Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


294K Bódvaszilas - Bódvaszilas-Mészkőbánya

Bódvaszilas
Bódvaszilas-Mészkőbánya

94 Miskolc-Tornanádaska-Torna-Szepsi

Miskolc-Tiszai (202, 80, 88, 89, 90, 92)
Miskolc-Gömöri (92)
Miskolc-Repülőtér (292o, 92)
Szirmabesenyő (92)
Sajókeresztúr (92)
Sajóecseg (292o, 294L, 92)
Alsóboldva
Boldva
Ziliz
Borsodszirák
Edelény alsó
Edelény
Szendrőlád
Büdöskútpuszta
Szendrő
Szendrő felső
Szalonna
Perkupa
Jósvafő-Aggtelek
Bódvaszilas
Komjáti
Tornanádaska
Hídvégardó
— országhatár —
Torna (660)
Somodi (660)
Szepsi (660, 668)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Bódvaszilas

állomás
294K Bódvaszilas - Bódvaszilas-Mészkőbánya
94 Miskolc-Tornanádaska-Torna-Szepsi

A felvételi épület 2020 júniusban.
2020.06.25.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.537491° E20.737933° | N48° 32' 14.96" E20° 44' 16.55"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A felvételi épület


A felvételi épület a vonalon álló más, földszintes állomásépületekkel megegyező típusterveknek megfelelően épült. Ez egy kisebb méretű felvételi épület, a két oldalszárny közül itt csak a bal oldali épült meg. A vágányokkal merőleges tengelyű központi tömbben kapott helyet elöl a forgalmi iroda, ami egy légterű a jegypénztárral, mögötte pedig a váróterem. Az oldalszárnyban található a szolgálati lakás. Külsőre nagyon hasonlít a mellékvonali bővített őrházakhoz.
A felvételi épületet sem kerülte el a bevakolás pusztító keze. A szép arányú tetővel, nyílászáró- és vakolatdíszekkel megáldott kis épületből mára egy teljesen lecsupaszított homlokzatú primitív tömeget csináltak. A régi képen látható, hogy a sínekkel párhuzamosan az épület bal oldalán eredetileg egy fedett-nyitott fa szerkezetű váró volt. Valószínű, hogy a lecsupaszítás és a váró beépítése egyidőben történt. Országos Kéktúra bélyegzőpont.

Melléképületek


Az állomáshoz tartozik még egy kisméretű raktár és egy rakodó peron is az első vágány mellett, mely az épülettől jobbra helyezkedik el.

Az állomás


Bódvaszilas négyvágányú állomás, az állomás átmenő vágánya a harmadik. Hajdanában jelentősebb teherforgalommal rendelkezett. A teljes Miskolc-Tornanádaska vonal teherforgalmának jelentős hányadát a mészkő alkotta, melyet az innen kelet felé induló, három kilométer hosszú iparvágány végén elhelyezkedő mészkőbányából szállítottak Miskolc felé. A bánya azóta bezárt, az iparvágány kiágazás az állomás miskolci végénél ugyan még megvan, de a gaz már teljesen benőtte, és teherforalom sincs igazán. Az állomáson nincsenek kijárati jelzők, a két végén lévő bejárati jelző karos, ill. mindkét végén van közúti átjáró, nagy, szakállas sorompókkal, csengővel. Igazi működő vasúti múzeum!

Linkek




Szelvénykő 129 Torna–Sajóecseg (0–576 szelv.) (Mesekönyv III. 2012, 3. sz. mód. szerint)
Kéktúra pecsételőhely

Képriportok, cikkek

Bódvaszilas
2011.09.11 02:37 - Szente-Varga Domonkos
Csendes, nyugodt és rendezett állomáson találtam magam, amikor Bódvaszilasra vitt a sors 2005 koratavaszán. Maga a vidék varázslatos, az Alsó hegy hosszan elnyúló meredek vonulata sajátos látványt nyújt. Az állomáson még szakállas sorompók...









Régi képek - Bódvaszilas

Egy régi képeslap a bódvaszilasi felvételi épületről dr. Kubinszky Mihály gyűjteményéből. A képről látható, hogy az épület ma is az eredeti, azonban az ablakok felett látható homlokzatdíszek le lettek vakolva, csupaszítva.
 


Képtár - Bódvaszilas

Bódvaszilas virágosan
Fotó: Nagy Sándor
Dátum: 2011.08.20.
Bódvaszilas virágosan
Fotó: Nagy Sándor
Dátum: 2011.08.20.
Bódvaszilas virágosan
Fotó: Nagy Sándor
Dátum: 2011.08.20.
Bódvaszilas virágosan
Fotó: Nagy Sándor
Dátum: 2011.08.20.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2007.06.15.
Téli kép az állomásról.
Fotó: Nagy Sándor
Dátum: 2013.02.01.
A felvételi épület 2020 júniusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2020.06.25.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Hátas Erzsébet
e-mail: arvai,gyorgyne.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28546
2014.08.21 18:46.20
Édesapám Hátas István 1958-tól 1977-ig volt állomásfőnök Bódvaszilason.Előtte Csoma Ferenc volt.Tudomásom szerint Budavári nevű főnök is volt.

sashegyi gyula
e-mail: sashegyi.gyula.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25765
2013.01.16 11:40.19
Nagyapám Hátas István volt valóban az állomásfőnök.A szolgálati lakásban rengeteget nyaraltam náluk.Szinte a második otthonom volt.Nagyon szerettem szilast.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23278
2012.03.04 19:22.22
Állomásfőnök.
Hátas István Vágegyháza 1917 An:Valkó Julianna

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23192
2012.02.24 17:31.25
Állomásfőkök voltak.
Csoma ? mettől-meddig?
Hátas István "
Dúl Sándor "
Szalóczi ? "

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23182
2012.02.23 20:24.43
Állomásfőnök volt:
Falucskai Sándor mettől-meddig?
Turáni György "
Kosik György "

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23026
2012.02.04 16:48.23
Legjobb tudomásom szerint az állomás neve 1903-ban SZILAS volt.Az állomás vezetője 1903-ban CHLUMENTZKY IMRE,GÉZA áll.előljáró.
Kérem folytassátok!

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16346
2010.03.08 02:57.59
Az állomásépület közelről.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16345
2010.03.08 02:57.20
2010.03.07 hóesés előtt

lieszko
e-mail: lieszko.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 2195
2008.01.12 11:10.37
Egy kép ugyaninnen, egy antropológiai kutatásból.
Forrás: http://www.mta-rkk-tko.hu/bucsuzas-keszitette-kocsis-zoltan

Szabó László
e-mail: szabalaca.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 806
2007.06.09 17:18.21
Bódvaszilas, 2006 október.

Szabó László
e-mail: szabalaca.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 805
2007.06.09 17:17.15
Bódvaszilas, 2006 október.

Szabó László
e-mail: szabalaca.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 804
2007.06.09 17:15.49
Bódvaszilas, 2006. október.

Szabó László
e-mail: szabalaca.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 803
2007.06.09 17:10.26
Bódvaszilas állomás, idén áprilisban...


Domi
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 757
2007.05.28 22:32.49
István Máté kiegészítése a szöveghez:
A Bódvaszilasról (jósvafő-aggteleki végén) kiágazó megszűnt szárnyvonal Bódvarákóról, az Esztramos-hegy lábától hozta be a mészkő őrleményt, melyet Sajókeresztúrba, illetve onnan tovább a Lenin Kohászati Művekbe Diósgyőrbe és Ózdra szállított a MÁV.
Javítottuk továbbá, amit korábban tévesen, lignitbányának írtunk.
Köszönjük a hasznos információkat és helyreigazításokat!

Opperheim Gábor
e-mail: opikett.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3
2006.11.28 09:27.45
Tisztelt oldalszerkestőség! A "lignitbánya" igazából vasárc és mészkőbánya. Lignit is van a környéken csak azt nem bányásszák.
Üdvözli önöket: Oppperheim Gábor

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bodrogolaszi

Bodrogkeresztúr

Bogárzó

Bogdása

Bogoszló