|  | 
 |  |  | Régi képek   
  Hozzászólások 
 
 Cegléd KCK
 
 Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.
 
 
 
 
 
        
          | 
          
            |   | Egy régi fotó az egykori ceglédi kisvasútról. Forrás: http://pctrs.network.hu/ Feltöltötte: Sándor Antal
 
 
 |  |  
            | Egy régi, megkopott felvétel az egykori megállóról a Magyar vasút archív képeken facebook csoport oldaláról. Feltöltötte: Sándor Antal
 
 
 |   |  
            |   | 275.034 Cegléden a Petőfi utcában az 1970-es években (70 km/óra, 22.034 1957-ig, gyártó a MÁVAG 1929-ben) (fotó: Kristófcsák Tamás) Forrás: Magyar mozdonyok facebook csoport Feltöltötte: Kovács István
 
 
 |  |  
        |  |  |  |  Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
        kattints ide: hozzászólás küldése
 Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
 Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
        Gyorsüzi formájában
 egyenesen a szerkesztőnek címezd.
 Hozzászólások
 
 
 
 
          Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
            | Tastam e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
 | elfogadott hozzászólás 26443 2013.04.25 16:24.31
 |  
            | A kisvasút 1927-es megnyitására a Kölcsey tér déli oldalán, a MÁV-pályaudvarral szemben egy 150 négyzetméteres felvételi épületet húztak fel. Ebben az ún. gazdasági vasútállomásban a hivatali- és utasforgalmi helyiségek mellett egy szolgálati lakást is létesítettek, valamint udvarán árnyékszék, házi kút, szemétverem és kenyérsütő kemence is épült. A felvételi épület mellett helyet kapott még egy 16 négyzetméter alapterületű, fából ácsolt árubódé. Az indóházat 1932-ben bővítették, azonban ennek mértéke nem ismert. Az épület a ceglédi pályaudvar 1944. augusztus 29-iki bombázásakor megsérült, de hamar kijavították. Valószínűleg ekkor semmisült meg az áruraktár.
 Az addig a város kezelésében lévő vasútvonal államosítására 1949-ben került sor, de a ceglédi állomás önálló jellege megmaradt egészen az 1959/60-as menetrendváltásig. Ekkor a pénztárakat felszámolták, a szolgálati helyiségeket kiürítették, majd itt rendezték be a MÁV üzemorvosi és fogorvosi rendelőjét. A szolgálati lakás státusza nem változott.
 A keskeny nyomtávolságú vonal 1973-as megszüntetése az épületet nem érintette, azonban nem sokkal utána mégis ledózerolásra került. Akkoriban készült el az állomás új, korszerű szociális épülete, az ún. "Fehér ház", amelyben a MÁV biztosította a kor színvonalának megfelelő orvosi ellátást. Az ismét kiürített kisállomást ezután városrendezési szempontok miatt bontották el, helyén ma egy nem túl attraktív füves területet láthatunk.
 |  | 
 |  
            | Oldalborda e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
 | elfogadott hozzászólás 15206 2010.01.07 19:19.46
 |  
            | Cegléd - Vezseny kisvasút megállói, 1930: 0 Cegléd
 1 Vigadó mh.
 2 Cegléd Fegyvertér
 3 Bedei mh.
 3,5 Unghváry J. faiskola
 4 Unghváry L. faiskola
 6,5 Gyakorlótér
 8 Nyilas
 10 Besnyő
 12 Törtel mh.
 13 Törtel
 16 Farkas - Beretvástanya
 17 Gubás
 20 Tetétlen
 22 Székes
 24 Lipthay - tanya
 25 Jászkarajenő
 26 Jászkarajenő, Templom tér
 27 Terjéki rakodó mh.
 29 Várkonyi szőlők
 30 Jenői szőlők
 32 Vezseny GV.
 |  | 
 |  Hozzászólások
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  |