|
|
|
|
Képtár
Kurjácska
Kurjácska mrh. helyét jelzi, ahogy a vasúttal párhuzamosan futó csatorna elkanyarodik egy szakaszon, majd visszatér.
2014.05.01.
Fotó: Várkonyi Tibor [VT22]
A szolgálati hely története
Radu Bellu monográfiája szerint: 1895. dec. 15-én nyílt meg, állomás, 1937 után szűnt meg.
Magyar menetrendben az 1901 és 1905 nyári menetrendekben szerepel.
CFR-menetrendekben az 1934–35 éviben az egész vonal nem szerepel. Az 1939–40, 1943–44, 1946–47, 1948–49 éviekben szerepel, 1954–55 és 1960–61 éviekben nem.
A mai vonal története
A Párdány–Zsombolya szakaszt a Torontáli HÉV 1895. dec. 15-én adta át. A vonalat 1919-ben bezárták és felhagyták. 1924-ben a román és a szerb–horvát–szlovén állam területcserével helyesbítette az államhatárt. 1925-26-ban Zsombolya és Kőcse között megszűnt a vonal; a többi része Módoson keresztül rendelkezett hálózati kapcsolattal, de nem üzemelt.
1935-ben a CFR a felújítás mellett döntött, 1935–37 között megépítette a Gyertyámos–Checea–Kurjácska szakaszt is, 1937. jún. 24-én adta át. Az így kialakított 845a Gyertyámos–Jánosfölde vonal 1948-ban került a román állam tulajdonába, ezután a Torontáli HÉV megszűnt. Jánosfölde végállomásként üzemel.
Forrás: Radu Bellu monográfiája
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Câmpul Lupului az állomás román neve
|
|
Kurjácska mrh. helyét jelzi, ahogy a vasúttal párhuzamosan futó csatorna elkanyarodik egy szakaszon, majd visszatér.
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2014.05.01.
|
|
A bozótsor az elkanyarodó régi nyomvonal töltését jelzi. Az eredeti nyomvonal innen Nagykőcse régi állomásán és Klárin át Zsombolyára vezetett.
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2014.05.01.
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|