Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


504 Sopron-Bécsújhely

Sopron (15, 508, 8)
Sopron-Déli
Sopron-Gyártelep
Ágfalva
— országhatár —
Lépesfalva-Somfalva
Márczfalva-Fraknónádasd
Nagymarton
Mattersburg Nord
Rétfalu-Siklósd
Savanyúkút
Lajtaszentmiklós
Katzelsdorf
Wiener Neustadt











Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Ágfalva
(Agendorf)*

megszűnt megállóhely
504 Sopron-Bécsújhely
 

Az épületet szépen felújították
2020.01.16.
Fotó: Keszei László [djlacee]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.690771° E16.520849° | N47° 41' 26.77" E16° 31' 15.05"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


1931-es térkép az Ágfalva-Bernnbergbánya vasútról. (köszönet: Márkus Lászlónak)


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Agendorf

Szelvénykő 276 Wiener-Neustadt-Sopron-Szombarhely-Nagykanizsa vonal.
Szelvénykő 0 Az egykori Ágfalva-Brennbergbánya vonal kezdőpontja.
Megnyitás dátuma 1847.08.20.
Megszűnés dátuma 1969.




Régi képek - Ágfalva

Az ágfalvai állomás.
Forrás: http://www.agendorf.hu/magyar_intro/fomenu/kepgaleria/egyeb/arhiv_1/index/0052.jpg
 
Archív kép az állomásról.
http://www.agendorf.hu/magyar_intro/fomenu/kepgaleria/egyeb/arhiv_1/index/0090.jpg
 
Régi fényképfelvétel Ágfalva állomásról.
Forrás: Turóczy László gyűjteménye.
 
Ágfalva vasútállomás felvételi épülete az átépítés előtt. Látható a régi szakállas sorompó és a központi állítóközpont még különálló épülete. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Ágfalva állomás felvételi épülete, annak kétszintesre bővítése után. Az épület itt még magán viseli, a Sopron-Németújhelyi vasút stílusjegyeit. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A Déli Vasút Ágfalva állomásának felvételi épülete és vágányai egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Régi képen az állomás. Forrás: www.agendorf.hu.
  Feltöltötte: Iváncsics Gergely

Ágfalva állomásépülete egy régi képeslapon. (jobb alsó kép) Jól megtekinthető, hogy csak később bővítették ki mai formájára. Forrás: agendorf.hu.
  Feltöltötte: Iváncsics Gergely



Képtár - Ágfalva

Különvonat érkezik Sopronba. Háttérben az ágfalvi állomás látható.
Fotó: Horváth Norbert
Dátum: 2009.04.05.
Az Ágfalva-Sopron Déli állomásközben még ma is áll a Sopron-Németújhelyi Vasút (később Déli Vasút) 16-os sz. lakóőrháza.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
A Müllendorfon építési munkálatok miatt a Wiener Neustadt-i vonalra terelt tehervonatok egyike.
Fotó: Horváth Norbert
Dátum: 2009.05.23.
Ágfalva vasútállomás épületét az 1847-ben megépült Sopron-Németújhelyi vasút emelte. Később az épületet a ma is látható formájában átépítették,kibővítették.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
Az állomásnál lévő útátjáró Ágfalva felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
Még ma is megvan,az állomás fénycsöves állomásnév felirata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
Tiszta időben az állomásról jól látható Lépefalva-Somfalva állomás már Magyarország területén lévő előjelzője. Érdekesség, hogy Ausztriában az előjelzők előtt nem kettő, hanem három darab sávos táblát állítanak fel.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
Látkép Sopron-Déli pu. felé. Megfigyelhető az állomás egykori vágányainak a helye a felvételi épület és a jelenlegi vágány között.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
Látkép Lépesfalva-Somfalva állomás felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
A felvételi épület település felőli oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
Érdekesség, hogy eredetileg a Déli Vasútra jellemzően itt is különálló épület volt a váltóállító központ, ám az épület kibővítésekor a felvételi épülettel összeépült.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
Az állomásnál lévő útátjáró Sopron felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.05.23.
Ágfalva állomás eredeti vágányhálózata. Megfigyelhető többek között a négy fővágány és a brennbergi bányavasút vágánya is. Forrás: Lovas Gyula,125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal, 1865-1990 .
Fotó: Kebelei György
Az épület oldalán ma is látható a 16-os szám, igaz már régen nem az eredeti őrházi számtáblán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
A vasútvonal ma is magyar részén már csak ez az őrházi épület és a Terv utcai átjárónál lévő 17-es őrház áll.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
Az Ágfalva-Sopron Déli állomásközben még ma is áll a Sopron-Németújhelyi Vasút (később Déli Vasút) 16-os sz. lakóőrháza.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
Az őrház két oldalán még ma is megfigyelhető a vonal őrházaira jellemző félkörablak.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
A Bécsújhely-Sopron vasútvonal egy vasbeton hídon át keresztezi a Sopron-Ágfalva közutat.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
Évszám a híd oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.
Ezt az őrházat is, akárcsak a vonal többi őrházát, Matthias Schönerer osztrák mérnök a Sopron-Németújhelyi Vasút jeles építésze tervezte.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.12.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.04.30.

Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.

Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.

Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.

Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.

Fotó: Keszei László
Dátum: 2013.09.25.
Az épületet szépen felújították
Fotó: Keszei László
Dátum: 2020.01.16.

Fotó: Keszei László
Dátum: 2020.01.16.
A régi neonbetűs felirat helyett új, GYSEV szabványú névtábla került az épületre
Fotó: Keszei László
Dátum: 2020.01.16.


Képek a netről - Ágfalva

A vasúti pálya felújítása.
Dátum: 2000.
http://www.agendorf.hu/magyar_intro/fomenu/kepgaleria/egyeb/arhiv_1/index.htm
[Tárolt változat]
Az 50 éves elűzés évfordulója Ágfalva állomáson.
Dátum: 1996.
http://www.agendorf.hu/magyar_intro/fomenu/kepgaleria/egyeb/arhiv_1/index.htm
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32881
2021.03.09 20:43.33
Nagyon nehezen érthető, hogy egy több mint 2000 lakosú, város melletti községben miért nem újítják fel a vasúti közlekedést, amikor minden lehetőség adott. Sokkal célszerűbb és gyorsabb közlekedést biztosítana a vasút, mind Sopron, mind Ausztria felé, mint az autóbuszok. Az állomásépület méltó módon fel van újítva, elé mindössze egy peron és egy esőbeálló építése szükséges és máris kész egy vasúti megállóhely.

falusiur
e-mail: seresbendeguz0.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32880
2021.03.09 09:53.19
Én egy Ágfalvi lakos vagyok és nem vagyok messze a vasúttól konkrétan kimegyek a kertbe és kyinitom a hátsó kaput és kint vagyok a vasútnál.Sopron-déli sörgyári iparvágánya megvan még és üzemképes lenne de a GYSEV jó lenne ha egy kis pénzt belefektetnének abba hogy legalább 2 vágányú állomás legyen és így nem lenne baleset ugyanis az állomás elött lévő 8-10 km-en 120km/h-val megy a vonatezér is vannak/voltak balesetek azz állomás egyébként jelenleg lakóépület.Az iparvágány egy kissebb nyoma látható még ugyanis található 2 villanypózna betontartó.

Sanyi
e-mail: barath.sanyi1988.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31317
2018.01.13 18:18.39
Se a SOPRON DELIT, se a AGFALVA állomást nem akarják újra nyitni.
2 eve volt szerencsém beszélni egy GYSEV es vezetőségben dolgozó úriemberrel erről és elmondta,, volt szó Agfalván egy megállóhely nyitásról de nem a korábbi régi AGFALVA állomás helyén, hanem közelebb a határhoz.
Ehhez támogatókat vártak, de a támogatók száma igen csak kevésnek bizonyult ahhoz, hogy ezt a projek kivitelezhető legyen. Tehát támogatók hiányában ez a dolog feledésbe merült."
Sopron déli pu ra pedig a hosszú időn át nem kívánt tehervagonokat helyezik el.
Ha van időtök( idejük) sétaljanak el arra nagyon sok sínt felszedtek.
Közvetlen( Kossuth L u atjaróból is látszik) a tehervagonok melletti vágányt lezárták es fel is szedték( megysüllyedt).
Ill. hátrább az egyik iparvágányt( amelyet rögtön a Kossuth L u i atjáró elöttől lehet már csak GYSEV távvezérelt váltón megközelíteni) is felszedték, ha jól láttam erről a vágányról lehetett bejutni a Sörgyárba es a fatelepre is. Ez is a multe.
Tovabbi informaciókat tudok adni az email en megkerestek/ megkeresel

csillagfény
e-mail: pgábor58.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28176
2014.05.10 20:57.41
Miért kéne egy fénysorompóval biztosított vasúti átjárónál lassítani a vasúti járműnek,ha a berendezés üzemképes,és nincs lassújel sem az adott szakaszon?A balesetek pedig nem azért következnek be,hanem a közúti Kresz szabályok megsértése,illetve tiltott helyen való tartózkodás miatt!

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 28175
2014.05.10 20:42.12
Itt az útátjáróban nem lassítanak le a vonatok (persze tudom megszűnt mh.) hanem villámgyorsan átsuhannak, ezért évente legalább 1 baleset történik kocsival, gyalogossal, vagy kutyával. :( ;(

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27921
2014.02.23 18:07.45
"2 évvel ezelőtt volt, de lehet, hogy rosszul láttam, de mindenesetre úgy nézett ki."

Jó lesz az 5047,vagy 5147-es motorkocsinak is!


MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 27916
2014.02.23 16:09.58
Az épületet tényleg lakják, mert az épület mögött, az állomás hátsó udvarán gyerekeket láttam játszani.

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 27915
2014.02.23 16:07.26
Balazs177nek: 2 évvel ezelőtt volt, de lehet, hogy rosszul láttam, de mindenesetre úgy nézett ki.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27626
2014.01.15 11:29.48
Az a probléma, hogy az Ágfalvát érintő vonalon az ÖBB személyvonatai közlekednek, amelynek nem feladata a Magyarországon belüli utasforgalom lebonyolítása. Külön megegyezés kellene a jegyértékesítésről, a belforgalmi bevétel két vasút közötti elszámolásáról, amit - tudtommal - egyik érdekelt fél sem szorgalmaz igazán.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27616
2014.01.13 15:11.26
Három és fél éve már kérdeztem, megismétlem: nincs hír arról, hogy utasforgalom számára megnyitnák újra az állomást? Nem tudom mi az akadálya és bizonyára utasforgalom is lenne rajta, mivel a község fejlődik és bővül. A buszok egy részét ki lehetne váltani, ha megállnának a vonatok.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27611
2014.01.12 19:27.24
Ez egész pontosan mikor volt?A Gysev-nek az 1980.as években volt egy Bz szerelvénye(Bz mot 501+502 és mellékkocsik)De azt kétlem,hogy az a bécsújhelyi vonalon járt volna!

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 27608
2014.01.12 17:13.23
Egy ismerősöm Ágfalván lakik, egyszer amikor kutyát sétáltattunk, lementünk az állomáshoz, vártunk egy vonatot, és egy GYSEV Bézé robogott át az állomáson. Kép nincs :(

Kiss Vámosi Zoltán
e-mail: m62901.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27095
2013.09.06 15:28.13
Állomásnév-irata:1906.10.01-től:Ágfalva.
Iparvágánya:1869-ben adták át az ágfalva-brennbergbányai keskenyvágányú bányavasutat.1893.09.04-től adták át a normál nyomtávút.
Jellege:állomásfőnökség,1969-től megszűnt a személyforgalma.
1952.09.26-án Brennbergbányából indulva megkezdték a pálya felbontását.A MÁV 1966. július 12-én selejtezte a vonalat.
Ennek forrása:Vasúthistória évkönyv 2000

Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
elfogadott hozzászólás 24508
2012.07.17 15:45.17
Oxy: amíg egyvágányú egy vasúti megállóhely, nem nevezhető állomásnak. Ilyen módon teljesen rendjén van, hogy megszűnt megállóhelyként van itt írva.

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24503
2012.07.16 21:59.51
A lakóőrháznak nyoma veszett!

marczy
e-mail: harczymarczy.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 24500
2012.07.16 14:24.27
Ennek az állomásnak az újbóli beüzemelése égető. Ilyen-olyan ügyekben elég sokat járkáltam ki Ausztriába, főleg persze vonattal. A Somfalva felőli utat újabban nehéz járművek is használják, de az ingázók is rengetegen vannak. Az ágfalviak útdíj bevezetését fontolgatják...

Pál
e-mail: romanpal.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20691
2011.03.18 09:49.40
A polgármesteri hivatalban már négy éve azt rebesgették, hogy hamarosan újra lesz személy-megállóhely. Ehhez kellene egy új peron, amit állítólag már meg is terveztettek, az állomásépülettől nézve a vasúti átkelőn túlra, a focipálya mellé. Gondolom, leginkább a pénz hiányzik ahhoz, hogy megépüljön, de az is lehet, hogy valami nagyobb projektre várnak, hogy annak a részeként épüljön meg. Ami azt illeti, Sopron felé valószínűleg nem lenne nagy forgalom, mert hétköznapokon óránként jár a busz, amire öt helyen lehet felszállni a faluban, a potenciális megálló meg hát a falu legszélén lenne. Az viszont, hogy Bécsújhely felé többen használnák, akik ma kocsival járnak Nagymartonba (Mattersburg), vagy Bécsújhelyre, könnyen lehet. Én mindenesetre szurkolok az ügynek.

Oxy
e-mail: okrosg.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 20467
2011.02.20 11:52.29
"megszűnt megállóhely"

Ez állomás volt és ma is az, csak a személyvonatok nem használják.
"megszűnt személyforgalmú állomás" - javasolom.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19354
2010.11.13 00:45.11
Ennek vasútvonalnak a villamosításáról nem regélnek véletlenül ? Van valakinek hiteles információja ?

Furcsállom, hogy Ágfalva állomását még nem nyitották meg újra az utasforgalom előtt. Határellenőrzés már régóta nincs, meg lehetne állítani a személyvonatokat, ha egy megfelelő peront kiépítenének a vágány mellé. Lehetne a falunak egy vasúti megállója.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10967
2009.04.12 23:46.22
Euregio személyvonat robog át Ágfalván Lépesfalva-Somfalva felé.
A kép tegnap készült.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10966
2009.04.12 23:44.01
Ágfalva állomás felvételi épülete. A kép tegnap készült.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10163
2009.02.21 18:42.08
Sopron-Déli és Ágfalva között található egy őrház. Sopron felől haladva a pálya jobb oldalán van.
2009.02.21.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10036
2009.02.17 17:36.04
Ágfalva és Brennbergbánya iparvasút brennbergi végpontjának a vágányhálózata látható ezen a térképen.
Forrás: index.hu fórum, Elveszett vágányok, autóutak topik.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10032
2009.02.17 17:31.46
Ágfalva és Brennbergbánya között ilyen típusú gőzösök szolgáltak. Fűtőházuk Sopron-Déli volt. Sajnos mára már se a fordítókorong, se a fűtőház nincs meg Sopron-Déli állomáson.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9469
2009.01.30 13:21.47
Vasúti felüljáró Sopron és Ágfalva között. A sínek alatt az Ágfalvára vezető autóút van.
A kép készítésének időpontja: 2009.01.30.

markus
e-mail: markuslink.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 8585
2008.12.28 20:19.23
Az 1931-es "piros" turista térképről az Ágfalva-Brennbergbánya vonal térképe. Személyszállítás menetrend szerint soha nem volt rajta. A nyomvonal a mai napig jól járható. Az országhatár előtt műszaki zár volt néhol rajta.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 6918
2008.10.02 16:43.31
Ez az épület az út túloldalán van, s talán ez is az állomáshoz tartozott egykor.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 6917
2008.10.02 16:41.48
Az állomás. Az épületet lakják.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6916
2008.10.02 16:40.26
Itt lehetetett a rakodó és a raktár.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6915
2008.10.02 16:39.07
Ágfalva

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6340
2008.09.06 21:16.53
Érdemes elolvasni ezt a cikket: http://www.agendorf.hu/magyar_intro/fomenu/mozaik/kapcsolatok/index.htm
A cikkben bő leírást taláunk az Ágfalvát és Brennbergbányát összekötő nagyvasúti pályáról. Ha valaki erről tud újabb információkat vagy képeket, netán térképet, az kérem ossza meg velünk itt az oldalon. Köszönöm!

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 4387
2008.05.28 14:00.31
Ez az állomás nincs halálra ítélve, sőt. Mivel megszűnt a határellenőrzés a két ország között, remélhetőleg ismételten felújítják majd a vasúti utasforgalmat Ágfalván is és Sopron-Déli pályaudvaron is. Úgy tudom, az önkormányzatnak vannak ezirányú törekvései.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4021
2008.04.30 21:06.45
Ma készült:

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 3462
2008.03.28 22:05.46
Úgy gondolom, hogy lehetett itt valaha egy rakodóvágány, ugyanis azt hallottam, hogy volt itt régen egy kisvasút, ami a brennbergbányai szénbányából hozta ide a szenet.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 3415
2008.03.26 08:18.55
Sopron és Bécsújhely között elég sűrűn járnak a vonatok, s ha nincs határellenőrzés, akkor Ágfalván és Sopron Déli-pu-n is megállhatnának a vonatok.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 3414
2008.03.26 08:02.45
Az állomás a Sopron-Bécsújhelyi vonalon található. Kb. 1998-ban szűnt meg Sopron Déli-pályaudvarral együtt. Régebben idáig is közlekedtek Szombathelyről a vonatok. Az állomáson a személyvonatok már csak átszáguldanak. Az állomásépületet lakják.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3170
2008.03.05 15:53.34
A megszüntetett Ágfalva megállóhely.
2007. 08. 11.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Ágasegyházi tanyák

Ágerdőmajor

Alsógöd

Ágostháza

Ágostonlak