Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


83 Mátramindszent - Mátranovák-Homokterenye

Mátramindszent (84)
Nádújfalu
Homokterenye
Mátranovák-Homokterenye




















Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Mátranovák-Homokterenye

megszűnt állomás
83 Mátramindszent - Mátranovák-Homokterenye



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.033825° E19.969701° | N48° 2' 1.77" E19° 58' 10.92"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.







Régi képek - Mátranovák-Homokterenye

Mátranovák vasútállomás eredeti HÉV III. osztályú felvételi épülete. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Mátranovák vasútállomás eredeti HÉV III. osztályú felvételi épülete. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Mátranovák Vasútállomás és kaszinó
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=670417
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

424-es gőzös áll a felvételi épület előtt 1980-ban.
Fotó: D. Holz
  Forrás: http://vasutmania.blogspot.co.uk/2014/02/a-83-as-szamu-mat...
Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1980.



Képtár - Mátranovák-Homokterenye



 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


komargyorgy
e-mail: ha6pc.kukac.starjan.hu
elfogadott hozzászólás 26613
2013.05.23 18:17.17
Az állomás épületéről: Ez AZ az épület,legalábbis a falai azok. Valamikor 1977/78-ban építették át. Ilyen lett. A falai még az eredetiek,csak be lett vakolva.
Valóban nem hasonlít a szokott tipusépülethez,de ha egy mérőszalaggal utánamérnénk,akkor egyezne széle-hossza.

Ami a teherszállítást,személyszállítást illeti: Nagyon lehetett érezni a menetrend kialakításán,hogy egy púp a MÁV hátán a 83-as vonal. A személyszállításnak betett egyébként is a rendszerváltással megszünt munkahelyek tömege. (A munkanélküli nem közlekedik vonaton sem-nincs hova utazzon.) A teherforgalom pedig betett a pályának;a túlméretes szenes vonatok szemmel láthatóan lepusztították.
Minthogy MÁV és nem Bombardier vonalról van szó,még a Ganz-ot sem terheli felelősség,mert már nekik is lassú volt a vasúti teherszállítás.

Bodon Gábor
e-mail: bodon.g.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 25359
2012.11.19 17:59.28
Hatvaegynéhány évvel ezelőtt ott laktam az emeleten. Akkor még 5-6 éves voltam. Apám (Bodon Géza) ott volt állomásfőnök. Azóta a tegnapi napig nem jártam arra.
Elvittem a kilencven éves édesanyámat is. Megnéztük az állomást. Hát...!?
Ő azt mondta, hogy úgy emlékszik nem ez volt az állomás épület. Itthon utólag találtam a régi állomás képét.
Nagy örömet szerezne valaki (főleg édesanyámnak), ha megírná néhány mondatban, mi történt az állomással, ha képet is kaphatnánk róla nagyon hálásak lennénk!
Tisztelettel: Bodon Gábor

F Pál
e-mail: feherpal.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 21889
2011.10.06 14:25.04
Panni robogó volt Mátranovák és Salgótarján között. Én még jártam vele 1966 és 1970 között. Amíg ez nem volt, addig, Salgótarján és Mátranovák között csak úgy lehetett vonattal közlkedni, hogy Kisterenyén át kellett szállni. Ezt a vonatot 375 -ös gőzmozdony húzta. Nem tudom, ki nevezte el Panni robogónak. A Panni robogó egy 50 köbcentis segédmotor volt, amin úgy lehetett ülni, mint egy karosszéken. Teljesen burkolt volt, és nem oldallábtatói voltak, mint általában a motorkerékpároknak. Azt én is nagy hibának tartom, hogy ezt a vasútvonalat megszűntették, mert teherszállításra föltétlen alkalmas lett volna. Ahogy most az állomás épülete és környéke kinéz, az elképesztő, és szégyen. Pedig micsoda élet volt ott az ötvenes, hatvanas években.

Mini
e-mail: vargaevamini.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 20127
2011.01.27 16:31.43
Szégyen ahogy ez az épület el van hanyagolva.Valamikor ez a kis település/M.novák-bt./nagyon szép volt.DE sajnos ez már lehet hogy senkit nem érdekel.Pedig sok velem egykoru gyerek élt itt felszabadultan és boldogan.! Még Én is ezen a "Panni robogón" utaztam a K.ternyei Gimnáziumba,és később ST-ba a munkahelyemre.

iJoe
e-mail: ijoe.kukac.macbolt.hu
elfogadott hozzászólás 14360
2009.11.11 17:18.57
Voltaképpen a vonal nagy részét bontották el, és idén, 2009. májusában. A lakott területeken még megvannak a sínszálak és a betonaljak is csak ki vannak forgatva a földből.

Amúgy ilyen abszurd dolog, hogy a vasúti forgóvázakat kamionnal szállítja a Bombardier, miközben egy teherszállítással életképesen üzemeltethető, kulturált menetrenddel és normális csatlakozásokkal személyszállításra is remekül használható mellékvonalat felszednek, csak Magyarországon fordulhat elő. Eleve a Bombardiernek szerintem egy komoly imázsromboló tény, hogy az üzemcsarnokukban végződő 83-as vonalat minden szó nélkül hagyták elveszni az évek alatt...

Joci
e-mail: ronai.joci.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14322
2009.11.07 20:41.09
"Európa legkorszerűbb hegesztőrobotja áll munkába a Bombardier november 6-án átadott új üzemcsarnokában, ezzel fordulóponthoz érkezett a mátranováki üzem fejlesztése. Az eszközt a vasúti forgóvázak gyártásánál használják majd." -ìrja az indohaz.hu weboldal.
Bàrcsak még meglenne ez a vonal, akkor vasùton lehetne szàllìtani, de az egész pàlyàt elbontottàk a 2000-es évek elején... Kàr...

Komár Gyuri
e-mail: ha6pc.kukac.starjan.hu
elfogadott hozzászólás 4583
2008.06.05 19:36.33
A "Panni robogó" kifejezés itt mint terminus technicus szerepel;gúnynév,élc.
A vonat sebességére utal,ami nem sokkal maradt el egy jó kondiban levő kerékpárosétól-átlagban persze.

Komár Gyuri
e-mail: ha6pc.kukac.starjan.hu
elfogadott hozzászólás 4251
2008.05.15 21:29.59
Valóban volt közvetlen vonat Mátranovák-Salgótarján között.
1986...87-ben még biztosan,hogy pontosan mikor szűnt meg,arra nem emlékszem,de napi két,inkább három vonatpár létezett. Utána kell olvass a korabeli menetrendben,nekem nincsen meg.
Panni robogó az nem volt,ahogy emlékszem eleinte kéttengelyes régi típusú (Ba?)kocsik voltak 375 mozdonyokkal,később Bhv-k. Rövid időre a 375-öket leváltották ami éppen kéznél volt Kisterenyén (424,411,324-bár ez utóbbi kettő inkább csak Kisterenye-Novák közt járt),majd jöttek a Bz vonatok. Előbb a Tarján-Novák járatok szűntek meg,utána a kisterenyeiek.
Nem volt ritka látvány a nováki "pályaudvaron" hajnalban két 424 vonattal,menetkészen;az egyik (a tarjáni 4:45-kor,a másik 6:00-kor indult azt hiszem,de ennek többis mint húsz éve).

Protonpumpa
e-mail: protonpumpa.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 4046
2008.05.02 09:04.54
Köszi a választ. Amúgy, ha tudtok valamit erről a vonalról, továbbra is várom az infókat. Itt olvastam egyébként, hogy létezett ilyen vonal: http://retrobot.freeblog.hu/archives/2008/04/20/A_bonyodalom_tovabb_kigyoz

És persze a Panni-robogó rejtélye még mindég megoldatlan számomra...

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 3994
2008.04.29 11:48.55
Mátranovákról Kisterenyén keresztül juthattunk el vasúton Salgótarjánba 2007.03.03-ig, azt hogy a 60-as évek beli nagyon szép formatervezésű Panni-robogóval, hogyan és miképp tette meg ezt az utat vasúton, az nekem is rejtély :)

Protonpumpa
e-mail: protonpumpa.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 3993
2008.04.29 10:57.19
Régóta foglalkoztat egy dolog, hátha itt tudtok segíteni. Egy (ha jól emlékszem) 60-as éveki ifjúsági magazinban olvastam, hogy valaki a Salgótarján--Mátranovák vonalon utazott egy ún. "Panni-robogón".

1. Tényleg létezett ilyen vonal? Erről tud valaki valamit?
2. Mi az a Panni-robogó?

Köszi, ha tud valaki valami infót, és megosztja.

Komár Gyuri
e-mail: ha6pc.kukac.starjan.hu
elfogadott hozzászólás 815
2007.06.12 06:29.47
Csoma Bence Lászlónak:
1993-ban szűnt meg a rendszeres forgalom,addig még teherszállítás(napi 11..14 vagon szén) folyt. A személyszállítás pár évvel korábban.
Az utolsó vonat egy vasutasnapi különvonat volt az akkori Ganz-gyárhoz.
[...]

vasas ernõ
e-mail: vasaserno.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 592
2007.03.21 17:31.34
Ipartörténeti múzeumnak ad majd otthont az épület!


Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 591
2007.03.21 17:18.53
valaki tud erről a vonalról pár infót? pl: mikor csukták be stb.

Komár Gyuri
e-mail: ha6pc.kukac.starjan.hu
elfogadott hozzászólás 4
2006.11.28 20:31.44
Minthogy a vonalnak már tökkel harangoztak,csak információképpen közlöm: a mátranováki,a homokterenyei,a 23-as főúti("német-hídja") vasúti átjárók megszüntetve-leaszfaltozva. A sínek egyre rövidebbek;van ahol már 50 HUF 1kg. Gratulálok az oldalhoz! Gyuri

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Mátyásföld Repülőtér

Mátyásföld, Imre utca

Mátramindszent

Mátraszőlős-Hasznos

Mátravidéki Erőmű