Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


Képriportok
Cikkek
  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




Ózd

2014.01.30. 06:16 - Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Fotók dátuma: 2005.03.18.

Vissza a képriportokhoz

Ózd


Ötvágányú állomás, az Miskolc-Bánréve-Ózd vasútvonal végállomása. Habár régen létezett egy terv, mely szerint kibővítik a vonalat, ez sosem vasult meg, innen ma sem vezetnek tovább a vágányok. A felvételi épület eredeti alakjában, jó állapotban maradt meg.
Fotó: 2009.08.06.


Az állomásépülettel szemben az ötötdik vágány kerítésén túl több mint száz éve épült gyáregység, az Ózdi Acélművek látható. A gyáregység nagyon jó vasúti kapcsolattal rendelkezik. A felvételen az állomás végpont felőli kijárata látható, a vasútvonal legvége a gyár iparvágányainak gyűjtőpontja


Felvételi épület személyvonattal


Felvételi épület hátulról


Tolatás M44-essel


Látkép a gyár bejáratából


Látkép Center (Miskolc) felől érkezve


A felvételi épület vágányok felőli homlokzata. A fényképezésben akadályt jelent a kerítés, mely az állomást választja el a gyárépületektől, ennél hátrébb nem sikerült araszolni: a kép a kerítésnek dőlve készült.


Az épület jobb felének főhomlokzata. Jobbra Miskolc felé juthatunk, míg balra nincs tovább.


Rakodó a felvételi épület mellett szorosan helyezkedik el.


A felvételi épület háta: itt egy buszfordulót találhatunk.


Ez a személyszállító vonat Miskolcról érkezett. Egy hosszabb tartózkodás után visszaindul Miskolc felé


Kereszthajó homlokzata (utca felől)


A felvételi épület a gyár vasúti kapujából


Forgalmi iroda bejárata


Emléktábla az állomásépület falán


Az állomás kijárata a gyáregység felé: a második és harmadik vágányok folytatódnak csak


A régi gyárkémény látszik csak a csövektől: körülbelül az a központja a régi épületek csoportjának


Az állomás képe nagyjából a geometriai középből a gyárbejárat irányába


Nos igen: az acélmű nem csak az állomás egyik oldalán foglal területeket: az állomás utca felőli oldalán (az utca túloldalán) találjuk ezt a nagy méretű hűtőtornyot. A furcsa az az egészben, hogy ez az egész ipartelep a város szivében található.


Kijárat Center (Miskolc) felé. Gyalogos felüljáró és közúti átkelőhely található itt tekerős sorompóval. Az átmenő vágány a kettes, ebből lesz később vonali vágány, azonban a kerítés mögül egy iparvágány simul a fővonali vágány mellé, mely egészen Center fűzi fel az Ózdtól északkeletre fekvő gyárakat.


Kézi állítású váltók a Center felőli váltókörzetben


A gyalogos felüljárót ma már a gyalogosok rossz állaga miatt nem használhatják


Az állomás képe a raktár mellől a Center (Miskolci) kijárat irányába


A gyalogos felüljáróról: az állomás mellett balra a gyártelep, mögötte a panelházak a város központjában, a kép jobb szélén a nagykéméyn is látszik


Ez pedig a vonali vágány az utolsó kitérő után, ahogy Center (Miskolc) felé eltávolodunk az állomástól. Tőle jobbra jól látszik az iparvágány, amiről az előbb beszéltem.


Érkezés Miskolc felől a vonali vágányon. Az iparvágányon épp az A25-036 Bobo mozdony végez tolatást.


Az állomás melletti kolónia: Velence. Ózd nem annyira a szépségéről híres város sajnos, főleg a sok panel miatt, egy ilyen látvány üdítő élmény arrafelé.


Balra: vonali vágány az állomás végéből indul Miskolc irányába, jobbra iparvágány tolatómozdonnyal



Vissza a képriportokhoz
Főoldalra