Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] ...   Utolsó Következő

Kund puszta    Tastam, 2018.09.01 15:53.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyet jelző tábla 1981. szeptember 10-én. Fotó: Rudolf Kerl.
 
Örs vezér tere    bkvdeok, 2018.08.31 21:21.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új szemeteseket és padokat helyeztek ki az állomáson.
 
Nagylapos    Endre, 2018.08.31 20:00.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy baleset.
1937.10.05-én hajnalban az állomás harmadik vágányára két talpfával rakott kocsit (214211 Kz és 316907 J) állítottak ki. (Az állomás ekkor három vágányos volt, és a második volt az átmenő.) A Mezőtúrról nyolc óra után pár perccel induló 660-as számú gyorstehervonat menetrend szerint Nagylaposon kitérőbe járt, mert itt keresztezett a 627-es számú Békéscsaba - Budapest sebesvonattal. A kirakásra váró kocsikról a nappalos forgalmi szolgálattevő és a váltókezelők is megfeledkeztek, a vágány szabad voltáról nem győződtek meg, a tehervonat számára a foglalt harmadikra állították be a vágányutat. A kézifékezéssel közlekedő tehervonat, melyet aznap 126 tengellyel és 890 tonna terheléssel az egyenes állású 324,214-es pályaszámú mozdony továbbított békéscsabai személyzettel, mintegy 30 kilométer/óra sebességgel haladt az állomás felé. A foglalt vágányt észlelve már hiába fékeztek, az ütközést elkerülni nem tudták, ennek következtében a Kz kocsi kisiklott, mindkét tehervagon és a mozdony megsérült. Mivel a tehervonat vége az egyvágányú nyílt vonalat elzárta, ezért a 627-es sebesvonat, melyet a 342,009 pályaszámú, szintén békéscsabai mozdony továbbított, csak a kocsik félreállítása után tudott továbbhaladni. A pálya felszabadítására a mezőtúri fűtőházhoz tartozó 376,116 pályaszámú gőzöst rendelték ki, mely eredetileg a Szarvas felé induló 7862-es számú vonatra volt vezényelve. A szolgálattevőt és a váltókezelőt büntetésből más munkakörbe, Kötegyán, illetve Komádi állomásokra helyezték át.
 
Pálmajor    Tastam, 2018.08.31 14:31.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pálmajor mh. 1985. október 25-én Rudolf Kerl felvételén.
 
Imremajor    Tastam, 2018.08.30 21:32.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Központi Főmajor állomás személyforgalmi részét ábrázoló felvételt a magyarországi keskeny nyomtávú vasutak, és azon belül is főként a balatonfenyvesi kisvasút nagy rajongójának, Rudolf Kerlnek köszönhetjük (1985. október 25).
 
Imremajor    Tastam, 2018.08.30 21:29.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "teherpályaudvar" Rudolf Kerl 1981. szeptember 10-én készített fotóján.
 
Csisztagyógyfürdő    Tastam, 2018.08.29 18:21.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület 1987. október 12-én, még új korában, Rudolf Kerl felvételén.
 
Strém    Meszár András, 2018.08.29 06:39.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület 2018.májusában el lett bontva.
 
Solymár    Hofer, 2018.08.28 21:04.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Továbbá itt forgatták még 1977-ben az Isztambuli vonat című tévésorozatot is, amiben a levéli vasútállomást alakította.
 
Garadna    Tastam, 2018.08.28 14:44.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A jelenlegi tetszetős, de az erdei környezetbe nem igazán illő állomásépület helyett korábban egy egyszerű esőbeálló és néhány pad várta a kisvasút utasait. Rudolf Kerl a felvételt 1983. május 2-án készítette.
 
Jászárokszállás    csjanosy, 2018.08.27 20:39.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1911 állomásfőnök Lederer Lajos, váltókezelő: Balla Márton
??-1922 (haláláig) Jánosy Pál
 
Liptószentmiklós    VT22, 2018.08.27 14:45.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tervezik a vasút új nyomvonalra helyezését Liptószentmiklósnál. A mai állomás megszűnne és helyette épül új az autópálya túloldalán. A térkép tájolása fordított:
https://image.ibb.co/d25aLe/LM_KL.png
 
Lillafüred    Tastam, 2018.08.27 14:42.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely kelet (Miskolc) felől nézve. Fotó: Rudolf Kerl, 1983. május 2.
 
Papírgyár    Tastam, 2018.08.26 13:52.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Papírgyár állomás Miskolc felé eső "váltókörzete" tehervagonokkal 1983. május 2-án Rudolf Kerl felvételén. Akkor még a papírgyár működéséhez szükséges szenet a kisvasút fuvarozta ide.
 
Balatonszemes    mx666xm1, 2018.08.26 12:14.55   Válasz írása
Volt Balatonöszödön is vasútállomás! Az épület megvan, de itt semmit se írnak róla.
 
Diósgyőr-Majláth    Tastam, 2018.08.25 14:04.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy meg nem ismételhető felvétel: személyvonat Diósgyőr-Majláth állomáson rönkfa szállítására szolgáló kocsik sora előtt. Fotó: Rudolf Kerl, 1983. május 3.
 
Pereces kitérő    Tastam, 2018.08.24 17:38.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1978-ban kiadott miskolci várostérképre precízen be van rajzolva az erdei vasút nyomvonala is. A megállókat jelképező négyzeteknél ugyan nem szerepel azok neve, azonban sorrendjük alapján könnyen beazonosíthatók. Eszerint Pereces kitérő itt helyezkedett el: 48.104867, 20.710262.
 
Újdiósgyőr Vasgyár    Tastam, 2018.08.24 17:37.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újdiósgyőr Vasgyár mh. elhelyezkedése az 1978-as várostérkép szerint: 48.105892, 20.722289.
 
Ságvári    Tastam, 2018.08.24 17:36.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ságvári mh. elhelyezkedése az 1978-as várostérkép szerint: 48.106303, 20.746847 (az akkori Ságvári utca végében).
 
Miskolc Győri kapu    Tastam, 2018.08.23 18:29.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás 1980-ig üzemelt, akkor - az odavezető vonalszakasszal együtt - városrendezési okokra hivatkozva megszüntették. Az 1967/68-as MÁV-menetrend Eszperantó térként említi, az 1978-ban kiadott Miskolc várostérképen már Győri kapu néven szerepel. A fénykép 1979-ben, vagy 80-ban készült, itt pedig egy régi fotó látható a róla: https://www.eszakhirnok.com/miskolc/53164-retro-miskolc.html#axzz5OvX2vPwQ
 
Balsa    Tastam, 2018.08.22 18:00.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pillantás az állomásról a végpont felé. A jobboldali sínpár a végállomás, Balsa-Tiszapart felé, a baloldali a vontatási telepre kanyarodik, közöttük látható a deltavágány csíkja. A háttérben a vontatási telep üzemi épületei magasodnak. 1983. május 3., fotó: Rudolf Kerl.
 
Gávavencsellő alsó    Tastam, 2018.08.21 17:36.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely 1983. május 3-án, Rudolf Kerl felvételén.
 
Csabony    MC-BUBU, 2018.08.21 09:41.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A film forgatási helyszíne közel 40 év elteltével: Inkább így, talán így megjelenik a link: https://www.youtube.com/watch?v=_S1fnS6c0OQ&feature=em-comments
 
Gávavencsellő    Tastam, 2018.08.20 16:47.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma már nehéz elhinni, hogy egykor teherforgalom is volt a vonalon. Rudolf Kerl negyedszáz esztendős felvételén az állomáson ácsorgó tehervagonok láthatók, talán azokból került ki a bal oldali szénrakás.
 
Nyírmihálydi    Sasa75, 2018.08.19 22:52.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google mapot nézegetve vettem észre hogy nincs vasútállomás Mihálydiban.Furcsálltam a dolgot így kerültem erre az oldalra.Nagyon sajnálom hogy lebontották gyermekkoromban sokat várakoztam ezen az állomáson. Sok régi emlékem van róla a tejüzemre mögötte tisztán emlékszem.

 
Gávavencsellő felső    Tastam, 2018.08.19 18:53.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyet az azt elhagyó vonat utolsó peronjáról Rudolf Kerl 1983. május 3-án örökítette meg.
 
Zalavég    Norman Bates, 2018.08.19 18:46.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal

Ez a vasút Zalavéget is érintette volna, méghozzá a falu déli végén lett volna a megállóhely. Ebben az esetben a Sárvár-Zalabér-vasútvonal nem Zalavég, hanem Bögöte felé kanyarodott volna Hosszúpereszteg után, s nem Zalabérre, hanem Türjére vitték volna be. (Tehát nem Sárvár-Zalabér, hanem Sárvár-Türje-vasútvonalról beszélnénk.)
 
Háros    korpi41, 2018.08.19 06:27.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson található és a dunaparti iparvágányokról egy részletes képgyűjtemény:
http://villamosok.hu/balazs/bpvasut/ipvg/haros/index.html
 
Paszab    Tastam, 2018.08.18 14:25.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Paszab mh-en igazi, hamisítatlan mellékvonali hangulat fogadta az utazót.
 
Várpalota    Vali, 2018.08.17 21:24.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Többször utazom Várpalotára - gyakran vonattal is; oda-vissza egyaránt.
Az egyik legrendezettebb vasútállomásnak tartom; tele virágokkal.
Valószínü, hogy a MÀV-nak itt sincs több pénze, mint az ország más részén; mégis egy hangulatos, kedves "élhetö" állomás kívül-belül egyaránt.

Èrtem ezalatt a szerény, de tiszta mosdót is; aminek minden kisebb-nagyobb állomáson lenni kellene. Erre a helyre az internet világában is valós szükség van. (Persze, ami a tisztaságot illeti - mi utasok is hibásak vagyunk. Sajnos.)

Van pénztár. A pénztár mögött segítökész dolgozók.

További jó munkát kívánok Nekik.

Titkukat osszák meg másokkal is, hogy ne lepukkadt, elhanyagolt állomásokon keresztül/belül kelljen vonatokra várni.


 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] ...   Utolsó Következő