Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


13 Tatabánya-Pápa

Tatabánya (1, 12)
Bánhida (12)
Környe (12)
Kecskéd
Bokod
Dad
Szák-Szend
Császár
Ete
Kisbér (5)
Bakonyszombathely
Bakonybánk
Tápszentmiklós
Lázi
Veszprémvarsány (11)
Románd
Gic-Hathalom
Bakonytamási
Pápateszér
Franciavágás
Ugod
Nagygyimót
Pusztagyimót
Pápa (10, 14)

406 Franciavágás-Gerencepuszta-Móricháza

Franciavágás
Dióspuszta
Mákföld
Bakonykoppány
Huszárokelőpuszta
Odvaskő
Gerencepuszta
Móricháza




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Franciavágás

megszűnt állomás
13 Tatabánya-Pápa
406 Franciavágás-Gerencepuszta-Móricháza

A felvételi épület 2022 márciusban.
2022.03.02.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.34856° E17.637392° | N47° 20' 54.81" E17° 38' 14.61"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Kisvasút


Az állomásnak kisvasúti kapcsolata is volt. Franciavágásról Bakonykoppány, Gerencepuszta útirányon át Móricházára vezetett 13km hosszú gazdasági, keskeny nyomközű vasút. A vasút 1971-ben még működött.

2007. márciusa óta szünetel


2007. március 3-án közlekedett utoljára személyvonat ezen az állomáson, azóta (ideiglenesen?) szünetel a személyszállítás a vasútvonalon, ami egyébként már eltűnt a MÁV menetrendjéből is.
A 2007. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2007-ben megszűnt állomások


Szelvénykő 784
Megnyitás dátuma 1902.09.12.




Képtár - Franciavágás

fotó: Fekete Dániel
Dátum: 2006.
fotó: Fórián Szabó Viktor
Dátum: 2006.08.23.
Az utolsó eligazítás
Fotó: Bolla Kálmán
Dátum: 2006.02.23.
Utca felőli oldal
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2006.09.20.
Váltókörzet a Veszprémvarsány felőli végen. Mind a 3 vágány használatban van.20 km/h az engedélyezett sebesség.
Fotó: Trexler Máté
Dátum: 2013.07.21.
A 20 km/h-s lassúmenet feloldása Pápa irányába
Fotó: Trexler Máté
Dátum: 2013.07.21.
Franciavágás érvénytelenített bejárati jelzője Pápa irányából
Fotó: Trexler Máté
Dátum: 2013.07.21.
Érvénytelenített bejárati jelző Veszprémvarsány felől. Itt már nincs forgalom.
Fotó: Trexler Máté
Dátum: 2013.07.21.
A megszüntetett vonalak egyik átka, hogy nincs aki gondozza az állomásokat. Ennek legbiztosabb jele, hogy a felvételi épület utcafrontja már szinte nem is látszik a sűrű bozótostól.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
A vágányok felől nézve sem sokkal jobb a helyzet. Már a névfelirat is eltűnt az épületről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Pillantás a peronról a kezdőpont, Tatabánya irányába. A jelzőkön jól látható az érvénytelenségüket jelző fekete-sárga andráskereszt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Egy kicsit közelebbről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Pápa felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Útátjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Az útátjáróból a nyílt vonal felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Pillantás az útátjáróból az állomás felé, kezdőponti váltók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Iparvágány kiágazás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Az iparvágány a Bakonyerdő Zrt. fűrészüzemébe vezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Pillantás az útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Pillantás az útátjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
Pápateszér felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.
Ugod felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.
Állomás felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.
A kisvasút maradványai: truckok a fatelepen.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
A bedeszkázott ablak is kitört.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
Az állomásépületet kritikus állapotban találtam.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
A fatelep kiszolgálása miatt a vágányok még használatban vannak.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
A vonóvezetékek aknáinak fedelei is betörtek, hiányoznak.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
Az utca felől igazi dzsungel nőtt, de veszélyes is innen megközelíteni az épületet.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
Az utca felől.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
Az egykori forgalmi iroda.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
Az iroda bejárata közelebbről.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
A vágányok felőli homlokzat.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
Az egykori váróterem ma már megközelíthetetlen.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
Egykori felirat.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.

Fotó: Kovács Tibor
Dátum: 2021.05.07.

Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.03.19.
M41 2309 különvonattal Franciavágáson.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.03.19.
M41 2309 különvonattal Franciavágáson.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.03.19.
A felvételi épület 2022 márciusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.03.02.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32695
2020.09.24 14:55.30
2020.09.21

Adani12345
e-mail: a.dani0227.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32090
2019.04.03 22:18.51
múlt hétvégén jártuk be két részletben Veszprémvarsány-Pápa szakaszt, Ugodig jutottunk első nap, és jött velünk egy cimbora, aki 2010-ben cserkész különvonattal volt itt, dupla Csörgős vonat ment velük itt Ugodon leszálltak a vonat Franciavágáson fordult. 2012-ben is volt cserkész különvonat.

Veszprémvarsány felől is járható a vonal, de le van szerelve minden jelző és fénysorompó, de tehervonatnak az nem akadály, vagy fedezik az útátjáróknál ,vagy 10-es lassújelet raknak ki mindegyikhez, ami korábban biztosítva volt ill. biztosítottnak kell lennie buszközlekedés miatt.

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32089
2019.04.02 22:53.34
Itt a legújabb cikk amit találtam róla:
https://papa-ma.hu/index.php?op=cikk_reszletes&id=19324

A szövegben az áll hogy "egy nem használt vasúti vonal visszaállítását is tervezik".
Ez alatt maximum a honvédségi iparvágányt érthetik mert ha megnézed a képeket az utolsón pont látszik az a tervrajz részlet amin a meghosszabbított kifutópálya átszeli a vasúti nyomvonalat.

A szlovákoknál már élő példa is van erre, mi más ha nem egy autógyár nullázott le hasonlóképpen egy (bezárt) vasútvonalat hogy simán csak ráépítkezett a területére.
https://www.google.com/maps/@48.3499996,18.042001,1887m/data=!3m1!1e3
Nyugatról még megmaradt a Nyitra hídja, a túloldalán elkanyarították a vágányokat északra hogy rakodóban érjenek véget. Keletről csonkán végződik a vonal, ebbe a hatalmas beruházásba már nem fért bele az a párszáz méter sín amivel visszaköthették volna hogy a gyár megkerülésével folytonos maradjon. Egyébként 2 éve volt különvonat ezen a megmaradt csonka vonalon.

Adani12345
e-mail: a.dani0227.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32088
2019.04.01 09:13.44
A hírek szerint a pápai reptér bővítése miatt átvágják a vasutat az új kifutópálya és/vagy a régi meghosszabbítása miatt. Ha ez megtörténik akkor viszont Veszprémvarsány felől kell kiszolgálni az itteni teherforgalmat.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29803
2015.11.12 09:04.43
Az iparvágány torzított helyszínrajza.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29796
2015.11.08 09:53.03
A franciavágási kisvasút 1966/67-es menetrendje.

Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26860
2013.07.23 12:28.01
Az állomás állapota rohamosan romlik, a Máv körülkerítette sárga szalagra, omlásveszélyre hivatkozva. Az ajtók, ablakok pozdorja lemezzel vannak lezárva

Veszprem27
e-mail: trexlermate.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26859
2013.07.23 12:25.50
A Franciavágási állomáson a teherforgalom továbbra is rendszeres, hetente többször is jár tehervonat. Az állomás belterületére 20 km/h-s sebességkorlátozás lett bevezetve, ezen kívül Veszprémvarsány és Pápa irányába az engedélyezett pályasebesség 30 km/h.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24590
2012.07.29 20:56.36
A kisvasút 1976-ban szűnt meg.

Forrás: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=708&rfa=393

Bolla Kálmán
e-mail: bolkal.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 20188
2011.02.01 16:23.22
1976-tól forgalmi szolgálattevő voltam itt. 1980-tól - 1987-ig laktunk a felvételi épület szolgálati lakásában családommal. Szép évek voltak. 1996-tól állomásfőnöke voltam Franciavágásnak. És jött a vég!?

Belováry Ildikó
e-mail: bagheera.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 18827
2010.09.07 16:00.05
Köszönöm a képet, én is innen jártam iskolába évekig a 424-es gőzmozdony húzta kocsikkal. Szép emlékek egy letűnt korról.

Markus
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
elfogadott hozzászólás 15948
2010.02.08 01:16.14
Az erdei kisvasut az 50-es evek vegen egeszen Városlödig ment, ott is volt egy atrakó a nagyvasutra. Ha jol emlekszem, Franciavágás és Királykapu között volt valamiféle személyforgalom is, én meg utaztam ezzel, kb. 1961-körül.
A MAV menetrendben szerepelt mint keskennyomközü vasut...
Királykapunal volt egy kocsiszin is.
A vonal rajzai meg nagyon sokaig megvoltak, sajnos par eve biztosan kiselejteztek öket (pedig megvettem volna).

zoli68
e-mail: bosze.z.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15562
2010.01.24 09:01.57
Valamikor a 70-es években ezen a vonalon jártunk Pápára....sok szép emlékem van...emlékszem mikor még gőzmozdony járt ezen a vonalon..különös hangulata volt....

Veszprém27
e-mail: Veszprém27.kukac.gmail.hu
elfogadott hozzászólás 14611
2009.12.06 11:44.09
december 7..én különvonat fog közlekedni erre.A vonat Szany-Pápa-Veszprémvarsány-Vinye viszonylatban közlekedik.

sabo4
e-mail: sacoda.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13380
2009.08.31 10:32.21
Talán Gerencepuszta??2009márc.

sabo4
e-mail: sacoda.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13377
2009.08.31 10:22.37
...nos, a megszűnt kisvasúthoz támpontnak...ha valakit érdekelne(Franciavágásról indult)
A képek2009 márciusiak

sabo4
e-mail: sacoda.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12758
2009.08.05 17:28.17
Édesanyám(1952Pápa)még gyermekkorában is utazott a fent említett(kép alatt) kisvasúton, ha Zirc felé utazunk közúton, a Gerence-völgyben itt-ott felfedezni a nyomait. (később töltök fel képeket ezekről,ha érdekes)

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8239
2008.12.07 21:28.50
Gyorsan romlik az épület állaga.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8238
2008.12.07 21:26.10
A vágányok felőli kép.

Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1651
2007.11.07 18:49.36
Idáig járnak a tehervonatok Pápáról.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Felsőpulya

Felsőpél

Fertőboz

Felsőrécsény

Fertőendréd