Állomás kereső: Állomások listája Vasútvonalak listája
|
921 Szombathely-Bucsu-Pinkafő (A) vasútvonal leírása A vasútvonal állomásai A Pinkafőtől Friedbergig továbbvezető szakaszt a trianoni elcsatolás után 1925-ben építették ki az osztrákok, hogy a vonal hozzájuk került részét bekössék hálózatukba. [3] A bucsui megállóhelynél található tábla írása szerint a vonalat 1888-ban adták át. 1948-ig volt határátmenet, 1960. január 1-től szüneteltették a vasúti forgalmat a magyar oldalon, majd 1965-ben végleg felszedték a síneket. A vasúthistória évkönyv tanulmánya szerint 1952-ben szűnt meg a határátmenet Bucsu és Rohonc között. A vasúti forgalom 1960. január 1-étől szűnt meg a magyar oldalon. Az utolsó évben napi átlagos utasszáma 600 fő, éves áruforgalma 640 teherkocsi volt. [1] A vonatmagazin.hu adatai szerint az osztrák oldalon 1960 után is megmaradt a személyforgalom Rohoncig, majd fokozatosan szűnt meg: 1982. október 18-án a Rohonc–Nagyszentmihály (Großpetersdorf), majd 1987. június 30-án a Nagyszentmihály–Felsőőr szakaszon állt le a személyszállítás. A Felsőőr-Pinkafő-(Friedberg) szakaszon 2011. július 31-ével ment el az utolsó személyvonat. [2] [1] Vasúthistória évkönyv 1999., Keller László: Vasúti közlekedés az 1955-1957 közötti években és a második 3 éves terv időszakában (1958-1960) [2] http://www.vonatmagazin.hu/2011/07/bucsu-egy-vicinalistol/#more-24009 [3] http://iho.hu/hir/vasut-nelkul-a-legmagyarabb-osztrak-varos |
Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024 |