|
Gödöllő végállomás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.05.14.
|
|
Vonalrajz vonalismerethez a '60-as évekből.
Fotó: Hév Elek
|
|
Gödöllő végállomás épülete
Fotó: Hév Elek
Dátum: 2011.07.03.
|
|
Gödöllő végállomás épülete
Fotó: Hév Elek
Dátum: 2011.07.03.
|
|
Gödöllő végállomás, váltóőrház. (Jelfogóterem)
Fotó: Hév Elek
Dátum: 2011.07.03.
|
|
Gödöllő végállomás váltóőrház, MÁV felől nézve.
Fotó: Hév Elek
Dátum: 2011.07.03.
|
|
A 83-as Tigris a ritkán használt második vágányon
Fotó: Csipes Ádám
Dátum: 2011.11.25.
|
|
Nosztalgia vonat a Gödöllői HÉV 100. születésnapján
Fotó: Csipes Ádám
Dátum: 2011.11.25.
|
|
Ritka vendégek a végállomáson
Fotó: Csipes Ádám
Dátum: 2011.11.25.
|
|
M.VIII 251 gyorsvonat érkezett Cinkotán át Örs Vezér tere felől
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2013.02.09.
|
|
Nosztalgia HÉV motorkocsi az állomáson, mely rendhagyó módon kijött a vágány végéig.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.02.16.
|
|
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.05.14.
|
|
2014. január 14-től időszakos váltókezelői szolgálat van Gödöllő Végállomáson. A vonatok így a kettő helyszíni váltózáras váltón járnak be Palotakert 3. vágányáról, Végállomás 4.vágányára. Ezáltal újra használatban van a jobb vágány. A váltókezelők emelet a nagy egységeket, "Indulásra készen!" jelzéssel indítják, mivel a járművezető nem látja végig a vonatot. A képen egy esemény látható mikor mindkét vágányra vonatot kellett fogadni, a kép kezdőpont felől lett fényképezve.
Fotó: Zsédenyi Balázs
Dátum: 2014.02.07.
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 34223
2024.02.25 23:39.04
|
Nova Rt fejlesztési tervei 1925-ből (Forrás: „Elektrotechnika”)
A Nova vasútépítési tervei. A Károlyi kormány idejében a Budapesti Helyiérdekű
Vasutak is az Egyesitett Városi Villamos Vasutak kezelésébe kerültek. A
kommunizmus bukása után még két évig tartott, amíg a kuszált jogi viszonyok
annyira rendeződtek, hogy a Nova visszakapta a Helyiérdekű Vasutakat. E vasutak
alapos újjászervezésre szorultak, mely munka a közelmúltban fejeződött be.
A Nova vonathálózatának fejlesztését a következőkben tervezi:
1. A Budapest—Gödöllő-i vonal meghosszabbítása Aszód-ig. E vonalhoz
kapcsolódóan az Aszód—Balassagyarmat-i h. é. vonal megszerzése.
2. A Dunapalaj—Kunszentmiklós-i h. é. v. bekapcsolása a B. H. E. V. Budapest—
Ráckeve-i vonalába a Ráckeve—Kunszentmiklós 20 km vonal kiépítése által. Végül
vonalhosszabbitás Dunapatajtól Bajáig.
3. A Budapest—Nagytétény vonal meghosszabbítása Érdig, később
Székesfehérvárig.
4. Vonalfejlesztés Esztergom felé.
Megjegyzendő, hogy 1919-ben ínségmunkaképpen már meglévő tervek szerint
Nagytétény és Érd, valamint Gödöllő és Aszód között teljesen, Esztergom és
Visegrád között pedig részben elkészítették a földmunkákat.
https://web.archive.org/web/20210501123319/https://ktenet.hu/uploads/regi/1/Szecsey_Istvan.pdf
Érd-Ófalu: https://www.csukalib.hu/terkep.php?terkep=T51&szelveny=0
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28250
2014.05.24 19:04.52
|
MVIII 251-es Nosztalgia-gyorsvonattal az állomáson.
2014. 05. 24.
|
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28249
2014.05.24 19:03.20
|
83. pályaszámú Nosztalgiavonat az állomáson.
2014. 05. 24.
|
|
|
Imike
e-mail: tothimrebalint.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28088
2014.04.26 22:40.03
|
Ez pedig az épület tetején lévő utastájékoztató hangszóró. Működik, de mivel az épületben és az állomás környékén nincs szolgálat (lehet, hogy van csak én nem vettem észre, a forgalmi irodában nincs) ezért nem tudom honnan vezérlik.
(Elnézést a képek minőségéért, telefonnal készültek)
|
|
|
Imike
e-mail: tothimrebalint.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28087
2014.04.26 22:36.47
|
Ezt látta a telefonom kamerája a felvételi épület ajtajából 2014.04.26-án
|
|
|
Imike
e-mail: tothimrebalint.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28086
2014.04.26 22:34.44
|
Ezt látta a telefonom kamerája a felvételi épület ajtajából 2014.04.26-án.
|
|
|