor korszerűnek számító alakjelzők,az már más kérdés,hogy ezek a biztonságot mennyire szolgálták!

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22651
2011.12.18. 11:54.42
Akkor azt akarja mondani az úr,hogy a mai egyszerű fényjelzős biztosító berendezés előtt,Kőszeg állomás jelzőkkel egyáltalán nem rendelkező szolgálati hely volt?Én mást hallottam!Sőt voltak alak fedező jelzők Gencsapáti-alsón,és Lukácsházán is!

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22639
2011.12.15. 17:00.06
Central:

1976-tol gyakran szolgáltam Kőszegen, de alakjelzők, főleg az Osztrák oldalon nem voltak.
Egy olyan képre én is kíváncsi lennék, amelyen láthatók lennének az alakjelzők.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22638
2011.12.15. 16:51.03
temikének.

Általad feltett képen szépen látszik hogy a negyedik vágányt már nagyon régen használták. A természet igyekszik "elrejteni".
Valamikor minden éjjel közlekedtek a tolatós vonatok és 23.50-től---03.20ig folyamatos tolatás történt. Nem egyszer fordult elő hogy a vonatra előfogati gépet tettek. Téglagyárnak vasúton jött és ment az áruja.
De már a múlté.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22637
2011.12.15. 16:35.51
JANBACHER Kőszegen
Most még "csak" Szombathely és Kőszeg között közlekedik, de talán egyszer el jön az az idő amikor Kőszeg nem fej állomás lesz.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22636
2011.12.15. 16:30.14
Gysev által üzemeltetett JANBACHER motorvonat utas tere.

Ati
e-mail: bardocz4.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21800
2011.09.24. 11:43.14
Íme egy kép a vonatról. :)

Ati
e-mail: bardocz4.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21799
2011.09.24. 11:38.21
A vasútvonal üzemeltetését 2011. decemberétől a GYSEV veszi át.2011. szeptember 20-án közlekedett először ezen a pályán GYSEV jelzéssel az ÖBB 5047 sorozat motorvonata.(azóta is ez közlekedik) :)

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 21709
2011.09.05. 18:52.49
Jól emlékszem rá,hogy az 1980-as évek legelején még álltak az állomás alak kijárati jelzői,még Rőtfalva felé is,pedig arra vonatok már régen nem közlekedtek akkor.

Zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 20031
2011.01.22. 16:44.07
Ja, igen...A téglagyár! Közúton szállít, tehát nem neki kell a vasúti szállítás. Őszi forgalomban néhány kocsi gabonát szállítanak a vonalon. Egyik nap éjszaka megy Kőszegre 2-3 üres kocsi a kiszolgáló menettel, következő éjszaka rakottan bemegy Szombathely-Rendezőbe. Ez talán még egyszer-kétszer eljátszódik egy évben, de aztán tényleg ennyi a "teherforgalom."

Zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 20029
2011.01.22. 16:37.43
A Szombathely-Kőszeg vasútvonalon nincs teherforgalom! Kivéve akkor, ha megrendelnek nagy ritkán egy oda-vissza kiszolgáló menetet. Ez a gyakorlatban ÉVENTE talán egy-két, maximum három vonatpárt jelent.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18626
2010.08.25. 01:10.30
A Szombathely - Kőszeg szárnyvonalon tudtommal nincs teherforgalom. Nagyon meglepődnék, ha véletlenül mégis lenne.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 18622
2010.08.24. 06:47.29
El kell szomorítsalak. A téglagyár semmit sem szállíttat vasúton, a rakodón csupán tárolja a készterméket. A szállítás sajnos közúton folyik.

temike
e-mail: temesvarinorbert.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18621
2010.08.24. 00:46.08
Látszik, hogy a téglagyár kihasználja a vasúti csatlakozást, a rakodó vágányon sorban állnak az elszállításra váró téglák.

temike
e-mail: temesvarinorbert.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18620
2010.08.24. 00:44.45
A téglagyár közvetlenül az állomás mellett.

temike
e-mail: temesvarinorbert.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18617
2010.08.24. 00:38.34
Menetrend

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18241
2010.07.18. 21:37.15
Bzmot 378 Kőszegen.
2010. 07. 18.

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 17737
2010.06.17. 18:51.48
Az lenne a kérdésem, hogy ki van-e még állítva a 375.642 pályaszámú gőzös?
A választ előre is köszönöm!

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14337
2009.11.09. 10:16.00
2009. november 8-án, zuhogó esőben.

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11413
2009.05.15. 15:11.36
Helyreigazításul, és elismerve tévedésemet...
Ez itt már tényleg a váróterem !!! :-)

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11412
2009.05.15. 15:08.35
Köszönöm a helyreigazítást "dezso", valóban igazad van !!!

dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 11359
2009.05.11. 17:02.04
Zsolesz váróteremre vonatkozó hozzászólását nehézményezem:a képen látható helyiség egy közlekedő folyosó a "jegyváltó csarnok" és az utas wc között melyről még két - igaz a lecsökkent utasforgalom, a
rongálások és a hajléktalanook miatt zárt - két váróhelyiség is nyílik. A "jegyváltó csarnokban" további padok találhatóak.

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11333
2009.05.11. 12:10.01
Ez a vonal sajnos már nem él...

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11331
2009.05.11. 12:07.04
Ismét Kőszeg-Szombathely

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11330
2009.05.11. 12:05.52
Kőszeg-Szombathely emléktábla

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11329
2009.05.11. 12:04.47
Raktárépület

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11328
2009.05.11. 12:03.26
A peron

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11327
2009.05.11. 12:02.27
Bz Kőszegen

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11326
2009.05.11. 12:01.07
Egy gyönyörű város vasútállomásának váróterme.

karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10399
2009.03.07. 15:30.27
Néhány napot Kőszegen töltöttem,természetesen nem hagyhattam ki egy kis vonatozást sem.Öröm látni,hogy azért néhol fejlesztenek is ebben az országban.Jó a pálya,és tetszett az iker Bz is!

Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8050
2008.11.28. 15:05.45
A vonalon 4 kocsis Buzenykák csattognak.Bzmot+Bzx+Bzx+Bzmot összeállításban.Valamennyi vonat "KN" jelzéssel közlekedik.(Kalauznélkül közlekedik.Az utazás előre megváltott jeggyel történik)

szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
elfogadott hozzászólás 5300
2008.07.16. 12:26.16
Az állomás épülete + szerelvény Szombathelyre

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4709
2008.06.14. 11:38.06
A korábban Ausztria felé továbbment, Trianon után kettévágott vágány a Fertőszentmiklós felé vezető útnál szűnik meg, egy földhalomban. Kőszeg és Szombathely között gyakorlatilag állomásközi közlekedés van, kitérő, vonatkeresztezési lehetőség nincs a 18 km vasútvonalon. Ez egy olyan szárnyvonal, amiről örömmel jelenthetjük ki, hogy nem fenyegeti a felszámolás veszélye.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2348
2008.01.19. 22:30.57
Utcai homlokzat másik szögből.
2008.01.19.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2346
2008.01.19. 22:26.52
A felvételi épület utca felőli homlokzata.
2008.01.19.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2345
2008.01.19. 22:24.26
A felvételi épület előtetőjét tartó oszlopfők egyike talán öntöttvasból.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2344
2008.01.19. 22:19.57
Épületek sora: kis raktárak, homlokrakodó, felvételi épület, rakodó, őrház

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2343
2008.01.19. 22:11.19
Sínfotó a IV. vágányról. A kép közepén a raktárépületek és a homlokrakodó, kissé távolabb a felvételi épület.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2342
2008.01.19. 22:05.36
Kijárat Kőszegfalva felé. A vágányzáró sorompó a IV. mellékvágányt zárja le a forgalom elől. A távolban közös kijárati jelző látható.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2341
2008.01.19. 21:13.31
Kis raktár homlokzata közelről. Szépen látszanak az ablakokat kiemelő homlokzati díszítések.
2008.01.19.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2340
2008.01.19. 21:09.40
A VII. mellékvágány melletti kis raktárépületek meglehetősen jó állapotban.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2339
2008.01.19. 21:05.14
A peronon Kőszegfalva irányába elhagyva a felvételi épületet láthatjuk a VII. mellékvágányon lévő homlokrakodót, valamint további raktárépületeket.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2338
2008.01.19. 20:56.19
Felvételi épület a peronról.
2008.01.19.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2337
2008.01.19. 20:53.04
A II. és III. vágány közti peronon állva a vonal vége felé tekintve bal kéz felöl az I. vágány rakodója.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2336
2008.01.19. 20:18.09
Az I. rakodóvágányból kiágazó iparvágányon állunk a vonal vége felé tekintve. A váltóállítók közelében látható fehér, háromszög alakú táblák a vágányzáró földkúp távolságát jelzik.
2008.01.19.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2335
2008.01.19. 20:09.26
A I. rakodóvágányon várakozó tehervagonok, szemben a raktár, mögötte takarásban a felvételi épület.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2334
2008.01.19. 19:52.33
A vonal vége felé eső váltókörzet balról az őrházzal. A távolban látható útátjáróból jobbra Lövő felé, illetve az állomás melletti gyártelepre lehet eljutni.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2333
2008.01.19. 19:45.03
Jobbra az I. vágányon várakozó tehervagonok, balra a II. átmenő vágány, tőle balra a III. vonatfogadó vágány. Köztük távolabb kezdődik az utasperon.
2008.01.19.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2332
2008.01.19. 19:39.08
A III.vonatfogadó és a IV. mellékvágány elágazása. Balra a VI. rakodóvágány és a téglarakás. Jobbra a tehervagonok takarásában a raktár, mögötte a felvételi épület.
2008.01.19

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2331
2008.01.19. 19:15.40
Az állomás a 18. vonal egyik végállomása, ezért az átmenő vágány a kijárati váltókörzeten túl kb. 100 méterrel már csak egy földkúpban végződik. A képen ez a kijárati váltókörzet látható a jelenleg is lakott őrházzal.
2008.01.19.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2330
2008.01.19. 19:04.28
A VI. földkúpban végződő rakodóvágány mellett állva látható a vágányhoz tartozó oldalrakodó, távolabb az első rakodóvágány melletti raktár, utána pedig a felvételi épület tömbje. Az elszállításra váró téglák valószínűleg az állomás mellett található téglagyár termékei.
2008.01.19.

Szabó László
e-mail: szabalaca.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 569
2007.03.18. 22:10.19
Kőszeg vasútállomás.
A fotót 2007. március 17-én készítettem.

Rozmaring
e-mail: horvatgabor.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 494
2007.03.07. 12:57.50
39912 sz.vonatból

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kőszegfalva

Kisvarsány

Keszthely

Kiszombor megálló

Kiszombor