|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Buziaș Băi
Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.
Az 1934–35, 1939–40 évi CFR-menetrendekben nem szerepel. Az 1954–55 évi CFR-menetrendben szerepel.
A szárnyvonal rövid története
1. A gazdag lugosi téglagyáros, Muschong Jakab igyekezett tovább fejleszteni fürdőtelepét és iparvállalatait. 1922–1923-ban 2,9 km-es, normál nyomtávú (1435 mm) vasútvonalat épített Buziaș (magyar nevén: Buziásfürdő) vasútállomás és a fürdőtelep között. Az 1958-as menetrend szerint Buziaș és Buziaș Băi állomás között a menetidő 7 perc volt (utóbbinak magyar neve nem volt). A vágányok közé később keskenyvágányt is építettek. Ezen szükség esetén palackosládákkal és szén-dioxidos palackokkal megrakott csilléket toltak. A vasutat felsőbb pártutasításra – gazdasági kihasználatlanságára hivatkozva – szüntették meg. Az utolsó vonat 1973. október 10-én hagyta el Buziaș Băi állomást.
Forrás: Jancsó Árpád: Egy híres temesközi fürdőváros, Buziásfürdő története
http:/epa.oszk.hu/00400/00458/00152/index5fe0.html
2. Radu Bellu monográfiája szerint: a vonalat a Musong által alapított magánvasút építette 1908-ban; 23,6 kg/m sínekkel, 2,9 km hosszban, 159 m legkisebb ívsugárral, 30 km/h sebességre engedélyezve. 1948-ban államosították, a CFR-hez került. Az 1973. okt. 10-i utolsó vonat után az Apemin és más gazdasági egységek iparvágányként használták. Közöl egy menetrendet, melyet 1936-osnak jelöl: 8 illetve 9 vonattal, melyből 1 ill. 2 külön rendeletre közlekedik Buziaș állomás és Buziaș Băi (h) megállóhely között. Buziaș Băi a 2+900 szelvényben fekszik, kétvágányos, 130 m hosszú. 1914-ben 2, 1928-ban 3, 1938-ban 6, 1950-ben és 1960-ban 8, 1970-ben 17 személyvonatpár/nap.
|
|
|