Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


928 Sárvár - Zalabér-Batyk

Sárvár (20, 914)
Bajti-elágazás (20)
Sitke
Gérce
Vásárosmiske
Káld
Pusztalánc
Vashosszúfalu
Hosszúpereszteg
Szajki erdő
Mikosdpuszta
Zalavég
Batyk-kitérő
Zalabér-Batyk (24, 25, 924)










Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Vásárosmiske

megszűnt állomás
928 Sárvár - Zalabér-Batyk
 

Vásárosmiske állomás felvételi épülete a (néhai) vágányok felől.
2009.04.15.
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán [Nicko]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.205449° E17.054254° | N47° 12' 19.61" E17° 3' 15.31"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Megnyitás dátuma 1913.11.09.
Megszűnés dátuma 1975.05.31.




Régi képek - Vásárosmiske

Vásárosmiske felvételi épülete egy régi képeslapon.
  Feltöltötte: Horváth Imre



Képtár - Vásárosmiske

Koroknai Attila képe
Koroknai Attila képe
Koroknai Attila képe
Vásárosmiske állomás raktári épülete a (néhai) vágányok felől.
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán
Dátum: 2009.04.15.
Vásárosmiske állomás raktárépületének oldala.
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán
Dátum: 2009.04.15.
Vásárosmiske állomás raktári épülete, a hozzájáró út felől.
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán
Dátum: 2009.04.15.
Vásárosmiske állomás felvételi épületének oldalán is, észrevehetők a típusterv szerinti kialakítások.
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán
Dátum: 2009.04.15.
Vásárosmiske állomás felvételi épülete a (néhai) vágányok felől.
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán
Dátum: 2009.04.15.
Vásárosmiske állomás felvételi épületének utcafront felőli homlokzata.
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán
Dátum: 2009.04.15.
Vásárosmiske állomás felvételi épülete a (néhai) vágányok felől.
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán
Dátum: 2009.04.15.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.07.
A (volt) vágányok felőli oldal Káld felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.07.
Az egykori peronon állva az épület Gérce felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.07.
A mellékhelyiségek és a lámpakamra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.07.
A raktárépületet is benőtte a növényzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.07.
A jellegzetes padlásablak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.07.

Fotó: Szente-Varga Domonkos

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


SirMortonTea
e-mail: --.kukac.--.--
elfogadott hozzászólás 27103
2013.09.07. 20:31.21
Judit, ez a hozzászólás gyönyörű volt. Érződött belőle az a tény, hogy az emberek lelkileg is összekötődtek a vasúttal, nem csupán egy közlekedési eszköznek tartották. El tudom képzelni a régi szép emlékek keltette "fáj a múlt" érzést. Igaz, hogy én fiatalember vagyok, de azért az elmúlás szele engem is megérint. Nagyonis. Talán ezért is foglalkoztatnak engem kifejezetten a felszámolt vasútvonalak. Kár értük. És amint látható, nemcsak az adott településeket fosztották meg egy amúgyis rendkívül fontos tényezőtől, hanem az ott élőket is megfosztották valamitől, akik ragaszkodtak a vasúthoz, azoknak lelkéből egy szeletet így kihasítottak. De sajnos a vasútmegszüntetéseket politikai/gazdasági szempontból nézték, nem pedig a sokkal inkább érvényesülő emberi szemszögből...
Egyébként rendkívül hangulatos helyen található ez a kis állomás, jó állapotban van, ahogy elnézem, és igen megőrizte vasúti jellegét. Fénykorában idilli vicinális állomás lehetett. (Ha nem csalnak emlékeim, valahol van is róla egy régi képem.)

Somogyi Judit
e-mail: nemesne.judit.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25703
2013.01.06. 17:31.45
Micsoda régen volt már, hogy megszüntették ezt a vonalat. Én még ezzel jártam Káldra iskolába és utána Sárvárra a munkahelyemre. Általános iskolában az volt a reggeli edzés, hogy az állomással szembeni kanyartól minden reggel futottunk, mert a vonat már vagy a kanyarban volt, vagy benn állt az állomáson. Olyan is előfordult, hogy a mozgó vonatra ugrottam fel. Mennyi-mennyi élmény fűz ehhez az állomáshoz. Hányszor randiztunk itt, mert kiesett a falutól, a kiváncsi nénik szeme elől. Hányszor kísértem erre az állomásra a leendő férjemet, amikor katona volt!! Még sorolhatnám... Azóta már én sem lakok ott, de ha megyek a temetőbe mindig ránézek. Emlékek itt, emlékek ott, emlékek mindenhol a faluban, mert ez volt a szülőfalum, ahol 25 évig éltem!

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15628
2010.01.24. 23:05.47
Koordináta:
N47° 12' 19.62"
E17° 3' 15.31"

máshogy:
N47.205449
E17.054254

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15624
2010.01.24. 22:49.52
A raktár

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15623
2010.01.24. 22:49.15
Itt lehetett a lámpa és a megállóhely névtáblája

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15622
2010.01.24. 22:48.24
Pálya felől (2) - 2009/12/29

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15621
2010.01.24. 22:47.42
Pálya felől (1) - 2009/12/29

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15620
2010.01.24. 22:45.22
Távíró porceláncsigái

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15619
2010.01.24. 22:43.55
Téli esti csendélet, közelebbről.

Vonalbejárás babsi-val, 2009/12/29

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15618
2010.01.24. 22:41.49
Téli esti csendélet.

Vonalbejárás babsi-val, 2009/12/29.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 15304
2010.01.12. 10:57.08
Érdekes irományra bukkantam böngészés közben. Forrása: http://www3.arcanum.hu/.

„A helyi érdekű vasút vonalán a felépítmény beágyazásához legalább fele részben kavics használandó és legfeljebb fele részben homok használható, s ezen beágyazásnak a sinek talpa alatt legalább 0*25 méter vastagsággal, a sintalpak magasságában legalább 2"80 méter szélességgel „kell birnia.
A váltók ós keresztezések kavics beágyazása a sinek talpa alatt 0 30 méter legyen.
A csatlakozó állomásokon és a csatlakozó vonalrószeken előállitandó felépítmény, váltók és keresztezések beágyazásának méreteire ós egj^éb részleteire nézve az illető felépítményi rendszerre vonatkozólag érvényben álló szabványok ós szabályok mérvadók.
Tartalékul köteles az engedélyes ró(7ám/-kilométerenkint, de kivéve a csatlakozó állomásokon előállítandó vágányokat, 40*0 (negyven) köbméter beágyazási kavics-anyagot az építési tőkéből beszerezni s a vonal mentén, alkalmas helyeken lerakva, az üzletnek rendelkezésére bocsátani.

IV.
Állomások.
Az engedélyes által kiépítendő vaspályán a következő állomások, illetőleg kitérők és megállóhelyek létesítendők :
1. Batyk forgalmi kitérő és korlátolt
forgalmú állomás 400 m. hosszban
2. Mikosdpuszta állomás 280 » »
3. Száj ki erdő rakodóhely ..... 170 » »
4. Hossznpereszteg állomás 430 » »
5. Vashosszufalu 250 » »
6. Pusztaláncz korlátolt forgalmú állomás 200 » »
7. Káld vizállomás 480 » »
8. Vásárosmiske állomás 250 » »
9. Górcze állomás 430 » »
10. Sitke állomás 260 -> »
11. Rákbaömjén állomás 250 » »
12. Felsőpaty állomás 250 » »
13. Rózsamajor rakodóhely 200 » »
14. Mesterháza—Porlodány állomás . . 250 » »
15. Damonya korlátolt forgalmú állomás 200 » •>
16. Bő állomás . 430 » »
17. Csepreg állomás 430 » »
18. Vis állomás 250 » »
19. Locsmánd vizállomás 480 » »
20. Rópczesarud állomás 250 » »
21. Borsmonostor állomás 250 » »
22. Alsólászló állomás 250 * »

A dunántúli helyi érdekű vasút Zalabér és Hegyfalú állomásai, továbbá a m. kir. államvasutak Sárvár állomása a es. kir. szabadalmazott déli vaspályatársaság Bük állomása, a sopron—kőszegi helyi érdekű vasút Felső-Jászló és Rőtfalva—Rendek állomásai és a kőszeg—szombathelyi helyi érdekű vasút Kőszeg állomása az új helyi érekű vasút csatlakozása folytán előálló”

„Ezeken kivül a már meglevő Zalabór, Hegyfalu, Sárvár, Bük, Felsőlászló, Rötfalva-Rendek és Kőszeg állomások az új helyi érdekű vasút csatlakozása folytán előálló szükséghez képest megfelelően átalakitandók ós ki-bővitendők lesznek.
A helyi érdekű vasút tényleges épitési és üzletberendezési tőkéje 12,404.000 koronában, vagyis pályakilomóterenkint 130.706 koronában állapíttatnék meg, mely összegből forgalmi eszközök beszerzésére 564.000 korona, rendes tartalékalap képzésére 46.000 korona, végül a szükséghez képest előállítandó hóvédművek, valamint az esetleg szükségessé váló vizbeszerzések, vizjavitások költségeinek fedezésére szolgáló külön tartalékalap alkotására pedig 60.000 korona forditandó.
A mennyiben a mindezekre szükséges utóbbi költségek a külön tartalékalap összegét túlhaladnák, a fedezetlenül maradó költségösszegek az épitési tőkéből volnának szolgáltatandók, ha pedig a külön tartalékalapban a rendeltetésszerű felhasználása után valamelyes összeg fennmaradna, az a rendes tartalékalaphoz lenne csatolandó.
A 12,404.000 korona tényleges épitési és üzletberendezési tőke 35°/o-a, vagyis 4,341.400 korona erejéig törzsrészvények, 65°/o-a, vagyis 8,062.600 korona erejéig pedig 84°/oos árfolyamon számitott elsőbbségi részvények kibocsátása útján szereztetnék be.
A 4,341.400 koronát tevő törzsrészvénytőke részbeni fedezésére az érdekeltség részéről 2,045.500 korona biztosittatott.
Az 1888. évi IV. t-czikk 4. és 7. §-ai alapján törzsrészvények ellenében a következő állami hozzájárulások helyeztettek kilátásba:
a) postaszállítási átalányképen a vasút közforgalomba helyezése, illetve a postaszállitás tényleges megkezdése napjától számitott egymást követő
Főrendi iromány. XIV. 1910—1915. „



Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 10883
2009.04.05. 18:16.02
Kis érdekesség: Az ajtó felett még halványan látszik a "VÁRÓ" felirat. Talán le sem szedték, csak lekopott?

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 10882
2009.04.05. 18:13.06
Vásárosmiske mrh. teljesen érintetlenül áll (a pályát kivéve).

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Vásárosnamény külső

Vashosszúfalu

Vásárosnamény

Vasszécseny

Vasvár