|
Kézdivásárhely takaros kis felvételi épülete, egy eléggé oda nem illő perontetőnek tűnő műanyag szerkezettel.
Fotó: Biszak Ábel
Dátum: 2012.07.26.
|
|
Kézdivásárhely vasútállomás. Ott jártamkor nagyon kezdetleges biztber és még háború előtti telefonok voltak a forgalmi irodában.
Fotó: husonyicza gábor
Dátum: 2002.10.06.
|
|
A pálya folytatása Imecsfalva felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Az állomás Imecsfalva felőli vége.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Érvénytelen kívüli kijárati jelző és a használaton kívüli 1. őrhely az állomás közepe felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Fénysorompóval biztosított útátjáró az állomás közepén (a felvételi épülettől Imecsfalva felé, a 3. őrhelynél).
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Központosított forgalomirányításra figyelmeztető jel Bereck felől, néhány száz méterre az első váltótól.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Használaton kívüli, érvénytelen bejárati jelző Bereck felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Betekintés a Bereck felőli oldalon található útátjáróból.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Nem biztosított útátjáró, használaton kívüli 2. váltókezelői őrhely és érvénytelen kijárati jelző a Bereck felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Kijárat Bereck felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Az állomás vonatok nélkül.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Az állomás vonatokkal.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Vonatkereszt az állomáson.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
A peronról Imecsfalva felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Betekintés Imecsfalva felől. Jobbra a 3. őrhely.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Érvénytelenített kijárati ismétlőjelző az Imecsfalva felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Imecsfalva felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
|
Betekintés Imecsfalva felől. Az első váltóval az ipartelep felé vezető vágány ágazik ki.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2017.07.
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 31590
2018.06.09 16:07.58
|
A bonyolult vágányhálózatú állomáson a felvételi épület előtt öt vágány található, az átmenő fővágány a második, rakodóvágány az első, vonatkereszt esetén a harmadikat használják. A felvételi épülettől Imecsfalva felé, az állomás közepénél lévő harmadik őrhelynél egy fénysorompóval biztosított, nagy forgalmú útátjáró található, az itteni váltókörzettől még három vágány halad tovább a már használaton kívüli első őrhely váltókörzetéig, ahol egy használaton kívüli összekötő vágány ágazik ki, ennek hat saját célú vágánnyal volt kapcsolata a város szélén lévő ipartelepen. A használhatatlan ötödik vágányból tovább két iparvágány ágazik ki. A Bereck felőli oldalon egy ma már sorompó nélküli útátjáró található. Az állomáson korábban üzemelt biztosítóberendezést nagyrészt leszerelték, az alak bejárati és közös kijárati jelzőket érvénytelenítették, a jelzőállító bakok ma is megtalálhatók az első és második őrhelyek előtt. A váltók helyszíni állításúak, váltózárral lezárhatók, a nyílt vonal felől "központosított" forgalomirányításra figyelmeztető jelek vannak.
A felvételi épületben forgalmi szolgálattevő dolgozik, aki a váltók kezelésén kívül a jegykiadást is végzi. Néhány méterre innen áll a vonal pályafenntartási szakaszának épülete. A felvételi épület közelében van a ma már elhagyatott autóbuszállomás épülete.
Az állomástól fél kilométerre Bereck felé egy főút keresztezi a vasútvonalat, az itt található fénysorompót a vonat személyzete zárja le, majd a vonat után időzítő nyitja. Mivel a kezeléshez minden vonat megáll, és az átjáró közelebb van a városközponthoz az állomásnál, sokan alkalmi megállóhelynek használják az átjárót.
|
|