|
fotó: Fekete Dániel
Dátum: 2006.
|
|
fotó: Fórián Szabó Viktor
Dátum: 2006.08.23.
|
|
Az utolsó eligazítás
Fotó: Bolla Kálmán
Dátum: 2006.02.23.
|
|
Utca felőli oldal
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2006.09.20.
|
|
Váltókörzet a Veszprémvarsány felőli végen. Mind a 3 vágány használatban van.20 km/h az engedélyezett sebesség.
Fotó: Trexler Máté
Dátum: 2013.07.21.
|
|
A 20 km/h-s lassúmenet feloldása Pápa irányába
Fotó: Trexler Máté
Dátum: 2013.07.21.
|
|
Franciavágás érvénytelenített bejárati jelzője Pápa irányából
Fotó: Trexler Máté
Dátum: 2013.07.21.
|
|
Érvénytelenített bejárati jelző Veszprémvarsány felől. Itt már nincs forgalom.
Fotó: Trexler Máté
Dátum: 2013.07.21.
|
|
A megszüntetett vonalak egyik átka, hogy nincs aki gondozza az állomásokat. Ennek legbiztosabb jele, hogy a felvételi épület utcafrontja már szinte nem is látszik a sűrű bozótostól.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
A vágányok felől nézve sem sokkal jobb a helyzet. Már a névfelirat is eltűnt az épületről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Pillantás a peronról a kezdőpont, Tatabánya irányába. A jelzőkön jól látható az érvénytelenségüket jelző fekete-sárga andráskereszt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Egy kicsit közelebbről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Pápa felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Útátjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Az útátjáróból a nyílt vonal felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Pillantás az útátjáróból az állomás felé, kezdőponti váltók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Iparvágány kiágazás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Az iparvágány a Bakonyerdő Zrt. fűrészüzemébe vezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Pillantás az útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Pillantás az útátjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.11.
|
|
Pápateszér felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.
|
|
Ugod felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.
|
|
Állomás felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.10.08.
|
|
A kisvasút maradványai: truckok a fatelepen.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
A bedeszkázott ablak is kitört.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
Az állomásépületet kritikus állapotban találtam.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
A fatelep kiszolgálása miatt a vágányok még használatban vannak.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
A vonóvezetékek aknáinak fedelei is betörtek, hiányoznak.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
Az utca felől igazi dzsungel nőtt, de veszélyes is innen megközelíteni az épületet.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
Az utca felől.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
Az egykori forgalmi iroda.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
Az iroda bejárata közelebbről.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
A vágányok felőli homlokzat.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
Az egykori váróterem ma már megközelíthetetlen.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
Egykori felirat.
Fotó: Barkó Richard
Dátum: 2018.03.11.
|
|
Fotó: Kovács Tibor
Dátum: 2021.05.07.
|
|
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.03.19.
|
|
M41 2309 különvonattal Franciavágáson.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.03.19.
|
|
M41 2309 különvonattal Franciavágáson.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.03.19.
|
|
A felvételi épület 2022 márciusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.03.02.
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32695
2020.09.24 14:55.30
|
2020.09.21
|
|
|
Adani12345
e-mail: a.dani0227.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32090
2019.04.03 22:18.51
|
múlt hétvégén jártuk be két részletben Veszprémvarsány-Pápa szakaszt, Ugodig jutottunk első nap, és jött velünk egy cimbora, aki 2010-ben cserkész különvonattal volt itt, dupla Csörgős vonat ment velük itt Ugodon leszálltak a vonat Franciavágáson fordult. 2012-ben is volt cserkész különvonat.
Veszprémvarsány felől is járható a vonal, de le van szerelve minden jelző és fénysorompó, de tehervonatnak az nem akadály, vagy fedezik az útátjáróknál ,vagy 10-es lassújelet raknak ki mindegyikhez, ami korábban biztosítva volt ill. biztosítottnak kell lennie buszközlekedés miatt.
|
|
VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32089
2019.04.02 22:53.34
|
Itt a legújabb cikk amit találtam róla:
https://papa-ma.hu/index.php?op=cikk_reszletes&id=19324
A szövegben az áll hogy "egy nem használt vasúti vonal visszaállítását is tervezik".
Ez alatt maximum a honvédségi iparvágányt érthetik mert ha megnézed a képeket az utolsón pont látszik az a tervrajz részlet amin a meghosszabbított kifutópálya átszeli a vasúti nyomvonalat.
A szlovákoknál már élő példa is van erre, mi más ha nem egy autógyár nullázott le hasonlóképpen egy (bezárt) vasútvonalat hogy simán csak ráépítkezett a területére.
https://www.google.com/maps/@48.3499996,18.042001,1887m/data=!3m1!1e3
Nyugatról még megmaradt a Nyitra hídja, a túloldalán elkanyarították a vágányokat északra hogy rakodóban érjenek véget. Keletről csonkán végződik a vonal, ebbe a hatalmas beruházásba már nem fért bele az a párszáz méter sín amivel visszaköthették volna hogy a gyár megkerülésével folytonos maradjon. Egyébként 2 éve volt különvonat ezen a megmaradt csonka vonalon.
|
|
Adani12345
e-mail: a.dani0227.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32088
2019.04.01 09:13.44
|
A hírek szerint a pápai reptér bővítése miatt átvágják a vasutat az új kifutópálya és/vagy a régi meghosszabbítása miatt. Ha ez megtörténik akkor viszont Veszprémvarsány felől kell kiszolgálni az itteni teherforgalmat.
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29803
2015.11.12 09:04.43
|
Az iparvágány torzított helyszínrajza.
|
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29796
2015.11.08 09:53.03
|
A franciavágási kisvasút 1966/67-es menetrendje.
|
|
|
Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26860
2013.07.23 12:28.01
|
Az állomás állapota rohamosan romlik, a Máv körülkerítette sárga szalagra, omlásveszélyre hivatkozva. Az ajtók, ablakok pozdorja lemezzel vannak lezárva
|
|
|
Veszprem27
e-mail: trexlermate.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26859
2013.07.23 12:25.50
|
A Franciavágási állomáson a teherforgalom továbbra is rendszeres, hetente többször is jár tehervonat. Az állomás belterületére 20 km/h-s sebességkorlátozás lett bevezetve, ezen kívül Veszprémvarsány és Pápa irányába az engedélyezett pályasebesség 30 km/h.
|
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24590
2012.07.29 20:56.36
|
A kisvasút 1976-ban szűnt meg.
Forrás: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=708&rfa=393
|
|
Bolla Kálmán
e-mail: bolkal.kukac.indamail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20188
2011.02.01 16:23.22
|
1976-tól forgalmi szolgálattevő voltam itt. 1980-tól - 1987-ig laktunk a felvételi épület szolgálati lakásában családommal. Szép évek voltak. 1996-tól állomásfőnöke voltam Franciavágásnak. És jött a vég!?
|
|
Belováry Ildikó
e-mail: bagheera.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18827
2010.09.07 16:00.05
|
Köszönöm a képet, én is innen jártam iskolába évekig a 424-es gőzmozdony húzta kocsikkal. Szép emlékek egy letűnt korról.
|
|
Markus
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
|
elfogadott hozzászólás 15948
2010.02.08 01:16.14
|
Az erdei kisvasut az 50-es evek vegen egeszen Városlödig ment, ott is volt egy atrakó a nagyvasutra. Ha jol emlekszem, Franciavágás és Királykapu között volt valamiféle személyforgalom is, én meg utaztam ezzel, kb. 1961-körül.
A MAV menetrendben szerepelt mint keskennyomközü vasut...
Királykapunal volt egy kocsiszin is.
A vonal rajzai meg nagyon sokaig megvoltak, sajnos par eve biztosan kiselejteztek öket (pedig megvettem volna).
|
|
zoli68
e-mail: bosze.z.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15562
2010.01.24 09:01.57
|
Valamikor a 70-es években ezen a vonalon jártunk Pápára....sok szép emlékem van...emlékszem mikor még gőzmozdony járt ezen a vonalon..különös hangulata volt....
|
|
Veszprém27
e-mail: Veszprém27.kukac.gmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14611
2009.12.06 11:44.09
|
december 7..én különvonat fog közlekedni erre.A vonat Szany-Pápa-Veszprémvarsány-Vinye viszonylatban közlekedik.
|
|
sabo4
e-mail: sacoda.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13380
2009.08.31 10:32.21
|
Talán Gerencepuszta??2009márc.
|
|
|
sabo4
e-mail: sacoda.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13377
2009.08.31 10:22.37
|
...nos, a megszűnt kisvasúthoz támpontnak...ha valakit érdekelne(Franciavágásról indult)
A képek2009 márciusiak
|
|
|
sabo4
e-mail: sacoda.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12758
2009.08.05 17:28.17
|
Édesanyám(1952Pápa)még gyermekkorában is utazott a fent említett(kép alatt) kisvasúton, ha Zirc felé utazunk közúton, a Gerence-völgyben itt-ott felfedezni a nyomait. (később töltök fel képeket ezekről,ha érdekes)
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8239
2008.12.07 21:28.50
|
Gyorsan romlik az épület állaga.
|
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8238
2008.12.07 21:26.10
|
A vágányok felőli kép.
|
|
|
Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 1651
2007.11.07 18:49.36
|
Idáig járnak a tehervonatok Pápáról.
|
|