|
Különvonat érkezik Sopronba. Háttérben az ágfalvi állomás látható.
Fotó: Horváth Norbert
Dátum: 2009.04.05.
|
|
Az Ágfalva-Sopron Déli állomásközben még ma is áll a Sopron-Németújhelyi Vasút (később Déli Vasút) 16-os sz. lakóőrháza.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
|
|
A Müllendorfon építési munkálatok miatt a Wiener Neustadt-i vonalra terelt tehervonatok egyike.
Fotó: Horváth Norbert
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Ágfalva vasútállomás épületét az 1847-ben megépült Sopron-Németújhelyi vasút emelte. Később az épületet a ma is látható formájában átépítették,kibővítették.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Az állomásnál lévő útátjáró Ágfalva felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Még ma is megvan,az állomás fénycsöves állomásnév felirata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Tiszta időben az állomásról jól látható Lépefalva-Somfalva állomás már Magyarország területén lévő előjelzője. Érdekesség, hogy Ausztriában az előjelzők előtt nem kettő, hanem három darab sávos táblát állítanak fel.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Látkép Sopron-Déli pu. felé. Megfigyelhető az állomás egykori vágányainak a helye a felvételi épület és a jelenlegi vágány között.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Látkép Lépesfalva-Somfalva állomás felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
|
|
A felvételi épület település felőli oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Érdekesség, hogy eredetileg a Déli Vasútra jellemzően itt is különálló épület volt a váltóállító központ, ám az épület kibővítésekor a felvételi épülettel összeépült.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Az állomásnál lévő útátjáró Sopron felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Ágfalva állomás eredeti vágányhálózata. Megfigyelhető többek között a négy fővágány és a brennbergi bányavasút vágánya is. Forrás: Lovas Gyula,125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal, 1865-1990 .
Fotó: Kebelei György
|
|
Az épület oldalán ma is látható a 16-os szám, igaz már régen nem az eredeti őrházi számtáblán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
|
|
A vasútvonal ma is magyar részén már csak ez az őrházi épület és a Terv utcai átjárónál lévő 17-es őrház áll.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
|
|
Az Ágfalva-Sopron Déli állomásközben még ma is áll a Sopron-Németújhelyi Vasút (később Déli Vasút) 16-os sz. lakóőrháza.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
|
|
Az őrház két oldalán még ma is megfigyelhető a vonal őrházaira jellemző félkörablak.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
|
|
A Bécsújhely-Sopron vasútvonal egy vasbeton hídon át keresztezi a Sopron-Ágfalva közutat.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
|
|
Évszám a híd oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
|
|
Ezt az őrházat is, akárcsak a vonal többi őrházát, Matthias Schönerer osztrák mérnök a Sopron-Németújhelyi Vasút jeles építésze tervezte.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.04.30.
|
|
Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.
|
|
Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.
|
|
Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.
|
|
Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.
|
|
Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.
|
|
Az épületet szépen felújították
Fotó: Keszei László
Dátum: 2020.01.16.
|
|
Fotó: Keszei László
Dátum: 2020.01.16.
|
|
A régi neonbetűs felirat helyett új, GYSEV szabványú névtábla került az épületre
Fotó: Keszei László
Dátum: 2020.01.16.
|
andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32881
2021.03.09 20:43.33
|
Nagyon nehezen érthető, hogy egy több mint 2000 lakosú, város melletti községben miért nem újítják fel a vasúti közlekedést, amikor minden lehetőség adott. Sokkal célszerűbb és gyorsabb közlekedést biztosítana a vasút, mind Sopron, mind Ausztria felé, mint az autóbuszok. Az állomásépület méltó módon fel van újítva, elé mindössze egy peron és egy esőbeálló építése szükséges és máris kész egy vasúti megállóhely.
|
|
falusiur
e-mail: seresbendeguz0.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32880
2021.03.09 09:53.19
|
Én egy Ágfalvi lakos vagyok és nem vagyok messze a vasúttól konkrétan kimegyek a kertbe és kyinitom a hátsó kaput és kint vagyok a vasútnál.Sopron-déli sörgyári iparvágánya megvan még és üzemképes lenne de a GYSEV jó lenne ha egy kis pénzt belefektetnének abba hogy legalább 2 vágányú állomás legyen és így nem lenne baleset ugyanis az állomás elött lévő 8-10 km-en 120km/h-val megy a vonatezér is vannak/voltak balesetek azz állomás egyébként jelenleg lakóépület.Az iparvágány egy kissebb nyoma látható még ugyanis található 2 villanypózna betontartó.
|
|
Sanyi
e-mail: barath.sanyi1988.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31317
2018.01.13 18:18.39
|
Se a SOPRON DELIT, se a AGFALVA állomást nem akarják újra nyitni.
2 eve volt szerencsém beszélni egy GYSEV es vezetőségben dolgozó úriemberrel erről és elmondta,, volt szó Agfalván egy megállóhely nyitásról de nem a korábbi régi AGFALVA állomás helyén, hanem közelebb a határhoz.
Ehhez támogatókat vártak, de a támogatók száma igen csak kevésnek bizonyult ahhoz, hogy ezt a projek kivitelezhető legyen. Tehát támogatók hiányában ez a dolog feledésbe merült."
Sopron déli pu ra pedig a hosszú időn át nem kívánt tehervagonokat helyezik el.
Ha van időtök( idejük) sétaljanak el arra nagyon sok sínt felszedtek.
Közvetlen( Kossuth L u atjaróból is látszik) a tehervagonok melletti vágányt lezárták es fel is szedték( megysüllyedt).
Ill. hátrább az egyik iparvágányt( amelyet rögtön a Kossuth L u i atjáró elöttől lehet már csak GYSEV távvezérelt váltón megközelíteni) is felszedték, ha jól láttam erről a vágányról lehetett bejutni a Sörgyárba es a fatelepre is. Ez is a multe.
Tovabbi informaciókat tudok adni az email en megkerestek/ megkeresel
|
|
csillagfény
e-mail: pgábor58.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28176
2014.05.10 20:57.41
|
Miért kéne egy fénysorompóval biztosított vasúti átjárónál lassítani a vasúti járműnek,ha a berendezés üzemképes,és nincs lassújel sem az adott szakaszon?A balesetek pedig nem azért következnek be,hanem a közúti Kresz szabályok megsértése,illetve tiltott helyen való tartózkodás miatt!
|
|
MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
|
elfogadott hozzászólás 28175
2014.05.10 20:42.12
|
Itt az útátjáróban nem lassítanak le a vonatok (persze tudom megszűnt mh.) hanem villámgyorsan átsuhannak, ezért évente legalább 1 baleset történik kocsival, gyalogossal, vagy kutyával. :( ;(
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27921
2014.02.23 18:07.45
|
"2 évvel ezelőtt volt, de lehet, hogy rosszul láttam, de mindenesetre úgy nézett ki."
Jó lesz az 5047,vagy 5147-es motorkocsinak is!
|
|
MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
|
elfogadott hozzászólás 27916
2014.02.23 16:09.58
|
Az épületet tényleg lakják, mert az épület mögött, az állomás hátsó udvarán gyerekeket láttam játszani.
|
|
MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
|
elfogadott hozzászólás 27915
2014.02.23 16:07.26
|
Balazs177nek: 2 évvel ezelőtt volt, de lehet, hogy rosszul láttam, de mindenesetre úgy nézett ki.
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27626
2014.01.15 11:29.48
|
Az a probléma, hogy az Ágfalvát érintő vonalon az ÖBB személyvonatai közlekednek, amelynek nem feladata a Magyarországon belüli utasforgalom lebonyolítása. Külön megegyezés kellene a jegyértékesítésről, a belforgalmi bevétel két vasút közötti elszámolásáról, amit - tudtommal - egyik érdekelt fél sem szorgalmaz igazán.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27616
2014.01.13 15:11.26
|
Három és fél éve már kérdeztem, megismétlem: nincs hír arról, hogy utasforgalom számára megnyitnák újra az állomást? Nem tudom mi az akadálya és bizonyára utasforgalom is lenne rajta, mivel a község fejlődik és bővül. A buszok egy részét ki lehetne váltani, ha megállnának a vonatok.
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27611
2014.01.12 19:27.24
|
Ez egész pontosan mikor volt?A Gysev-nek az 1980.as években volt egy Bz szerelvénye(Bz mot 501+502 és mellékkocsik)De azt kétlem,hogy az a bécsújhelyi vonalon járt volna!
|
|
|
MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
|
elfogadott hozzászólás 27608
2014.01.12 17:13.23
|
Egy ismerősöm Ágfalván lakik, egyszer amikor kutyát sétáltattunk, lementünk az állomáshoz, vártunk egy vonatot, és egy GYSEV Bézé robogott át az állomáson. Kép nincs :(
|
|
Kiss Vámosi Zoltán
e-mail: m62901.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27095
2013.09.06 15:28.13
|
Állomásnév-irata:1906.10.01-től:Ágfalva.
Iparvágánya:1869-ben adták át az ágfalva-brennbergbányai keskenyvágányú bányavasutat.1893.09.04-től adták át a normál nyomtávút.
Jellege:állomásfőnökség,1969-től megszűnt a személyforgalma.
1952.09.26-án Brennbergbányából indulva megkezdték a pálya felbontását.A MÁV 1966. július 12-én selejtezte a vonalat.
Ennek forrása:Vasúthistória évkönyv 2000
|
|
Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24508
2012.07.17 15:45.17
|
Oxy: amíg egyvágányú egy vasúti megállóhely, nem nevezhető állomásnak. Ilyen módon teljesen rendjén van, hogy megszűnt megállóhelyként van itt írva.
|
|
djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24503
2012.07.16 21:59.51
|
A lakóőrháznak nyoma veszett!
|
|
marczy
e-mail: harczymarczy.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24500
2012.07.16 14:24.27
|
Ennek az állomásnak az újbóli beüzemelése égető. Ilyen-olyan ügyekben elég sokat járkáltam ki Ausztriába, főleg persze vonattal. A Somfalva felőli utat újabban nehéz járművek is használják, de az ingázók is rengetegen vannak. Az ágfalviak útdíj bevezetését fontolgatják...
|
|
Pál
e-mail: romanpal.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20691
2011.03.18 09:49.40
|
A polgármesteri hivatalban már négy éve azt rebesgették, hogy hamarosan újra lesz személy-megállóhely. Ehhez kellene egy új peron, amit állítólag már meg is terveztettek, az állomásépülettől nézve a vasúti átkelőn túlra, a focipálya mellé. Gondolom, leginkább a pénz hiányzik ahhoz, hogy megépüljön, de az is lehet, hogy valami nagyobb projektre várnak, hogy annak a részeként épüljön meg. Ami azt illeti, Sopron felé valószínűleg nem lenne nagy forgalom, mert hétköznapokon óránként jár a busz, amire öt helyen lehet felszállni a faluban, a potenciális megálló meg hát a falu legszélén lenne. Az viszont, hogy Bécsújhely felé többen használnák, akik ma kocsival járnak Nagymartonba (Mattersburg), vagy Bécsújhelyre, könnyen lehet. Én mindenesetre szurkolok az ügynek.
|
|
Oxy
e-mail: okrosg.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 20467
2011.02.20 11:52.29
|
"megszűnt megállóhely"
Ez állomás volt és ma is az, csak a személyvonatok nem használják.
"megszűnt személyforgalmú állomás" - javasolom.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19354
2010.11.13 00:45.11
|
Ennek vasútvonalnak a villamosításáról nem regélnek véletlenül ? Van valakinek hiteles információja ?
Furcsállom, hogy Ágfalva állomását még nem nyitották meg újra az utasforgalom előtt. Határellenőrzés már régóta nincs, meg lehetne állítani a személyvonatokat, ha egy megfelelő peront kiépítenének a vágány mellé. Lehetne a falunak egy vasúti megállója.
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10967
2009.04.12 23:46.22
|
Euregio személyvonat robog át Ágfalván Lépesfalva-Somfalva felé.
A kép tegnap készült.
|
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10966
2009.04.12 23:44.01
|
Ágfalva állomás felvételi épülete. A kép tegnap készült.
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10163
2009.02.21 18:42.08
|
Sopron-Déli és Ágfalva között található egy őrház. Sopron felől haladva a pálya jobb oldalán van.
2009.02.21.
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10036
2009.02.17 17:36.04
|
Ágfalva és Brennbergbánya iparvasút brennbergi végpontjának a vágányhálózata látható ezen a térképen.
Forrás: index.hu fórum, Elveszett vágányok, autóutak topik.
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10032
2009.02.17 17:31.46
|
Ágfalva és Brennbergbánya között ilyen típusú gőzösök szolgáltak. Fűtőházuk Sopron-Déli volt. Sajnos mára már se a fordítókorong, se a fűtőház nincs meg Sopron-Déli állomáson.
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9469
2009.01.30 13:21.47
|
Vasúti felüljáró Sopron és Ágfalva között. A sínek alatt az Ágfalvára vezető autóút van.
A kép készítésének időpontja: 2009.01.30.
|
|
|
markus
e-mail: markuslink.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 8585
2008.12.28 20:19.23
|
Az 1931-es "piros" turista térképről az Ágfalva-Brennbergbánya vonal térképe. Személyszállítás menetrend szerint soha nem volt rajta. A nyomvonal a mai napig jól járható. Az országhatár előtt műszaki zár volt néhol rajta.
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 6918
2008.10.02 16:43.31
|
Ez az épület az út túloldalán van, s talán ez is az állomáshoz tartozott egykor.
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 6917
2008.10.02 16:41.48
|
Az állomás. Az épületet lakják.
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6916
2008.10.02 16:40.26
|
Itt lehetetett a rakodó és a raktár.
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6915
2008.10.02 16:39.07
|
Ágfalva
|
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6340
2008.09.06 21:16.53
|
Érdemes elolvasni ezt a cikket: http://www.agendorf.hu/magyar_intro/fomenu/mozaik/kapcsolatok/index.htm
A cikkben bő leírást taláunk az Ágfalvát és Brennbergbányát összekötő nagyvasúti pályáról. Ha valaki erről tud újabb információkat vagy képeket, netán térképet, az kérem ossza meg velünk itt az oldalon. Köszönöm!
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 4387
2008.05.28 14:00.31
|
Ez az állomás nincs halálra ítélve, sőt. Mivel megszűnt a határellenőrzés a két ország között, remélhetőleg ismételten felújítják majd a vasúti utasforgalmat Ágfalván is és Sopron-Déli pályaudvaron is. Úgy tudom, az önkormányzatnak vannak ezirányú törekvései.
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4021
2008.04.30 21:06.45
|
Ma készült:
|
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 3462
2008.03.28 22:05.46
|
Úgy gondolom, hogy lehetett itt valaha egy rakodóvágány, ugyanis azt hallottam, hogy volt itt régen egy kisvasút, ami a brennbergbányai szénbányából hozta ide a szenet.
|
|
Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 3415
2008.03.26 08:18.55
|
Sopron és Bécsújhely között elég sűrűn járnak a vonatok, s ha nincs határellenőrzés, akkor Ágfalván és Sopron Déli-pu-n is megállhatnának a vonatok.
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 3414
2008.03.26 08:02.45
|
Az állomás a Sopron-Bécsújhelyi vonalon található. Kb. 1998-ban szűnt meg Sopron Déli-pályaudvarral együtt. Régebben idáig is közlekedtek Szombathelyről a vonatok. Az állomáson a személyvonatok már csak átszáguldanak. Az állomásépületet lakják.
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3170
2008.03.05 15:53.34
|
A megszüntetett Ágfalva megállóhely.
2007. 08. 11.
|
|
|