|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Nagytétény HÉV
2012.10.07.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Autóbusz-megállóhely neve |
Szabadság utca |
BKV 33-as járat |
|
Régi képek - Nagytétény HÉV
|
|
A nagytétényi hév végállomása régi képeslapon. A kép száz méterrel előrébb, a későbbi villamos végállomás helyénél készült.
http://hampage.hu/trams/43-as/index2.html
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
|
|
HÉV szerelvény mozdonya körüljár a nagytétényi végállomáson, talán valamikor az ötvenes években
Forrás: http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=1009
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
|
|
|
Nagytétény HÉV végállomás 1960-ban. Balra az egykori forgalmi épület.
Forrás: fortepan.hu. Adományozó: UVATERV.
Feltöltötte: Honfi Márk
Dátum: 1960.
|
|
Nagytétény HÉV végállomás 1960-ban. Balra a képszélén az egykori forgalmi épület.
Forrás: fortepan.hu. Adományozó: UVATERV.
Feltöltötte: Honfi Márk
Dátum: 1960.
|
|
|
|
|
|
Az egykori nagytétényi HÉV végállomása. Budafok felé tekintünk, a sínek az utca helyén haladtak, jobb szélen.
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.07.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.07.
|
|
A kép bal szélén látható tábla helyén állt a HÉV lapostetős forgalmi épülete
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.07.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.07.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.07.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.07.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 34224
2024.02.25 23:39.43
|
Nova Rt fejlesztési tervei 1925-ből (Forrás: „Elektrotechnika”)
A Nova vasútépítési tervei. A Károlyi kormány idejében a Budapesti Helyiérdekű
Vasutak is az Egyesitett Városi Villamos Vasutak kezelésébe kerültek. A
kommunizmus bukása után még két évig tartott, amíg a kuszált jogi viszonyok
annyira rendeződtek, hogy a Nova visszakapta a Helyiérdekű Vasutakat. E vasutak
alapos újjászervezésre szorultak, mely munka a közelmúltban fejeződött be.
A Nova vonathálózatának fejlesztését a következőkben tervezi:
1. A Budapest—Gödöllő-i vonal meghosszabbítása Aszód-ig. E vonalhoz
kapcsolódóan az Aszód—Balassagyarmat-i h. é. vonal megszerzése.
2. A Dunapalaj—Kunszentmiklós-i h. é. v. bekapcsolása a B. H. E. V. Budapest—
Ráckeve-i vonalába a Ráckeve—Kunszentmiklós 20 km vonal kiépítése által. Végül
vonalhosszabbitás Dunapatajtól Bajáig.
3. A Budapest—Nagytétény vonal meghosszabbítása Érdig, később
Székesfehérvárig.
4. Vonalfejlesztés Esztergom felé.
Megjegyzendő, hogy 1919-ben ínségmunkaképpen már meglévő tervek szerint
Nagytétény és Érd, valamint Gödöllő és Aszód között teljesen, Esztergom és
Visegrád között pedig részben elkészítették a földmunkákat.
https://web.archive.org/web/20210501123319/https://ktenet.hu/uploads/regi/1/Szecsey_Istvan.pdf
Érd-Ófalu: https://www.csukalib.hu/terkep.php?terkep=T51&szelveny=0
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|