Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


333 Debrecen-Fatelep - Hármashegyalja - Nyírbéltek

Debrecen-Fatelep
Szabadságtelep GV
Fancsika GV
Csereerdő
Erdészlak
Martinka
Sámsoni út
Haláperdő
Hármashegyalja
Nyírmártonfalva
Nyírmártonfalva alsó
Guth
Nyíracsád
Angyaltelek
Turistaház
Nyírlugos
Nyírlugos felső
Nyírbéltek alsó
Nyírbéltek





Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Debrecen-Fatelep

kisvasúti
333 Debrecen-Fatelep - Hármashegyalja - Nyírbéltek
 



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.529501° E21.653924° | N47° 31' 46.2" E21° 39' 14.12"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Képtár - Debrecen-Fatelep


Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.08.20.
Vonat jár ki Fatelep állomásról az áprilisi megnyitón.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.04.28.
A hétvezér utcai új megálló, jelenleg a végállomás átépítési munkái miatt itt célszerű a felszállás. A képen az első vonatra szállnak fel az utasok az áprilisi megnyitón.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.04.28.
A fatelepi végállomás bejárata. Látható a sínek alatti új ágyazat. Egy negyedik vágányt is beépítettek a jobb oladalon, ezen áll az egyik új kocsi a képen. Az egykori első vágányhoz is épült egy kis elő-szakasz két új váltóval.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.04.28.
Új végállomási vágányok a ruyter utcai kertek mögött. Bal oldalon még a felújításhoz használt sínszálak látszanak, jobb alsó sarokban egy csonkavágány, amire a pénztárként használt kocsit tolták ki.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.04.28.
A ruyter utcai parkoló helyén kanyarodik az új nyomvonal a kerítés mellé. Valaha egy csonkavágány végződött a kerítésnél. A sínek innen a régi nyomvonalon haladnak a fűtőház felé.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.04.28.
Szintén az átépített végállomás egy részlete, a korrigált nyomvonal. Az állomási vágányok jelentősen megrövidültek, ezért épült az új tárolóvágány a "kertekalján".
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.04.28.
Debrecen-Fatelep nagyvasúti kapcsolata, háttérben a Debrecen-Záhony vasútvonal. Nem nagyon használták mostanában...
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
A Zsuzsi fűtőháza egy másik szögből fotózva.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
A JasonX által szemből fotózott épület hátulról, mögötte egykori műhelyek a Fatelepen.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
Érdekes nagyvasúti jármű pihen az egykori Fatelep ma is működő felén. Kérdés, ha felszedték a kapu és a felüljáró között a síneket, akkor hogy megy el innen:)
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
Egykori szolgálati lakásnak vélem ezt a szép épületet. Háta mögött látható a Zsuzsi fűtőháza Fatelep állomáson.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
Erre ment tovább az iparvágány. Áthaladt a felüljáró lábai között, úgy ment be Fatelep állomásra. Lehet, hogy még megvan, csak le kellene dózerólni róla a földet?
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
Eddig tart most Debrecen-Fatelep egykori nagyvasúti iparvágánya. Kb. a faraktár utcai felüljáró alatt állunk. Az egykori nagyvasúti kapcsolat elveszett...
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
A kapcsolódó iparvágány keresztezi ezt az utcát, majd továbbhalad a Fatelep felé.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
A kis épület lényegében a MÁV-Járműjavító nevű buszmegálló háta mögött áll.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
Debrecen-Fatelep állomás , a Zsuzsi fűtőháza a felüljáróról. A kép alján a gazban vezettek be egykor a nagyvasúti iparvágányok.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
A jövendőbeli új felvételi épület. Bal kéz felé esik a fűtőház, a kép a felüljáróról készült.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.

Pillantás a járdáról az egykori fatelep irányába. Itt előttünk állt a kisvasút állomásépülete, amelyet elbontottak. A háttérben az új bevásárlóközpont, mögötte van a fűtőház.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.09.27.
Öreg személykocsik a Zsuzsi végállomásán. A vágányhálózatot teljesen átépítették 2012-ben.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.09.27.
Vonatforgalomra figyelmeztető tábla. A háttérben a Faraktár utca házai látszanak. A drótkerítés mögött állt a régi állomás épülete.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.09.27.
A járdáról bepillantást kapunk a Zsuzsivasút átépített telephelyére. Három csonka vágányon állnak személykocsik.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.09.27.
A fűtőháznál lévő szerelvény a Lidl mellől nézve.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2015.02.17.
A régi buszmegálló felől.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2015.02.07.
Szintén a Lidl mellől, zoomolva, így talán jobban látszik.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2015.02.07.
Szintén buszmegálló, szintén zoom, (szintén berozsdálva).
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2015.02.07.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Mopat
e-mail: scharnhorst43.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27991
2014.03.17. 09:29.58
Üdv!
Debrecen-Fatelep egykori épülete végképp eltűnt a föld színéről. Az előző héten vésőfejjel felszerelt munkagép esett neki a még meglévő betonelemeknek, majd jött a markoló és a dömperek. Az egykori állomás helyén csak egy kupac föld áll...
Tereprendezés gőzerővel megy az egykori fatelepen, az áruház épülete(kívülről) majdnem kész, parkoló, csomópontot, illetve utca átkötést is építenek.
Valószínű, hogy a fűtőház területén álló új felvételi épületet(korábban voltak képek róla) is hamarosan átadják az utasoknak.

Sós János
e-mail: scharnhorst43.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27981
2014.03.11. 09:01.28
Üdv!
A volt fatelep területén bevásárlóközpont nyílik, épül is szépen:
http://www.haon.hu/aruhaz-es-utca-nyilik/2455417
Hogy a lebontott épület helyén mi lesz? Ha jól találgatok, akkor éppen benzinkút, vagy parkoló...

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27774
2014.02.07. 14:32.02
Mi lesz a helyén?

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 27773
2014.02.07. 13:56.24
Üdv!
Bizony, ez az állomás épület is eltűnik a föld színéről!
2014.02.06-án már csak a beton alap és padlózat, illetve a tetőgerendákat rögzítő vasbeton háromszögek álltak, illetve a négy egykori wc-csésze szomorkodott a helyén...

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27745
2014.02.02. 21:55.13
Képek a bontásról:
http://erdospusztaihorg.wordpress.com/2014/02/02/in-memoriam-bevgeztetett-az-egykori-ttrovast-vgllomsa/

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 25348
2012.11.17. 18:48.07
Ezt látjuk most a Fatelep állomáson. Jobbra van az állomás felvételi épülete a távolban, balra a ma is működő fatelep. Itt, a gaz és a törmelék helyén állt a két iparvágány és a belső rönkszállító kisvasút. Középen állt a fűrészház, a csillevasút egy vagy két vágánya mintha a kisvasúti állomás váltókörzetéből indult volna ki(valaha biztos volt kapcsolat is!) egy másik vágány ezekre merőlegesen a fűrészgépeket szolgálta ki, fordítókkal segítvel-már ahogy a buszról látszott. Ezek a vágányok is elvesztek a bontáskor, bár a Zsuzsi honlapja szerint egy egykori kocsit megmentettek a belső vasútról!
Továbbá, a még meglévő fatelepüzemben is vannak még sínek, nevezetesen ezek is vagy 760-asok, vagy kisebbek, szintén fűrészüzemi rönkmozgatásra. Sasszeműek láthatják őket a betonból kikandikálni az előző hozzászólásom képein a jármű mögött. Lehet, hogy csak a helyüket, olyan három vagy négy éve raklapjavítás miatt kerestem fel az üzemet-akkor még megvoltak!

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 25347
2012.11.17. 18:35.46
Másik nézetből a masina.
Érdekesség még az állomáshoz. Nem is két, hanem tulajdonképpen három vasútüzeme volt. A Zsuzsit és a nagyvasúti kapcsolatot már említettük. Emellett volt még egy üzemi kisvasút is a rönktéren, tucatnyi kéttengelyes alvázzal. Ez a fűrészgépek kiszolgálására és rönkmozgatásra szolgált, nem tudom milyen nyomtávú volt, opció a 760mm így valaha a kisvasúti rönkszállítmányok is kezelhetőek voltak!

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 25346
2012.11.17. 18:31.00
Innen nézve a platója és az ütközőtányér is látszik-zárt udvaron áll, nem tudtam közelebb menni!

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 25345
2012.11.17. 18:29.20
Mint ígértem, itt van ez az érdekes vasúti jármű. Innen nézve olyan C-50 fülke...

Mopat
e-mail: scharnhorst43.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25253
2012.11.01. 18:27.54
A JasonX által lefotózott épület a fűtőház mellett áll! A fotón jobb kéz felé esik a fűtőház. Jól látható a Faraktár utcai vasúti felüljáróról.
Még néhány érdekesség a Fatelephez.
Van nagyvasúti kapcsolata. Ez a Debrecen-Vámospércs Vasútvonalból ágazik ki a volt Dohánygyár után, a záhonyi fővonallal párhuuzamosan halad, majd a Faraktár utcai felüljáró alatt kanyarodik be a Fatelepre. Itt kétfelé ágazik. Valaha ezek a vágányok hosszabbak voltak, amikor a volt fatelepet kétfelé hasították és a Zsuzsi állomás feké eső részt felszámolták, akkor szedték fel őket a jelenlegi telekhatárig. Ha a MÁV-Járműjavító buszmegállónál leszállunk, még ma is áll a tolatásvezérlő házikó, tetején a tolatásjelzővel(remélem, még nem lopták le színesfémnek...)
Ja és a meglévő iparvágányon áll egy izé...jármű. Most képzeljünk el egy C-50 kismozdony kasznit, egy deszkaplatóval egy nagyvasúti alvázon, szabvány utköző-vonó készülékekkel és tárcsákkal...mondjuk ezekből csak egy-egy van oldalanként. Egyedi masina, korábban évekig rozsdásodott a DEKO iparvágányon egy M31 ipari mozdony mellett! Próbálok képeket hozni, hátha rájön valaki, hogy mi is van a képen!

Mopat
e-mail: scharnhorst43.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25251
2012.11.01. 18:10.28
Hasznos infó a szerkesztőknek: a Hétvezér utcai megálló a 9 és 10 szelvénykarók között áll. A Balla tanya pedig a 35-ben!(az utóbbi pont a megálló kellős közepébe esik!)
JasonX, nem voltál véletlenül Mechwartos?

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25156
2012.10.24. 05:09.09
Balla tanya mh., szintén új megálló.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25155
2012.10.24. 05:08.13
Hétvezér utca mh. szemből.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25154
2012.10.24. 05:07.27
Új megálló, a Hétvezér utca, vonat nélkül. Amíg nem lesz felvéve a megállók közé, addig ide tudom csak tenni.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25153
2012.10.24. 05:06.02
Fatelep hátsó nézetben.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25152
2012.10.24. 05:05.31
Fatelep hátsó nézetben.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25151
2012.10.24. 05:03.01
Valószínűleg ez lesz majd az új végállomás, a jelenlegi pedig megszűnt állomásként fog itt szerepelni.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25150
2012.10.24. 04:29.53
Mopat, nem voltunk mi évfolyamtársak véletlenül?

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 24985
2012.10.03. 22:19.17
Az állomás ebben formában már nem létezik. A felvételi épület használaton kívül van, a vágányhálózatot átépítették. A vonal valamivel előrébb kanyarofik e kerítés mellé, így megrövidültek a tároló vágyányok. A fűtőház maradt a helyén. Mindez a 2011 szeptembere óta tartó felújítás miatt van. Új vágányok épültek az útátjáró után,(A Ruyter utcai kertek mögött) illetve ide egy csonkavágányra toltak ki egy személykocsit, ez szolgál most jegypénztártént. Két új megállóhely jött létre a vonalon. Az egyik Hétvezér néven, a Komáromi Csipkés György téri helyi buszmegálló és a templom háta mögött található. Jelenleg itt célszerű felszállni a Zsuzsival utazni vágyóknak. Egy másik Debrecen külterületén található, a Balla tanya útátjáró után, az Új Kertváros lakóparknál. A megnyitónál még Kondoroskert néven szerepelt, később Balla tanya nevet kapta.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17002
2010.04.24. 20:22.42
Mk48-2009 Debrecen-Fatelep állomáson.
2010. 04. 24.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17001
2010.04.24. 20:20.54
Mk48-2002 Debrecen-Fatelep állomáson.
2010. 04. 24.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17000
2010.04.24. 20:18.34
394, 023 és az Mk48-2002-es az állomáson.
2010. 04. 24.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Csillebérc

Cserkő

Dértanya

Diósgyőr LÁEV

Diósgyőr-Majláth