konczistvan_28
e-mail: konczputyu28.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32163
2019.06.03 09:51.22
|
Sziasztok!
Van több kép, amik a feltöltők szerint a regőcei vonal maradványát, csonkáját ábrázolják. Ez a csonkavágány mindig is csak a tüzép telep vágánya volt, NEM a regőcei vonal maradványa! A regőcei vonal az állomás után ágazott ki a vonalból! Lásd a képen: a piros körrel jelzett helyen indul a tüzép telep csonkája, a zölddel jelzett helyen ágazott ki a regőcei vonal. Google térkép a barátotok :)
|
|
|
ucsaba.04
e-mail: ucsaba.04.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30620
2016.12.16 16:13.52
|
A lakóhelyemhez a legközelebbi vasútállomás! Szeretem, mert innen utazunk el vonattal az ország más részeire...
|
|
bitumen
e-mail: bitumen59.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30447
2016.09.02 21:51.30
|
Mikor volt váltókezelő Pártos Jakab. (JáksÓ ) ?
|
|
Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29816
2015.11.19 11:35.56
|
2011. szeptember 25
|
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29212
2015.02.02 21:31.51
|
1927.Állomásfőnök:Fényes Endre,kitüntetve: arany érdemkereszt)
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23548
2012.04.05 18:20.12
|
Kedves akos0629!
Az állomáson csak a 2. és 3. vágány között van peron.Más peron nincs az állomás területén.Gondolom a 4. és 6. vágány közti területre gondoltál még,hogy az lehet/ett az.De az állomáson csak a korábban említett peron volt.
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22841
2012.01.14 22:26.15
|
Ha felújításkor nem kerül kamera a Váróterembe,nem érdemes felújítani.
A sok unatkozó ifjú úgy is firkálással tölti el a várakozási időt.
Sajnos itthon már nem érdemes újítani,új járműveket beszerezni mert úgy is tönkre vágják...
Rideg magyar valóság.
|
|
|
akos0629
e-mail: csintalanakos.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22830
2012.01.13 21:31.06
|
Személyszállításra leggyakrabban ezt a peront használják.( 3.vágány)
|
|
|
akos0629
e-mail: csintalanakos.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22829
2012.01.13 21:27.05
|
Névtábla
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 22697
2011.12.27 08:55.49
|
A Bácsalmási GV vázlatos története:
(Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115006015&t=9011033)
A Bácsalmás-Sörházmajor közötti lórévasút 1926-ban épült 600 mm nyomtávolsággal. A kisvasút felépítményébe 7 kg/fm súlyú, 7 méter hosszú sínszálak kerültek beépítésre, mintegy 3000 db. A háború előtti időkből sajnos csak ennyit tudunk.
A háború után 1948. XII. hóban a kisvasút vonala mentén élők úgy döntöttek, hogy hozzájárulnak a kisvasút újraindításának költségeihez, a támogatás mértéke 35%. Kikötés, hogy a vonalat át kell „gombolni” 760 mm nyomtávolságra, hogy a későbbiekben össze lehessen kötni a Szegedi Gazdasági Vasúttal (az ekkor még nincs államosítva).
Bács-Kiskun Vármegye közgyűlése jóváhagyja a tervet.
1949-ben a kisvasút a Békéscsabai GVNV kezelésébe kerül, mely a megmaradt anyagokat lerovancsoltatja, lista 1949. IV .29-ei dátummal:
- Fővágány 10 000 vfm, 7 kg
- Mellékvágány 420 vfm, 7 kg
- Váltó 20 db, 7 kg
- Külső/belső laposheveder 5820/5820 db
- Sínszeg 54 000 db
- Talpfa 13 500 db
- Útátjáró 13 db
- Vágányhídmérleg házzal, 5x4x3 m, 1 db
- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékes, pőre, 6 db
- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékezetlen, pőre, 1 db
- Lóré oldal és faváz kerék nélkül, 1-1 db
- Lóré faváz kerékkel, 7 db
- Lóré kerékpár, 5 db
A Sörházmajor-Kunbaja vonalszakasz építési engedélyét a KM 7898/IV/57-6/1950. iratszámmal adja ki. Az új pálya a régi folytatásaként, annak 93+00 szelvénypontján kezdődik. A felépítménybe már 9.25 kg/fm súlyú sínszálak kerülnek lengő illesztéssel, akác és tölgy talpfákra szegezve, melyek aljtávolsága 59 cm lett. Az új szakasz legkisebb ívsugara 60 méter.
1950. X. 7-én az átépített és az új szakasz műtanrendőri bejárását megtartották, majd 18-án megindulhatott a korlátozott közforgalom.
1954. V. 1-én a vonatokat a 3801-3899 számtartományban számozzák.
Az 1958. VI. 30-tól érvénybe lépő GVI menetrendfüggelékből a GVI 4 sz. Bácsalmás-Kunbaja vonalára vonatkozó adatok: A Bácsalmás-Kunbaja vonal a II. számú terhelési szakaszba tartozik, Bácsalmásról indulva 11 ezrelék a legnagyobb emelkedő, visszaútban 10 ezrelék. A vonalon a GV 3700 és GV 5700 s. motormozdonyok 53 tonnás, míg a GV 4500 s. mozdonyok 33 tonnás vonatokat továbbíthatnak. Ekkor a vonatok számozása a 601-699 számtartományba esik. A pálya megengedett tengelynyomása 2,7 tonna, a legnagyobb sebesség 15 km/h.
A GV Üzemfőnökséget a MÁV 1962. I. 1-jén 00:00 órakor megszüntette. A Bácsalmási Állami Gazdaság vezetői és dolgozói egyedülálló módon azonban nem akarták, hogy a szívükhöz nőtt kisvasút elpusztuljon, ezért az ÁG átvette az üzemeltetést. Emiatt 1962. VII. 17-én és 18-án egyesített közigazgatási és műtanrendőri bejárást tartottak. A pálya ekkor:
- 10 464 vfm fővonal
- 518 vfm mellékvágány
- 27 db váltó
Az Üzemfőnökség tulajdonában van:
- 1 398.5 vfm 9.3 kg vasaljas repvágány
- 1 792 vfm 9.3 kg faaljas repvágány
- 132 vfm 7 kg vasaljas repvágány
- 1 188 vfm 7 kg faaljas repvágány
A Pft. tulajdonában van:
- 505 vfm 7 kg vasaljas repvágány
- 1 db sínhajlító gép
- 1 db nyomtáv és túlemelés mérő mérce
- 1 db pályakocsi
- 1 db hajtóka
A kisvasút végleges leállásáról és pusztulásának körülményeiről még nem került elő adat.
Az 1964/1965 menetrend még feltünteti a kisvasutat, a helyiek honlapja szerint 1964-ben szűnt meg a személyszállítás.
A vontatási és kocsiszolgálat története:
Amikor a GV 1950-ben megindult, mindössze a GV 210 psz. R35 Hoffer mozdony állt szolgálatba. Ennek teljesítménye a feladathoz kevés volt, így 1954-ig az államosított Mezőhegyesi Cukorgyár gőzmozdonyai csühögtek Bácsalmás és Kunbaja között. A GV 30, 31 és 32 psz. kétcsatlós lokomotívokat 1953-ban az új szállítású GV 324 psz. C50 mozdony egészítette ki.
A Bácsalmási Állami Gazdaság belső forgalmát kezdetben lovakkal, majd később a GVI-től bérelt, vagy átadott dieselmozdonyokkal látták el, pl. GV 3414 (B26 tipus), vagy GV 1411 (MD40 tipus).
A MÁV általi leállításkor a GV 4508, GV 3772 és GV 5722 psz. mozdonyok voltak ide állomásítva. Az öt tonnás gép itt maradt, a két héttonnás pótlására pedig a szintén megszüntetett Gyulai kisvasút GV 3733 psz. motormozdonya érkezett meg (I. 18-án).
A csekély személyforgalom mindössze egy négytengelyes kocsit igényelt, a Bak 43 psz. személyvagont megörökölte az ÁG. 1959-ben érkezett Sárospatakról a MÁV B 202 psz. személyvagon, ő igencsak elcsodálkozhatott a szántóföldek, ligetek, szikesek és majorok között döcögve, hiszen pályafutását a Fővárosban kezdte, mint FVV 5419 psz. villamos!
A teherforgalom mindvégig az R lórék vállán nyugodott, a legkomolyabb tehervagon 1958-ban érkezett a GVI kisújszállási műhelyéből, ő volt a GV Ga 10013 psz. fedett teher.
A MÁV 1962. I. 15-én az alábbi járműveket adta át az ÁG-nak:
- 1 db személykocsi (GV Bak 43)
- 1 db teherkocsi (GV G 17006)
- 4 db fékes GV R lóré
- 17 db fékezetlen GV R lóré
- 2 db fékes GV Ubn csille
- 4 db fékezetlen GV Ubn csille
- 4 db ÁG pályaszámú R lóré
A járművek 1964 utáni sorsa egyelőre ismeretlen.
|
|
Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22545
2011.11.22 20:44.03
|
A kisvasút állomása a MÁV állomás mögötti telep közelében volt.(A határátkelőig vezető műúthoz közel).Nagybátyám mesélte.
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21787
2011.09.19 21:42.51
|
Megkezdődött a répakampány.Bácsalmáson kezdetnek 10 kocsi várakozott tegnap (2011.09.18-án),estére a felét már meg is púpozták.
|
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20113
2011.01.26 19:03.19
|
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4243:bacsalmas-a-remenykedo-allomas&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
Szerény irományom kedvenc állomásomról és annak múltjáról.
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19997
2011.01.19 21:36.17
|
Csodás kisváros.Ha tehetem minden szombaton lejövök és fotózok a pályaudvaron.Remélem újjá éled a szabadkai kapcsolat és több lesz a vonat.Fájó ilyen üresen látni a 7 vágányt.(Bár heti rendszerességgel adnak fel fát illetve nyáron gabonát,ősszel pedig a répakampány idején van teltház Bácsalmáson.)
|
|
kiskopi
e-mail: kiskopi99.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19323
2010.11.04 11:54.51
|
október30.án 24 teli vagont vittek el a németekhez(a kukoricábol biodizelt csinálnak)apám pedig lerendezte hogy a tolatás alatt a gépen legyek igy birtam NEKTEK képeket késziteni.
|
|
kiskopi
e-mail: kiskopi99.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18674
2010.08.29 16:52.10
|
most tudtam meg: csütörtökön reggel 10 órakor a személyvonat a dobokai átjároban egy a vonat elé ugró ferfit elgazolt. vonatok 1 oraig nem jártak
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17423
2010.05.23 11:14.06
|
Az ABmot-os időkben még működött a Resti.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15734
2010.01.31 17:46.33
|
In Memoriam 7808/09
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15605
2010.01.24 18:29.34
|
Egy lakóház az állomás kezdőpontján.
(Páratlan állomás vég)
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15604
2010.01.24 18:27.07
|
Az állomás kezdőpontján számos rakodóvágány kiágazás található.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 15600
2010.01.24 18:23.47
|
A másik vízdaru a 3. és 4. vágány között.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15597
2010.01.24 18:20.48
|
A felvételi épület a buszfordulóból fotózva.Az emeleten laknak.(Sokszor a váróteremben halható is a fenti élet.)
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 15594
2010.01.24 18:15.48
|
A képen látható vízdaru a 6. és a 7.vágány között található a Baja felőli váltókörzetben.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15593
2010.01.24 18:14.40
|
Ez egyik rakodótér.Hihetetlen hogy régen mekkora fogalom volt itt.Manapság pedig kong mind a 7 vágány az ürességtől.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15592
2010.01.24 18:13.34
|
Az iparvágányt nem használják.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15591
2010.01.24 18:12.56
|
1987-es sín a 2-es váltóban.Itt csatlakozik a regőcei vonal csonkája az állomás vágányaihoz.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15590
2010.01.24 18:11.25
|
A sinek bevezetnek a tüzép-telepre.Ahonnan tovább nem is mennek.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15589
2010.01.24 18:10.39
|
A regőcei vonal sínjei ebben a földkúpban érnek véget.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15588
2010.01.24 18:09.38
|
Az Akácfák miatt messzire nem jutottam.Ezért kimentem a 154-es vonal mellé.A képen az állomás bejárati jelzője látható Baja felől.
|
|
|
cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12387
2009.07.10 15:30.00
|
1967 és 1970 között (a Kiskunhalas-Bátaszék vonal korszerűsítése során) végzet felépítmény csere során jelentős pálya korrekciót hajtottak Végre Bácsalmásnál.
forrás:Vasúti Nagylexikon 1
|
|
kopi
e-mail: kopter22.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11836
2009.06.04 18:36.41
|
nem rég festették a forgalmit
|
|
Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10703
2009.03.23 20:47.54
|
a kiágazás helye,
persze a többi vágányt is átépítették amikor a vonalat kijebb vitték pl: 1969-es sín, csak a mai váltónál van a Szabadkai vonalon.
|
|
|
Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10702
2009.03.23 20:42.57
|
Üdv!
A hétévégén Bácsalmáson megpróbáltuk felderíteni a Rudicsállomás környékét és a valamikor oda vezető pálya maradványait.
Képen: Bácsalmás állomás végén Pályafentartási területként használt vágány ami feltételezéseink szerint a régi nyomvonal maradványa.
|
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10172
2009.02.22 13:48.54
|
Bácsalmás állomás felvételi épülete 2009.02.21-én
|
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9532
2009.01.31 22:59.33
|
A nagy gesztenyefákat kivágták.Így viszont világosabb az épület.
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8070
2008.11.28 16:25.38
|
A raktár és a melléképülete.
Mindkettőre ráférne egy tatarozás.
|
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 8069
2008.11.28 16:23.51
|
Kiskunhalas és Szabadka (Subotica) felé nézünk.
|
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8068
2008.11.28 16:22.02
|
Baja és Regőcze felé nézünk.
|
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8067
2008.11.28 16:21.02
|
"Bácsalmás állomás,köszöntjük utasainkat!"
|
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8066
2008.11.28 16:19.52
|
A mellék helységek.
|
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8064
2008.11.28 16:15.42
|
Egy kis romantika.
|
|
|
Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8059
2008.11.28 15:43.58
|
A váróterem napjainkban Bácsalmáson.
Sajnos ez a váróteremk sorsa ha nem kamerázzák be őket.
|
|
|
Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8024
2008.11.23 13:39.50
|
A jövő évi menetrendből (a tervek szerint) ki marad a 7808 és a 7809-es Gyors vonatpár.A személyvonatok is megváltoznak.A Kiskunhalasról indulók Kaposvárig ill/vagy Gyékényeig- a Kecskemétiek Gyékényesig vagy Nagykaniszáig közlekednek majd.Ez szerintem óriási marhaság.De hát a MÁVot csak a haszon hajtja az utasók érdekeit nem tartja szemelőtt.
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6504
2008.09.16 16:50.41
|
Az állomás a Baja-Szabadka [subotica] vonal építésekor létesült!A Halas-Regőcze hév vonal megynyitása után építették 7 vágányura!
A Regőcze vonalat 1960. szeptemberében , a Suboticait 1961 októberében Zárták be!A regőczeit fel si szedték.Csak a Tüzép telepre vezető szakasza maradt meg!
A szabadkai vonalat 1990ig Kunbaja-Bácsszőlős állomásig Iparvágányként használták!A pálya még megvan de járhatatlan!
Főleg Csikéria állomás környékén!
A voanalon csak Vöröserdő mh épülete és Csikéria Bácsalmás felöli bakterháza maradt meg!
Kunbaja-Bácsszőlős állomáson csak az egykoir rakodórámpa van meg és a 2 vágány.Az 1. vágány vsorompóval van lezárva.Az állomást elhagyva Vöröserdő felé egy rakodóvágány kiágazás található. A környéken sok az elhagyatot épület!
Az állomás mögött Teleki Gróf kastélya állott!Helyén ma gyümölcs termesztés van!A kunbajai állomás bussza elérhető a csikériai elágazás utáni megállóban leszállva!
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6153
2008.08.27 20:45.20
|
Vajon feltámad az állomás teherforgalma?
Ma reggel és tegnap is gabonát és egyéb mezőgazdasági növényeket pakoltak az 1. vágányon.
Remélem nem lesznek sokáig üresek a vágányok (teherfotgalom).
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5864
2008.08.15 12:32.47
|
Felvételi épület a vágányok felől 02.
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5862
2008.08.15 12:30.16
|
A raktár Mélykút felöl!
(bocs a kép készítési időpontjára nem emlékszem:S)
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5640
2008.07.31 11:51.59
|
a Katymási és a Csikériai buszok 1960 és 1961 óta közlekednek.
[A katymári vonalat 1960.szeptember,a csikériait 1961 októberében zárták be.]Utóbbit nem bontották el!Csikériáig megvannak a sínek.A '90es évek elejéig Kunbaja állomásig iparvágyány ként funkcionált.
A kép saját!Júniusban készült.
|
|
|
gabor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5639
2008.07.31 11:47.14
|
az állomás az utca felől!
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4503
2008.05.31 10:16.57
|
A földszinten régen a RESTI volt!
kb. a '90-es években szünt meg!!
Szomorú így látni az 1kori kiágazó állomást.csak a 3.vágánythasználják rendszeresen.Igaz,néha akad teher-forgalom ami a 4. vagy 6. vágányt használja!(az 5. csonka)
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4386
2008.05.28 12:47.12
|
Sajnos a mérlegház itt is romos!
De szerencsére csak az üveget törték be!
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4385
2008.05.28 12:45.21
|
A nemrégen felújított vízház!
Itt legalább ezt megőrzik az utókornak!:)
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4384
2008.05.28 12:41.50
|
Egy siló amihez iparvágány is vezet!
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4382
2008.05.28 12:39.16
|
A MENETREND SZERINT CSAK 1-2 vonat használja a 2.vágányt.
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4381
2008.05.28 12:37.54
|
A FORGALMIIRODA!
A NEON kiírás már régóta kivilágítatlan.Régen rikító sárgával kanték be h látszódjon.Utána jött meg csak a MÁV-szabványtábla!
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4380
2008.05.28 12:35.59
|
2 sor szerb gabonaszállítókocsi volt a két rakodó vágányon.
Belgrád a honállomásuk.
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4378
2008.05.28 12:33.09
|
Pár hete jártam Bácsalmáson a nagyszüleimnél.Bringát is vittem (A halbikon is lehet szállítani!)így betudtam járni a várost!Természetesen a vasútállomás és a kismegálló sem marad6ott ki!íme néhány:
1.kép:Baloldalt az egykori regőczei HÉV csonkája jobboldalt a Baja felé menő vágány.
|
|
|
zolipapa38
e-mail: zolipapa38.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4277
2008.05.19 18:25.51
|
Uraim! Ez Gyönyörű,hogy van egy maroknyi csoport és ilyent alkot.Gratulálok egy almásról elszármazott öreg vasutas nyugdijas Üdv Zolipapa
|
|
rkozma
e-mail: kozma_r.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 3357
2008.03.21 20:55.36
|
Sziasztok!
Ezt találtam a neten:
"1904. évi XXXII. törvénycikk a halas-bácsalmás-rigyiczai helyi érdekü vasut engedélyezése tárgyában"
http://www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=6909
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2053
2007.12.27 17:48.23
|
Kiskunhalas (illetve Csikéria)felé nézünk!
Valamennyi kép saját készítésű!!!
December 25 illetve 27-én készültek Bácsalmás vasútállomás területén!!!
|
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2052
2007.12.27 17:46.22
|
Baja felé nézünk!
Az 1kori víztornyot a közelmúltban tatarozták!
A mérlegház itt még jó állapotban található!!!
|
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2051
2007.12.27 17:44.09
|
A csikériai(szabadkai)vonal itt ágazott ki!
A siken megvannak csak erdő nőtt a sinek közé!!!
A vonaoln csak Vöröserdő Mh. épülete maradt meg és Csikérián 1 Bakterház!!
|
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2050
2007.12.27 17:41.49
|
a Pénztár"csarnok"!
Sajnos nincs nagy forgalom!!!
Az 1 pénztárablak is bőven elég!!!
|
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2049
2007.12.27 17:39.58
|
A váróterem!
Sajnos a vandálok itt is pusztítottak!
De a fűtés télen KIVÁLLÓ!!!
|
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2048
2007.12.27 17:38.26
|
Az egykori Büfé!
Manapság bringa táralóként funkcionál!
|
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2047
2007.12.27 17:36.48
|
Bácsalmás
Köszöntjük kedves utasainkat!
|
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2046
2007.12.27 17:35.42
|
Raktár az 1.vágány mellet
|
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2045
2007.12.27 17:33.52
|
Pénztár Bácsalmáson
2007.XII.25
|
|
|
Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2044
2007.12.27 17:32.29
|
Kár hogy már elbontották:(
emléktábla a regőcei hév-nek
|
|
|
Kovács Gábor
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1044
2007.08.04 09:42.05
|
Bácsalmás vasútállomás keleti végében
Jó látható a csikériai vonal kihúzóvágnyként funkcionáló része!!!!!
A vonalon egyetlen 1 épület maradt
Vöröserd? mh felvételiépülete!!
A vonal még jóllátható állomása
(épület nélkül)Kunbaja állomás!
Itt még megvan a 2 vágány+a 2 vágány záró sorompó!!!!!!!
2éve még lehetett látni 1 épület torzót az állomás keleti végében!!!
tavaj már nem volt meg
Csikéria állomása eltünt!!!!!!
Vöröserd? mh épülete ma is lakott rendeb van rakva !
|
|
Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 912
2007.07.03 18:19.48
|
Csikériára megvan még a vasút, csak akácerdő nőtt a 2 sín közé már.
|
|
Kovács Gábor
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 842
2007.06.30 13:54.47
|
Ez az állomás fontos számomra!
Ugyan is ide szoktam családommal utazni Pécsr?l drága nagyszüleimhez!
F?leg Karácsonykor és Húsvétkor!
1961ig innen mentek vonatok Csikériára!
1960ig pedig Katymárra!
|
|
Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 640
2007.04.18 22:10.51
|
Bácsalmás peron
|
|
|
Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 639
2007.04.18 22:10.00
|
Bácsalmás vá. Baja felőli vége
|
|
|
Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 638
2007.04.18 22:08.51
|
Bácsalmás, indul Bajára egy MD.
|
|
|
Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 637
2007.04.18 22:07.32
|
Bácsalmás felvételi épület
|
|
|