|
A település felől ezen a kis úton lehet elérni az állomást.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
A felvételi épület utcafrontja. Szinte eredeti állapotában maradt meg az épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
A fa várócsarnok is alig-alig módosult az idők során.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
A vágányok között Felsőőr felé tekintve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
A rakodón áll egy szinte eredeti állapotú Pft. raktárépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
A rakodóban található sín feliratai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
Szintén eredeti állapotú árnyékszék és lámpakamra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
A III. vágány egy részét egy fából készült, mindkét végén nyitott csarnok foglalja el. Egy mozdony vagy egy négytengelyes vasúti kocsi az időjárás viszontagságaitól való védelmére kiválóan alkalmas.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
Egy típus őrházat is találunk az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
A vonal vége. Egy vasútüzemi kocsi is árválkodik itt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
Megfutamodás gátló szerkezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
A felvételi épület egyik földszinti ablakának spalettája.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.20.
|
|
Pusztuló homlokzat 1.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Pusztuló homlokzat 2.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Pusztuló homlokzat 3. - kitört ablak
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Pusztuló homlokzat 4. - mintha csak szellőztetnének...
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Kitekintés III. vágány fa csarnokából Felsőőr felé
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Vasaljas kitérő az állomás végponti végén
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Kitekintés a III. vágány csarnokából a végpont felé
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
A fa áruraktár a vágányok felől
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
1965-ös vas keresztalj
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
A felvételi épület a fa előcsarnokkal az utcafront felől
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
A fa előcsarnok a vágányok felől
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
A modellezők vagonja belülről
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
A kitérők vas, az állomási vágányok fa keresztaljakkal épültek.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Az állítókészülék és a váltójelző is lassan elvész az egyre dúsabb növényzetben
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Telítési szög a II. vágány egyik talpfájában
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Az állomás Felsőőr felől
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Az üzemi kocsi egy valaha szebb napokat megélt terepasztalt rejt.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Alpesi idill - lenne, ha nem pusztulnának ezek a múzeális fa épületek
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
|
Ütközőbak a vonal végén. Ez a vágányszakasz vas keresztaljakkal épült.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.10.18.
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
hozzászólás 34385
2024.11.26 13:04.01
|
https://unterirdisch.de/index.php?threads/ehemalige-pinkatalbahn-im-burgenland.14529/
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 34368
2024.10.07 14:01.36
|
https://youtu.be/_9ms6kmTTmk?t=816
https://eisenbahn-museumsfahrzeuge.de/index.php/oesterreich/staatsbahnfahrzeuge-at/dampflokomotiven/baureihe-93/93-1422
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 34367
2024.10.07 13:55.20
|
Eine weitere interessante Abbildung zur Eisenbahn- und Industriegeschichte des Burgenlandes: In Oberschützen wartet die Lok 93.1422 mit einem Zug auf die Abfahrt. Aufnahme vom 16. August 1981. Das auffällige Gebäude hinter dem Zug ist die Endstelle der Materialseilbahn vom Kohlebergwerk. Foto: © Peter Schmied.
Ein Abbildung aus dem Buch „Wege aus Eisen im Burgenland“ von Peter Wegenstein, erschienen in der Edition Winkler-Hermaden
https://www.facebook.com/groups/693147207453639/?multi_permalinks=7785925994842356
|
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 34125
2023.10.25 19:19.57
|
That was a branch of the Pinkatalbahn, which once from Friedberg via Oberwart to Rechnitz, this line branching in Oberwart to Oberschützen.
From Friedberg to Oberwart there is still (growing) freight service. Passenger service was discontinued in 2011. Although there have been local initiatives to restart the service, as it would mean an important link for locals to Vienna, they have been unsuccessful due to the efforts of the local bus lobby and anti-rail local politicians.
The Oberwart-Rechnitz portion of the line was in the hands of a local rail company, which tried to offer commuter rail to Oberwart and excursion trains in the 2000s and 2010s, but ultimately failed. The line has been demolished this spring from Großpetersdorf onwards and a bike trail has been built. A steam locomotive from 1890 has been scrapped a few years ago when the rail company ultimately was discontinued.
The line from Oberwart to Oberschützen was run by a club as a museum, but also failed. All the rolling stock have since been brought to other museums and the line has been dismantled in 2022 I think, also been converted into a bike trail.
These lines are perfect examples for mismanagement and politicians working in favor of roads and against rails. Especially for the line from Oberwart to Friedberg and further to Vienna there would be actual and relevant demand for passenger services.
Forrás: https://www.facebook.com/groups/abandonedrails/permalink/7241646649202121/?app=fbl
|
|
djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32107
2019.04.29 15:46.05
|
Tarcsafürdő és Felsőlövő között a sínek felszedve...
https://kurier.at/chronik/burgenland/fuer-diese-bahnstrecke-ist-der-zug-endgueltig-abgefahren/400476169
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22859
2012.01.18 21:17.18
|
Három régi kép az állomásról 1984-ből:
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/240508/kategorie/oesterreich~triebzuege~br-5046.html
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/240509/kategorie/oesterreich~triebzuege~br-5046.html
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/240510/kategorie/oesterreich~triebzuege~br-5046.html
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22537
2011.11.21 09:32.08
|
Az állomás III.osztályú HÉV épülete a mai napig,közel eredeti formájában fennmaradt,és nosztalgiaállomásként funkcionál.Több nagyjátékfilmet is forgattak az állomáson.
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 20872
2011.04.22 11:20.22
|
Felsőlövőn igen szép III. osztályú HÉV épület áll, s még az eredeti faszerkezetű váró is megvan! A kép forrása: http://www.panoramio.com/photo/22603067
|
|
|