Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] ...   Utolsó Következő

Mezőhídvég    Macskabagoly, 2017.05.18 10:31.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vágányok helyén birkalegelő
 
Mezőhídvég    Macskabagoly, 2017.05.18 10:30.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapelőtt jártam itt.
 
Boba    Sanya, 2017.05.16 19:33.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor a zöld-sárgák együtt állnak.
 
Zalaszentlőrinc    korpi41, 2017.05.15 18:54.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2016. nyarán a vonal villamosításához kapcsolódóan a peron átkerült a pálya bal (település felőli) oldalára.
 
Szentlászló    cd196, 2017.05.15 11:45.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Nyomvonal-korrekciót hajtottak végre 1956-ban Szentlászló térségében. Célja a rendkívül kis sugarú ívek megszüntetése volt.” http://iho.hu/hir/orokke-fol-akartak-szedni-a-sineket-151206

http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C70&bbox=1987907.946405398%2C5803313.5693883505%2C1989015.088986966%2C5804423.100627052
 
Fövenypuszta    2Kuvik, 2017.05.14 18:49.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Vasútbarátok!
Tudna valaki küldeni olyan menetrendet, amiben Fövenypuszta még megtalálható és megállnak a vonatok? Minden egyéb információ is érdekelne. Fövenypusztát bemutató kiadványhoz kellene. Nagyon köszönöm előre is.
Üdv:
gergő
 
Podu Coșnei    cd196, 2017.05.14 18:20.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Két hónappal a leállás után. http://www.dinuzara.com/2012/03/halta-podu-cosnei-furata-bucata-cu.html
 
Mânăstirea Fântânelelor    cd196, 2017.05.14 18:13.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a nyomvonal letért a közútról. http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=here-aerial%2C70&bbox=2782410.541837174%2C5978830.304095335%2C2786839.1121634464%2C5983268.429050144
 
Dorna Burcut    cd196, 2017.05.14 17:20.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
E.-St. Dorna-Sauerbrunn, Borkút v. á. http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C70&right-layers=osm%2C112&bbox=2790945.2137766406%2C5982912.51913719%2C2795373.784102913%2C5987350.644091998
 
Kosna    cd196, 2017.05.14 17:13.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-05-13/Cum-au-disparut-13000-de-maghiari-din-Bucovina-in-doar-cateva-saptamani
 
Madéfalva    cd196, 2017.05.14 16:54.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az első román neve Madefalău volt (térképen és névmutatóban), aztán IV. Rareș Péter moldvai fejedelemről is elnevezték, mielőtt jött a mai kamu név. https://hu.wikipedia.org/wiki/IV._Péter_moldvai_fejedelem
 
Jászberény    ROCOman, 2017.05.14 10:01.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap ritka esemény történt. Jónéhány rakott Eas kocsi érkezett a TÜZÉP telepre.
 
Fertőújlak    Gery, 2017.05.12 17:36.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves foflamos!
Sajnos ahogy az épületet, úgy a felirat fénycsöveit sem kímélték a rongálók. Kizárt dolog, hogy jelen állapotában világítson.
 
Kisbózsva    cd196, 2017.05.10 08:13.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.facebook.com/1606026692992173/photos/a.1606445582950284.1073741830.1606026692992173/1774092156185625/?type=3&permPage=1
 
Pápa    cd196, 2017.05.10 07:40.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vágányzár megrendelés

Alap adatok
Menetrendi időszak: 2016/2017
Igénylő szervezet: Magyar Államvasutak Zrt.
Beérkezés dátuma: 2017-04-19 10:07:08.250651
Iktatószám: 2017/5574/0
Eredeti érvényesség: 2017-05-30 06:00:00 - 2017-05-30 15:00:00
Kapacitás korlátozás típusa: menetvonalak zavarása nélküli vágányzár
Korlátozás oka: útátjáró átépítés
Felújítási, fejlesztési célú kapacitás igény: Nem
Területi központ: Területi Igazgatóság Szombathely
Megjegyzés: Pápa –Pápa –Repülőtér vágány átépítés:
Átépített vágányszakasz, illetve a 920/921. útátjáró jótállásos szabályozása
A 920/921. Útátjáró átépítése
Aszfaltozás Vágány-Út Kft
aszfaltburkolat bontás 2 m3 10 m3 ( 25 t) aszfaltburkolat készítés
( a szükséges mennyiség tisztázandó
Pápa Vaszari út teljes pályás útzár:
2017.05.26-án 08:00-órától –2017.05.26-án 18:00-óráig
Vágányzár:
2017.05.26-án 06:00-órától
2017.05.26-án 15:00-óráig
Kivitelezők
Név
MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.
Vonali kizárások
Állomásköz

Vágány Pálya kiz. Lassúmenet Vonali bizt. ber. kiz. Felsővezeték kiz. Megj.
Veszprémvarsány (5502964)
Pápa (5502121) (13)
vonali
Átépített vágányszakasz, illetve a 920/921. útátjáró jótállásos szabályozása, útátjáró átépítése
http://www.kapella.hu/vz_megrendeles_megtekint.php?id_vz_megrendeles=187602
 
Esztergomi csavargőzös    cd196, 2017.05.10 06:48.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Térképeken: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=2090445.2340285445%2C6077282.9880194925%2C2090820.2531985685%2C6077649.646889549&left-layers=here-aerial%2C70&right-layers=osm%2C69
Az épületet a vonatból beazonosítottam.
 
Für    cd196, 2017.05.10 06:45.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Térképeken: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=2044899.5141276822%2C6092098.036728296%2C2045274.5332977062%2C6092464.695598353&left-layers=here-aerial%2C70&right-layers=osm%2C69
 
Kőbánya-Hízlaló    raps, 2017.05.09 19:38.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint azt már korábban többször is jeleztem vala, a Lajosmizsei vonalról egy nagyszerű könyv született a kezdetektől ( tehát a tervektől ) napjainkig. Állomás nevekkel, évszámokkal. Abban szintén ír a kezdetekről, amikor még KÖKI Vasgyár utca volt, illetve amikor még Kispestnek volt megállója, és állomása is egy időben.
 
Kőbánya-Hízlaló    cd196, 2017.05.09 16:24.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Korábbi elnevezése: Kőbánya-Hízlalda. 1889-ben még így említik a források. Ekkor még mint közbenső állomás működött a Ferencváros-Lajos-Mizse vonalon.”

A Fradi–Köki az 1920-as évek második felében épült a mai formájában, azt gondoltam először, hogy ez tévedés. De nem! http://mapire.eu/hu/map/budapest/?layers=osm%2C36&bbox=2127805.0259314915%2C6019525.258521507%2C2130098.136780047%2C6020603.737217467
 
Görgeteg    cd196, 2017.05.09 16:18.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C70&right-layers=here-aerial%2C112&bbox=1940659.71113234%2C5801723.320901448%2C1945236.378200915%2C5805994.239856882

„A veszprémi püspökség az 1890-es években kezdte felparcellázni földjeit, s a telkeket kunszentmártoni telepes földművesek, valamint a környékbeli cselédek vették meg. Így alakult ki 1902-1903-tól Kuntelep, amely 1905-ben községgé alakult, 35 év múlva egyesült Görgeteggel (ekkor 878 lakost számlált). 1949-től újból kisközség lett, s önálló tanáccsal működött. Két évtized múlva Görgeteg, Kuntelep és Rinyaszentkirály községi közös tanácsot hozott létre, amely az 1990-es választásokig állt fenn. Az egykor betelepült kunok az évtizedek során összeolvadtak a helybeliekkel, a XX. század utolsó éveiben hunyt el utolsó képviselőjük. Nem őriznek már sem hagyományt, sem népviseletet, a szokások is elhalványultak.” http://www.gorgeteg.hu/telepules-bemutatasa
 
Csajág felső    cd196, 2017.05.09 16:09.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi épület 1985-ben, fentről: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/136810?r=1&c=2024516.5262079998:5947921.804576:12
 
Pozsony    siofok35, 2017.05.09 10:53.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy cikk 1968-ból:

https://library.hungaricana.hu/hu/view/UjSzo_1968_08/?pg=99&layout=s
 
Fertőújlak    foflamos, 2017.05.08 06:53.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv. Tervezem, hogy idén meglátogatom a régi állomást és készítek pár képet. Az állomáson lévő fénycső még működik, kap áramot? Esetleg nem lehetne megmenteni úgy, hogy elkerül Fertőújlakra? Egy falubeli pont arról panaszkodott, hogy a környékről alig akad fénykép, leírás, videó meg aztán pláne. A kisvasútból is talán csak 1-2 hídszerkezet, és egy Égeri elágazás kis épülete van meg a főút mellett. Pedig most turisztikailag biztosan sokat jelentene.
 
Besnyői út    cd196, 2017.05.06 15:46.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
JHoward oldala eltűnt, az újon nincs kinn. Archiválva: https://web.archive.org/web/20050112085202/http://www.freeweb.hu:80/jhoward/foto/20010929/veres.htm
https://web.archive.org/web/20090401000000*/http://www.freeweb.hu/jhoward/foto/20010929/vonal.htm
A kép forrása: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=81465192&t=9101631
 
Szada    cd196, 2017.05.06 15:33.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1961-es légifotó: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/54516?r=1&c=2149332.0356135:6045783.6571325:12
 
Szada alsó    cd196, 2017.05.06 15:29.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szada alsó feltételezhető épülete 1961-es légifotón: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/54516?r=1&c=2149332.0356135:6045783.6571325:12
 
Szada alsó    cd196, 2017.05.06 15:24.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző hozzászóló képén lévő tábla némi keresgélés és összevetés alapján a délnyugat azaz Mogyoród–Pusztaszentjakab (Tölgyes) felől a Székely Bertalan úton érkező autókat tereli el balra. https://www.google.hu/maps/@47.6307295,19.3030669,3a,75y,37.95h,100.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1szQXNSJ-iYCPwlDT26iHAhw!2e0!7i13312!8i6656
Az 1940-es évek első felében kiadott térkép nem jelöli a megállóhelyet, de a település szerkezete alapján ez volt a megálló lehetséges elhelyezkedései közül az egyik.
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C70&bbox=2144913.7826531343%2C6039881.991780986%2C2153770.923305679%2C6048758.241690603
 
Somogyszentimre    cd196, 2017.05.06 14:28.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újabb somogyi település tűnt el a térképről, üres a nagy múltú puszta, panaszolta el egy kadarkúti nyugdíjas a szülőhelye, Somogyszentimre sorsát.

Meghalt az utolsó lakó, egy 60 év körüli férfi, az új tulajdonos pedig lebontatja az amúgy is összedőlő épületeket. Nagy Lajosban azonban még élénken élnek az emlékek az egykor virágzó, gazdag történelmű helység mindennapjairól.
– Ez a száz évesnél is idősebb hársfa még megvan, de ma már csak romok övezik. A korabeli fotón jól látszik, hogy valaha az udvarunkon állt, de sokat játszottam körülötte! – mutatta a családi fényképeit Nagy Lajos. A képeken feltűnnek a puszta egykori lakói, cselédek leszármazottaiból lett szociális brigádok tagjai.

Országos gazdaképző intézet és mintagazdaság volt Somogyszentimrén, jöttek ide az ország minden tájáról. Mintegy húsz család élt itt. Rájuk emlékezett a nyugdíjas, aki születésétől 24 éves koráig volt a puszta lakója. Együtt barangoltunk be a helyszíneket.
– Több száz szarvasmarhát hoztak ide itatni, sok istálló volt. Volt étkezde, kollégium, iskola. Külön vasútállomása volt Somogyszentimrének, oda jártak még a gigei hegyből is. Faiskola is volt, egy különleges páfrányfenyőt, gingko bilobát ültettek, gyermekként nagyon kellett vigyáznunk rá. Mára óriásivá nőtt – mutatta végig a környéket Nagy Lajos, ifjúkora nyomait keresve. – Összetartó közösség élt itt. Csak egy példa erre: közös volt a húsfüstölő, mind egy helyre hordták az élelmüket a családok, de senki sem nyúlt a máséhoz.

Nagy Lajosban még élénken élnek az emlékek az egykor virágzó, gazdag történelmű helység mindennapjairól

Meg kell a szívnek szakadni, tette hozzá, mert nemrég a romok mellett, a gazban kinyílt egy lila évelő virág, amelyet annak idején még az édesanyja ültetett. Nem messze onnan áll a hatalmas, három emeletes magtár, melynek a homlokzatába vésték az építési dátumát: 1878.
A XX. század derekán már a Bárdibükki Állami Gazdaság területe volt Somogyszentimre, az itt élőknek szoba-konyhás lakásokat alakítottak ki. Sokan emiatt költöztek ide, ám az 1970-es években megfordult a folyamat. A környező nagyobb településekre vándoroltak a puszta lakói. A házakat nem újította fel senki. Később a rendszerváltás után egy osztrák tulajdonos vette meg a területet, de ő csak a termőföldet akarta hasznosítani. A jegyzőnek kellett felszólítania az osztrákot, hogy csináljon valamit, mert életveszélyessé váltak az épületek, emlékezett vissza a kadarkúti polgármester, Karsai József. Az enyészetet azonban nem lehetett megállítani. Később új tulajdonosa lett a területnek, de a bontás elkerülhetetlen volt, hiszen az épületek összeroskadtak, nem bírták a múlt terhét...

Az őskor óta lakott volt Somogyszentimre

Időszámításunk előtt 5-8000 éve már éltek emberek a környéken. Cserépedény-töredékeket, pattintott nyílhegyeket, tűzhelyeket és kezdetleges kőszerszámokat találtak a szentimre-vótai vízmosás szakadékaiban. Egy mamut maradványai is előkerültek a szentimrei őstelep közelében. A hely a bronzkorban is lakott volt. 1963-ban tártak fel a környéken azt a kelta földvárat, amely országosan is ritka hármas tagozódású. Egykor a lápból emelkedett ki a domb, amelyen állt. A földvár környékén végzett ásatások során egy neolit kori telepre bukkantak. Somogyszentimre a nevét István király fiáról, Imre hercegről kapta, aki a település templomának védőszentje volt. A helyről 1397-ben tettek említést először, 1516-ból több birtokosa ismert. Több mint húsz család élt akkor a faluban, de a korabeli feljegyzések szerint gyakoriak voltak a főurak hatalmaskodásai, a rablások és fosztogatások. Gróf Széchenyi Pál földművelésügyi miniszter 1880-ban hívta fel a figyelmet arra, hogy szükség lenne földműveseket oktató iskolák létrehozására az országban. 1886 őszén nyílt meg Somogyszentimrén a Magyar Királyi Földműves Iskola. Az első évben 135 hallgató végzett itt. Tehenészetük nagy jövedelmet hozott, a mangalica sertéseikből évente kétezret értékesítettek Kaposváron. Halastavuk, méhészetük, gyümölcsöskertjük, faiskolájuk, szőlészetük volt hajdan.
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/somogyszentimret-siratjak-ujabb-telepules-tunt-el-a-terkeprol-674931/

http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=1961768.274224718%2C5820491.000002593%2C1966196.8445509905%2C5824929.124957401&left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C68
 
Konyári Sóstófürdő    cufere55@gmail.com, 2017.05.05 16:58.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nagymamám a sóstói vasútállomás közelében lakott, a tó partján Sokszor voltam ott gyerek koromban, rokonaima Papp család és a Felhösi család
 
Szuhakálló-Múcsony    Berkes Aranka, 2017.05.03 18:24.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Olyan megható érzés visszagondolni- valóban a gyermekkorunkra-, központi hely volt az állomás.Mivel nagyon sokszor-visszagondolva elrettentő!!!-a rudabányáról jövő vonat már fütyült, s a kert végéből szaladtunk.sokszor álló vagonok alatt, mert iskolába mentünk Barcikára!!!Berentéről még az ipari vágányon közlekedő tehervagonon is utaztunk!!Istenem !!Hány éve???!!!65-69 ig-!!!Követni fogm az oldal friss hireit!!Mindenkinek csodás , élménydus visszaemlékezést kivánok!!!

 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] ...   Utolsó Következő