|
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.08.25.
|
|
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.08.25.
|
|
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.08.25.
|
|
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
|
|
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
|
|
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
|
|
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
|
|
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
|
|
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
|
|
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
|
|
Pillantás a pálya mellől Rétszilas felé. A háttérben a bejárati jelző látható.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Érkezés Rétszilas felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
A kezdőponti csoport fény kijárati jelző.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Az I. vágány kiágazása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Bár a vágányt nem használják, keresztaljat azért cseréltek imitt-amott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Motoros siklasztósaru.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Az egykori tejfeldolgozó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Élőállat rakodó volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Oldalrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Pályafenntartási épület és pályakocsi raktár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Jegypénztár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Eredeti szabvány várótermi pad.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Ivókút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
És ami mára maradt belőle.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
A téglaarchitektúrás homlokzatokat farkasfogas osztó- és koronázópárkány tagolja, a középrizalit nyílásai keretezettek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Szolgálati lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Pályamesteri lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Pillantás a végpont irányából az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Áteresz a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Pillantás a végponti útátjáróból Vajta felé. Háttérben a bejárati jelző.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Személyvonat érkezett Bátaszékről a III. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
|
|
Ez az épület még mindig gyönyörű!
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.05.27.
|
|
Utcafront a másik irányból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.05.27.
|
|
A forgalmi iroda ajtaja mintha mindig nyitva lenne.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.05.27.
|
|
Cece
Fotó: Németh Lajos
|
|
Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2008.09.16.
|
|
A kép a 8308-as InterRégió személyvonatról készült.
Fotó: Kovács Olivér
Dátum: 2018.07.28.
|
|
Fotó: Sárközi Gergely
Dátum: 2020.03.06.
|
|
Varga Sándor festménye a forgalmi iroda falán. A kép jobb alsó sarkában a kisvasút vágánya is megfestésre került.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2020.08.10.
|
|
A festményhez hasonló látószögből készült fotó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2020.08.10.
|
|
Varga Sándor egy másik festménye a pályafenntartás épületéről és a virágoskertről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2020.08.10.
|
|
Az egykori pályafenntartási épület ma...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2020.08.10.
|
|
Még egy festmény, de ezen nincs rajta a művész szignója. A forgalmi irodából kilépve egykoron ez a látvány tárult a szem elé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2020.08.10.
|
|
Ma ezt látni ugyan onnan.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2020.08.10.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2020.08.10.
|
|
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2020.08.10.
|
|
Váróterem
Fotó: Vekker András
Dátum: 2020.12.29.
|
|
Betekintés Vajta felől
Fotó: Vekker András
Dátum: 2020.12.29.
|
|
Fotó: Vekker András
Dátum: 2020.12.29.
|
|
A felvételi épület 2021 márciusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.03.01.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2023.01.14.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2023.01.14.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2023.01.14.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2023.01.14.
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33161
2021.09.06 17:21.08
|
Rakodó
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33160
2021.09.06 17:20.25
|
Rétszilas felé
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33159
2021.09.06 17:19.58
|
Vajta felé
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33158
2021.09.06 17:19.19
|
2021.06.15
|
|
|
bobo
e-mail: ferenc590125.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31235
2017.11.29 23:00.08
|
Cece
Az 1960-as és 70-es években a vonal egyik legszebb, leggondozottabb állomása volt. Akkor még az állomás területén a pályafenntartási szakasz is üzemelt. Az épületek állapota is természetesen sokkal jobb állapotú volt, mert rendben voltak tartva. A szakasz területén szépen kialakított virágos kert volt, szépen rendben tartva, még szökőkútja is volt. A kertnek a nyomai még ma is megvannak. Amikor a PFT. szakasz áthelyezésre került Nagydorogra, az egész szép virágoskert tönkrement nem volt, aki gondozza. Ezt nagy tiszteletem jeléül is írom az akkori kiváló pályamester Szabó Aladár Úrra is emlékezve, aki az 1980-as években ment nyugdíjba, azóta sajnos már ő is elhunyt. Én gyerekkorom óta ismertem és fiatalemberként forgalmi szolgálattevőként álltam vele 1984-1987 között munkakapcsolatban Rétszilas állomáson. Kiváló szakember volt. A cecei állomás gondozottsága is az ő érdeme volt.
Cece — Alap gazdasági kisvasút
Tán az idős cecei és alapi lakosok emlékezetében még él a kisvasút emléke. Én még a nagyapámtól hallottam róla, azt nem tudom, hogy a Monarchiában megépült–e már. Ami biztos, hogy kezdetben lóvasút volt.
A kisvasutat a két világháború között dízel vontatásúra átépítették. A cecei vasútállomásról indult, a nyomvonaláról és a nyomtávolságáról (760 vagy 600 mm volt-e) nincs ismeretem. Az üzemeltetőjéről sincs tudomásom. Megszűnését a Mezőfalva elágazás — Rétszilas vasútvonal átadása indokolta 1953-ban. Csak áruforgalomra volt megnyitva, személyszállítás sohasem volt rajta.
Nagyapám, Varga Sándor, amatőr festő, festett egy képet a cecei állomásról, akkor amikor a kisvasút még üzemelt. Ez a festmény Nagydorogon a pályafenntartási szakaszon az 1980-as években az akkori pályamester, Szabó Aladár Úr tulajdona volt.
Néhány gondolat még a Sárbogárd — Bátaszék vasútvonalról is:
Ezen a vasútvonalon volt utoljára megszűntetve a gőzvontatás az országban, 1985-ben.
Amikor 1974-ben megkezdtem a vasúti pályafutásomat Sárbogárd állomáson, a Budapest – Déli pu. — Pusztaszabolcs — Dunaújváros — Rétszilas — Szekszárd — Bátaszék — Baja útirányon közlekedő gyorsvonatok kivételével (ezeket 5 tengelyes BB motorkocsik továbbították mellék-kocsikkal) valamennyi személyszállító vonatot és tehervonatokat is 424-es gőzmozdonyok vontatták. Aztán 1980 körül a személyszállítást M41-es mozdonyokkal és MD szerelvényekkel oldották meg, de a tolatós tehervonatokat 1985-ig még 424-es gőzmozdonyok továbbították. A sárbogárdi és a bátaszéki fűtőház is gőzüzemű volt akkoriban. Amikor az 1980-as években a Budapest – Nyugati pu. — Esztergom vonalon elkezdődött a gőzvontatású nosztalgia vonatok közlekedtetése először az országban a hétvégeken, akkor a Bátaszéki fűtőházból pénteki napokon gépmenetben közlekedett Budapest – Nyugati pu. - ra a 424-009. pályaszámú bivaly még néhány éven át.
Tisztelettel:
Róth Ferenc
|
|
Tibi
e-mail: hegedustibi82.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26610
2013.05.22 15:31.39
|
2011 nyarán utaztam erre. Szép állomás és nagyon szép vidék ez.
|
|
fed2
e-mail: gabor.csorba.kukac.fao.org
|
elfogadott hozzászólás 9409
2009.01.27 23:27.24
|
Hát akkor tessék egy kép 2007-nyaráról, amikor még megvolt a szép régi raktár. Saját fotók természetesen.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9041
2009.01.10 18:38.59
|
A peronok. Látkép Rétszilas felé.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9040
2009.01.10 18:38.02
|
A felvételi épület. Bal oldalon a rakodó rámpa, jobb oldalon a melléképület látható.
|
|
|
fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6558
2008.09.19 16:13.48
|
Cece állomásépülete öszi alkonyban.
|
|
|
fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6557
2008.09.19 16:05.28
|
2008.09.11-én a raktárépületet lebontották, már csak az alépítményt találtam.
|
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6506
2008.09.16 17:04.08
|
Így nézhetett ki az egykori Szedresi állomásépület.Kár érte:(!
|
|