|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely
Pozsony (600, 610, 620, 630)
Bratislava-Nové Mesto (631)
Pozsony-Újváros (601, 631)
Bratislava ÚNS
Pozsonyligetfalu (601)
Bratislava-Janikov dvor
Horvátjárfalu
Oroszvár
Čunovo
— országhatár —
Rajka
Bezenye
Hegyeshalom (1)
Mosonszolnok
Jánossomorja
Hanság-Nagyerdő
Hanságliget
Bősárkány
Csatárimajor
Csorna (14, 8)
Szilsárkány
Szil-Sopronnémeti
Magyarkeresztúr-Zsebeháza
Páli-Vadosfa
Vica
Beled
Dénesfa
Csánig
Répcelak (919)
Vámoscsalád
Vasegerszeg
Hegyfalu (914)
Pósfa
Ölbő-Alsószeleste
Porpác (20)
Vép (20)
Szombathely (15, 17, 18, 20, 21, 918, 921)
|
|
|
|
Régi képek
Hozzászólások
Szilsárkány
Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.
A megálló az 1947-es menetrendben, valamint 1959-es vasúti térképen még szerepelt.
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Szill-Sárkány az 1894-es nyári menetrendben így szerepel
Szelvénykő |
495 |
|
Megnyitás dátuma |
1891.11.09. |
|
Megszűnés dátuma |
. |
|
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
Kiss Vámosi Zoltán
e-mail: m62901.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28552
2014.08.22 19:06.10
|
1968.05.26-án 0 órától szűnt meg a személyforgalma.Forrás:100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen,3.kötet,276.oldal
|
|
Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 18166
2010.07.14 14:11.27
|
Igen, emlékszem a CSEHDOK vonatokra porpáci szolgálataim alatt találkoztam velük. Egy idő után le állították a közlekedésüket. Valós indokot nem részletezem. A vonatok újra indítása megtörtént, nyári időszakban.
|
|
Lepesi ZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 18142
2010.07.13 09:15.32
|
Édesapám (Lepesi Kálmán) 1964-től Magyarkeresztúr-Zsebeháza állomásfőnöke volt. Akkor már Szilsárkány csak rakódóállomás volt, személyvonatok nem álltak meg. Páli-Vadosfa csak megállóhely, illetve az előbbiekben felsorolt megállóhelyek is. Átépítéskorra már a szilsárkányi rakódás is minimális lett, a szili TSz és a Tüzép néha. Nagyobb rakódás - a GMV - Magyarkeresztúron volt oda iparvágányt akartak építeni, mivel forgalomszervezési ok miatt Szil-Sopronnémeti állomás kialakítása jobbnak tűnt. A vonal átépítéséhez még annyit: itt telepítettek "tömegesen" fénysorompókat, még olyan helyekre is (négyet!), ahol évente csak egy traktor ment át. Illetve ekkor alakították ki Hanság-nagyerdő állomást a mocsár kellős közepére 550 m hosszú kitérővágánnyal - már akkor is 650-700 m-es vonatok jártak arrafelé!. Ma Magyarkeresztúr már csak megállóhely, a szili és szilsárkányi rakódás is a múltté.
Egy mondat még a "nyugdíjas forgalmistához": emlékszik még a "CSEDOK" vonatokra?
Lepesi ZL
|
|
Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 18139
2010.07.12 17:53.53
|
András köszönöm a kiegészítést, Csánig és Vica megálló helyen valóban nem volt rakodóvágány. Páli-Vadosfán úgy tudom hogy volt, de aszt nagyon régen elbontották.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18099
2010.07.11 16:10.50
|
Az épület csak ésőbb került elbontásra az emlékezetem szerint, még a 80-as években is állt. Kint volt rajta az név is.
Bizony, így van, ahogy az előző hozzászóló írja, azzal a kitétellel, hogy a megálló-rakodóhelyek a vonal térközösítése és a D55-ösök állomási telepítései során szűntek meg. Vámoscsaládon pl. egy rakodóvágány szűnt meg, Dénesfán kettő, így ezek csak megállóhelyek lettek. Dénesfán az állomásépületet is elbontották, pedig 1979-ben felújították, mert lakóépület volt. Nem emlékszem azonban, hogy Vicán és Páli-Vadosfán lett volna rakodóvágány, az pedig teljesen biztos, hogy Csánigon nem volt.
|
|
Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 18095
2010.07.11 14:59.32
|
Szilsárkány este,(saját véleményem)nagyon jól példázza aszt, ami a vasúttal és a gazdasággal történt Magyarországon. LEÉPÜLÉS nagy mértékben. Szilsárkány, fénykorában Megálló rakodóhely volt, személy és áruforgalomra berendezve. A vasútvonal átépítésekor, megszüntették, és az épület lebontásra került. Az átépítés előtt, Szombathelytől Hegyeshalomig Vasegerszeg kivételével minden megálló helyen volt rakodóvágány.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|