Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 905 ] [ 906 ] [ 907 ] [ 908 ] [ 909 ] [ 910 ] [ 911 ] [ 912 ]    Utolsó Következő

Ukk    Rozmaring, 2007.01.10 19:13.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ukk állomás
 
Vica    Lajos, 2007.01.09 20:56.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
Jó az oldal!

[...]

 
Szentdénes    siófok35, 2007.01.09 20:09.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lakik benne valaki? Egész jól néz ki...

 
Pilisvörösvár    Domi, 2007.01.09 14:02.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Attila hozzászólása után újraértékeltem magunkat.
Az oldalon olvasható szöveg még 2005. májusában készült, azóta is okosodtunk.
Abaújszántóról (98. vonal) az első két régi képeslap, amit találtunk, szintén két különböző felvételi épületet ábrázolt, hasonlóan mint itt, Vörösvár esetében.

Aztán megtudtuk azt is később, hogy milyen épületek ezek. Pilisvörösváron a képen látható felvételi épület a Helyi Érdekü Vasutak (HÉV) számára készített típustervek alapján épült, ahogy még számtalan más hasonló mellékvonali állomás szerte az országban, egész Nagy-Magyarország területén (lásd az oldalon a Típustervek pont alatt).

A típustervek több különböző méretü, de hasonló kinézetü épületeket definiáltak, melyek mérete lépcsősen növekszik a legkisebbtől (IV. osztály) a legnagyobbig (I. osztály).

Tudták akkor is jól, hogy a vasút élete során a forgalom idővel növekedhet, ami később nagyobb épület igényelhet, ezért zseniális elgondolásuk szerint a típustervek épületeit úgy alkották meg, hogy az egyes méretlépcsők (osztályok) közötti különbség felfelé átjárható volt, vagyis az épületek bővíthetők, mely bővítéssel a meglévő épületből eggyel fentebbi osztályú épületet kaptak.

Pilisvörösvárral is ez történt. Az Attila által küldött képeslapon látható felvételi épület még II. osztályú, és valószínüleg ez az eredetileg megépült állomásépület, melyhez később, a forgalom növekedésével jobb oldalra hozzáépítették a másik oldalszárnyat, és így a másodosztályból egy első osztályú felvételi épületet kaptak. Ezt ábrázolja az oldalon a 2. és 9. képen látható képeslap is.

Attila: köszönjük a beküldött képet és az észrevételt!



Domi
 
Pilisvörösvár    Fogarasy Attila, 2007.01.09 10:22.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A honlapon lévő egyik képeslapról írják a következőt:
"...a régi képeslap némi meglepetést okozott számunkra, ugyanis gyanúsan nem a Vörösvári indóházat mutatja (jobb szélső képen): sem az épület alakja nem egyezik, sem az oldalépület nincs meg."
Csatoltam egy másik képeslapot is, ami cáfolhatatatlan bizonyíték arra, hogy egykoron így nézett ki az indóház (remélem, sikerült a csatolás). A háttérben jól látszódnak a Pilisvörösvárt övező hegyek (pl. a Hosszú-hegy vagy a Ziribar).

Közelről is megvizsgáltam az állomásépületet: a lábazatnál világosan látni a két épületrész közötti rést.

Üdvözlettel:
Fogarasy Attila
20-994-8733
 
Hodos    Rozmaring, 2007.01.08 15:50.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igaz, hogy a Kennedy takarja, azért szép épület
 
Türje    Rozmaring, 2007.01.07 21:34.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van egypár képem a türjei állomásról.
Sajnos tényleg így néz ki....
 
Pécs    pezsman, 2007.01.06 21:45.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
megnyitottak egy új felüljárót. a fotósoknak ez jó perspektívát kínál.
 
Kapostüskevár    Kemenczei Róbert, 2007.01.05 21:18.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt egy újabb kép, címe vezeték pótlás. A képet Vekker András barátom készítette. A képen munkások dolgoznak azon, hogy a gyékényesi oldalon lévő villamos allálomás betáplását vezérlő kábelt potólják. A kábel pótlására az épületbe beépítettek egy jeleket továbbító kapcsolószekrényt, így nincs szükség az eltulajdonitott több kilométer kábel pótlására.
 
Siófok    Domi, 2007.01.05 10:30.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De jó dolgokat tudunk meg napról napra!
A siófoki állomás régi, Déli Vasút által (1861-ben) épített felvételi épületéről Kubinszky Mihály: Régi Magyar vasútállomások (Corvina, 1983) könyvében találhatunk egy képet, ami egy régi képeslapról származik.
Hasonló épületet találunk egyébként ma a következő helyeken: Tárnok, Dinnyés, Kápolnásnyék, Nagytétény, Moha, Mór, Acsád, Bük. Ezek mind-mind a Déli Vasút különböző osztályú felvételi típusépületeként épültek.
 
Siófok    Gashpy, 2007.01.05 01:23.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület 1904-ben épült. Előtte egy DV típusépület állt a jelenlegitől nyugatra. 1989-ban, az állomás utolsó átépítésekor (melynek kivitelezője lengyel cég volt) a régi részt megtoldották az aluljárót fedő épülettel, illetve ekkor kapta vissza a főbejárat feletti, II.VH. előtti tornyait is.

 
Somogymeggyes    Gashpy, 2007.01.05 01:16.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori Köttse-Csicsalpuszta állomás adja vissza leginkább a Felsőmocsolád és Siófok között létesített megálló-rakodóhelyek építéskori állapotát. Mivel ez az egyetlen, amely állomáshossza változatlan és épülete is közel eredeti állapotú. A többi hasonló állomás ma csak sima megállóhely, illetve a huszas évek végén az állomáshosszokat megnövelték.

 
Marcali    pezsman, 2007.01.04 21:20.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajna a vizsgált 14 vonal között van, így ez sem biztos. Lehet, hogy jobban kéne tiltakozni a vasútbezárás ellen.

 
Kapostüskevár    Kemenczei Róbert, 2007.01.04 21:07.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt vasútrajongók, mint minden állomáson és megállóhelyen, így Kapostüskeváron is zajlik az élet. Utasok jönnek mennek, vonatok érkeznek meg és indulnak...
Ezért itt egy mindennapi életkép!
A képet Erdős Kornél tagtársunk készítette. A képen a délutáni 8833-as számú személyvonat indul Kaposvárra.
 
Szécsény    Fekete Dani, 2007.01.04 18:24.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szécsény állomás felvételi épületének oldalában kiállított emléktábla. A minőségért elnézést kérek.
 
Kalocsa    Domi, 2007.01.04 09:30.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
István!
Nem kaptam meg a képeket, valószínűleg ezért nem jött visszajelzés.
5 MB a korlát e-mailenként, lehet, hogy túl nagyok voltak a levelek?
[...]

 
Igrici    balazs102, 2007.01.04 08:55.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát ez nem is vasútállomás!

 
Dunavecse    Domi, 2007.01.04 08:54.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap itt jártam Dunavecsén kéregjegyet venni. Gyűjtőknek üzenem a jó hírt, hogy lehet kapni jónéhány félét, vettem is belőle. (A 60-as pénztár volt nyitva.) A 40km-es 67.5%-os bárca éppen elfogyott, így Dunapatajig reformjegyet kaptam.
Másik jó hírem, hogy a vonalnak van teherforgalma is, ugyanis a Kunszentmiklós-Tass felől f3-kor érkező személyvonatra szemből egy bobó húzta szerelvény várakozott indulásra, egy darab nyitott tehervagonnal.
Egyébként az állomáshoz leírásához hozzátartozik a hangulata is: az épületnek neki van támasztva egy kerékpár. A vonat érkezése előtt néhány perccel az állomásfőnök kisasszony kijön az irodából, felpattan a biciklire, és elhajt az állomás Szalkszentmárton (Kunszentmiklós-Tass) felőli végébe. A sorompót ugyanis csak ott lehet letekerni. Két perc múlva érkezik vissza, és a vonat menesztése, majd elhaladta után ezt a kört mégegyszer megteszi.
Az épület jobb oldalához hozzáépített oldalszárny erősen megrepedezett, fa gerendákból ácsolt szerkezet támogatja.
A kép tegnap délután készült, a második vágányon Dunapatajig közlekedő személyvonat, a harmadikon a tehervonat.
 
Pápateszér    jani, 2007.01.03 23:23.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos ez vár minden állomásra ahol megszűntetik a szolgálatot.

 
Pilisvörösvár    fcs, 2007.01.03 23:15.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kicsivel szebb lett Vörösvár állomása, mivel a napokban lett kész a tetőfedés cseréje. A fedélszerkezetet nem bontották meg, igy az tovább hordozza magán a régmúlt időket...
A képet késöbb küldöm...

Pilisvörösvár a vonal egyik jelent?s állomása. Ötvágányú állomásának felvételi épülete egyid?s a vonallal, sajnos szépségét azóta már csonkolták, csupán a fa tet?szerkezet kilógó elemei ?rzik az egykori állapotoka.

 
Siklósi szőlők    Marci, 2007.01.02 13:41.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, ezen a táblán mi is jót derültünk. Ezen a képen nem látszik, majd ha a teljes anyag fönn lesz, azon jól lehet majd látni, nem bontják, csak össze van építve egy virágárussal és azt bővítik. A kép jobb oldalán látható a friss épülő falazatból egy kicsi.

 
Siklósi szőlők    Vekker András, 2007.01.01 22:22.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen én is jót nevettem,hogy az van rá írva, hogy SIKLÓSI SZÖLLŐK. Helysírás... Bontják az épületet vagy mit csinálnak vele??

 
Lázi    Vekker András, 2007.01.01 22:13.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Október végén jártam erre,jelentem, a táblát pótolták egy kélk-sárga fényviszaverőssel.

 
Som-Nagyberény    Vekker András, 2007.01.01 22:10.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a mh. SZÉYEN!!! Szét van verve a váró és a volt forgalmi iroda, holott az épületet LAKJÁK!!!!

 
Tatárvár    Vekker András, 2007.01.01 22:04.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a tábla is:
 
Kapostüskevár    Kemenczei Róbert, 2007.01.01 01:43.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látom Domonkos szépen fejlődik az oldal, nagy örömöre szolgál. Egy egyesületi képpel én felsorakozok az előttem szolókhoz egy kapostüskevári képpel. Bizzom benne, hogy bemutató oldalunk, amit csináltál az is hamarossan felkerül ide.
Boldog Új évet mindenkinek: Robi
 
Egyed-Rábacsanak    CzuPe, 2006.12.31 15:34.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van némi áruforgalmi mozgolódás is a vonalon. 11 körül megy fel Szanyból Csornára a Dacia 2 Eas vagy Es kocsival és 11:40 körül jön vissza Csornáról 1 kocsival és itt van keresztje a 30914-es személlyel. Azt nem tudom ez milyen gyakran van. Ez keddi napon volt.
 
Egyed-Rábacsanak    CzuPe, 2006.12.31 12:40.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
rugós váltó Egyed-Rábacsanakon, ilyen van Szanyban is
 
Szany-Rábaszentandrás    CzuPe, 2006.12.31 12:31.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forgalmi iroda
2005.január 15-én szűnt meg a szolgálat, azóta itt és Egyed-Rábacsanakon rugós váltókkal oldják meg a vonatkereszteket. Az egész vonalon egyetlen helyen sincs már semmilyen szolgálat, ezért nem is értem miért kell pont ezt a vonalat megszüntetni, hiszen "humánköltség" nagyon alacsony, felépítmény jó, végig 60-as a pálya, a Rába fölötti hidakat kivéve (ott csak 10 km/h-val lehet menni), ill. Pápa és Csorna kijárati íveiben van 40-es lassújel
 
Lázi    CzuPe, 2006.12.31 12:22.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület 2004. márciusából még az állomásnév-táblával.
Ezt is ellopták. :(
 
Előző Első    ... [ 905 ] [ 906 ] [ 907 ] [ 908 ] [ 909 ] [ 910 ] [ 911 ] [ 912 ]    Utolsó Következő