Som-Nagyberény
G_tor, 2024.12.10 16:59.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkészült a peronmagasítás. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168496296&t=9144354
|
|
|
Pinkamindszent
cd196, 2024.12.10 11:37.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon Pinkamindszent állomása 1923-ig Vierburgenlandhoz vagy Magyarországhoz tartozott? Sajna nem találtam még olyan felbontású térképet, amiről el tudnám dönteni.
|
|
Rőtfalva
cd196, 2024.12.10 11:24.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a szolgálati helyet a trianoni béke Magyarországnak hagyta – csak az 1923-as népszavazással került Vierburgenlandhoz.
|
|
Bánréve
RZoltan, 2024.12.03 12:56.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bánréve állomás és fűtőház 1900-1930 között megtalált vasutas nevek.
|
|
|
Felsőlövő
cd196, 2024.11.26 13:04.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://unterirdisch.de/index.php?threads/ehemalige-pinkatalbahn-im-burgenland.14529/
|
|
Oberwart Einkaufszentrum
cd196, 2024.11.26 13:01.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.eisenbahnatlas.net/at/burgenland/?id=baza&poz=23053
|
|
Felsőőr
cd196, 2024.11.26 12:49.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alakjelzős.
Wo gibt es in Österreich überhaupt noch ein Form-Hauptsignal?
Traiskirchen Aspangbahn, Tattendorf, Oberwart, Feistritz, Grünburg.
https://www.facebook.com/groups/693147207453639/posts/8079706225464330/
|
|
Alsótatárlaka
cd196, 2024.11.08 11:02.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.facebook.com/groups/693147207453639/posts/ein-bild-vermutlich-aus-rum%C3%A4nien-dampflok-214-der-cfr-undatiertes-dia-vermutlich/7973059776128976/
|
|
Alsótatárlaka
cd196, 2024.11.08 10:44.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://web.archive.org/web/20241108094320/https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.4710
|
|
|
Alsótatárlaka
cd196, 2024.11.08 10:38.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://i.imgur.com/BR76aRCh.jpg
https://i.imgur.com/zBn9HTYh.jpg
https://forum.peundemerg.ro/index.php?PHPSESSID=deh1e8b93rkerqphf3ibqk4em0&msg=230757
https://www.researchgate.net/figure/Ta-rta-ria-location-of-the-excavations-Fig-1-Vina-settlement-at-Ta-rta-ria_fig1_268870707
|
|
|
Maroshegy
Adani12345, 2024.11.05 16:02.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rozsály volt még ilyen, ami inkább Zajtán volt, sőt a zajtaiak ott szálltak fel a vonatra, mert közelebb volt a központhoz.
|
|
Tompa
Adani12345, 2024.11.05 08:58.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet elbontották
|
|
Maroshegy
2Kuvik, 2024.11.04 05:17.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Adani!
A példáidat kiegészíteném: Csór-Nádasdladány: mindkét falutól állati messze, a Sárrét közepén. Ohat-Pusztakócs: nincs település a közelben, csak egykori tanyák, ez ráadásul csomópont és komoly állomás. Vereb: na ez is szinte közelebb volt Lovasberényhez mint Verebhez.
Viszont egykor az élet része volt 1-2 órát sétálni, hogy a vasútra eljussanak.
Én ezekhez a nevekhez nem biztos hogy nyúlnék, mert (nekem legalábbis) kifejezetten érdekes ellamentálni egy-egy ilyen névadás eredetén.
Üdv:
Gergő
|
|
Maroshegy
Adani12345, 2024.10.29 08:17.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes módon itt iskerült átneveztertni a megállót, de a valóban egtévesztő vagy értelmetlen neveknél miért nem? Jósvafő-Aggtelek, mindkét településtől több mint 10 km-re van. Olaszliszka-Tolcsva Vámosújfaluban van. Inárcs-Kakucs, kakucshoz semmi köze fényévekre van, haosnlóan mint Balatonakali-Dörgicse
Na meg most épül át a 150-es vonal és olyan apróságra nem jut a sok ezer csilliárdból, amit oda beleölnek, hogy talán az Apajon lévő Dömsöd állomás nevét meg kéne változtatni.
|
|
Bagod
bravo88, 2024.10.23 18:37.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1913. október 8.-án átadott Zalaegerszeg-Zalalövői vasútvonal Alsóbagodi állomásépülete.
A felvétel 1920 körül készült. Az épület emeletén kétszobás szolgálati lakás volt.
|
|
|
Északi rendező pályaudvar
cd196, 2024.10.21 10:30.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_%C3%89szaki_Vas%C3%BAt
|
|
Kosna
cd196, 2024.10.20 14:21.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.google.hu/search?q=Kosna+1941
|
|
Kosna
cd196, 2024.10.20 14:19.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://fortepan.hu/hu/photos/?q=Kosna
|
|
Nagybánya Zrinyi Ilona-tér
cd196, 2024.10.09 13:23.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://maps.hungaricana.hu/hu/HTITerkeptar/35680/view/?bbox=3441%2C-4751%2C5172%2C-2932
|
|
Felsőlövő
cd196, 2024.10.07 14:01.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://youtu.be/_9ms6kmTTmk?t=816
https://eisenbahn-museumsfahrzeuge.de/index.php/oesterreich/staatsbahnfahrzeuge-at/dampflokomotiven/baureihe-93/93-1422
|
|
Felsőlövő
cd196, 2024.10.07 13:55.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eine weitere interessante Abbildung zur Eisenbahn- und Industriegeschichte des Burgenlandes: In Oberschützen wartet die Lok 93.1422 mit einem Zug auf die Abfahrt. Aufnahme vom 16. August 1981. Das auffällige Gebäude hinter dem Zug ist die Endstelle der Materialseilbahn vom Kohlebergwerk. Foto: © Peter Schmied.
Ein Abbildung aus dem Buch „Wege aus Eisen im Burgenland“ von Peter Wegenstein, erschienen in der Edition Winkler-Hermaden
https://www.facebook.com/groups/693147207453639/?multi_permalinks=7785925994842356
|
|
|
Mátraverebély
Hofer, 2024.10.05 00:02.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állandó rongálások miatt az itteni állomási kéktúra bélyegzőt megszüntették, a polgármesteri hivatalnál lévő továbbra is elérhető.
|
|
Mannersdorf a d Rabnitz
djlacee, 2024.09.22 13:07.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy vasúti felüljáró híd pillérei Répcekethely határában.
|
|
|
Siófok-Tisztviselőtelep
Hofer, 2024.09.22 12:46.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem ennek a megállónak a helyére tervezték/tervezik az új Aranypart nevű megállót?
|
|
Tiszafüred
2Kuvik, 2024.09.11 20:59.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tiszafüredi állomás nagyon megszépült. Az általam elsiratott vadgesztenyék helyén szép rózsakert, az épület felújítva, van itt kerékpárszerelőpont, az eresz alatt (erre én nagyon adok) több tucat fecskefészek, virágok, tisztaság. Már nem itt szállok le vagy fel, mint sok-sok évig, de ma jó érzés volt átutazóban látni. Mindenkinek gratuláció és további jó munkát!
|
|
Borovo Fabrika
Wolf27sze, 2024.09.01 19:42.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Borovo Fabrika megszűnt megállóhely nem a 811-es vonalon, hanem a 820 Szabadka-Zombor-Szond-Gombos-Dálja-Borovo-Vinkovci vonalon van/volt Borovo Trpinja és Vukovar-Borovo Naselje szolgálati helyek között. Koordinátái: 45.3760873305872, 18.96633003445202
|
|
Jászberény
ROCOman, 2024.09.01 11:54.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkezdődött a felvételi épület tetőszerkezetének felújítása. Remélhetőleg az épületre is sor kerül.
|
|
|
Muliki erdő
Tastam, 2024.08.30 10:49.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vlaky.net információi szerint a megállóhely 1970-ben szűnt meg, ugyanakkor, amikor a kezdőpont felé kb. két kilométer távolságra elhelyezkedő Katúň megállóhely megnyílt.
|
|
Katúň
Tastam, 2024.08.26 10:50.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vlaky.net-en található információ szerint a megálló 1970-ben nyílt meg.
|
|
Szepesváralja
Tastam, 2024.08.25 10:00.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kissé túlzás azt mondani, hogy megszűnt állomás lenne, mivel május végétől augusztus végéig hétvégente a város és az LTE Slovakia összefogásával napi öt pár turistavonat közlekedik Szepesolasziba és vissza. Az idei menetrend szerint a vonalon három megálló van, ezek közül kettőn, Spišské Vlachy meston és Katúň-ban a vonatok feltételesen megállnak, míg Ágostházán egy vonat sem áll meg.
|
|