Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2021.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] ...   Utolsó Következő

Mezőlak    fizolt, 2020.12.06 19:34.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ötvágányos állomás, átmenő fővágány a harmadik, rakodóvágány az első, valamint a kezdőpont felőli váltókörzetben a felvételi épület oldalán leágazó ötödik, csonka vágány. A Vinár felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található, Pápa felől már a bejárati jelzőn kívül egy fénysorompós átjáró van. Siemens-Halske típusú biztosítóberendezés üzemel, központi állítású, vonóvezetékes váltókkal, kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel. A jelenlegi menetrendben a kétóránként közlekedő IR vonatok áthaladnak, így a kijárati előjelzőket is rendszeresen kezelik.
A szomszédos állomások felé utolérést kizáró biztosítóberendezés van, de ellenmenetet kizáró berendezés nincs. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot, pénztár nincs.
 
Szentlászló    kolas, 2020.12.03 17:55.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1951 augusztus 12 az első magyar vasutas nap
 
Rózsahegy    ROCOman, 2020.11.30 17:08.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kassa-Oderbergi Vasút éptette 1871-ben, ma műemlék.
 
Erdei kitérő    SzesztayDomokos, 2020.11.29 23:41.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megálló valóban az 1969-es nyomvonalkorrekció során szűnt meg. A Sóstói út végén volt, a mai "Sóstói úti kórház" nevű autóbusz-végállomás helyén. Mindezt Apámtól tudom, aki az 1930-as években a Sóstói úton volt gyerek, és gyerekkoromban én is sokszor sétáltam vele arra ( pár évvel a villamos megszüntetése után ), és mindig megjegyezte, hogy ez a megálló itt volt. A vasútvonalat és a villamost egyébként nagybátyja, Szesztay László út-vasútépítő mérnök tervezte és a kivitelezést is ő vezette 1905-1911 között, bővebben a Kelet-Magyarország és a SzabolcsOnline róla szóló írásában : https://szon.hu/kozelet/helyi-kozelet/150-eve-szuletett-a-nyiregyhazi-varostervezes-es-a-kisvasut-atyja-4297786/
Ebből kiragadva csatolok egy 1940-ben itt, az Erdei Kitérőben készült fotót is a Tisza motorkocsival, ami gyorsjáratként közlekedett Nyíregyháza és Sátoraljaújhely között a balsai Tisza-híd 1944-es pusztulásáig.
 
Debrecen-Kondoros    JasonX, 2020.11.29 17:28.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.07.11 Lefestve és szabvány megálló táblával ellátva:
 
Debrecen-Szabadságtelep    JasonX, 2020.11.29 17:27.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.07.11
 
Debrecen    JasonX, 2020.11.29 17:25.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.07.11 Őrház a Vágóhíd utcai felüljáró mellett
 
Szántód-Kőröshegy    VT22, 2020.11.26 15:37.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szántód-Kőröshegy vasútállomás neve Szántódra változik a menetrendváltástól.
 
Dunakeszi    RMari, 2020.11.23 16:04.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020. nov.23-i állapot. A felújítás majdnem kész.
Az akadálymentesítés elmaradt.
 
Szárliget    Hofer, 2020.11.22 22:59.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasúti Emlékhely az állomástól néhány száz méterre a Baross Gábor utcában, a Kéktúra útvonalán, a Polgármesteri Hivatal előtt.
2020. 11. 21.
 
Pécs-Külváros    Tádé, 2020.11.13 05:29.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem a déli,és az állomás melletti szolgálati lakásokat.A Bánya felőli tornyot már rég lebontották.
 
Szárliget    Hofer, 2020.11.09 20:10.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút emléktáblája a felvételi épületen.
2020. 11. 08.
 
Pécs-Külváros    siofok35, 2020.11.08 21:46.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azokat az épületeket bontják, amik váltóállító toronynak épültek? :o
 
Pécs-Külváros    Tádé, 2020.11.07 11:07.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bontják a szolgálati lakásokat.Esetleg tudja valaki,hogy miért?
 
Budafok    Hofer, 2020.11.06 19:15.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Szerkesztők! Az átszállási lehetőségekhez kérem, hogy az 56-os villamost is vegyétek fel! Köszönöm!
 
Bojár-Hollós    JasonX, 2020.11.02 11:52.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.07.10
 
Bojár-Hollós    JasonX, 2020.11.02 11:51.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.07.10
 
Bojár-Hollós    JasonX, 2020.11.02 11:50.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Épület alapja lehetett.
 
Bojár-Hollós    JasonX, 2020.11.02 11:50.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kaba felé.
 
Bojár-Hollós    JasonX, 2020.11.02 11:49.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nádudvar alsó felé.
 
Bojár-Hollós    JasonX, 2020.11.02 11:49.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.07.10
 
Nádudvar alsó    JasonX, 2020.11.02 11:38.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.07.10
 
Nádudvar    JasonX, 2020.11.02 11:36.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bal vágány a KITE területére, a jobb vágány a mozdonyszínhez (?) vezet.
 
Nádudvar    JasonX, 2020.11.02 11:35.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.07.10
 
Eger    ROCOman, 2020.11.02 07:13.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület környékének átépítési tervei és az intermodális koncepciók ebben a tervezetben találhatók:
https://eger.hu/public/uploads/eger-vasutallomas-ertekvizsgalati-dokumentacio_5dd557ea0b2ff.pdf


 
Alsóörs    ROCOman, 2020.11.02 07:12.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal megszüntetésének története:
https://www.busworldblog.com/post/veszprem-alsoors_vasut
 
Kunszentmiklós-Tass    cd196, 2020.11.01 15:38.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
MV a hívójele, tuti volt korábbi név
 
Gyökérkút    2Kuvik, 2020.10.31 19:22.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületnek már hűlt helye, szerencsére van fényképem róla. Van azonban egy érdekesség, amit megosztanék. Egyszer a 2000-es években hallottam, amint két fiatal kinézett a vonatablakon, sajnálkoztak az épület szomorú állapotán és megjegyezték, milyen igényes az ablakok fakerete.
Nos, az a fakeret az 1990-es évek elején (1990-1992 között) került az épületre, az ablaktól jobbra egy cirill betűs felirat is volt, ami édesapám olvasatában a nagy sárszalonka nevű madárfaj orosz neve volt: Dupelszkoje. Aki figyelmesen végignézi a képeket, láthat az ablaktól jobbra egy vízszintes kopásnyomot: ott volt a felirat, amit aztán levakartak. Úgy emlékszem, a betűk bele voltak vésve a falba. A felirat tehát eltűnt, az ablakkeretek maradtak a buldózerig. Apu véleménye az volt, hogy valami filmet forgathattak itt, ahhoz kellettek ezek a változások.
Jól emlékszem az utolsó lakóra, magas torzonborz egyén volt, mindig sörözött a vonaton.
 
Gic-Hathalom    CzuPe, 2020.10.29 21:37.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori váróterem ablaka, több mint 13 évvel az utolsó személyvonat után. Persze a jegypénztár már az utolsó forgalmi években sem működött és az épület is le volt zárva.
 
Rákosszentmihály    VT22, 2020.10.29 11:24.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia! Ez nem egy hivatalos MÁV-os oldal és nem fogsz hivatalos választ kapni, inkább a MÁV-nak írj. A történet röviden: a körvasúton kísérleti jelleggel indult személyszállítás. Az eredeti tervekben 4 megálló szerepelt, a most megépült Újpalotán túl Rákosfalva mh a gödöllői HÉV keresztezésénél, Pestújhely a 69-es villamos keresztezésénél, illetve Rákosszentmihály állomás. Ezek közül Újpalota épült meg először mert ez volt a legegyszerűbb, a vasút itt szintben van. Rákosfalva és Pestújhely megépítéséhez több pénz kell mert magas töltésen lennének, de csak peront és (akadálymentes) feljárót kell építeni így várhatóan azok lesznek a következők ha lesz rá pénz. Rákosszentmihállyal az a baj hogy jelenlegi elrendezésében nincs hely a vágányok között peronokat kialakítani, így az egész állomást át kéne építeni hozzá hogy meglegyen a szükséges hely. Ezért ez a legbonyolultabb és legdrágább megálló az összes közül, és ez fog legkésőbb megépülni. Praktikusan akkor ha a körvasutat felújítják, ami időszerű lenne most is, de tervek sincsenek még rá.
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] ...   Utolsó Következő