Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

Pozsony (600, 610, 620, 630)
Bratislava-Nové Mesto (631)
Pozsony-Újváros (601, 631)
Bratislava ÚNS
Pozsonyligetfalu (601)
Bratislava-Janikov dvor
Horvátjárfalu
Oroszvár
Čunovo
— országhatár —
Rajka
Bezenye
Hegyeshalom (1)
Mosonszolnok
Jánossomorja
Hanság-Nagyerdő
Hanságliget
Bősárkány
Csatárimajor
Csorna (14, 8)
Szilsárkány
Szil-Sopronnémeti
Magyarkeresztúr-Zsebeháza
Páli-Vadosfa
Vica
Beled
Dénesfa
Csánig
Répcelak (919)
Vámoscsalád
Vasegerszeg
Hegyfalu (914)
Pósfa
Ölbő-Alsószeleste
Porpác (20)
Vép (20)
Szombathely (15, 17, 18, 20, 21, 918, 921)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Bősárkány
(Beő-Sárkány)*

állomás
16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

2012.05.28.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.685441° E17.234153° | N47° 41' 7.58" E17° 14' 2.95"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Beő-Sárkány az 1894-es nyári menetrendben így szerepel

Autóbusz megállóhely neve Bősárkány, vá. 16.
Szelvénykő 651
Megnyitás dátuma 1891.11.09.




Képtár - Bősárkány

Bősárkány vasútállomása a bekötőút felől.
Fotó: Tóth Tamás
Dátum: 2009.06.20.
Bősárkány vasútállomása fenyők takarásában a 2.vágány felől.
Fotó: Tóth Tamás
Dátum: 2009.06.20.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.05.28.
A felvételi épület Hanság-Nagyerdő felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Nézet az utcafront felől Csorna irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Nézet az utcafront felől Hanság-Nagyerdő irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Az állomás névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Az állomáson lévő egyik szelvénykő.A porpáci kezdőponttól több mint 65 kilométerre vagyunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Betekintés az állomásra(Hanság-Nagyerdő)Jánossomorja felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Az állomás után,a nyílt vonal(Hanság-Nagyerdő)Jánossomorja állomás felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A jánossomorjai oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Látkép Csorna felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Látkép(Hanság-Nagyerdő)Jánossomorja felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Az állomás után,a nyílt vonal Csorna állomás felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Betekintés az állomásra Csorna felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A csornai oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Látkép Csorna felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A végponti oldalon kiágazó I.számú csonkavágány.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Látkép(Hanság-Nagyerdő)Jánossomorja felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A II.és III.számú vágányok között lévő peron Csorna felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A II.és III.számú vágányok között lévő peron Hanság-Nagyerdő felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A II.és III.számú vágányok között lévő peron Csorna felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A II.és III.számú vágányok között lévő peron Hanság-Nagyerdő felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Utastájékoztató hangszórók.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Rakodórámpa az I.számú vágány mellett.Valószínűleg az állomás áruraktára állhatott itt valaha.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Régi tűzoltóvíz tároló betontartály.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Mellékhelyiségek.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A felvételi épület előtere.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A váróterem és a forgalmi iroda bejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Régi feliratok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Régi feliratok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Vandálbiztos pad és egyenszemetes.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Menetrendi és információs anyag.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A településre vezető út.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A rakterületre vezető út.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Régebbi alátétfa tartó.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Az állomás macskakővel lerakott rakterülete.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Régi mázsaház a rakterület mellett.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Autóbusz megálló a településre vezető útnál.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
És a túloldalon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Az állomás csornai oldalán lévő fénysorompóval biztosított vasúti átjáró Bősárkány centruma felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Az állomás csornai oldalán lévő fénysorompóval biztosított vasúti átjáró Bősárkány centruma felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A váróterem település felőli bejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A megnyitott váróterem.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A lezárt váróterem az egykori személypénztári ablakkal.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
Régi időkből itt maradt ős utastájékoztató tábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.
A megnyitott váróterem.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.09.17.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.hotmail.hu
elfogadott hozzászólás 29634
2015.08.21. 23:37.14
A villamosítás, és a környék rekonstrukciója nem tett túl jót annak az ex tesztpályának, viszont most szinte végig lehet követni azt

bcs182
e-mail: bcs182c.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 26294
2013.04.08. 00:28.23
igen egy tesztpálya volt valamikor, a 60-as években a központi ütközőket tesztelték itt a tesztek úgy tudom sikeresek voltak, és az volt a terv hogy egy éjszaka alatt átáll egész kelet-Európa erre az csatlakoztatási formára csak logisztikai akadályai voltak

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26256
2013.03.31. 23:32.02
És azt is meg tudjátok mondani mondani, hogy miért itt, és nem Záhony környékén végezték a próbákat?

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23401
2012.03.13. 23:04.46
Valóban, a végén próbapálya volt.
Eredetileg azon bonyolódott a forgalom, majd 1968-ra megépítették mellé az újat, de a 86-os út és Bősárkány állomás között nem bontották el a régit, hanem próbapályaként hasznosították.
A főúttól északra épült egy 200 méteres tárolóvágány is mellé, illetve az átjárótól délre, lényegében a volt Csatárimajor mrh. helyén egy 385 méteres, négy igen szűk, felváltva jobbos és balos ívből álló különleges próbapálya.
A kísérleteket a VATUKI végezte, a OSZZSD megbízásából, a központi kapcsolókészülékek viselkedését vizsgálták ívekben, de szimuláltak kompra hajtást 61 ezrelékes lejtőn, illetve készült hézagmentes vágányrész is a vágánykivetődések vizsgálatára.

Garamvölgyi Ádám
e-mail: garamvolgyiadam91.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23390
2012.03.12. 13:58.50
Ha jól tudom, valami próbapálya volt, ahol orosz középütközős - de tengelyátszerelt - szerelvényekkel végeztek valamiféle próbákat.

Macskabagoly
e-mail: erdeipinty.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23370
2012.03.09. 20:06.12
A bősárkányi állomástól kb. a 86-os út vasúti átjárójáig a 16-os vonallal párhuzamosan halad egy elhagyott második vágány. Tud erről valaki valamit, hogy ez milyen célt szolgált?

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Borsodszirák

Borsihalom

Bőszénfa

Bösztör

Botovo