Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] ...   Utolsó Következő

Kocsola    szvdom, 2018.03.22 21:24.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eladó a vasútállomás épülete.
https://ingatlan.com/kocsola/elado+haz/csaladi-haz/tolna+megye+kocsola/6707529
 
Berente-Rendező    bodrostomi, 2018.03.22 20:26.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lassan minden eddig még megmaradt épület elbontásra kerül az egykori pályaudvar és szénosztályozó területén. Egyébként a vágányok még viszonylag sok helyen megtalálhatók, csak az egykori bontások közvetlen környezetében lettek felszedve. A képen látható silók március első felében lettek elbontva. A közeli vagonbuktatókhoz tartozó bunkerek bontása is folyamatban van.
 
Berente    bodrostomi, 2018.03.22 20:06.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap az utolsó métereit is elbontották az egykori szénosztályozó felé vezető vasúti felüljárónak, mára csak a még üzemelő vonal feletti rész maradt meg.
 
Szentgotthárd    cd196, 2018.03.22 09:47.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A MNYV Grazig épült (az államosításkor vált szét kettő céggé Gyanafalva oh.-nál): https://de.wikipedia.org/wiki/Ungarische_Westbahn

A mai Szentgotthárd államhatárnál bő 50 m-es hibaszelvény van, de amúgy máig Győr városa felől van szelvényezve Graz Hbf-ig.

Lehet, hogy nem lenne butaság végig felvenni: az épületek miatt. (Persze akkor végülis Bécs is felmerülhetne, tudom.)
 
Gyanafalva    cd196, 2018.03.22 09:44.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az országhatár és Ungarische Westbahn megírások a térképeken: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C67&right-layers=here-aerial%2C68&bbox=1789346.1513513806%2C5928984.284768927%2C1794219.0119045605%2C5934994.146117848
 
Máriaújfalu    cd196, 2018.03.22 09:43.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A térképeken nincs nyoma: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=here-aerial%2C112&bbox=1815837.1120631897%2C5929076.207144325%2C1825582.83316955%2C5941095.929842169
 
Nyárilegelő    Hofer, 2018.03.22 09:12.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasut.hu-n lévő menetrendben Nagyrezét és Nyárilegelő is fel van tüntetve, és valamennyi vonat megáll rajtuk!
 
Rédics    bravo88, 2018.03.21 20:32.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
pár kép az állomásról, bár nem mostaniak
https://mark5812.smugmug.com/keyword/redics/
 
Hármashegyalja    Hofer, 2018.03.19 23:34.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az említett Hármashegyi-tó nevű megálló, 2017. 10. 28-án.
 
Haláperdő    Hofer, 2018.03.19 23:32.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sós Jánosnak: az "új peronos" képed, az nem Haláperdőnél, hanem a Hármashegyi-tó nevű megállónál készült! Haláperdőnél csak az a fajta "retro" peron van, ami az én 2017-es képemen látszik.
 
Arad    cd196, 2018.03.19 13:29.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
E szerint a cikk szerint Szántay Lajos erdélyi építész műve. http://adevarul.ro/locale/arad/foto-gara-arad-cele-mai-pastrate-romania-1_533af4b90d133766a86aaeb6/index.html

Ez műr azt írja, hogy Pfaff műve, de Szántay véleményét is kikérték:
https://kronika.ro/gazdasag/modernizaljak-a-magyar-hatar-es-arad-kozotti-vasuti-szakaszt
(Amúgy valóban hozzáépítették ezt a zárt felüljárót, közepes igényességgel.)
 
Kürtös    cd196, 2018.03.19 13:24.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1921-et írnak az építés éveként, a vámmal együtt. Átmenetileg Decebal volt a neve.
http://web.archive.org/web/20160909160527/http://www.vestic.ro/articol_53641/gara-din-curtici-fara-reparatii-majore-in-100-de-ani.html
http://romanianturism.com/2014/05/27/orasul-curtici/
https://primariacurtici.ro/orasul-curtici/
https://primariacurtici.ro/2016/04/13/orasul-curtici-scurta-descriere/
https://ro.wikipedia.org/wiki/Curtici
https://adtplus.arcanum.hu/hu/view/Lexikon_PestiHirlapLexikona/?pg=623
https://ro.wikipedia.org/wiki/Localit%C4%83%C8%9Bi_din_Rom%C3%A2nia_cu_nume_schimbate#Jude%C8%9Bul_Arad
 
Kürtös    cd196, 2018.03.19 13:06.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Delta: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2369787.1774562662%2C5832961.525836884%2C2372075.5109905535%2C5834963.220515101
 
Mácsa kitérő    cd196, 2018.03.19 13:02.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos ezeken nem tüntették fel: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2363942.6642322033%2C5837551.326105501%2C2373095.9983693534%2C5845558.104818373
 
Bánhidymajor    cd196, 2018.03.19 13:00.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2357576.9636212224%2C5849512.37580047%2C2366730.2977583725%2C5857519.154513342
 
Jászboldogháza-Jánoshida    ROCOman, 2018.03.18 18:57.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pályakarbantartási munkálatok folynak a vonalon 2018.03.16 és 03.28 között. Bővebb információ: http://www.jaszboldoghaza.hu/vaganyzari-informaciok/943
 
Vác    Mami, 2018.03.18 12:39.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban tettek fel egy régi vasúti balesetről képeket a facebook "Váci élet " oldalra... aki megnézi és felismer valamit a képről, kérem, hogy jelezze,,, a dátum és a körülötte levő épületekről is kérdések vannak.. Köszönöm
 
Ágcsernyő    JasonX, 2018.03.17 21:35.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kőkemény egy kép, az se erről a megállóról szól. Egy hónapja jártam arra, töltöttem fel pár képet, aminek nem sikerült eljutni ide, most újra megpróbálom, hátha. Amíg megérkezik, addig is megpróbálom kilogikázni, hogy jó-e a kép. Mit is tudunk? Tiszacsernyő állomástól 2 km-re volt a megálló. A térkép szerint közel ennyi távolságra találunk egy kereszteződést, a vágányok miatt itt felüljáró van. A felüljáró egyik végén egy buszmegálló, a másik vége bevisz a faluba. Márpedig jó esetben a falu közelében helyezték el az állomásokat, megállókat, itt a felüljárónál lenne logikus az elhelyezkedése, tekintve, hogy most is egy alig 1000 fős faluról van szó. Maga Ágcsernyő most is pár utcából áll, ahogy a fentebb említett úton haladunk, eljutunk a 79-es útnál lévő kereszteződéshez, ahol szintén van egy buszmegálló. A két buszmegálló az egyenes út mellett egy félkörös úttal is megközelíthető. A délitől indulva kelet felé egy negyedkör, aztán keresztezzük a háromvágányos átjárót, aztán egy újabb negyedkör után eljutunk a 79-es út elejére, ami bevisz a faluba. A főút eleje egy hármas kereszteződés, itt található egy aszfaltozott út, ami kivisz a határig, majd ott egy kis megszakítással tovább folytatódik - ez volt valaha az Ágcsernyő-Tiszasalamon közút.
Úgy 100 éve volt Bély, Ágcsernyő, Tiszasalamon, Csap - ez utóbbi már akkor is pályaudvar lehetett, és mindegyik magyar területen volt. 1920 után a fentebb említett települések Csehszlovákiához kerültek. 1938-ban visszakaptuk őket, majd 1945 után Bély, Ágcsernyő visszakerült Csehszlovákiához, Tiszasalamon, Csap Ukrajna - Szovjetunió. Csapnak, ezáltal az ukránoknak volt nagy pályaudvaruk, a szlovákoknak nem. Hogy miért nem Ágcsernyő lett felfejlesztve, rejtély, talán a határ közelsége miatt. Emiatt 1947 környékén, az akkor még jóformán nem is létező Tiszacsernyő létrejön, ott épül ki a nagy pályaudvar. Csapnak már megvolt, mind Ágcsernyő, mind Tiszasalamon perifériára került, ezért is szűnhetett meg mindkettő. Erre tudok gondolni, ugyanis a magyar menetrendben nem szerepel a Tiszacsenyő állomásnév, ezért nem is szerepel ilyen néven az oldalon (ezért a rendszerért köszönet az oldal szerkesztőinek).
Ha valaki többet tud, vagy valahol javítani tudna, azt megköszönném.
 
Esztergom-Kertváros    Vasutas Laci, 2018.03.15 19:43.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szolgálat 2018.03.12-én 18órakor véglegesen megszünt!! Továbbiakban Esztergom távkezeli!Ugyanígy Leányvár is távkezelté vált csak egy héttel korábban! Jómagam 37 évet szolgáltam itt! Szomorú volt a búcsú.
 
Szombathely-Repülőtér    vpeti, 2018.03.10 01:23.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló a hetvenes évek elejétől nem üzemelt.
1991-ben a pápalátogatásra az épületet felújították, és itt állt meg az a 10-12 vonatpár, amelyik a zarándokokat szállította, majd kihúztak a vonatok Kőszeg felé, mivel Kőszeg állomás méretet kicsi, ezért maga a vonal volt a tárolóvágány. Ezen a napon a Szombathely-Kőszeg személyforgalom szünetelt, és vonatpótló buszok közlekedtek.
Gondolom ekkora magasították meg némileg a peront, ami a képen látszik. Azt nem tudom, hogy peronhosszabbítás is volt-e?
 
Fehértemplom    Capras Dávid, 2018.03.09 10:55.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Védőjelző fedezi a szolgálati helyet (a Versec kiz.–Fehértemplom szakaszon, általában 750 m-re az első váltótól), a műholdfotón látszik az árnyékais, meg az utcanézeten is látható.

https://www.google.hu/maps/place/44%C2%B056%2759.6%22N+21%C2%B019%2718.9%22E/@44.9499,21.32192,17z/data=!3m1!1e3?hl=hu

Nincs valakinek fotója? ; )
 
Csóka    cd196, 2018.03.09 10:41.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Érdekesség, hogy a vonal mentén, Csókán és Pádén régi típusú, forgótárcsás gúlás védőjelzők működtek a közelmúltig, de sajnos már leszerelték őket.” Gayer Márk cikke egy 2011-es Indóházban.

Nincs valakinek fotója róluk?
 
Padé    cd196, 2018.03.09 10:41.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Érdekesség, hogy a vonal mentén, Csókán és Pádén régi típusú, forgótárcsás gúlás védőjelzők működtek a közelmúltig, de sajnos már leszerelték őket.” Gayer Márk cikke egy 2011-es Indóházban.

Nincs valakinek fotója róluk?
 
Gádor    lobanyai, 2018.03.09 10:22.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület megegyezik a Szeretfalva-Déda vonal közbenső állomásaira (Sajónagyfalu, Nagysajó, Monor-Gledény és Alsórépa) építettekkel. Így minden bizonnyal ennek is Fodor Jenő a tervezője. Ugyanez az állítás vonatkozik Regőce és Őrszállás épületeire is.
 
Veszprém    cd196, 2018.03.08 15:10.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jó kérdés, erre offline források kellenek, mindenesetre a tehervágánycsoportra nem lehetne bejárni a régi nyomvonalakról kelet felől.
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C67&bbox=1992727.3252427278%2C5959865.631978825%2C1996797.5969989134%2C5963486.836193835
 
Zugló    cd196, 2018.03.08 14:23.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„1953-as kép, a nem sokkal korábban átadott Rákosváros vasútállomásról - ma elképesztő lepusztult állapotban Zugló néven fogadja az utasokat a Thököly út és Hungária körút kereszteződése közelében (fotó: Samodai József Zuglói Helytörténeti Műhely / Fortepan 131943)” http://fortepan.hu/?img=131943
Innen idézem: http://utcakterek.blog.hu/2018/03/04/xiv_kerulet_rakosvaros_zuglo_rakosmezo
 
Zalaegerszeg    varga vera, 2018.03.07 12:56.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hol tudom elhelyezni a csomagom amig a várost megnézem?
Üdv varga vera
 
Kenézlői Tisza-part    cd196, 2018.03.05 16:21.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyönyőrű! http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/83519?r=2&s=Ken%C3%A9zl%C5%91%2C%203955%20Hungary&t=6&t2=&c=2398567.1698660003:6136159.8069945:12
 
Várda    cd196, 2018.03.05 16:05.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Koordinátákkal:
Régi: https://www.google.com/maps/place/46%C2%B027%2737.7%22N+17%C2%B043%2729.7%22E/@46.46046,17.72492,17z/data=!3m1!1e3

Új: http://maps.google.com/?ie=UTF8&q=46.458862N,17.727781E&ll=46.458862,17.727781&z=16&t=k
 
Bún    cd196, 2018.03.05 13:32.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tippem szerint a 211-es őrház lehetett az: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=here-aerial%2C112&bbox=2766770.683224213%2C5816541.898811134%2C2772092.6113185682%2C5821156.784393851
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] ...   Utolsó Következő