Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő

Vasvár    dezso, 2017.03.08 11:13.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a felvételi épület földszintje 1977-ben
 
Bazsómajor    ckg471, 2017.03.08 09:09.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Google műholdképen látszik, hogy Bazsómajor helyéről egy iparvágány ágazott ki valaha nyugat felé és egy nagyon fura, téglalap alakú objektum területén ért véget. Valaki tudja, mi ez?
 
Szendrőlád    nyomdász, 2017.03.06 00:43.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Miskolc–Tornanádaska vonatok az ütemes menetrend óta (több éve) nem Edelényben kereszteznek, hanem Szendrőben.
--------------
Más. Szendrőládon azért van az állomás (most már csak megálló) másfél kilométerre a település központjától, mert a vasút építésekor a faluhoz közel eső terület tulajdonosával nem sikerült megegyezni a kisajátítást illetően.
-----------
Szendrőládon volt állomásépület a 2000-es évek elejéig. Az épületben volt váróterem, forgalmi iroda pénztárral és egy szolgálati lakás. Sőt a hetvenes évek végéig kétvágányú volt az állomás, raktárépülettel. A megszüntetés előtt az erdészet adott fel jelentős mennyiségű fát.
 
Kémes    fifty, 2017.03.05 21:01.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos a mai napon, 2017. 03. 05.-én sem tapasztaltunk semmilyen változást..:/
 
Berhida    jverocska, 2017.03.05 14:54.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alig hiszem el! Gyerekkorom legszebb éveit töltöttem itt. Szüleim ezen az állomáson dolgoztak és az őrházban laktunk. Mindenre emlékszem, hogy hol volt a rámpa, a pályaőr háza, a kertek, az állomás főnök lakására. Cser József volt a neve. Három fiuk volt, én voltam a kedvencük.
 
Körmend    andras1, 2017.03.05 13:07.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy pályafenntartó jármű 5 év után először ment végig a Körmend - Zalalövő vonalon 2017. február 23-án. Az utazásról film is készült.
http://alfahir.hu/2017/03/04/kozlekedes_vasut
 
Komárom északi pu.    Krizsán Jánosné, 2017.03.02 10:49.40   Válasz írása
62 év feletti ingyenes utazáshoz kelll-e érvényesiteni 2017-ben a 2016-ban váltott fényképes igazolványt.Köszönettel: krizsan.janosne@citomail.hu
 
Gyügér    ckg471, 2017.03.02 09:47.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyügér mh. általam feltételezett koordinátái: 46.932244, 20.267448
Forrás: mapire.hu
 
Ürgehát    ckg471, 2017.03.02 09:18.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mapire.hu szinkronizált térképei szerint nem a Godó-halmi bejárónál, hanem a Beszélő-halmi bejárónál volt a megállóhely.
 
Herend    ROCOman, 2017.02.28 06:11.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://veol.hu/hirek/tiz-katona-eletet-kovetelte-a-vonatbaleset-1751152
 
Herend    Sanya, 2017.02.27 15:32.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai utazásom alkalmával figyeltem fel, hogy HEREND állomás épületén a vágány felől egy emléktábla van. Ki tud róla, kiknek állít emléket. ?.

 
Perbete    mi@jo, 2017.02.26 21:40.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetértek, szimpatikus. A szülőfalum :-)
 
Hajdúszentgyörgy    Zsolt., 2017.02.26 18:53.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hajdúszentgyörgy állomáson az a vágány valamikor az állomás első vágánya volt, amiből kiágazás volt az üres területre. Az a nagy üres telek a vasút építők kötő telepe volt, ott állították össze a sin mezőket. Rendszer váltás után nem sokkal megszűnt, és az volt , hogy felosszák jutányos áron vasúti dolgozóknak, építési teleknek, de nem lett belőle semmi. Két iparvágány bejárata is volt, az egyik közvetlen a felvételi épülettől, az első vágányról, a másik Józsa felől a nyílt vágányból, még ma is látszik, hogy a kerítésen van egy "beugró", azon kívül, Józsa felé volt a bejárati jelző is / alak jelző/.
Az állomás három vágányú volt, vágány tengely ugrással.24 órás forgalmi szolgálat, váltókezelő volt. utasforgalom nem volt túl jelentős, de a kötőtelep miatt volt teherforgalom, valamint teher-személyvonat keresztek voltak, ritkán a közeli szakcsoport is adott fel árut tehervagonba, pl. pöszméte oltványt Lengyelországba.
Lényegében a fény fedező jelző nem tudom miért van meg, mivel funkcióját vesztett berendezés, és a mai napig üzemben van. Az állomásnak a cukorrépa szezonban volt jelentősége, mivel itt kereszteztek a személy és tehervonatok, a forgalom sűrűsége miatt. Az állomás alakjelzős bejárati jelzős volt.
 
Nyulas mh.    Zsolt., 2017.02.26 17:44.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nyulasi megállóhely még a gőzös világban működött. Elég forgalmas megállóhely volt, mivel az 5-ös villamos végállomása néhány perc sétára volt.a trafó háznál / hurok forduló /. A Böszörményi utat csapórudas, szakállas sorompóval fedezték, amit a mai lakóépület előtt kezelt / tekert / a sorompóőr. Akkor az épület még szolgálati lakás volt sátor tetővel.
Az utas peron a Böszörményi úttól, egészen a szolgálati lakásig tartott, a fedezetlen útátjáró volt ott.
A Biogál kitérő sem volt meg, mivel a Biogált, István malmot, Hortobágyi malmot, Klinika fűtőházat, Pallag tűzép telepét, az 5-ös villamos vonaláról, a 7-es, és 3-as villamos vonaláról szolgálták ki éjszaka.
 
Zelemér    Zsolt., 2017.02.26 17:32.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A zeleméri vasúti megálló rakodóhelyhez némi információ.
A kitérő olajlefejtő vágány volt, 6 tartálykocsi fért be rá, és csővezetéken / 6 vezeték volt/ ment be a telepre.A kerozin középütközős tartálykocsikban érkezett, lefejtéshez szétkapcsolták, és pár méterre megszakították a kocsisort.
A dómfedélen keresztül fejtettek le, 6 darab lefejtő kút volt.Ez még a szovjet időkben volt. M iparvágány van a telepre. Az kitérőt, és a iparkiágazást fedező jelző biztosítja, aminek a szabványos állása " Tovább haladást engedélyező állás", tehát nem térköz jelző. A megálló felvételi épülete 70-es évek végén kiegészült, ami most a volt jegykiadó hely volt, az volt a váróterem, a jegykiadó hely pedig a szolgálati lakás konyhájából nyílott. A pénzkezelési szabályozás miatt át kellett rendezni, így hozzáépítettek egy nagyobb várótermet, a váróteremből, jegykiadóhely / pénztár / lett, a konyhából meg kellett szüntetni a bejárást a pénztárba / befalazták/ ebből lett egy kisebb , belső fűthető váróterem, majd a jegykiadóőr kiigényelte szobának a fia számára, amit meg is kapott. A csonkatorony előtt fedezetlen útátjáró volt mivel a szántóföldeken / tanító földek/ 6 csővezeték volt. Amikor megépült az iparvágány a telepre / még a szovjet időkben / ezt az útátjárót megszüntették, a dűlőút átkerült a másik oldalra, és az iparvágányon létesítettek egy " András keresztes" átjárót.
 
Fürjes    Tastam, 2017.02.26 10:58.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. október 29-én délután 3 órakor Békéscsaba képviselőtestülete rendkívüli közgyűlést tartott, melyen szó esett a fürjesi megállóról is. A város ugyanis azt szerette volna elérni, hogy a MÁV építsen várótermet, a MÁV azonban ezt elutasította azzal a kéréssel, hogy azt az érdekeltek építsék fel.
 
Jánossomorja    ROCOman, 2017.02.26 09:38.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felsővezeték építése képekben:
http://indafoto.hu/central01/image/22896969-c47ce1e3/user#nagyitas
 
Pápa    JasonX, 2017.02.26 08:38.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
(Kisbér-)Gic-Pápa:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/26/2016_10_08_a_13-as_vasutvonal_ostroma
 
Gic-Hathalom    JasonX, 2017.02.26 08:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
(Kisbér-)Gic-Pápa:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/26/2016_10_08_a_13-as_vasutvonal_ostroma
 
Pusztagyimót    JasonX, 2017.02.25 22:04.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönet Dezsőnek, hogy jelezte, nem ajánlja a területre való bejutás megpróbálását. Sajna csak a behajtást tiltó tábláig jutottam. Ennek "örömére" készítettem egy képet is ott, amit a szerkesztők érhető okok miatt nem töltöttek fel :-)
 
Szuhakálló-Múcsony    bigtomi, 2017.02.24 19:19.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy néz ki hogy 03.11-én szombaton lenne a túra. Részletek az index fórumon a Miskolc-Ózd topikban lesznek közzétéve. Husonyicza Gábor részvételének különösen örülnénk, biztosan sok értékes és érdekes információval tudna szolgálni egy-egy állomáson vagy vonalszakaszon.
 
Szuhakálló-Múcsony    husonyiczagabor, 2017.02.24 18:33.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha a szervezésről időben szóltok, és ha csak tehetem(befogadtok a csapatba) szívesen veletek tartok.
 
Fugyivásárhely    siofok35, 2017.02.23 15:28.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem semmi, ahogy "kockásították" a HÉV-épületet, de az erdeti nyílászáról egy részét viszont meghagyták..
 
Szuhakálló-Múcsony    raps, 2017.02.22 19:49.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor?
 
Szuhakálló-Múcsony    bigtomi, 2017.02.21 21:33.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idén lesz 10 éve, hogy megszűnt a személyszállítás és nem sokkal később a forgalom is a vasútvonalon. Szokás szerint márciusban emléktúrát szervezünk a vonalon.
 
Alibánfa    ckg471, 2017.02.20 09:09.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?bbox=1876328.3972018284%2C5920377.475371381%2C1889380.0197815222%2C5926310.899692018
Meg tudom erősíteni a korábbi hozzászóló állítását.
 
Balatonfőkajár felső    Qqriq, 2017.02.20 00:27.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Máv az idei évre 80 millió forintot tervezett be Balatonfőkajár állomás épület építésre
 
Solymár    Hofer, 2017.02.19 20:44.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták az Öregberény című tévésorozat vasutas jeleneteit. Az állomás a címszereplő település, Öregberény állomását alakítja.
 
Szank    Cshaweska, 2017.02.19 12:40.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az első vágány használhatatlan,több ponton hiányos a vágányzat.
 
Szank    Cshaweska, 2017.02.19 12:39.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Síntörés Szank és Majsa között.
Illegális átkelőként használt részen történt.
2017.02.18
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő