Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


721 Segesvár-Hortobágyfalva-Nagyszeben

Segesvár (730, 735)
Segesvár Bajor-utca
Segesvár-Vásártér
Segesvár-Képezde
Segesvári téglagyár
3. sz. őrház
Segesd RO
Apold
Hégen
Netus
Jakabfalva
Prépostfalva
Rozsonda
Szentágota régi
Szentágota vásártér
Agnita
Ágotakövesd
Vérd
Bendorf
Vecsérd
Alcina
Újegyház
Márpod
Hóföld
Holcmány
Hortobágyfalva (721a)
Hermány
Kavicsbánya
Móh 4. sz. őrház
Móh (724)
Sellenberk (724, 724a)
Sibiu Triaj (724, 724a)
Atelier Zona (724, 724a)
Nagyszeben

724 Brassó-Fogaras-Felek-Nagyszeben

Nagyszeben
Atelier Zona (721, 724a)
Sibiu Triaj (721, 724a)
Sellenberk (721, 724a)
Móh (721)
Vesztény
Vesztény farakodó
Nagytalmács
Olthidi kitérő (724b)
Oltfelsősebes
Racovița
Mârșa
Felek
Alsóporumbák
Sărata Colun
Scoreiu
Kerc
Alsóárpás
Alsó-Ucsa
Alsóvist
Besimbák
Kincstári ménes
Alsószombatfalva
Dridif
Bethlen 30. sz. őrház
Fogaras
Mundra
Sárkánytanya
Sárkány
Vad
Ósinka
Profil 456
Újsinka
Hosszúbérc
Perșani
Brădet
Homoródvölgy
Vledény
Szúnyogszék
Feketehalom RO
Vidombák
Brassóbertalan (723)
Brassó-Külváros (723, 730)
Brașov (723, 730, 740)
Brassó régi (723, 730, 740)

724a Nagyszeben-Nagydisznód

Nagyszeben
Atelier Zona (721, 724)
Sibiu Triaj (721, 724)
Sellenberk (721, 724)
Nagydisznód

725 Alvinc-Szászsebes-Nagyszeben

Alvinc (720)
Sebeș Glod
Szászsebes
Rahău
Kelnek
Konca
Szerdahely-Sósfürdő
Szerdahely
Kisapold
Nagyapold
Szebengálos
Ecsellő
Szelistye
Szecsel
Szebenkákova
Orlát
Kereszténysziget
Kistorony
Nagyszeben-Gyárváros (728)
Nagyszeben

728 Nagyszeben-Kiskapus

Kiskapus (730)
Asszonyfalva
Szászegerbegy
Nagyselyk
Nagyselyk mh.
Szászvessződ
Hășag
Ladamos
Mândra
Vizaknafürdő
Vizakna
Kiscsűr
Nagyszeben-Gyárváros (725)
Nagyszeben




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2025

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Nagyszeben
(Sibiu)*

állomás RO (Románia/Erdély)
721 Segesvár-Hortobágyfalva-Nagyszeben
724 Brassó-Fogaras-Felek-Nagyszeben
724a Nagyszeben-Nagydisznód
725 Alvinc-Szászsebes-Nagyszeben
728 Nagyszeben-Kiskapus
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

  Az állomás földrajzi koordinátái:
N45.80023° E24.161548° | N45° 48' 0.82" E24° 9' 41.57"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Sibiu az állomás román neve

Szelvénykő 0+000 Nagyszeben–Alvinc, Radu Bellu romániai vasúti monográfiájában




Régi képek - Nagyszeben

A pályaudvar egykoron. Forrás: darabanth.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Az állomás utcafront felőli képe egy régi képeslapon.Forrás:www.profila.hu korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Nagyszeben, állomástér. Utánszínezett korabeli képeslap. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

A pályaudvaron álló személyvonat. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Nagyszeben. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Nagyszeben. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

A pályaudvar utcafronti képe villamossal. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://www.transira.ro/bb3/download/file.php?id=124498
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://www.transira.ro/bb3/download/file.php?id=151966&mode=view
  Feltöltötte: Sándor Antal

Nagyszeben, kisvasúti fűtőház. Fotó: Bo Gyllenberg.
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1998.

Nagyszeben állomása villamosokkal.
A villamosvonal 1970-ben szűnt meg.
Forrás: F.C.G. Huizer gyűjteménye
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1970.

Nagyszeben állomása egy 1904-es képeslapon.

Forrás: CFR Old Times Facebook-csoport
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1904.

A századfordulón rövid ideig trolibusz is közlekedett Nagyszebenben. Később ennek helyét vette át a villamos. A háttérben a vasútállomás épülete.
Forrás: CFR Old times Facebook-csoport
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1904.

Nagyszeben állomása 1905-ben.
Forrás: CFR Old Times Facebook-csoport
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1905.

Katonavonat a szebeni állomáson.
Forrás: CFR Old Times Facebook-csoport
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1941.

A kisvasút végállomása

Forrás: CFR Old times Facebook-csoport

  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1960.



Képtár - Nagyszeben

A kisvasút végállomása

Forrás: CFR Old times Facebook-csoport
Fotó: Vekker András
Dátum: 1972.


Képek a netről - Nagyszeben


Dátum: 2012.08.12.
http://transport-in-comun.ro/trenuri/gari/statii.htm
[Tárolt változat]

Dátum: 2008.02.24.
http://transport-in-comun.ro/trenuri/gari/statii.htm
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34505
2025.08.18 10:59.51
Nagyszebenbe az első vonat Kiskapusról érkezett 1872. október 11-én, ekkorra készült el az állomásépület is. Az ezután sorra épülő új vasútvonalaknak köszönhetően Nagyszeben hamarosan a Budapest és Bukarest közti összeköttetés egyik csomóponti állomásává vált, minek egyenes következményeként a forgalom folyamatosan növekedett. Ezért a „Nagy Vasútállomás” (Gara Mare) néven ismert épületet már 1890-1900 körül kibővítették két ikerépülettel. A második világháborúban megsérült indóházat hamar helyreállították és megerősítették. Akkor a térről nyíló főbejárat elé egy kisebb kiugró részt tapasztottak, illetve a központi épületrész két oldalát egy-egy kis, szintén földszintes melléképülettel toldották meg. A pályaudvar impozáns utascsarnokát az 1950-es években alakították ki úgy, hogy a középső emeleti részt beolvasztották a földszinti csarnokba. Mivel az épület az ezredfordulóra egyre rosszabb állapotba került, a CFR Tervezőintézet kidolgozta az állomás modernizációs tervét. A munkálatok 2008-ra fejeződtek be.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34504
2025.08.18 10:58.15
Az felvételi épület a vágányok felől. Mint látható, az állomás szigetperonos elrendezésű. A peronok ugyan aluljárón át közelíthetők meg, azokat azonban szinte senki nem használja, az utazóközönség jellemzően a vágányokon átjárva közlekedik a pályaudvaron. Érdekes megoldás, hogy valamikor a közelmúltban az 1. vágányt az épület keleti sarkánál kettéosztották. Így az 1. vágányt csak a nyugati irányból érkező, illetve arra induló vonatok használhatják, míg a sínpár keleti fele roncs állapotú személykocsik tárolójaként szolgál.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nagysalló

Novi Sad

Nagyszalánc

Nagyszalonta

Nagyszalatna