Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2020.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő

Árpád    cd196, 2019.12.29 21:33.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1941-es térképen: https://mapire.eu/hu/synchron/hungary1941/thirdsurvey75000/?bbox=2417037.9649283807%2C5894148.047164161%2C2419882.3013345725%2C5899677.090149818&map-list=1&layers=29&right-layers=43
 
Gyömöre    fizolt, 2019.12.29 16:47.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson öt vágány található, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágány az első, e mellett van az ötödik, csonka vágány is, ami Gecse-Gyarmat felől ágazik ki az első vágányból. Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel, biztosított alak bejárati jelzőkkel, Gecse-Gyarmat felé egyéni, Győrszemere felé közös alak kijárati jelzőkkel. A bejárati jelzők kijárati előjelzővel egyesítettek, de az utóbbiak közül csak a Győrszemere felőli működik, a közös kijárati jelzőre nem adnak szabad állásra utaló előjelzést. A Gecse-Gyarmat  felőli oldalon vonóvezetékes, Győrszemere felőlin helyszíni állítású, váltózáras váltók vannak - korábban tervezték a biztosítóberendezés cseréjét, e miatt kezdték visszabontani a berendezést. A Szomszédos állomások felé utolérést kizáró berendezés üzemel, de ellenmenet kizárás nincs. A Gecse-Gyarmat felőli oldalon a váltókörzetben teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, Győrszemere felé már az állomás területén kívül teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található.  Ez nincs függésben a biztosítóberendezéssel, a II. állítóközpont váltókezelője kezeli. A forgalmi szolgálattevőn kívül két váltókezelő teljesít itt szolgálatot. A menetrend szerinti személyvonatok megállása megszűnt, így már csak a dolgozók váltáskor, illetve vonatkereszt miatt áll meg néhány vonat. 
 
Eplény    Gyoritomi, 2019.12.25 20:47.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bakonyvasút!! Tudnál kicsit bővebben írni a hosszútávú tervekről? Vagy ez az új megállóra vonatkozott? Előre is köszi!
 
Pusztahollód    ROCOman, 2019.12.21 07:46.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valószínűleg december 31-én közlekednek utoljára személyszállító vonatok Romániában a Nagyszalonta - Illye - Pusztahollód - Vaskoh vonalon. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153329279&t=9005494
 
Mirhó    ROCOman, 2019.12.19 14:04.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal megnyitásakor eredetileg egy szoba konyhás, kamrás őrház állt itt. 1949-ben a megnövekedett utasforgalom miatt egy 4X5m-es váróhelyiséggel bővítették azt. Az őrházhoz gazdasági épület, istálló, kút és kert is tartozott. Forrás: Magyar Nemzeti Levéltár JNSZ Megyei Levéltár MÁV Kisújszállási Osztm. ir. 554/1949. (Szikszai Mihály: Adatok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúttörténetéhez; 2019.)
 
Tiszajenő-Vezseny KCK    ROCOman, 2019.12.19 13:33.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ceglédkörnyéki Gazdasági Vasút néven 1927. március 16-án helyezték üzembe a Cegléd és Tiszajenő-Vezseny közötti vonalat a Közlekedési Miniszter 67595/1927 III. 16. sz. engedélyével. A vonal 760mm nyomtávolságú és motorüzemű volt. A vonal mellett Törtel, Jászkarajenő és Tiszajenő-Vezseny állomásokon felvételi épületet emeltek. A végállomáson pedig motorszín és fordítókorong is készült, valamint a vonatkisérő személyzet számára laktanyát is kialakítottak. A vasút legjelentősebb műtárgya a Gerje-csatorna felett épült 6m nyílású vasbeton teknőhíd volt. A vonalat a Közlekedés- és Postaügyi Miniszter 364961/1973 sz. utasításával 1973. december 31-én megszüntették. Forrás: Horváth Ferenc: 1977.; 130p., Magyar Nemzeti Levéltár JNSZ Megyei Levéltár Szolnok MT ÉKV. ir. 20858/1974. (Szikszai Mihály: Adatok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúttörténetéhez; 2019.)
 
Meggyespele    ROCOman, 2019.12.19 12:16.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egykor kisvasút vezetett a megállóhelyről Pusztamizsére. Ez volt az ún. Kohner-féle gazdasági vasút. 760mm-es nyomtávolságú pálya megépítésére kaptak engedélyt a Kereskedelmi Minisztérium 60.492/1926 sz. határozatával. Az 1927. november 19-i keltezésű jegyzőkönyv szerint azonban a vonal 600mm-es nyomtávval épült meg a pusztamonostori kőútig. Az üzembe helyezést a Kereskedelmi Miniszter 115511/1927. VI. sz. határozatával adta meg. Forrás: Magyar Nemzeti Levéltár JNSZ Megyei Levéltár V-276/1928 Közig. Biz. irat. (Szikszai Mihály: Adatok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúttörténetéhez; 2019.)
 
Sarmaság    fizolt, 2019.12.18 16:43.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyolcvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik Ákos és Szilágyballa felől. Szilágysomlyó felől csak kitérő irányban lehet bejárni. Az első vágány rakodóvágány, a nyolcadik rakodó/mérlegelő vágány, a 6-8. vágányok a forgalomból ki vannak zárva. Az állomáson S.B.W. típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, a fő irányokban kijárati előjelzővel egyesített bejárati, Ákos felé közös, a másik oldalon csoport kijárati alakjelzőkkel (a 2-3. és a 4-7. vágányok számítanak egy-egy csoportnak, Szilágyballa felé egy, Szilágysomlyó felé két karral ad szabad jelzést a kijárati jelző). Az állomás mindkét végén teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, amiket a váltókezelői őrhelyekről lehet kezelni. Az emeletes váltókezelői állítóközpontok meglehetősen nagyok, komolyabb méretű, vonóvezetékes biztosítóberendezés fogadására is alkalmasak lennének, a mostani berendezések minimális helyet foglalnak el bennük. Ákos felől egy alak tolatásjelzővel biztosított iparvágány is leágazott, ezt ma már nem használják. Az állomáson a forgalmi szolgálattevő, két váltókezelő és időszakosan pénztáros teljesít szolgálatot. Az állomáshoz csatlakozó vonalakon ma is mechanikus, teljes csapórudas sorompók vannak. 
 
Zánkafürdő    fcs, 2019.12.15 22:50.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019. december 12-én a felvételi épület elbontásra került. Egy jellegzetes, szocialista pavilon építészetet képviselő épülettel kevesebb.
 
Kelenföld    Hofer, 2019.12.15 18:09.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai naptól ismét Budapest-Kelenföld a hivatalos neve:
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2019-2020._evi_belfoldi_kozforgalmu_menetrend_12.13.pdf
 
Nagyzomlin    JasonX, 2019.12.15 17:47.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://nevtelenutazo.blog.hu/2019/12/15/2019_10_792
 
Nagyszántó    JasonX, 2019.12.15 17:47.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://nevtelenutazo.blog.hu/2019/12/15/2019_10_792
 
Ferencváros    M62191, 2019.12.15 14:36.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Atis, Berendi Tibor elődje Udvarhelyi István kb. 1954-től 1969-ig volt főnök, elődje Mihálka László volt.
 
Őrváralja    Capras Dávid, 2019.12.15 09:45.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valószínűleg a hév átadása miatt vált okafogyottá a Hátszeg-Váralja név, és vette fel a törzskönyvezett Őrváralja nevet. De lehetett átmenet is a kettő között.
 
Takcsány    cd196, 2019.12.15 09:10.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt az állomást, ami amúgy nem közismerten a szlovákiai hálózat legkeletibb pontja, háborúban foglaltuk vissza Szlovákiától. https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Magyar%E2%80%93szlov%C3%A1k_kis_h%C3%A1bor%C3%BA
 
Hanság-Nagyerdő    PattantyusMark, 2019.12.12 22:44.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megszünt, de az a 3 lámpa akkor is világít! :)
 
Szil-Sopronnémeti    PattantyusMark, 2019.12.12 22:38.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis részlet az irodáról
 
Szil-Sopronnémeti    PattantyusMark, 2019.12.12 22:37.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
17:35
 
Szil-Sopronnémeti    PattantyusMark, 2019.12.12 22:35.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy csendes sötét délután Szil-sopronnémeti állomáson
 
Püspökladány    JasonX, 2019.12.08 13:44.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeghalom és Biharkeresztes felé közlekedő személyvonatok az 1-es vágányon. 2019.11.24
 
Kaposvár    JasonX, 2019.12.08 13:42.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019.11.17
 
Kisújszállás    siofok35, 2019.12.05 23:09.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasutas sportpálya, háttérben az állomásépület is látható:

https://www.youtube.com/watch?v=kwrsHOZ0j8I
 
Traian Moșoiu    fizolt, 2019.12.02 13:09.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely kb. 2 kilométerre van a vonal végétől, Zernest állomás alak bejárati jelzőjének fény előjelzője a megállóhely mellett van. A korábbi alak előjelző maradványa Zernesthez kissé közelebb, a megállóhely másik végén található. A megállóhelyig húzódik egy használaton kívüli iparvágány Zernest felől, valamint további jelzőmaradványok arra utalnak, hogy korábban lehetett a Barcarozsnyó felőli oldalon is egy kiágazás. A többi nyílt vonali útátjárótól eltérően itt megmaradt a mechanikus teljes csapórudas sorompó, illetve a nagy forgalom miatt a pénztár is.
 
Orom    siofok35, 2019.12.02 12:22.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képek az állomás felújításáról:

http://iho.hu/hir/alakul-a-palyafelujitas-a-delvideken-191127
 
Pilisjászfalu    JasonX, 2019.12.01 18:33.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az őrház helye.
 
Esztergomi tábor    JasonX, 2019.12.01 14:21.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019.11.01
 
Dorog    JasonX, 2019.12.01 13:20.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...de én nem találtam.
 
Dorog    JasonX, 2019.12.01 13:19.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google itt vágányokat jelöl...
 
Dorog    JasonX, 2019.12.01 13:17.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ami nem sikerült Kelenföldön, az itt igen - a szépen felújított állomásépület. Habár 2006 nyarán voltam már itt egyszer, nem emlékeztem, hogy ilyen leharcolt lett volna, mint néhány képen. Mostanra viszont megszépült.
 
Bőszénfa    KeilDavid87, 2019.11.29 07:49.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kaposvár - Szigetvár országút (67-es) és a vasútvonal kereszteződésénél Bőszénfa határában állt a 10-es számú őrház, előtte a szolgálattevő, Házlinger József az utolsó munkanapján éppen a sorompót kezeli. A MÁV ezen a vonalon 1976 december 31-én szüntette meg a vasúti közlekedést.
MTI Fotó: Branstetter Sándor
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő