Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


86 Vámosgyörk-Újszász-Szolnok

Vámosgyörk (80, 85)
Jászárokszállás
Tarnaörs
Jászdózsa
Jászdózsa régi
Nagyhalom
Jászszentandrási út
Jászapáti
Jászkisér
Jászkisér felső
Szellőhát
Pusztakürt
Jászladány
Szászberek
Újszász (120, 82)
Zagyvarékas (120, 82)
Abonyi út (120, 82)
Szolnok (100, 120, 130, 145, 82)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Jászapáti

állomás
86 Vámosgyörk-Újszász-Szolnok

Szép lett a felújított felvételi épület.
2013.02.28.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.513611° E20.155235° | N47° 30' 48.99" E20° 9' 18.84"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Régi képek - Jászapáti

Gőzösök a Jászapáti telepen: 375.636 és 375.1525
Forrás: http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4214957863/sizes/l/in/photostream/
  Dátum: 1980.06.05.

375.636 pályaszámú gőzös a jászapáti fűtőházban
Forrás: http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4215951154/sizes/l/in/photostream/
  Dátum: 1980.06.05.

Pályamunkások a hajtányon 1932-ben.
  Feltöltötte: Bartók Sándor

Jászapáti vasútállomás személyzete 1919-ben.
  Feltöltötte: Bartók Sándor

Vasútépítés 1896-ban.
  Feltöltötte: Bartók Sándor

A vasútállomás épülete és egy 377 sor. mozdony az 1920-as években.
  Feltöltötte: Bartók Sándor


  http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Jászapáti. Forrás: www.post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Jászapáti. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

375,636 Jászapáti.
  Forrás: http://www.bahnbilder.de/bilder/375-636-jaszapati-050680--...
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1980.06.05.



Képtár - Jászapáti


Fotó: Szente-Varga Domonkos
A vonal 100 éves évfordulója
Fotó: Tatai András
Dátum: 2009.10.03.
A vonal 100 éves évfordulója
Fotó: Tatai András
Dátum: 2009.10.03.
A vonal 100 éves évfordulója
Fotó: Tatai András
Dátum: 2009.10.03.
Szép lett a felújított felvételi épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.28.
Az egykori fűtőház is új gazdára lelt. Átépítve, megmagasítva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.28.
Emléktábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.28.
Igazi békebeli hangulatot áraszt ez a portál. Kár, hogy be van zárva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.28.
A szezonban cukorrépa feladás is van az állomáson.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
Raktárépület.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
A szépen rendbe hozott állomásépület.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
A gőzöskorszak emléke.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
Jászapáti MÁV alkalmazottak tablója (1925 - 1985).
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
Van igény a vasútra a Jászságban!
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
A fűtőház.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
Az állatrakodó torzója.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
Elhagyott pályamesteri őrház.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
BZ érkezik Jászkisér felől.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
Az állomásépületben berendezett múzeum, helyi relikviákból.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
Rangjelzések.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
Régi vasutas okmányok.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2013.11.02.
A fűtőházba már rég állt be mozdony.
Fotó: Baksa Róbert
Dátum: 2012.11.02.
Az állomás D55 típusú biztosító berendezésének kezelőpultja
Fotó: Tatai András
Dátum: 2006.11.03.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.07.25.
A felvételi épület az elmúlt öt évben nem sokat változott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.07.25.
A raktárépület utcafrontja, előtte a buszmegállók. A háttérben a jászkiséri MÁV-os busz áll.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.07.25.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tomori László, manhattani
e-mail: TomoriLaszlo53.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30985
2017.06.08 07:02.49
Gyors voltál, kösz! :-) Remélem, a gyorsüzim is átment, nem kaptam visszajelzést.
No, itt a végső bizonyíték Jászapáti fűtőház létezéséről.

Ha valakinek van valami szuper képjavító programja és akar játszani azoknak a régi gőzösöknek a képével, írjon a TomoriLaszlo53 freemailesre, elküldöm neki a képeket nagyban.

ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30984
2017.06.08 06:50.22
http://vilagvasutai.hu/magyar/ALLOMASOK/Jaszapati/Jaszapati.html

ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30619
2016.12.16 06:12.35
http://vasutallomasok.hu/terk/Evszam.png

Lepesi Zoltán László
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30618
2016.12.15 21:59.35
Bocs Jászapátiig 1895-ben épült meg!

Lepesi Zoltán László
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30617
2016.12.15 21:57.17
Nem a vitáért - ez nem face - de nem azt írtam, hogy a környék első vasútvonala, hanem azt, hogy először Szolnok (Újszász) felől Jászapátiig épült meg a vonal, majd később folytatódott Vámosgyörkig. Jászapáti-Vámosgyörk Helyiérdekű Vasút 28,5 km 1909. július 31-én adták át forgalomnak. Engedélyese az Újszász-Jászapáti-Vámosgyörk Helyiérdekű Vasút Rt. volt. Jászapátiig 1895-ben épült meg.

ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30615
2016.12.12 18:08.15
Ez így tulajdonképpen nem igaz. © Torgyán József. A Hatvan-Újszász vonalon 1873-ban, a Budapest-Keleti - Újszász vonalon 1882-ben, míg a Jászapáti felé eső vonalon csak 1885-ben indult meg a vasúti közlekedés.

Lepesi Zoltán László
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30614
2016.12.12 10:22.22
Köszönöm! Szerintem még 424-es is volt Jászapátiba állomásítva, az még könnyítve sem tudott bejönni! De! Olvastam Jász-Nagyku-Szolnok megye közlekdéséről (vagy valamelyik vasúttörténeti könyvemben) hogy a vasút először (Szolnok) - Újszász - Jászapáti épült ki. Valószínűleg ezért volt ott fűtőház (hasonlóan a Kaposvár - Felsőmocsolád /Siófok/ vonalon Felsőmocsoládon, de ott nem maradt meg).

Tomori László, manhattani
e-mail: ltomori.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30603
2016.12.09 23:21.05
A jászapáti fűtőházról: a 60-as években Jászapátiról indult vonat, melynek a gőzösét a jászapáti fűtőházban szolgálták ki. Ezek a mozdonyok 275-ös, de inkább 375-ösök voltak. Aztán itt szolgálták ki a Vámosgyörk-gyöngyösi vonatok 324-eseit, mert a hatvani fűtőháznak nem volt rá kapacitása. Jászapátira ezek a mozdonyok könnyítve jöttek, mert a pálya nem bírta volna el a szolglati súlyukat, ezt pontosan leírja Kirchner Attila - Tóth Sándor - Villányi György: A MÁV 324 sorozatú gőzmozdonyai c. könyve.
A jászapáti fűtőház épülete köszöni, jól van és megvan, az állomás előtt ott a 201-es számú váltó, az egykori fűtőházból egy nagy fém kapus épület maradt.

Greggg
e-mail: kosdig.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28862
2014.10.15 13:16.24
Jászapáti vasúti járműmérleg és az élőállat rakodó hűlt helye

Farkas
e-mail: farkas.laborc.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26023
2013.02.28 15:22.51
2013. január 1-től megszűnt a személypénztár. Reméljük csak ideiglenesen, mert igény lenne rá...

Greggg
e-mail: kosdig.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25635
2012.12.22 20:36.32
Jászapáti áruraktár Vámosgyörk felöl 2012 novemberében

Greggg
e-mail: kosdig.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25634
2012.12.22 20:33.37
Jászapáti vasúti járműmérleg Vámosgyörk felöl 2012 novemberében

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25618
2012.12.17 18:56.19
A tegnapi napon a falu egyik vasúti átjárójában szürkületkor a máv bzmot 198-as pályaszámú vonata egy fiat típusú gépkocsival ütközött.az autót egy nő vezette,aki a tilos jelzés ellenére hajtott a sínekre,de életben maradt.a vonat 100 méteren át tolta magaelőtt a kocsit.Úgy tudjuk a vonatvezető már korábban észlelte a bajt és hangjelzést adott le,de már nem tudott megállni.

12039
e-mail: szita61.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24920
2012.09.19 15:45.59
Az állomásépületet, felújíttatta a MÁV, ebben az évben. Ráfért.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 23305
2012.03.05 17:39.40
Állomásfőnökei voltak:
Urvölgyi /Urbin/ András Bököny 1912.10,29. Barkaszi Márta
Ujvári Béla Karácsond 1921 08.21 Balázs Etelka áth.Berente
Krasznai László Hatvan 1924 12.23 Kiss Margit áth. Verpelétre áll.főn.
II.Nagy Béla Debrecen 1927 03.04 Beke Ilona

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 17204
2010.05.06 12:05.42
Kedves ottlakók (Jászapáti), vonalat szeretők!
Én kérdezni szeretnék az állomásról. Van-e valakinek információja, hogyan is lett Jászapátiban Fűtőházfőnökség? Mert volt! A megszüntetésének állomásai: először Füzesabonyhoz csatolták, majd megszüntették. Ilyenekre emlékszem, hogy Vámosgyörk - Gyöngyös közötti ingán lévő Nurmik (424) Jászapátiba lettek honosítva, ugyanakkor a tengelynyomás miatt be sem tudtak menni a honos fűtőházba. Arról egyik iho.hu cikkből tudok, hogyan került Jászkisérre az Építőgéptelep Főnökség, de Jászapáti fűtőház, semmi. Csak az előbbi sztem nem egészen biztos információ. Tavaly jártam Jászapátiban az állomás közelében, még nyomokat sem találtam egy fűtőháznak.
Előre is köszönöm.
Lepesi ZL

bella
e-mail: bella314.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14372
2009.11.12 08:01.15
Kedves kis városom már nem az, mint gyermekkoromban volt. Van ugyan fejlődés, de vannak negatívumok is. Az állomás épülete nagyon lepusztult állapotban van, udvarán ócskavas telep csúfoskodik!

wilbur
e-mail: szila.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11057
2009.04.21 19:39.23
A vonalról annyit, hogy egyre több Usgyi, teherforgalom gyakorlatilag semmi, ősszel pár répás szerelvény a 108-as Szergejjel, az állomáson néha remot Dacia, és egy vonatokhoz nem értő barátom állítólag látott egy Rolling Stockos Sulzert. (Kép alapján ismerte fel.)A pálya állapota szerintem kielégítő, Vámosgyörktől Jászapátig főleg 60-as, Szellőhát után talán egy 20-as, Szászberek előtt talán 40-es. Aki fotózni akar, annak talán ott van Jászkisér-Felső, ahol pályafenntartó gépek vannak, igaz, egy kft tulajdonában, így a bejutásra, és fotózásra más feltételek vonatkoznak. Két híd, egy Jászdózsán a vasútállomástól kb 1 km, és Szászberek után közvetlenül. Röviden ennyi.

Feri
e-mail: elekes60.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 8325
2008.12.10 15:28.27
Általános Iskola 6. osztályától Apátin laktunk. Rengeteget utaztam ezen a vonalon ( utoljára 2008. szept. 14. ) Nagyon remélem ez a vonal NEM szűnik meg!!!

Csipisz
e-mail: ice_axe.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 75
2006.12.29 17:19.30
Újszásztól Jászapátin át Vámosgyörkig vezet, rendes nyomtávú, 62 km. hosszú a Máv. kezelésében. Megnyilt 1886.


Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Izsófalva

Izsák

Jászárokszállás

Jászberény

Jablánc