Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] ...   Utolsó Következő

Siklós    samyadler, 2017.09.28 12:48.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt van még teherforgalom?
 
Șugău    cd196, 2017.09.28 10:19.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt van róla elvileg kép: http://www.forumtrenuri.com/t4762p60-reportaje-feroviare-adirmvl (Reportaje feroviare Adirmvl - Pagina 5)
itt meg említés: pisti91.hotblack.myfreeforum.org/viewcardtopic.php?t=1057 (Forumul Vehiculelor :: Deda - Siculeni)
 
Lajtaújfalu    cd196, 2017.09.28 10:16.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az hagyján, hogy egyes komolyabb vasúttörténeti munkák idáig írják a vonalat. De egy pár évvel ezelőtti terven is a hídközép a tulajdoni határ, meg az atlaszban is. Van forrás az utolsó állomásköz átvételére?
 
Șugău    siofok35, 2017.09.28 09:44.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Vasláb és Tekerőpatak közt, egy villamos transzformátorállomás(?) közvetlen közelében van. Ezen kívül csak 1-2 épület van a környéken. A csatolt Google-fotón látható épület a trafóállomáshoz tartozik, a megállóhelyen semmilyen épület nincs, csak egy tábla. Talán a trafóállomás dolgozói részére készült a megállóhely?
https://goo.gl/maps/KvHAyHdwUP32
 
Siklós    tigrislabu, 2017.09.28 09:35.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vágánysorompó zárja és "lakója" 2017.09.25
 
Siklós    tigrislabu, 2017.09.28 09:34.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017.09.25
 
Siklós    tigrislabu, 2017.09.28 09:34.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017.09.25
 
Siklós    tigrislabu, 2017.09.28 09:33.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017.09.25
 
Siklós    tigrislabu, 2017.09.28 09:32.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásépület a Vasút utca falől 2017.09.25
 
Nagyharsány    tigrislabu, 2017.09.28 09:24.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017.09.25
 
Nagyharsány    tigrislabu, 2017.09.28 09:24.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017.09.25
 
Nagyharsány    tigrislabu, 2017.09.28 09:22.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kijárat Siklós felé
 
Nagyharsány    tigrislabu, 2017.09.28 09:21.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kijárat villány felé 2017.09.25
 
Nagyharsány    tigrislabu, 2017.09.28 09:20.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyharsány állomás épület 2017.09.25
 
Tétényliget    Dékány András, 2017.09.26 10:52.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt lakunk az Árva u.-ban 2005 februárja óta. Akkor már a régi sorompóőr-felvételi épület nem volt meg. A megállót azért helyezték át ideiglenesen a vasúti átjáró Ny-i oldalára, mert az M6-al összefüggő építkezések miatt - a Chinoinhoz vezető, és az M6 felüljáróját építették - mely a régi peron végébe esett. Az építkezés idejére feszmentes szakaszt alakítottak ki. Tétény felé ezért nem tudott volna a vonat elindulni a megállóból. Hogy meglegyen a kb. 400 méter a felgyorsuláshoz, ezért épült az ideiglenes peron a másik oldalra, a Lapály utca felé. A furgonos balesetről nekem is van több képem, majd feltöltöm. Egyébként is, rendszeresen volt gázolás ebben az átjáróban, mert újabban csak fénysorompó védte (régen teljes csapórudas sorompó volt), és az autósok / gyalogosok a vonatok előtt méterekkel mentek át a piroson... Valószínűleg ez is közrejátszott, hogy a vonal átépítésekor megszűntették, és csak gyalogos/kerékpáros aluljáró épült. A környező utcáknak is csökkent ezzel a gépkocsi forgalma. (Sok kamion is járt erre, a 6-osról az ipartelepek felé ez volt a legrövidebb út. Sokszor betévedtek a szűk Árva utcába, aztán jött a tili-toli...)
 
Istállóskő-Ősemberbarlang felj    Hofer, 2017.09.25 23:48.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 1973-ban a Pendragon legenda című film egyes jeleneteit.
 
Nagynyárád    VT22, 2017.09.25 17:49.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tényleg. Ráadásul a google maps a régi helyre (is) jelöli a megállót.
 
Nagynyárád    korpi41, 2017.09.24 16:09.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútvonal 1973. februári kézi hossz-szelvénye szerint a megállóhely nem a jelenlegi helyén, hanem a 90-es szelvényben volt. A peron a pálya bal oldalán, a dokumentum tanulsága szerint a 15b őrháznál.

Ezt támasztja alá a fentről 1975. április 21-i felvétele is:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/28097

A régi állapot földrajzi koordinátái:
45.957568, 18.587223
 
Egervár    Pacee, 2017.09.19 22:15.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt gondoltam, hogy nagyobb felhajtás fogja övezni ezt azt állomást tekintve a környezetét, bár amikor megláttam a képeslapot féltem tőle, hogy ez már csak a múlt lehet... Szóval mellékelve egy fel nem használt képeslap Nagyszüleim gyűjteményéből! Érdekességei: magyar, német angol és orosz nyelven olvasható rajta a felirat, Vadas Photo és 2 Ft-ba került.
 
Vajdahunyad felső    Rudy, 2017.09.18 18:36.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a Vajdahunyadi Felső Pályaudvar (Nyugati Pályaudvar vagy Kis Állomás) és Románul: Stația Hunedoara-Vest (Gara Mică)
 
Újszentmargita    samyadler, 2017.09.15 19:35.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fokozatosan megy tönkre a felvételi épület.
Több helyen is beszakadt a födém, hiányoznak a cserepek, már sajnos menthetetlen..
2017.09.14.
 
Bakonytamási    Dombszeri_Mindenes_Gyujtemeny, 2017.09.12 18:46.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tatay Sándor 1984-ben készült Szülőföldjeim... című portréfilmjében is felbukkan a Bakonytamási vasútállomás épülete, miközben elhúz egy Dacia vontatta vegyes szerelvény. Az író a vasútnak saját és a faluja életében betöltött szerepéről beszél. Az említett rész 20:54-nél kezdődik. (A film teljes egészében csak a NAVA-pontokban tekinthető meg.)

Linkje:

http://nava.hu/id/1149036/
 
Kismaros    ROCOman, 2017.09.11 18:48.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták a hazai mozikban a vadász imája címmel futó film egyes jelenteit. A filmben Ville Saint Dizier néven szerepelt.
 
Pusztakürt    fürkész Ő, 2017.09.11 17:25.58   Válasz írása
Kedves olvasó szeretettel köszöntöm.
Pusztakűrt állomás néhai dédszüleim Rettegi Retteghy Wisky István mellékesen Jászkapitány birtokának vasútállomása is volt. Most már az uradalom helye felszántott
terület. A II. világháború után a kolhozosítás áldozatává lett. Valóban főleg a cukorrépa, a dinnye és a búza voltak a fő termények. Állati termékek közül a M.Szürkemarha tenyésztése és ivartalanított egyedeinek iga és vágóhús terméke ami a fő portfóliót alkotta.
Bp.-n a fiatalon tüskés billoggal - ami később kiforrta magát a zöld héjon- jelölt görögdinnyéért közelharcot folytatott a főváros fogyasztói közönsége.
Említésre érdemes még az apróvadas terület. Dédapám a nyulat golyóval vadászta, hogy legyen esélye esetleg a menekülésre. Nem sok volt. Ildikó /édesanyám/ és Anikó /nagynéném/ unokái, rendszeresen vettek részt a gazda nagyapa jó terítékű fogoly vadászatain. Sok madár került Canadába exportra és ott szabadon bocsájtva.
A túzok már akkor is csak megkülönböztetett vendégek különös vadász zsákmánya lehetett. A majort az éjszakára szabadon bocsájtott Tisza és Duna komondorpár és
ivadékai őrizték. Ezek az állatok nem vadásztak, nem ugattak. Egymással a kapcsolatot morrantással tartották. Volt eset, hogy a bejelentés nélkül este érkező vendéget a zöld belső határnál (orgona sövény) a vállára támaszkodva két lábra állva -fej fej mellett állították meg. Ezt a módszert Duna a domináns kan kifejezetten élvezte.
A náddal, sással bélelt hűtőverembe a Tiszáról vágott jég -jégvágástól jégvágásig kitartott. Fia szintén István halastó létesítését tervezte apja ellenállása dacára. Mikor az idősebb megtört, a kútfúró mester szerkezete a kiszemelt területen darabos glauber sót hozott a felszínre már cc. 20 m mélyről is. Így ez a mutatvány dugába dőlt.
Ennyit a vasút állomás kapcsán. Up. (utolsó posta) Jászkisér volta a központi major pedig cc. 8 Km-re, a Tisza felé terült el. A vidék neve "Hegyes Határ, volt, mert tiszta időben a Mátra vonulatai jól láthatóak voltak.
Írja egy késői leszármazott fürkész Ő Veszprémből ch4.castor@gmail.com

 
Balatonszepezd felső    Németh Ferenc, 2017.09.09 20:47.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyar királyi államvasutak. Üzletvezetősség Zagreb.
V. és K. K. 1915. IV/28. 50. sz.
M. Á. V. 9,035
1915.
Hirdetmény.
Értesítjük az utazó közönséget, hogy az Adonypusztaszabolcs—
tapolczai vonalon Zánka-Köveskál és Kővágóörs-Révfülöp állomások
között az előbbitől 1,77 km., az utóbbitól 5,35 km. távolságnyira fekvő 44. sz. őrháznál
Viriustelep elnevezéssel megállóhelyet létesítettünk, a mely folyó évi május hó 1-én fog a közforgalomnak átadatni.
Ezen megállóhely az utasok fel- és leszállására, valamint útipoggyász felvételére és kiadására van berendezve.
Ezen megállóhelyen a következő vonatok fognak menetrendszerűen feltételesen megállani, és pedig :
1105 Viriustelep indul 4 óra 41 P- reggel
1106 » » 7 » 44 » este
1109 » » 2 » 19 » délután
*1109a >> » 4 >> 16 »
1110 >> »> 12 » 17 » délben
* 1111 » » 10 » 34 » délelőtt
*1112 >> »> 3 >> 56 » délután
•1113 » » 7 » 07 » este
*1114 >> »> 9 » 33 » »
•1121 » » 10 » 39 » »
1122 » » 6 » 41 » reggel
* Megjegyezzük, hogy jelenleg
1109a, 1111, 1112, 1113. 1114. és a korlátolt polgári forgalomban a 1121. számú vonatok nem közlekednek
A megállóhely egyes viszonylatokban jegy kiadásra lesz berendezve.
A menetdíjak a tényleges kilométer távolságnak megfelelően a
magyar királyi államvasutak 1912. évi július l -től érvényes helyi személydíjszabásában
(II. rész) foglalt menetdíjtáblázat szerint vannak megállapítva.
A vonatok csak feltételesen utasok fel- vagy leszállása esetén fognak e megállóhelynél megállani, miért is e megállóhelynél szándékolt leszállást az utasok a beszállásnál a kalauzzal közölni tartoznak.
Zagreb, 1915. április hóban.
Az üzletvezetősség

 
Szepezdfürdő    Németh Ferenc, 2017.09.09 20:30.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyar királyi államvasutak.
HIRDETMÉNY.
Balatonszepezd alsó megállóhely megnyitása.,
Értesítjük a t. utazó közönséget, hogy a Budapest—tapolcai vonalon Zánka Köveskál és Kövágóörs—Révfülöp «Balatonszepezd alsó» elnevezéssel új megállóhelyet létesítettünk és azt személyek fel- és leszállására, valamint útipoggyászok és kutyák fel- és le-: adására megnyitottuk.
Az új megállóhellyel való forgalomban a kilométer-távolságot a m. kir államvasutak díjszabási kilométermutatója alapján úgy kell számítani, hogy Zánka—Köveskál állomás felől az új megállóhelyre történő utazásoknál vagy viszont a Zánka—
Köveskál állomásra megállapított kilométer-távolságokhoz 5 km-t; Kővágóörs—Révfülöp állomás felől az új megállóhelyre történő utazásoknál vagy viszont pedig a Kővágóörs—Révfülöp állomásra megállapított kilométer-távolságokhoz 3 km-t kell hozzáadni.
Az így nyert össz kilométer távolságokra a menetdíjat a személydíjszabás II. rész 2. szakasz 1. táblázatából kell venni.
Az új megállóhelynek Balatonszepezd megállóhelytói való távolsága 2 km, Virius-telep megállóhelytől való távolsága pedig 3 km.
Az új megállóhelyen egyelőre jegykiadás nincsen. A menetdíjat, valamint a poggyász- és kutyaviteldíjat pótdíj felszámítása nélkül a vonaton szedik be.
Ennek megfelelően a m. kir. államvasutak 1932. évi július hó 1-től érvényes Díjszabási kilométermutatója 111. fejezetében
(megállóhely táblázatában 1. II. pótlék) azonnali érvényességgel az alábbi kiegészítéseket vezetjük keresztül:
Kövágóörs—Révfülöp 3.
Balatonszepezd alsó
Viriustelep 3
Balatonszepezd 2
Zánka—Köveskál 5
Ugyanebben a táblázatban (1. lí. pótlék 455. oldal) Balatonszepezd megállóhelynél Kővágóörs—Révfülöp és Virius-telep közé «Balatonszepezd alsó» megállóhelyet 2 km. távolsággal, a 487. oldalon pedig Virius-telep megállóhelynél Kővágóörs—Révfülöp és Balatonszepezd közé ((Balatonszepezd alsó» megállóhelyet 3 km. távolsággal beiktatjuk.
Budapest, 1941. évi augusztus hó Az igazgatóság
 
Balatonaliga    korpi41, 2017.09.09 13:09.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2015-ös átépítés után a III. vágány lett az átmenő fővágány, peron nélkül. Az I. és II. vágány közé magasperon épült. A II. vágány nagysugarú kitérőkkel (80 km/h) lett bekötve a vonalba.
 
Balatonederics régi    Twineka, 2017.09.06 17:15.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látom volt értelme jeleznem a régi állomás létezését :) Tisztelt korpi41! Kis pontosítás, nem 74-es, hanem 71-es út! :)
 
Egyházerdő    samyadler, 2017.09.03 14:55.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Információm szerint, februárban történt a bontás..
 
Bakonytamási    Dombszeri_Mindenes_Gyujtemeny, 2017.08.30 10:28.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútvonal történetéről és műszaki paramétereiről részletek olvashatók itt:

http://www.bakonytamasi.hu/bemutatkozas/kincsestar/a-2007.-marcius-4-en-megszuntetett-papa-tatabanya-vasutvonal
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] ...   Utolsó Következő