Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


330 Miskolc-Lillafüred-Garadna

Miskolc-Dorottya utca (331)
Diósgyőr LÁEV (331, 331b)
Mártabánya (331)
Diósgyőr-Városközpont (331b)
Diósgyőr-Majláth (331, 331b)
Majláth mh. (331)
Papírgyár (331)
Puskaporos
Lillafüred
Fazola-kohó
Közép-Garadna
Garadna












Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Garadna

kisvasúti állomás
330 Miskolc-Lillafüred-Garadna
 

Garadna állomás új épülete
2013.08.25.
Fotó: Várkonyi Tibor [VT22]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.11627° E20.558239° | N48° 6' 58.57" E20° 33' 29.66"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Képtár - Garadna


Garadna állomás új épülete
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2013.08.25.
körüljárás
Fotó: Tatai András
Dátum: 2013.03.02.
Közép Garadna felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.08.08.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.08.08.
Pálya vége
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.08.08.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.08.08.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31730
2018.08.28 14:44.19
A jelenlegi tetszetős, de az erdei környezetbe nem igazán illő állomásépület helyett korábban egy egyszerű esőbeálló és néhány pad várta a kisvasút utasait. Rudolf Kerl a felvételt 1983. május 2-án készítette.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31046
2017.07.20 23:44.30
Itt forgatták 1972-ben a Különös vadászat című tévéfilm első részének egyik jelenetét, amelyben még az A02 601-es motorkocsi is feltűnik egy pillanatra.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29400
2015.04.18 20:34.31
D02-508 Mk48-as (Herman Ottó MK48) Garadnán.
2015. 04. 18.

Enieni
e-mail: evoloczi.kukac.gmail.com
hozzászólás 27627
2014.01.15 12:42.53
HA LEHET, NE JELENTESD MEG LÉCI, KÉRLEK... A szívem csücske Garadna! Nagyon szeretnék már végre eljutni oda Bp-ről, de egyedül nem tudok. Még toborzom az útitársamat. Elvileg gyökerem volt ott pár száz éve. Kíváncsi lennék egy szikla sírra is, ami közel van a vasút állomáshoz. Ha esetleg tudsz erről közelebbit, szívesen veszem. Köszi még egyszer a szép fotókat! :)

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27213
2013.10.05 20:40.28
D02-501 Mk48-as Garadnán.
2013. 10. 05.

konrad33
e-mail: konrad33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23093
2012.02.11 13:10.20
Garadna

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21131
2011.05.30 23:12.45
a kisvasútra jellemző, egyetlen másik kisvasútra sem jellemző személyvagonok egyikének belseje Garadna állomáson ("nagy MÁV" kocsi)

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21116
2011.05.30 22:07.33
Helyenként 50-60 cm mélyen hiányzott az alépítmény

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21115
2011.05.30 22:06.06
Garadna állomás a 2010 májusi árvizek után. A Garadna-patak ezúttal már az állomásban is tett károkat, látszik a hordaléklerakás és az ágyazat kimosása a sínek környékén.

Puposfan
e-mail: tamas.kpt.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18703
2010.08.31 17:41.26
Garadnánál igen.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17251
2010.05.08 18:56.30
Mindig itt volt a vonal vége?

Woodyka
e-mail: wsoft.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11823
2009.06.04 08:34.07
Arról, hogy hova szállítottak dolomitot, nincs infóm, de a perecesi és lyukói vonallal csak keresztezése volt a LÁEVnek, átrakó nem volt. Így valószínüleg a fatelep felől lehetett beszállítás a gyárba, vagy közúti szállítás segítségével.

De úgy gondolom az őskohónál bányászott dolomitot szerintem főleg építkezésekhez vihették.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9291
2009.01.22 08:46.30
A történetet azután fogtam, miután elkezdtem kutatni a kisvasút nyomvonalát. A kisvasút - a mai indító állomáshoz képest ( Dorottya utca ) - ugye 7 km-rel volt hosszabb. Eredeti indító állomása a Szent Anna tér volt. Onnan nem messze volt egy megálló Újdiósgyőr Vasgyár néven - ha jók az információim - .Oda történhetett szállítás. És ha még azt is belekalkuláljuk hogy nagyjából arrafelé keresztezhette egymást a LÁEV és a perecesi bányavasút, akkor elképzelhető a történet. Az infót - dolomitszállítás - megtaláltam én is eredeti szövegben a LÁEV nemhivatalos honlapján.... Egyébként próbálom kinyomozni a kisvasút egykori megállóinak helyeit, és ha ezzel megleszek meg is kérem a főszerkesztő urat hogy egészítsük ki a vonalat..... A felső szakasz kiegészítése ( egészen Farkasgödör-Örvénykőig ) már meg is történt. Jogos az észrevétel. Nem Diósgyőr LÁEV-be, hanem Újdiósgyőr vasgyárba történt a szállítás.

Woodyka
e-mail: wsoft.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9289
2009.01.21 22:58.16
Őskohó alatt volt surrantó, a rakodó még most is megvan, ott bányásztak DOLOMITot, a későbbiekben a Pisztráng telep felett bányásztak, de akkor már a közúti szállítás volt megoldott...

A bükkben többfelé is található egyébként dolomit, ami: http://hu.wikipedia.org/wiki/Dolomit
Egyébként a Bükkben sokfelé vulkanikus kőzetek is megtalálhatóak...

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6334
2008.09.05 15:06.55
Válasz Gabinak:

Szia Gabi!
Nem igazán hinném hogy dolomitot szállítottak volna diósgyőrbe. Ha jól tudom a Bükk-hegység ( és így Garadna és környéke )mészkő. Ennél fogva nem igazán hiszem hogy bármikor is dolomitszállítás történt volna diósgyőrbe. Sőt! Én még azt is megkockáztatom hogy diósgyőrbe szállítottak volna innen valamit, lévén hogy a gyárnak nincs összeköttetése a lillafüredi kisvasúttal. Régebben lehet hogy volt, de az is nagyon gyanús........ Annak viszont lehetett realitása, hogy a Mexikói kőbányából mészkövet kapott a gyár. Méghozzá a Mexikói kőbánya - Ládi fatelep - Diósgyőr-Vasgyár útvonalon. Ha jól tudom a Miskolc Rendező Pu. - Diósgyőr-Vasgyár szakasz épp azért IS lett anno meghosszabítva, hogy a fát, és a követ nagyvasúton le lehessen szállítani Rendezőbe. De érdekes a felvetés, utána is nézek!! :)

Raps

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6333
2008.09.05 14:00.32
Innen régebben Dolomitot szállítottak Díósgyőrbe.

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5950
2008.08.18 19:02.36
...

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5949
2008.08.18 19:02.11
...

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 5032
2008.07.04 15:19.48
Személyvonat az állomáson. Hamarosan indul vissza Miskolcra.

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 5007
2008.07.04 14:44.49
Az állomás fölött található Szövetség-forrás.

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 5005
2008.07.04 14:41.55
Kiállítva.

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 5002
2008.07.04 14:39.47
Élet a sínek között 2.

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 4998
2008.07.04 14:34.28
Így ér véget a vonal.

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 4997
2008.07.04 14:32.21
Az állomásnévtábla.

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 4996
2008.07.04 14:28.49
Garadna állomásról küldök néhány képet.
A jegypénztár.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Gávavencsellő felső

Gábortelep

Gávavencsellő

Gerencepuszta

Gilányi