Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő

Hídvégardó    Hofer, 2018.10.01 22:40.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! A hídvégardó és a ma Szlovákiában található bódvavandégi országút a tornanádaskai határállomástól kb. 200 m-en közösen halad, aztán tér el egymástól (a határ is ezen az úton fut, és ennél az útnál ér véget a "jó állapotú" vasúti pálya). Azt olvastam, hogy 2007 előtt is így volt az út. A kérdésen az lenne, hogy aki a Schengeni egyezmény előtt rendszeresen járt itt közúti járművel az elmondaná nekem, hogy pontosan hogyan lehetett ezen a "közös" úton közlekedni? Aki jött Tornanádaska felől attól megkérdezték a határőrök, hogy hova megy és ha azt mondta, hogy Hídvégardóra vagy Rakacára akkor szó nélkül tovább engedték, ha viszont azt hogy Bódvavendégibe akkor ellenőrizték az útlevelét? Vagy az volt, hogy a határőrök ott álltak az elágazásnál szemmel tartva a közös szakaszt és aki Tornanádaska felől jött, de Bódvavendégi felé tért le azt félreállították, és fordítva? Előre is köszönöm a választ!
 
Tornyosnémeti    JasonX, 2018.09.30 20:54.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 24. másodpercnél az átjáró mellett jobbra pár pillanatra látszódó épület lehetett a megálló.
https://www.youtube.com/watch?v=anQ9jLu1iZY
 
Jósvafő-Aggtelek    JasonX, 2018.09.29 21:02.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tornanádaska-Miskolc vonat:
https://www.youtube.com/watch?v=WfhaOEMmqGE
 
Rákoskeresztúr    fcs, 2018.09.26 15:13.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület elbontásra került.
 
Rákos    adani_, 2018.09.26 12:33.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hol van pontosan ez az eltorlaszolt átjáró? kimennék a helyszínre megnézni és videót forgatni róla.

Tudsz részleteket?
 
Apostag    Adani_, 2018.09.25 11:00.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Videó az épületről:
https://youtu.be/snGwhhkTofY
 
Telekföld    Marciusi_Dusan, 2018.09.25 01:16.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Inkább csak feltételezés, de logikusan le tudom vezetni.
Bincsen más megállóhelyre alkalmas hely a közelben. Macs felé haladva a legközelebbi átjáróhoz közeli terület már nem Telekföld, Balmazújváros felé haladva a legközelebbi útátjáró pedig az Andrásházára vezető út, viszont a vasút mellett közvetlenül vezetett út miatt ez nem volt alkalmas megálló létesítésére, az átjáró Balmazújváros felőli oldala pedig csak földmunka árán alkalmas fel- és leszállásra.
Persze fennáll a lehetősége, hogy Semsey László 1947-es halálával megszűnt a rakodóhely és az út helyére de annak ismeretében, hogy 1949-től tsz-ként folyt tovább a major működése, nem tűnik reálisnak a közeli rakodóhely felszámolása.
 
Apostag    Adani_, 2018.09.24 12:07.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szombaton jártam itt, a épületbe is bementem, elég rossz állapotban van és lakatlan. Hamarosan teszek fel róla videót.
 
Telekföld    Endre, 2018.09.23 16:45.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mennyire biztos, hogy Andrásháza pontosan egyezik Telekfölddel?
 
Balatonföldvár    Honti István, 2018.09.23 09:13.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hej! de régen voltak azok 80-as évek, amikor a balatonföldvári, Csángó út 3.sz. alatti, volt Csavaripari Vállalat Üdülőjében éveken át a főszezoni időben eltöltöttük a gyorsan múló két heteket Miskolcról utazva oda. Nagyon kellemes és felejthetetlen élményként őrizzük emlékeit annak az időszaknak most, 73 évesen.
 
Józsa    Marciusi_Dusan, 2018.09.22 13:13.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1932. június 1-től Józsa. Előtte: Alsójózsa.
 
Telekföld    Marciusi_Dusan, 2018.09.22 13:01.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1931. szeptember 20-án adják át a forgalomnak, mint rakodóhelyet, Andrásháza néven. Forgalma korlátolt: "Csak a Hatvani cukorgyár r. t. és gróf Semsey László uradalma kocsirakományu küldeményeinek be- és kirakására szolgál. Balmazújváros vagy Macs"
Hogy mikortól nevezik át Telekföldre Andrásházáról, nem tudom.
Ezen a légifelvételen tökéletesen látszik a helye:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/20887?r=1&c=2381062.3023775:6040675.7253125:9
 
Rákos    Matula_Geza, 2018.09.20 09:05.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása

                                        Mélyen Tisztelt Csoport-társak és Szerkesztők!

Tárgy: A HALÁLOS VONAT BALESETEK ,,csökkentése" Rákos és Rákoshegy között

Több Helyre, ill. több Személynek is eljuttatom ezt levelem, hátha nem ,,lel süket fülekre" a megkeresésem.
Szeretném, ha ezen a vasúti szakaszon LECSÖKKENNE, SŐT, INKÁBB: REMÉNYKEDEM, hogy MEGSZŰNNE A:

- HALÁLOS VONAT BALESETEK SZÁMA.

Ez a szakasz a MÁV 120a jelű vonalán Rákos vasútállomás és Rákoshegy Vasútállomás közötti része (nagyobb részben a XVII. kerület).

Itt összesen 3 helyen lehet átmenni a vasút túloldalára (régen 4, azaz volt még egy, amely aluljáró két végét vasúti zúzott kővel elzárták; és pont itt, ez felett történnek, sajnos a halálos balesetek).

Tehát az átjárók:

A 120a jelű vasútvonalon a fentebb említett két vasútállomás között:

1., - Rákos vasútállomás után (Rákoshegy állomás felé) a Jászberényi úti felüljárón,

2., - a Helikopter úton haladva az 526. sor -nál, (ez a buszmegálló neve is),

--------
?., - EZT A VASÚTI ALULJÁRÓT TORLASZOLTÁK EL, a 2000-es évek elején történt vonalfelújítás során... 
(Fotót mellékelek róla, igaz, hogy nagyon régiek, de nem találtam frissebbet, ezeket is a FORTEPAN archívumában találtam.)

/HÁNY EMBER ÉLETÉBE KERÜLHETETT EZ A TETT(???), ELTORLASZOLNI AZ ÁTJÁRÓT!!!
Így fölötte mennek az Emberek át a vasutat keresztezve = és ilyenkor történnek a halálos kimenetelű balesetek is itt!!!/

ITT JEGYZEM MEG: arról is szó volt, hogy ide egy vasúti megállóhelyet létesítenek, csak jelzem: a terület teljes kiépülése miatt borzasztó nagy szükség/igény lenne rá, hogy 15-16 perc alatt a Keleti pályaudvaron lehetne az utazó tömeg. 
--------

3., a Rákoshegy vasútállomás elejénél a Lőrinci úti átjárónál.

A vasútvonal déli irányában van a teljesen kiépült a Helikopter lakópark, nekik csak egy busz járatuk van /az sem csuklós/: a 168E (Örs vezér tér- Rákoshegy).

A vasút (északi) túloldalán van, a már régebben teljesen kiépült Akadémia-Újtelep, innen eljutva a nem messze lévő Pesti útra már sokkal több busz járat van minden lehetséges irányba: Kőbánya központjába, Kőbánya-Kispestre, az Örs vezér térre, Pécelre, a Kerületünk központjába: Rákoskeresztúr-Városközpontba, ahonnan minden irányba vannak járatok.

- Azt még megértem, hogy egy vasúti megállóhely létesítése óriási költség,

- Azt is megértem, hogy egy felüljáró is nagy költségű, (sőt, sokan nem is vennék a fáradságot, hogy fellépcsőzzenek, a kerekesszékesek, babakocsisok pedig kizárva ebből)

- DE(!!!) azt nem hiszem, hogy ennek az eltorlaszolt átjáró két végének kibontása akkora költséget jelentene, sőt: a kerekesszékesek, babakocsis kismamák is nyugodtan használhatnák, nem kell lépcsőzni: szintben van a magas vasúti töltés miatt. (Viszont aki lusta az esetlegesen megépülő felüljárón átmenni, az is biztosan ezt az átjárót választaná, mert nem kell ,,megmászni" a magas vasúti töltést...)

Tehát amint említettem: 4 darab 1944-es fotót találtam A FORTEPAN archívumban, ahol az akkor még be nem épült terület, (ami mára már teljesen beépült), a vasúti töltés és az említett átjáró látható, amelynek a két vége kb. 15 éve lett eltorlaszolva, tehát nem hosszú évtizedekkel ezelőtt.
 
A képek címei:
3 darabnak:
,,BUDAPEST XVII. Rákoskeresztúr, a Budapest-Szolnok vasútvonal töltése  Akadémiaújtelepnél." 
és a 4.-nek:
,,BUDAPEST XVII. Rákoskeresztúr, áteresz a Budapest-Szolnok vasútvonal töltése alatt Akadémiaújtelepnél."

- Tehát ,,csak" ennyit kellene tenni Jó Néhány Emberi Életért: a zúzott követ eltávolítani (esetleg úgy lezárva, hogy szűkebb autók ne járhassanak át rajta)!!! 

A fotók elérhetőségei:

1., Vasúti töltés egyik oldala:

http://www.fortepan.hu/_photo/display/72813.jpg

2., Vasúti töltés túloldala:

http://www.fortepan.hu/_photo/display/72811.jpg

3., Vasúti töltés teteje:

http://www.fortepan.hu/_photo/display/72814.jpg

ÉS A LÉNYEG(!!!):

4., ÉS AZ ELTORLASZOLT ÁTJÁRÓ!!!:

http://www.fortepan.hu/_photo/display/72812.jpg

Nagyon Szépen Köszönöm, hogy vették a fáradságot és végigolvasták, és megnézték a fotókat,
és
Külön Előre is Hálásan Megköszönném, ha valamit Tennének is ez ügyben.

Budapest, 2018. szeptember 20.

Maximális Tisztelettel és Üdvözlettel:
                                                                        Matula Géza
 
Rákoscsaba    Matula_Geza, 2018.09.20 07:56.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mélyen Tisztelt Csoport-társak és Szerkesztők!

Ez Rákoscsaba iparvágányát és Rákoskeresztúrét is érinti, ezért oda is csatolom.
Rákoscsaba-Újtelep állomásnál, valamint érinti Rákosligetet és Rákoscsaba-Újtelepet is!!!
Tehát: Rákoscsaba-Újtelep vasútállomás oldalon:
A hozzászólások fölött látható 4 kép közül a negyedik egy térképvázlat (1967-ből): nem Rákoscsaba-Újtelepet ábrázolja, mert iparvágánya nem volt, hanem rá is van írva: Rákoscsabát, ennek már volt iparvágánya, raktára és ömlesztett árú (általában: szén) tárolója.
Használták is a vonalkorrekcióig, amikor is a vonatok gyorsabb haladása érdekében kivették a váltót, ezzel el/levágva a vágányt.
Rákoskeresztúron az Egyesült Vegyi Műveknél is kivették a váltót, de a módosított nyomvonalból meghagytak egy vágányt Rákosig iparvágányként.
Ez lett volna a tervezett harmadik vágány Rákosligetig a most zajló felújítás alatt a késések csökkentése érdekében, de lemondtak róla...
Ennek esett áldozatul a jegenyesor, az öreg fák, a cserjék, a régi jellegzetes MÁV betonkerítés és a műemlék gyalogos felüljáró(!!!)

Üdvözlettel: Matula Géza
 
Pásztó    Hofer, 2018.09.19 18:09.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták a Viszkis című film biharkeresztesi és a romániai vasútállomáson játszódó jeleneteit.
 
Rákosliget    Matula_Geza, 2018.09.19 16:50.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igaz, hogy ez január eleji cikk, de szerepel benne, hogy:
- mi volt a TERV
- és mi valósul meg belőle...
Üdv.: M. G.
http://iho.hu/hir/kezdodik-a-80a-felujitasa-180104
 
Rákoskeresztúr    Matula_Geza, 2018.09.19 16:49.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igaz, hogy ez január eleji cikk, de szerepel benne, hogy:
- mi volt a TERV
- és mi valósul meg belőle...
Üdv.: M. G.
http://iho.hu/hir/kezdodik-a-80a-felujitasa-180104
 
Látókép    Marciusi_Dusan, 2018.09.19 00:10.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1941. május 26-tól Látókép. Előtte: Látóképicsárda
 
Hévízgyörk    Dudus51, 2018.09.18 21:59.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talán jót tesz egy kis frissítés. A Rákos-Hatvan vasútvonal 2018-2020 közötti korszerűsítése kapcsán a 2008-ban felújított épületet már az első lépések között eldózerolták. Helyette készül egy kis esőbeálló.
A régi állomásépület R.I.P.
 
Kilimán    Hofer, 2018.09.17 19:05.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló új "MÁV színű" névtáblát kapott, annak ellenére, hogy nem állnak meg a vonatok.
 
Öregcsertő    Train Station, 2018.09.17 14:03.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google-felvétel 2012-es :)
 
Öregcsertő    mazsoqq, 2018.09.17 10:38.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aktuális Google térképen: https://www.google.com/maps/@46.5235196,19.1187378,3a,22.5y,327.69h,93.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXP9dydMW2F5aAaUnlm7kDw!2e0!7i13312!8i6656

 
Csertő    mazsoqq, 2018.09.17 10:26.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Google térképen: https://www.google.com/maps/@46.0822481,17.8116642,3a,15y,51.89h,90.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTsmmnon8yiuIxyJsfBANKw!2e0!7i13312!8i6656

 
Rákoskeresztúr    Matula_Geza, 2018.09.12 15:42.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a hozzászólások felett van 4 darab kép. Az első a Rákoskeresztúr vasútállomástól a Rákos állomás felé vezető (mára már jó része hiányzik..) iparvágányt ábrázolja.
Viszont a másik három hibás, egyrészről, hogy a linken már nem leget megnézni, csak az alatta lévő Tárolt Változatra kattintva.
A második hiba, hogy a 3 fotó mellé az van odaírva, hogy: ,,Vonalkorrekció miatt felhagyott vágány Rákos és Rákoskert között"
Nos ez nem igaz, ez ugyan az a vonal (vonalkorrekcióból lett iparvágány Rákostól Rákoskeresztúrig /az Egyesült Vegyi Művek részére, anno Ők gyártották az Ultra márkanevű termékeket, de mára már ez is csak történelem.../), tehát az első fotón a Rákoskeresztúr-i iparvágány végpontjának a Rákos állomás felé vezető szakasza látható, a többi három fotón ennek a folytatása Rákos felé: semmi köze Rákoskerthez...
 
Rákoskeresztúr    Matula_Geza, 2018.09.12 15:23.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Épp ma (szept. 12.) láttam 14 óra körül, hogy a Rákoskeresztúr vasútállomás épületének a tetejét bontják ( a palákat szedik le...)...

Nem tudom, mivel lakták az épületet, hogy csak tetőfelújítás (pl.: beázás miatt), vagy az épület végleges bontása miatt...
 
Tóhát    Marciusi_Dusan, 2018.09.12 01:41.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző hozzászolásomban említett rakodóhely neve: "Róbert rakodó".
1910. október 11-én adják át a forgalomnak. Kizárólag a hatvani cukorgyár címére rendelt cukorrépa és a főkáptalani uradalom kocsirakományú küldeményei számára.
 
Ohat-Pusztakócs    2Kuvik, 2018.09.11 21:08.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vágányokon összefirkált, rossz állapotban levő személyvagonokat parkoltatnak; augusztusban láttam. Először meglepett, de végiggondolva logikus: az állomás környékén nincs település, a semmi közepén van, így nagyobb biztonságban vannak itt, mint Debrecenben, Füzesabonyban vagy más nagy csomópont valamelyik vakvágányán. Hogy későbbi sorsuk mi lesz, nem tudom.
 
Jakabszállás    andras1, 2018.09.11 10:14.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kecskemét és Jakabszállás között a pálya végig a főút mellett haladt. Mára már sok helyen benőtte a gaz és bokrok, amelyek miatt a pálya járhatatlan. Az állomáson elfekvő roncsként néhány teherkocsi jelenleg is megtalálható. Aligha fog itt még egyszer újra vasúti közlekedés folyni. A pálya elbontása, felszedése feltételezhetően gazdaságtalan, ezért került az egész vasútvonal itt is ebek harmincadjára.
 
Ercsi    #jobbanteljesít, 2018.09.10 20:36.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sem ezt az állomást, sem DuFit nem fogják felújítani. Helyette lekerülő nyomvonal lesz, akkor legalább az IC és gyors vonatok nem érintik, kevesebben látják. Személyvonati forgalom marad csak meg.
 
Komló    Vuurniac, 2018.09.10 12:35.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már az is megváltás a Budapestre utazóknak hogy az a két járat közlekedik ami most van, és már egyáltalán nem használják a Bzx mellékkocsit. Láthatóan lenne viszont igény többre, mert szinte minden járaton van 15-20 utas. Sokkal gyorsabb és kényelmesebb csatlakozás van a 40-es vonalra, mint buszokkal.
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő