Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


20 Székesfehérvár-Szombathely

Székesfehérvár (29, 30, 44, 45, 5, 906)
Sárpentele
Sárszentmihály
Csór-Nádasdladány
Inota
Várpalota
Pétfürdő
Öskü
Hajmáskér-Újtelep
Hajmáskér (27)
Kádárta (27)
Veszprém (11, 27, 911)
Márkó
Herend
Szentgál
Városlőd
Városlőd-Kislőd
Ajka (919a, 919b, 919c)
Ajka-Gyártelep
Tósokberénd
Kolontár
Devecser
Somlóvásárhely
Tüskevár
Karakószörcsök
Kerta
Boba (25)
Nemeskocs (25)
Celldömölk-Rendező
Celldömölk (10, 25, 919)
Kemenesmihályfa
Tokorcs forgalmi kitérő
Nagysimonyi
Ostffyasszonyfa
Bajti-elágazás (928)
Sárvár (914, 928)
Porpác (16)
Vép (16)
Szombathely (15, 16, 17, 18, 21, 918, 921)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Várpalota

állomás
20 Székesfehérvár-Szombathely

2005.10.08.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.194687° E18.148922° | N47° 11' 40.87" E18° 8' 56.11"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Szelvénykő 219
Megnyitás dátuma 1872.08.09.




Régi képek - Várpalota

MÁV III. osztályú típusépülete Várpalotán. A vonal megnyitásának évszáma: 1872 (forrás: Letenyei Tamás és Nagy Tibor: 120 éves a Székesfehérvár-Veszprémi vasútvonal, 1992.).
 
Várpalota állomás felvételi épülete egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Várpalota állomás felvételi épülete látható a képeslap középső képén. Forrás: profila.hu.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A régi felvételi épület Várpalotán az 1870-es években. Forrás: Volt egyszer egy vasút...
  Feltöltötte: Sándor Antal

Várpalota.Brikettgyár,és vasútállomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A felvételi épület és a brikettgyár egy korabeli képeslapon. Forrás: https://darabanth.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Várpalota


Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.10.08.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.13.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.13.
Pénztárablak. Balra a vágányokhoz juthatunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.13.
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Székesfehérvár felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.13.
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Szombathely felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.13.
A gőzösvilág emléke: víztorony. Tetején légoltalmi figyelőhely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.13.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.13.
Munkára váró V63 sor. villamosmozdony az V. vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.13.
A felvételi épület a forgalmi vágányok túloldaláról nézve. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
Bejárat az utcáról. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
Víztorony. Szokatlan körgalériával. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
A felvételi épület utcafrontja. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
A felvételi épület a vágányok felől nézve. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.05.29.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.05.29.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.05.29.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.05.29.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
A felvételi épület utcafrontja parkolóval, buszmegállóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
Légópince bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
Utascsarnok a jegypénztárral.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
Kávéautomaták és mellékhelyiség.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
A felvételi épületből kilépve ez a látvány tárul a szemünk elé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
Út a rakodóterületre.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
Pillantás a homlokrakodóról az állomás kezdőpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
Épül a felüljáró az állomás végponti kitérői fölött.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
Útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Vali
e-mail: horty.valeria.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31706
2018.08.17. 21:24.19
Többször utazom Várpalotára - gyakran vonattal is; oda-vissza egyaránt.
Az egyik legrendezettebb vasútállomásnak tartom; tele virágokkal.
Valószínü, hogy a MÀV-nak itt sincs több pénze, mint az ország más részén; mégis egy hangulatos, kedves "élhetö" állomás kívül-belül egyaránt.

Èrtem ezalatt a szerény, de tiszta mosdót is; aminek minden kisebb-nagyobb állomáson lenni kellene. Erre a helyre az internet világában is valós szükség van. (Persze, ami a tisztaságot illeti - mi utasok is hibásak vagyunk. Sajnos.)

Van pénztár. A pénztár mögött segítökész dolgozók.

További jó munkát kívánok Nekik.

Titkukat osszák meg másokkal is, hogy ne lepukkadt, elhanyagolt állomásokon keresztül/belül kelljen vonatokra várni.


Gerulata
e-mail: ward.leonard.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24058
2012.05.25. 08:36.23
Itt egy kép a berendezésről:-)

Alacc
e-mail: gitarmania.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24003
2012.05.17. 08:32.06
András!

Nem volt ez elvetélt kísérlet, csak akkoriban jelent meg a nyomvonalterves, több szolgáltatást nyújtó Domino 70, így a nagyállomásokra már azt építették. A monori az nem D67 volt, inkább egy megerőszakolt D55. (Monor 1965-66 fordulója táján ment üzembe, így nem volt akkor még D67, az inkább annak az elődje volt) Egyébként a 3db D67: Várpalota, Szolnok-Magasfogadó, Eperjeske-Átrakó. Alapjaiban a Domino 55-re épül, csak tudja a tolatóvágányutat, össz-vissz ennyit érdemes tudni róla.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24001
2012.05.16. 23:41.27
Ez a D 70 elődje, egy elvetélt kísérlet. Tudja kezelni a tolató vágányutakat is. Az országban mindössze 3 db-ot telepítettek, melyekből a monorit már felszámolták az átépítés során. Ezen kívül Eperjeskén van még.

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23997
2012.05.16. 14:46.09
D67? És az milyen?

Alacc
e-mail: gitarmania.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21181
2011.06.10. 14:23.02
Ezen az állomáson üzemel a MÁV harmadik és egyben utoljára telepített D67 típusú biztosítóberendezése.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Városlőd

Városlőd-Kislőd

Varasd

Vasas-Hird

Vásárosdombó