Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] ...   Utolsó Következő

Som-Nagyberény    G_tor, 2024.12.10 16:59.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkészült a peronmagasítás. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168496296&t=9144354
 
Pinkamindszent    cd196, 2024.12.10 11:37.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon Pinkamindszent állomása 1923-ig Vierburgenlandhoz vagy Magyarországhoz tartozott? Sajna nem találtam még olyan felbontású térképet, amiről el tudnám dönteni.
 
Rőtfalva    cd196, 2024.12.10 11:24.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a szolgálati helyet a trianoni béke Magyarországnak hagyta – csak az 1923-as népszavazással került Vierburgenlandhoz.
 
Bánréve    RZoltan, 2024.12.03 12:56.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bánréve állomás és fűtőház 1900-1930 között megtalált vasutas nevek.

 
Felsőlövő    cd196, 2024.11.26 13:04.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://unterirdisch.de/index.php?threads/ehemalige-pinkatalbahn-im-burgenland.14529/
 
Oberwart Einkaufszentrum    cd196, 2024.11.26 13:01.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.eisenbahnatlas.net/at/burgenland/?id=baza&poz=23053
 
Felsőőr    cd196, 2024.11.26 12:49.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alakjelzős.

Wo gibt es in Österreich überhaupt noch ein Form-Hauptsignal?
Traiskirchen Aspangbahn, Tattendorf, Oberwart, Feistritz, Grünburg.
https://www.facebook.com/groups/693147207453639/posts/8079706225464330/
 
Alsótatárlaka    cd196, 2024.11.08 11:02.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.facebook.com/groups/693147207453639/posts/ein-bild-vermutlich-aus-rum%C3%A4nien-dampflok-214-der-cfr-undatiertes-dia-vermutlich/7973059776128976/
 
Alsótatárlaka    cd196, 2024.11.08 10:44.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://web.archive.org/web/20241108094320/https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.4710
 
Alsótatárlaka    cd196, 2024.11.08 10:38.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://i.imgur.com/BR76aRCh.jpg
https://i.imgur.com/zBn9HTYh.jpg
https://forum.peundemerg.ro/index.php?PHPSESSID=deh1e8b93rkerqphf3ibqk4em0&msg=230757

https://www.researchgate.net/figure/Ta-rta-ria-location-of-the-excavations-Fig-1-Vina-settlement-at-Ta-rta-ria_fig1_268870707
 
Maroshegy    Adani12345, 2024.11.05 16:02.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rozsály volt még ilyen, ami inkább Zajtán volt, sőt a zajtaiak ott szálltak fel a vonatra, mert közelebb volt a központhoz.


 
Tompa    Adani12345, 2024.11.05 08:58.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet elbontották
 
Maroshegy    2Kuvik, 2024.11.04 05:17.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Adani!
A példáidat kiegészíteném: Csór-Nádasdladány: mindkét falutól állati messze, a Sárrét közepén. Ohat-Pusztakócs: nincs település a közelben, csak egykori tanyák, ez ráadásul csomópont és komoly állomás. Vereb: na ez is szinte közelebb volt Lovasberényhez mint Verebhez.
Viszont egykor az élet része volt 1-2 órát sétálni, hogy a vasútra eljussanak.
Én ezekhez a nevekhez nem biztos hogy nyúlnék, mert (nekem legalábbis) kifejezetten érdekes ellamentálni egy-egy ilyen névadás eredetén.
Üdv:
Gergő
 
Maroshegy    Adani12345, 2024.10.29 08:17.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes módon itt iskerült átneveztertni a megállót, de a valóban egtévesztő vagy értelmetlen neveknél miért nem? Jósvafő-Aggtelek, mindkét településtől több mint 10 km-re van. Olaszliszka-Tolcsva Vámosújfaluban van. Inárcs-Kakucs, kakucshoz semmi köze fényévekre van, haosnlóan mint Balatonakali-Dörgicse

Na meg most épül át a 150-es vonal és olyan apróságra nem jut a sok ezer csilliárdból, amit oda beleölnek, hogy talán az Apajon lévő Dömsöd állomás nevét meg kéne változtatni.
 
Bagod    bravo88, 2024.10.23 18:37.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1913. október 8.-án átadott Zalaegerszeg-Zalalövői vasútvonal Alsóbagodi állomásépülete.
A felvétel 1920 körül készült. Az épület emeletén kétszobás szolgálati lakás volt.
 
Északi rendező pályaudvar    cd196, 2024.10.21 10:30.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_%C3%89szaki_Vas%C3%BAt
 
Kosna    cd196, 2024.10.20 14:21.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.google.hu/search?q=Kosna+1941
 
Kosna    cd196, 2024.10.20 14:19.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://fortepan.hu/hu/photos/?q=Kosna
 
Nagybánya Zrinyi Ilona-tér    cd196, 2024.10.09 13:23.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://maps.hungaricana.hu/hu/HTITerkeptar/35680/view/?bbox=3441%2C-4751%2C5172%2C-2932
 
Felsőlövő    cd196, 2024.10.07 14:01.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://youtu.be/_9ms6kmTTmk?t=816

https://eisenbahn-museumsfahrzeuge.de/index.php/oesterreich/staatsbahnfahrzeuge-at/dampflokomotiven/baureihe-93/93-1422
 
Felsőlövő    cd196, 2024.10.07 13:55.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eine weitere interessante Abbildung zur Eisenbahn- und Industriegeschichte des Burgenlandes: In Oberschützen wartet die Lok 93.1422 mit einem Zug auf die Abfahrt. Aufnahme vom 16. August 1981. Das auffällige Gebäude hinter dem Zug ist die Endstelle der Materialseilbahn vom Kohlebergwerk. Foto: © Peter Schmied.
Ein Abbildung aus dem Buch „Wege aus Eisen im Burgenland“ von Peter Wegenstein, erschienen in der Edition Winkler-Hermaden
https://www.facebook.com/groups/693147207453639/?multi_permalinks=7785925994842356
 
Mátraverebély    Hofer, 2024.10.05 00:02.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állandó rongálások miatt az itteni állomási kéktúra bélyegzőt megszüntették, a polgármesteri hivatalnál lévő továbbra is elérhető.
 
Mannersdorf a d Rabnitz    djlacee, 2024.09.22 13:07.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy vasúti felüljáró híd pillérei Répcekethely határában.
 
Siófok-Tisztviselőtelep    Hofer, 2024.09.22 12:46.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem ennek a megállónak a helyére tervezték/tervezik az új Aranypart nevű megállót?
 
Tiszafüred    2Kuvik, 2024.09.11 20:59.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tiszafüredi állomás nagyon megszépült. Az általam elsiratott vadgesztenyék helyén szép rózsakert, az épület felújítva, van itt kerékpárszerelőpont, az eresz alatt (erre én nagyon adok) több tucat fecskefészek, virágok, tisztaság. Már nem itt szállok le vagy fel, mint sok-sok évig, de ma jó érzés volt átutazóban látni. Mindenkinek gratuláció és további jó munkát!
 
Borovo Fabrika    Wolf27sze, 2024.09.01 19:42.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovo Fabrika megszűnt megállóhely nem a 811-es vonalon, hanem a 820 Szabadka-Zombor-Szond-Gombos-Dálja-Borovo-Vinkovci vonalon van/volt Borovo Trpinja és Vukovar-Borovo Naselje szolgálati helyek között. Koordinátái: 45.3760873305872, 18.96633003445202
 
Jászberény    ROCOman, 2024.09.01 11:54.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkezdődött a felvételi épület tetőszerkezetének felújítása. Remélhetőleg az épületre is sor kerül.
 
Muliki erdő    Tastam, 2024.08.30 10:49.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vlaky.net információi szerint a megállóhely 1970-ben szűnt meg, ugyanakkor, amikor a kezdőpont felé kb. két kilométer távolságra elhelyezkedő Katúň megállóhely megnyílt.
 
Katúň    Tastam, 2024.08.26 10:50.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vlaky.net-en található információ szerint a megálló 1970-ben nyílt meg.
 
Szepesváralja    Tastam, 2024.08.25 10:00.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kissé túlzás azt mondani, hogy megszűnt állomás lenne, mivel május végétől augusztus végéig hétvégente a város és az LTE Slovakia összefogásával napi öt pár turistavonat közlekedik Szepesolasziba és vissza. Az idei menetrend szerint a vonalon három megálló van, ezek közül kettőn, Spišské Vlachy meston és Katúň-ban a vonatok feltételesen megállnak, míg Ágostházán egy vonat sem áll meg.
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] ...   Utolsó Következő