Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


43 Mezőfalva-Rétszilas

Mezőfalva (42)
Nagykarácsony felső
Nagykarácsony
Nagykarácsony régi
Alap
Rétszilas alsó
Rétszilas (40, 46)

















Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlHozzászólások


Nagykarácsony régi

megszűnt
43 Mezőfalva-Rétszilas
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

Az állomás 1995. májusában szűnt meg.





Régi képek - Nagykarácsony régi


  https://img.index.hu/imgfrm/2/3/2/4/IMG_0011422324.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal


  Forrás: https://img.index.hu/imgfrm/2/3/2/6/IMG_0011422326.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal


  https://img.index.hu/imgfrm/2/3/2/5/IMG_0011422325.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal


  Forrás: https://img.index.hu/imgfrm/2/3/2/3/IMG_0011422323.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal



Képek a netről - Nagykarácsony régi

„Az állomás az áruforgalom lebonyolítására létesült. A személyforgalomra külön megállóhelyet kaptak a község lakói. Nagykarácsony és Mezőfalva között Nagykarácsony felső szolgál a személyforgalom lebonyolítására, amely a községtől egy kilométernyire fekszik”
Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
Dátum: 1954.01.14.
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 33784
2023.02.04 15:45.20
http://dunaujvarosmesel.hu/2023/01/14/komlotol-sztalinvarosig/

Az első akadály
A mozdonyvezető kihasználja a komlói-bakócai szakasz lejtviszonyait és Bakócáig 11 perc rövidmenetet csinál, így a 43 perces előírásos menet helyett 32 perces menetidővel 1 óra 43 perckor akadálytalanul haladunk át Bakócán. Az így szerzett előny, sajnos, hamar elvész, mert jelentkezik az első akadály. A sásdi kijárati jelző előtt meg kell állni, mert a bejáratnál “kinyújtózott” a 978-as tehervonat, amellyel itt kellett volna keresztezni. A rajta levő 324-es gép csak füttyög, de nem bírja felhúzni az emelkedőn vonatát – amint utóbb kiderül – azért, mert rossz a homokoló berendezése.
Már 15 perce ácsorgunk, amikor az állomásból kerékpáron érkezik a szolgálattevő és intézkedik, hogy a mi 424- esünket akasszák le, menjen előre a váltóig és húzza meg az elakadt vonatot. A mozdonyvezető morog és valami olyasmit mond, hogy “nem adnak nekem azért egy fillért se”, de leakasztás után mégis azonnal indul és mozgásba hozza az 52 tengelyes K-szerelvényt. Alig negyedóra alatt vissza is tér, ám ekkorára már 37 percet “ránk vert” ez a nem várt epizód. Emiatt aztán most szurkolhatunk, hogy be tudunk-e menni Dombóvárra a 6120-as érkezése előtt. Mert ha nem, jöhet az újabb ácsorgás. Szerencsére sikerül, de a tervezett áthaladásból mégsem lesz semmi, mert be kell várnunk az útban levő 950/C számú vonatot.
No, ha már úgyis várni kell, a vonatvezető kihasználja az alkalmat és megbeszélést folytat a menetirányítóval. Megegyeznek: Szakály-Hőgyészig szabad az út, onnan vízvételezés után gyorsan tovább kell menni, hogy át tudjunk haladni Keszőhidegkút-Gyönkön. Ezzel az elhatározással indulunk tovább, most már 1075-ös vonatszámban 3.14-kor. Erősen szürkül már, amikor 4.02-kor bejárunk Szakály-Hőgyészre. Amíg a gép kezel és vizet vesz, Tombor elvtárs ismét értekezik a menetirányítóval, akinek tanácsára a vízvételezés meg is hosszabbodik három perccel, hogy az 1962/D-nek legyen ideje befutni Hidegkútra mire mi odaérünk és a keresztezésnek ne legyen akadálya. Így is korán érkezünk azonban, mert az 1962/C még nem futott be és nekünk ismét meg kell állni, igaz, hogy csak egy percre.
Innen azonban már csakugyan szabad az út, úgy hogy Rétszilason áthaladás közben kiáltják fel a 7877-es újabb vonatszámot. Már-már úgy látszik, hogy megállás nélkül befutunk Sztálinvárosba, de Nagykarácsonyban ismét megállás következik a 6870-es K-szerelvény és a 6822/II. keresztezése miatt. Hat óra 11 perctől pontosan 7 óráig tart az ácsorgás. Csekély vigasz, hogy innen aztán csakugyan nem kell többet megállni, mert a Sztálinváros előtti emelkedőn a gép csak lépésben húzhat felfelé, s így vonatunk 7.40-kor jár be első szocialista városunk állomásába.
A 6.39 órás menetidő így is azt mutatja, hogy a mozdonyszemélyzet, amelynek Pintér elvtárson kívül Herke és Mészáros fűtők voltak a tagjai, valamint a vonatkíséret jól dolgozott. A 2.03 órás ácsorgás azonban arra figyelmeztet, hogy a menetirányító és az állomási szolgálatnak még sok tennivalója van a vonatforgalom tervezésében, szabályozásában, hogy az irányvonatok útja zavartalan lehessen és megfeleljen azoknak a követelményeknek, amelyeket a XI. vasútüzemi értekezlet határozata megszab.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31954
2018.12.24 21:12.56
Képek az állomásról: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126320684&t=9166131

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30013
2016.02.05 17:33.19
Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30012
2016.02.05 17:32.34
Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
Képaláírás is volt az adatvesztés előtt, a filmből valaki legépelhetné, ha van kedve

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30011
2016.02.05 17:28.37
Az állomás, amiből csak a telek, meg odébb egy név maradt.
Források fentről lefelé, egyébként időrendben, rendre:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/114038 (1968)
http://tajertektar.hu FÖMI 1:10000 (ezt egyszer már feltöltöttem ide, akkor még a légifotó nem volt)
Google Earth (OpenLayer)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Veľký Krtíš

Nagykáta

Nagykónyi

Nagylak

Nagylég