|
|
|
|
Nagybánya gyártelep
Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.
Az állomás az Alsófernezelyre vezető vasútvonal csatlakozó állomásaként létesült a Nagybánya-Felsőbányai HÉV 24/25-ös szelvényében, 1908. január 09-én adták át a forgalomnak. Felvételi épülete egy 70 négyzetméteres bővített őrház volt. Személy- és áruforgalmat megnyitásakor még nem bonyolított, az 1914. május 1-től érvényes menetrendben viszont már mindkét vonal személyvonatai megálltak itt. (Az 1909-es téliben még nem). Korlátozott áruforgalomra 1917-ben engedélyezték, az akkoriban még építés alatt lévő, a forgalmi kitérőtől Macskamezőre (Răzoare) vezető keskeny nyomtávú (760 mm) kisvasút kiszolgálására. (A kisvasút története).
A hatvanas évek végén a vasutat új, Nagybányát elkerülő nyomvonalra helyezték át, az állomás megszűnt.
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Baia Mare Est az állomás román neve
- Nagybánya forgalmi kitérő az állomás neve a megnyitáskor; 1918-ban még így szerepel.
- Baia Mare Fabrică az 1939-es román menetrendben így szerepel. 1966-ban már Baia Mare Est
- Lucaci az 1934-es román menetrendben így szerepel
- Nagybánya gyártelep (jelenlegi elnevezés) 1940-től 1944-ig
|
|
|