Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


147 Kiskunfélegyháza- Orosháza

Kiskunfélegyháza (140, 145, 155)
Városi park
Csongrádi úti tanyák
Gátér
Kiskunfélegyházi határút
Kettőshalom
Kónyaszék
Csongrád alsó
Csongrád
Tiszahídfő
Várfok
Hékéd (130)
Szentes (130)
Kántorhalom
Lapistó
Dónát
Kórógy
Pusztatemplom
Csemetekert
Fábiánsebestyén (948)
Mikeccsárda
Almáskert
Újváros
Gádoros
Jurenák-major
Justhmajor
Eötvös major
Szentetornya
Gyopárosi szőlők
Gyopárosfürdő
Bonum
Orosháza (125, 135, 424)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Gádoros

állomás
147 Kiskunfélegyháza- Orosháza



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.656626° E20.588242° | N46° 39' 23.85" E20° 35' 17.67"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Korabeli feljegyzések szerint Gádoroson HÉV ötödosztályú felvételi épületet emeltek a vonal építésekor, 1905-ben, az épületet azóta többször átalakították és bővítették.
1918-ban létesült az állomásról a közeli kendergyárba vezető keskeny nyomközű lóvasúti pálya.

2009.08.10-én 8:50-kor az állomáson a forgalmi szolgálat megszűnt, a kulcsazonosító berendezés és a hozzá tartozó alakjelzők helyett fényjelzős MEFI berendezést helyeztek üzembe, rugós váltókkal. Orosháza felől a vonatok a III., Szentes felől a II. vágányra érkeznek.

Linkek



Örökbefogadott állomás 2012 tavasszal http://mkk.zpok.hu
Szelvénykő 150 Orosháza (0) (– Szentes [409]) – Csongrád (543) (Mesekönyv III. 2009, 2. mód. [2010] szerint)

Képriportok, cikkek

A múlt nyomában: Gádoros
2011.01.27 22:52 - Határ Ádám
Gádoros ma már egy személyzet nélküli MEFI* állomás, rugós váltókkal és önműködő jelzőkkel. Az engedélyt a jegyvizsgálók kérik a vonatuk számára. De milyen is volt ez az állomás a nem is olyan távoli múltban? Egy csendes kis...









Régi képek - Gádoros

Gádoros állomás felvételi épülete látható a képeslap jobb felső képén. Forrás: http://www.profila.hu/
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A vasútállomás a váróteremmel való bővítése előtt
  Forrás: http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A vasútállomás épülete az 1940-es években
  http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos



Képtár - Gádoros

Az állomásépület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.07.14.
Az állomás látképe Orosháza felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2010.05.10.
A vonalon szinte kizárólagosan a szentesi garázs Bzmot-jai járnak. A 236-os éppen Orosháza felől érkezik.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2010.05.10.
Az állomásépület. A szolgálat megszűnt, a forgalmi irodát és a várótermet kiűrítették és lelakatolták. Legalább a névtáblát kicsélték, mert az előző teljesen elkopott.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A bezárt forgalmi iroda és a külső falán elhelyezett pályatelefon, melyet a jegyvizsgálók használnak.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A felvételi épület falu felőli oldala
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A peronok Újváros irányából. Mivel az Orosháza felőli kitérő terelő állásban van, ezért a szentesi személy a harmadik vágányra érkezik.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Az állomás Újváros felé tekintve.Lehet, hogy a képen nem látszik, de a második vágány eléggé hullámos.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Az első vágány melletti magasrakodó. Régen faraktára is volt.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A peronok a magasrakodóról nézve
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A magasrakodó mellett található ez a funkcióját vesztett kis épület. Már nem tudni mit szolgált régen.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A felvételi épület szolgálati lakás felőli oldala.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Az egykori cukorrépa-rakodó mérlege és épülete az állomásépülettel szemben
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A mellékhelyiség épülete
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Az állomás épületei Újváros irányából
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Egészen a 2000-es évek köepéig cukorrépát rakodtak az állomáson, melyet M32-esek, és néha MD motormozdonyok vitték el a legközelebbi cukorgyárba. Ma már gyakorlatlag nincs teherforgalom Szentes és Orosháza között.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A bezárt váróterem. Vajon mikor nyit ki újra?
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A végponti váltókörzet Orosháza irányába. Az itteni rugós váltó alapállásban a harmadik vágányra terel.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Az ellenőrző jelzőknek nincsenek előjelzőik, ezért egy fékút eleje táblát rendszeresítettek erre a célra
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Az Újváros felőli ellenőrző jelző
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A nyílt pálya Újváros felé
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A kezdőponti váltókörzet. A távolabbi a rugós váltó, melynek szabványos állása az egyenes.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Az 1-es számú rugós váltó közelebbről
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Útátjáró a végponti váltókörzetnél
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Kijárat Justhmajor felé. Itt keresztezi a vasutat az Orosházára vezető közút.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Ellenőrző jelző a végpont felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
A nyílt vonal Justhmajor felé
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
Vonatkeresztezés Gádoros állomáson
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2011.08.27.
Gádorosi hajnal
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2012.05.01.
Szentes felé tekintve
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2012.05.01.
Gádorosi hajnal. 2012. április 15. óta csak két pár vonat jár a vonalon, ebből egy pár hajnalban.
Fotó: Várkonyi Tibor



Képek a netről - Gádoros

MD sorozatú motorvonat Gádoros állomáson 2003 januárjában
Fotó: Bede András
Dátum: 2003.01.
http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Gadoros/pages/Gadorosi_fuzetek_4/004_gadoros_vasuttortenete.htm
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 20734
2011.03.25. 14:58.23
Igen VT 22, igazad van, de én azt írtam, hogy SZINTE, vagyis más is jöhet. Az utolsó vonat tényleg usgyi, amely a következő nap a 135-ön jár, ugyanis ezeket a motorkocsikat a szentesi grázs adja ki, és ha jól tudom a 147-esen át járnak a vonal és a garázs között.(vagy járnak, ha dupla usgyiról van szó)

VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20732
2011.03.25. 13:20.47
"A vonalon szinte kizárólagosan a szentesi garázs Bzmot-jai járnak"

Ez így nem igaz. A Szentesről Orosházára induló utolsó vonat rendszerint Usgyi, van hogy dupla (gépcsere Orosházára).

A tavalyi menetrend érdekessége volt vasárnaponként a közvetlen kocsi Orosháza-Szentes-Bp-Nyugati között. Ennek papírforma szerint usgyinak kellett volna lennie, de jópárszor Bz-ből állították ki - ilyenkor csak Szentesig közlekedett.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19384
2010.11.14. 17:51.36
Bede András - Kiss László: Gádoros vasúttörténete. http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Gadoros/pages/Gadorosi_fuzetek_4/004_gadoros_vasuttortenete.htm

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 17109
2010.05.01. 20:19.09
A 37454-es (Bzmot 170) és a 37443-as (Bzmot 236) számú személyvonatok keresztje május 1-én. A vonalon közlekedő Bzmot-ok általában szólóban járnak.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 16363
2010.03.09. 11:17.11
Időközben megszűnt a szolgálat, mert Gádoros MEFI állomássá épült át. Az 1-es és 4-es váltókat rugóssá alkították át. Naponta egy kereszt is van délután 15:30 magasságában

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Gacsály

Gács

Gádor

Galambos

Gálszécs