Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

Pozsony (600, 610, 620, 630)
Bratislava-Nové Mesto (631)
Pozsony-Újváros (601, 631)
Bratislava ÚNS
Pozsonyligetfalu (601)
Bratislava-Janikov dvor
Horvátjárfalu
Oroszvár
Čunovo
— országhatár —
Rajka
Bezenye
Hegyeshalom (1)
Mosonszolnok
Jánossomorja
Hanság-Nagyerdő
Hanságliget
Bősárkány
Csatárimajor
Csorna (14, 8)
Szilsárkány
Szil-Sopronnémeti
Magyarkeresztúr-Zsebeháza
Páli-Vadosfa
Vica
Beled
Dénesfa
Csánig
Répcelak (919)
Vámoscsalád
Vasegerszeg
Hegyfalu (914)
Pósfa
Ölbő-Alsószeleste
Porpác (20)
Vép (20)
Szombathely (15, 17, 18, 20, 21, 918, 921)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Rajka

állomás
16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

A felvételi épület 2023 júniusban.
2023.06.18.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.994227° E17.192733° | N47° 59' 39.21" E17° 11' 33.83"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


A mai felvételi épület Szabados Gyula építész tervei alapján 1976-ban épült.

Jegykiadás


Menetjegykiadás a Lokomotív étteremben naponta 06:00-22:00 óra között. Az éttermet a felvételi épület mellett találjuk (Bem Apó u. 5/a.), a vágányok felől szemben állva az épület jobb szélén lévő kis földszintes épület.

Szelvénykő 1063-1076
Megnyitás dátuma 1891.11.09.




Régi képek - Rajka

Rajka állomás régi felvételi épületének utcafront felőli képe. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Egy régi kép az állomásról. Forrás: www.rajka.hu
  Feltöltötte: Csoma Bence László

Rajka állomás régi felvételi épületének vágányok felőli képe. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Rajka

Rajka 2007-12-14 (Fotó: Antal Zoltán)
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.12.14.
Rajka 2007-12-14 (Fotó: Antal Zoltán)
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.12.14.
5342 009-7 Rajka 2007-12-14 (Fotó: Antal Zoltán)
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.12.14.
Megviselt Dominó asztal.
Fotó: Horváth Árpád
Dátum: 2011.07.29.
Fotó: Kató Attila.
Dátum: 2007.08.03.
Oroszvár felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
Bezenye felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
A felvételi épület 2023 júniusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.06.18.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


szvdom
e-mail: szvdom.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31501
2018.05.01 00:19.10
Újra járnak vonatok Pozsonyligetfalu és Hegyeshalom között.
http://www.bumm.sk/belfold/2017/11/27/ujraindul-a-vonat-pozsony-es-gyor-kozott

Zsilinszky Gyula
e-mail: zsilinszky.gyula.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31320
2018.01.16 17:12.06
Rajka állomás építész tervezője Kiss Balázs építész, aki mellett 1969-ben rajzoló-szerkesztőként dolgoztam a MÁVTI-ban. Mind a Wikipédiában, mind pedig ezen az oldalon helytelenül szerepel Szabados Gyula szerzői minőségben való feltüntetése Rajka jellegzetes, lépcsőzött tömegű, vöröstéglás homlokzatú épületét illetően. Az 1969 utáni történéseket ugyan nem ismerem, de az új épület alaprajzi és építészeti koncepcióját egyértelműen, teljes egészében Kiss Balázs határozta meg, a MÁV által megadott program, valamint a szlovák fél igényei alapján.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29097
2014.12.25 20:50.20
Magyar-Osztrák-Csehszlovák hármashatár megállapítása:http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=3138

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15374
2010.01.16 23:10.09
Egy még nem szereplő rész az állomás területéről.

oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14848
2009.12.14 17:28.47
Egy furiság, amit nem értek:
- Rajkán ki van írva, hogy marad napi négy vonatpár, ebből némelyik győri.
- Mosonmagyaróváron egy vonat sincs kiírva Rajka felé, illetve de, az esti nemzetközi.
- Az új menetrendben Budapest - Hegyeshalom az 1. viszonylat, ugyanakkor Rajka felé megy az esti nemzetközi...
- Belföldi utazásra tehát igénybe lehetne venni a szakaszt, mert gondolom Rajkán megáll ez a bizonyos nemzetközi.
Akkor most hivatalosan és konkrétan mi is van?

Marczy
e-mail: cakundpak.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14664
2009.12.11 15:06.33
Marad. A tegnap esti hírekben mondták be, hogy a jelentős nemzetközi forgalomnak köszönheti a megmenekülést. Az új menetrendkönyvben nem szerepel, mint belföldi mező.

oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14653
2009.12.10 11:42.44
Ma délelőtt kinn voltam, de nekem nem akart jól beállni a Flirt/Talent...
Egy állomási kiírás szerint napi négy vonatpár megmarad, tehát ezek szerint - hacsak részben is, de - marad a vasút...?

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14545
2009.11.30 19:58.17
Ez a Lennon - stílus egyre inkább nem jön be...

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14217
2009.11.02 16:31.45
A személyeskedést mellőzzük, mivel nem volt mindig így! Vonattal több, mint 20 éve jártam arra utoljára és nem kötelességem tudni, hogy azóta megépítették-e.

Nagyon sokáig nem volt villamosított határátmenet. Pozsonyban a Duna-hídon túlig volt levillamosítva, nálunk pont a határig és dieselek húzták a nemzetközi személy- és tehetvonatokat.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14216
2009.11.02 14:54.58
Rajkától Pozsonyig villamosítva van a pálya.

Elég szomorú, hogy ezt nem tudtad.

Hát szerinted, hogyan jön át a szlovák villanygép Rajkára? Nem Szobnak...

Vagy hogyan tudtak volna átjárni anno a győri szilik személyvonatokkal ha nincs villamosítva?

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14215
2009.11.01 23:49.06
Korábban már kérdeztem, de megismétlem: van-e villamosvasúti kapcsolat a szlovák és a magyar vasút között Rajkánál? Azaz ki tudnak-e menni a mi gépeink és a szlovákok át tudnak-e jönni, vagy most is dieselek húzzák át a határon a vonatokat ?

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14203
2009.11.01 08:47.21
Az állomáson van teherforgalom.

Utasforgalma sem elhanyagolható, hiszen busz szinte nincs is Rajkára.

Naponta egyetlen busz van Rajkára Győrből. A busz 1 óra 13 perc alatt teszi meg az utat.
A vonat pedig 51 perc alatt!!!

Rajkáról Győrbe napi 1 közvetlen busz van.

Hol van itt a párhuzamosság???

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14202
2009.11.01 08:41.41
Rajka hatalmas, nagyrészt funkcióit vesztett állomásépülete.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14201
2009.11.01 08:39.11
A váróterem tiszta.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14200
2009.11.01 08:37.47
Emléktáblák a váróteremben.


Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14199
2009.11.01 08:36.12
Pénztárablak.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14198
2009.11.01 08:34.09
Személyszállító vonatok indulása Rajka állomásról.

Érdekesség, hogy napi 1 pár vonat Csorna-Rajka-Csorna viszonylatban közlekedik.
2 órás ütem van átlagosan Győr felé.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14197
2009.11.01 08:30.39
A váróteremben látható M62-es modell.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14196
2009.11.01 08:29.11
A Floyd két angol gyármányú mozdonya pihen az első vágányon.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14195
2009.11.01 08:26.14
Flirt Rajkán.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4651
2008.06.09 14:26.51
Rajka határállomáson vasúton a 80-as évek végén mentem ki utoiljára az országból. Akkor - nyilván Trianon miatt - a két ország vasúti villamos rendszere még nem volt összekötve. Azaz rajka állomáson túl a határnál véget ért a mi felsővezetékünk, a szlovákoké Pozsonyból kiindulva a Duna-hídon még átjött és az után ért véget. A két ország között dieselek húzkodták a vonatokat. Úgy tudom, ezt már jó ideje felszámolták, a felsővezeték kiépült és villamos gépek is át tudnak járni. Tudna erről valaki pontos, tényszerű adatokkal szolgálni ? Mivel nincs már határellenőrzés, a magyar villamos gépeknek Pozsonyig meg sem kellene állniuk....


Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1940
2007.12.16 10:47.56
Péntektől Megszünik Határellenőrzés.

Kató Attila
e-mail: atesz1980.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1038
2007.08.03 12:32.31
Rajka állomás2007.08.02.

Kató Attila
e-mail: atesz1980.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1037
2007.08.03 12:30.36
Rajka állomás2007.08.02.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Ragyolc

Radvány

Rakamaz

Rakasd

Rákhát